חיפוש

אתר זה מקודם בגוגל בלי קישורים

תוכן שלא נכתב עם AI
תוכן שלא נכתב עם AI
מדריך לקידום אתרים ופרסום בגוגל

שאלות ותשובות על פרסום בגוגל ובמיוחד בכל הקשור לקידום אורגני👇

מומלץ להצטרף לקבוצת הפייסבוק ולא להתבייש לשאול אפשר גם לקרוא את המאמר הבא בלחיצה פה

סקר

רגע.. טוען את השאלות...

בשביל להצליח חובה תכנית עסקית שלומדים להכין לבד

מה זה נכס דיגיטלי? עבודה לפי תכנית, מצב השוק כרגע בתחום, איך מגיעים אל הלקוחות הפוטנציאליים הטובים ביותר?

אתר אינטרנט בנייה תחזוקה כלים ותוכן

בשביל מה ללכת לקורסים ארוכים או לשלם על משהו שאולי אח"כ תלויים באותו בונה אתרים?, לומדים את הכלים החשובים באמת.

פרסום בגוגל לא מתאים לכל עסק

נלמד איך להרים קמפיין פרסום משתלם בלי לבזבז כסף סתם, פרסום ממומן ניתן ללמוד לבד בלי מתווכים באמצע כגון מקדם אתרים או חברת קידום ופרסום.

קידום אתרים שלא עולה כסף כמו בממומן

קידום אתרים במיוחד בגוגל יכול לעלות המון במיוחד אם טועים אפילו בתמימות, חשוב להכיר מה גורם לגוגל לדרג אתרים בתוצאות החיפוש האורגני. האורגני לא עולה כסף!

איך כל עסק יכול לנצח בפייסבוק או באינסטגרם?

שיטות \ טכניקות וסודות רק למשתתפים במעט מאוד אפילו היום בשנת 2023 יודעים על הכוח המטורף שיש לפייסבוק לעזור לעסקים.

יוטיוב - האהבה שלי בחיים אחרי אשתי הילדים והכלבים

איך אנשים משנים לעצמם את הגורל של העסק והכל בזכות יוטיוב שהוא אפילו בחינם!

תוכן למקדמי אתרים

לעבוד על גוגל?

הדגמה למעקב אחר התנהגות גולשים מה קורה בזמן שגולש עושה משהו באתר?

המידע שנאסף בדוגמה הינו:

סוג המשתמש מהירות תזוזת העכבר מהירות השינוי בזמן בין קליקים \ פעולות.

מה ניתן לעשות עם המידע?

זיהוי משתמשים גוגל אנליטיקס ועוד תוכנות דומות עושות את זה וגם כל שנייה שולחות למרכזי עיבוד של גוגל.

המטרה של המעקב?

זיהוי \ אפיון משתמשים למטרות שונות למשל :

האם הפעולות נעשות ע”י בוטים או ותוכנות AI  (מערכת קידום אתרים) האם מדובר בגולשים \ משתמשים אנושיים?

משתמשים אנושיים אמתיים לא ניתן לזייף אין (וכנראה בעתיד הקרוב) ולא תהיה תוכנה המסוגלת ליצור גיוון \ שוני בהתנהגות כמו אדם אמיתי (נכון לשנת 2023).

הסבר פשוט:

אף תוכנה לא מסוגלת ליצור התנהגות של פעולות עכבר כמו התנהגות “אקראית\טבעית” של בן אדם אמיתי תוכנות AI ובוטים מייצרים התנהגות ידועה מראש (קצב הזמן קבוע או משתנה לפי נוסחה \ פונקציה מוכתבת).

אקראיות בקוד?

rand functions כל הפונקציות ליצירת רנדומליות מייצרות שינוי שבסיסו מתימטי, זו הסיבה שניתן לזהות את קצב השינוי את קצב השינוי של אדם אמיתי.

לא ניתן לזהות אלא ניתן לאפיין במדויק קצב קבוע במילים אחרות לכל משתמש יש התנהגות משלו ולא ניתן לשכפל או לשחזר מלאכותית מעל למס’ קטן של פעולות קבועות שתוכנתו מראש.

מה עוד אופייני רק למשתמשים אנושיים?

קצב ההקלדה בעתיד הקרוב (מהירות ושינוי מיקוד ותזוזת אישונים).

בדיקות שמע דיגיטלי (קצב נשימות ודופק).

בעתיד הלא רחוק (ניטור וסיווג זיהוי גלי מוח) בטא וגאמא.

הטעויות הנפוצות של מקדמי אתרים בתוכן מאמר זה 

  • גוגל לא מזהה אותי אם אני מחליף מחשב, IP, חשבונות בגוגל, פרופילים, דפדפנים
  • גוגל לא מזהה הונאות קליקים למשל בממומן או בADsense
  • לייקים ,שיתופים, תגובות מזויפות.
  • פתיחת מיקומים במפות.
  • שימוש בבוטים.
  • שימוש במערכות קידום אתרים.
 

בהצלחה לכל מי שרוצה להמשיך לנסות לעבוד על גוגל!

הדגמת אלגוריתם
הדגמת אלגוריתם

בניית אתר או חנות בוורדפרס עם אלמנטור

חנות וורדפרס WordPress

חנות קונימבו Konimbo

חנות Amazon

חנות Ebay

חנות בfacebook

חנות בפייסבוק facebook 

כל אחד בכל מקום ובכל זמן יכול לפתוח חנות בפייסבוק .

איך עושים את זה ?

למה כדאי חנות בפייסבוק?

התשובה לשאלה למה כדאי חנות בפייס היא פשוטה   , כדי להציג ולמכור מוצרים.

השלבים לחנות פייסבוק  : 

בוחרים בלשון חנות בדף הפייסבוק 

לפעמים הלשונית לא מופיעה אז משנים את תבנית הדף בפייס לדף שנקרא “קניות” .

לוחצים בדף על הגדרות ואז מקבלים את דף מס’ 2 

כאמור בוחרים תבנית 

מסכימים לתנאים שפייסבוק מחייבת לכל החנויות שלה באינטרנט וזהו.

מזל טוב  , גם אתם בעליה המאושרים של חנות באינטרנט .

 

אחוז הגידול של חנויות באינטרנט שמצליחות לשרוד שנתיים וגדלות
אחוז הגידול השנתי מכלל החנויות באינטרנט 28%

מה נדרש כדי להקים חנות באינטרנט מבחינת כסף?

  1. דומיין 60 שח לשנה
  2. איחסון האתר כ40 שח לחודש 
  3. וורדפרס הוא חינמי
  4. תוסף מכירות ווקומרס חינמי
  5. אלמנטור פרו שיעזור למי שאינו מתכנת או בונה אתרים
  6. תוסף סליקה החל מ70 לחודש אבל אפשר בחינם אם מתחילים עם פייפל
  7. החלטה מה למכור וכדאי שזה יהיה אטרקטיבי
  8. קידום – אורגני עולה הרבה אבל אם לומדים ומקדמים לבד אז חוסכים המון

נ.ב

כמובן שעם המכירה הראשונה חייבים לפתוח תיק ברשויות המס ובאופן כללי להיות יותר מסודרים.

כי ניהול חנות באינטרנט מאוד דומה לכל ניהול עסק רציני אחר רק שאין המון הוצאות אם בכלל אם עושים את זה נכון וחכם.

הדבר האחרון שנדרש זה מוטיבציה והרבה הרבה סבלנות.

כשמצליחים זהו עסק לכל דבר ועניין שיכול לפרנס ואף למעלה מכך

נ.ב

אין דרכים מהירות ואין קומבינות ואין שיטות.

חנות בוורדפרס קומפלט כולל התוספים היקרים שחוסכים בוני אתרים ומתכנתים יעלה בסה"כ כ1000 שח לשנה , שנה שנייה אפילו חצי מזה

חנויות באינטרנט עם וורדפרס

השלבים לחנות בוורדפרס בלי להיות תלוי באף אחד ובלי לשלם שכירות או הגבלה בקוד או בכלל.

1 . קונים דומיין שזו כתובת האתר\החנות  מכל מקום בעולם כ60 שח לשנה .

2. קונים אחסון שבו החנות תתקיים ומשלמים כל חודש בין  25 ש”ח והמחירים מטפסים לפי הצורך של החנות .

3. מתקינים וורדפרס wordpress.org 

4. מתקינים תוסף בוורדפרס שנקרא תוסף מכירות woocomerce ווקומרס.

5.מסדרים את הסליקה או כל אמצעי תשלום אחר וזהו .

מחכים לכסף שייכנס 🙂

חנויות באמזון 

כל אחד יכול

המכירה בעיקר לשוק האמריקאי כברירת מחדל.

מה צריך?

סחורה \ מה למכור , אם אין לכם מה למכור פיסית או לפחות דוגמיות זו בעיה.

ספק מורשה או כתובת חברה עם רשיונות\אישורים.

חשבון בנק וירטואלי או אמיתי  , מעל מחזורים של 120K$ בחודש תהיו מחוייבים בחשבון אמיתי

האם ניתן למכור הכל מהכל באמזון?

התשובה היא לא  , ישנם סוגי מוצרים שדורשים רשיון למשל הFDA שהוא מנהל התרופות והמזון האמריקאי.

האם חייבים אחסון המוצרים ואיפה?

התשובה היא  לא  , אפשר להעביר מוצר מהיצרן או דילר ישירות לקונה.

אמזון רק בארה”ב?

לא , באירופה למשל יש לעמוד בתקנים ומדיניות מחמירה יותר מבחינת רשויות המס.

מה אסור למכור?

זיופים  , מוצרים ללא רגולציה שזה אומר מוצרים שהחוק לא מקיים עבור המסחר בהם כללים וחוקים..

אי עמידה בתנאי המכירה או במשלוחים עלולה לגרום לסגירת החנות בדקה\בהפתעה.

האם יש מס על המכירות באמזון?

כמובן  , על כל הכנסה מאמזון חובה לדווח .

כמה עולה חנות באמזון?

מתחילה מ40$ לחודש

15% מהמכירות כעמלה לאמזון .

חנות באינטרנט בקונימבו konimbo

חנות בהשכרה , הקוד לא שלך 

הפסקת לשלם? אין חנות!

פרטים בקישור הבא

למה לא מומלץ קונימבו לחנויות באינטרנט?

הקוד לא שלך

המערכת מוגבלת ברמת שליטה ומוגבלת במה שקידום אורגני מצריך ודורש .

גם אם החנות תהיה יפייפיה עדיין בלי הקידום? לא שווה כלום כמו רכב יוקרה אבל כשאתם בשלילת רשיון.

חנות באיביי ebay

תשלום חודשי

כולם יכולים למכור 

פרטים בכפתור.

למה לא חנות אינטרנטית בebay ?

כמות המתחרים גורמת לתחרות שמצריכה המון זמן , מוצרים ייחודיים שקשה להשיג .

ייחודיות ובידול \ שוני ממוכרים אחרים בתחום שלפעמים נמצאים במדינות עולם שלישי ולא כדאי ולא יעיל להתחרות איתם.

אלו הקשיים ויש עוד רק שלא ניתן לכתוב על כולם ביום אחד וגם לא בשבוע.

סרטון ממש פשוט עם הסברים לכולם.

כן , חנות באינטרנט ניתנת לבנייה תוך פחות מ10 דק’ .

להלן רשימה  של שאלות נפוצות  של אנשים שאינם בונים אתרי חנויות באינטרנט כל יום או בכלל .

מי לא שואל את עצמו איך יכול להיות שב10 דק’ יש לי חנות .
במאמר זה יפורט התהליך במילים הכי פשוטות מהו התהליך לחנות אינטרנט משלכם.

רשימת מצרכים לחנות פרטית משלכם באינטרנט .

דומיין 

כתובת האתר שלכם שכל מי שיקליד את הכתובת הזו מכל מקום בעולם יגיע אליכם לאתר \ לחנות !!

איחסון 

המקום בו קבצי האתר יהיו מאוחסנים (מכאן השם איחסון אתרים) .

מערכת לניהול האתר 

מע’ מומלצת היא וורדפרס והיא חינמית  , עם וורדפרס ניתן לנהל את האתר  , לערוך תוכן  , לפרסם ולהציג כל מה שעולה על הדעת .

תוסף ווקומרס

תוסף כשמו כן הוא והוא תכנית \ קוד שמותקן באתר והופך כל אתר לחנות לכל עניין ודבר .

תוסף אלמנטור ואלמנטור פרו

תוסף זה מאפשר לכל אחד לבנות אתרים מדהימים וגם חנויות ללא שום ידע בקוד או בבניית אתרים..

התוסף מאפשר לבנות עמודים ולערוך אותם ברמה הכי פשוטה של גרירה .

רואים למשל סרטון ביוטיוב אז עם תוסף אלמנטור ניתן לשים את הסרטון בכל מקום באתר ולשלוט ממש בקלות בגודל ובהצגה של הסרטון ומה יהיה מתחתיו או מעליו או מצדדיו בדיוק כמו במחבואים אבל אסור מאחוריו או לפניו לשים שום דבר כי גוגל לא ממש זורמת עם זה .

מה נדרש לדעת ?

לקנות דומיין כ60 שח לדומיין ישראלי לשנה .

מתקשרים לאיחסון ומבקשים שיתקינו לכם וורדפרס בחשבון האיחסון שלכם ורוב החברות לא גובות על כך כסף.

עבודה עם וורדפרס דורשת ניסיון של שעה בצפייה בסרטונים חינמיים.

לאחר שעה בסרטון הנכון בעברית תדעו להיכנס למערכת  , לפתוח דפים , לערוך אותם.

תוספים בוורדפרס גם כן דורשים צפייה בסרטונים חינמיים בעברית 

ניתן למצוא סרטונים על ווקומרס ועל אלמנטור כמו שניתן למצוא זבוב  ליד פחי אשפה מלאים יום שלם ללא פינוי.

*הערה קטנה בלי לפגוע באף אחד ולא במקצוע כזה או אחר 

יש האומרים ואני בינהם (שוב בלי לפגוע בפרנסה של אף אחד) שניתן למצוא בונה אתרים בוורדפרס ואלמנטור כמו שניתן למצוא זבובים בדוג’ הקודמת בטקסט.

לאחר כל זה מגיע שלב הקידום !!

פחות מאחוז מהאנשים שבונים חנויות באלמנטור

זמן למידה ברמה שנדרשת לעבודה של חנות פשוטה עם וורדפרס ואלמנטור

האם חובה לדעת אנגלית כדי לבנות חנות באינטרנט בעברית?

התשובה היא לא ! נדרשת השכלה של קרוא וכתוב ורמת הבנה מינמלית כמו שימוש בפייסבוק למשל.

כמה כסף צריך וכמה כסף אפשר לעשות מחנויות באינטרנט?

מה שצריך לשנה הוא פחות ממה שבן אדם מתחת לממוצע אוכל בחודש , אבל אם החנות מצליחה הוא לא חושב יותר על אוכל . נ.ב אצלי זה לא עבד , אני עדיין חושב כל הזמן על המבורגר !!!

איך גוגל יודעת מה מתאים למשתמשים?

איך גוגל מקבלת נתונים ממשתמשים?

גוגל אוספת נתונים ממשתמשים במגוון דרכים:

שאילתות חיפוש:

גוגל אוספת נתונים משאילתות חיפוש של משתמשים, כולל מילות המפתח שבהן הם משתמשים והתוצאות שעליהן הם לוחצים. 

נתונים אלה משמשים לשיפור תוצאות החיפוש וכדי לספק מודעות רלוונטיות יותר.

נתוני מיקום:

Google אוספת נתונים על מיקומם של משתמשים באמצעות השימוש שלהם במפות Google ובשירותים אחרים התומכים במיקום.

נתונים אלה משמשים כדי לספק שירותים מבוססי מיקום כגון עדכוני תנועה והמלצות מותאמות אישית.

היסטוריית גלישה:

גוגל אוספת נתונים על היסטוריית הגלישה של משתמשים באמצעות השימוש שלהם בכרום ובדפדפנים אחרים התומכים ב-Google.

נתונים אלה משמשים להתאמה אישית של תוצאות החיפוש ולמתן פרסום ממוקד.

חשבונות Google:

כאשר משתמשים נרשמים לחשבון Google, הם מספקים ל-Google מידע אישי כגון השם, כתובת האימייל ומספר הטלפון שלהם.

נתונים אלה משמשים למתן שירותים מותאמים אישית ולשיפור חווית המשתמש הכוללת.

קובצי Cookie וטכנולוגיות מעקב:

גוגל משתמשת בקובצי Cookie ובטכנולוגיות מעקב אחרות כדי לאסוף נתונים על הרגלי הגלישה וההעדפות של המשתמשים.

נתונים אלה משמשים להתאמה אישית של תוצאות החיפוש ולמתן פרסום ממוקד.

מדיה חברתית:

גוגל אוספת נתונים מאינטראקציות של משתמשים עם פלטפורמות מדיה חברתית בבעלות גוגל כגון Google+.

מכשירים ניידים:

גוגל אוספת נתונים מהמכשירים הניידים של המשתמשים באמצעות שימוש במערכת ההפעלה אנדרואיד ובאפליקציות המשתמשות בשירותי גוגל.

נתונים אלה יכולים לכלול נתוני מיקום, מידע מכשיר ונתוני שימוש.

Google גם אוספת נתונים ממקורות אחרים, כגון רשומות ציבוריות וספקי נתונים של צד שלישי.

Google משתמשת בנתונים אלה כדי לספק שירותים רלוונטיים יותר וכדי לשפר את חווית המשתמש הכוללת.

היא גם משתמשת בנתונים אלה לפרסום ממוקד ולשיפור רשת הפרסום.

גוגל מספקת למשתמשים אפשרות להגביל את כמות הנתונים שנאספים על ידי התאמת הגדרות הפרטיות, וגם מספקת דרך למשתמשים להציג ולנהל את הנתונים שנאספו לגביהם.

התשובה היא שכן, ברגע שמתחברים לשירותי גוגל למשל דרך הדפדפן ופותחים מייל גוגל מציגה תנאי שימוש.

תנאי השימוש מפרטים בהרחבה מה מותר ומה אסור לגוגל לעשות עם הנתונים שנאספים לצרכי מחקר ושיפור החוויה בשימוש בשירותי גוגל, היא מצהירה במפורש שלעולם לא תשתמש בשירותים אלו למטרות רעות.

חרטא אבל אין מה לעשות אם רוצים להשתמש בשירותי גוגל שרובם חינמיים.

התשובה לא פשוטה וכוללת גם כן וגם לא.

כן כי ניתן לקרוא לפעולות אלו איסוף מידע לצרכים סטטיסטיים.

לא, אין באמת אדם שמקשיב לשיחות ומנתח אותן.

הכל נעשה באמצעות אלוגריתמים מיוחדים שיפורטו בקצרה בהמשך מאמר זה.

אם משתמשים מסכימים לתנאי הפרטיות כשהם מצטרפים לשירותי גוגל אז התשובה היא לא!

 

גוגל הסכם שימוש פרטיות ותנאים
גוגל הסכם שימוש פרטיות ותנאים

איך יודעים איזה חנויות עושות הכי הרבה כסף באינטרנט?

התשובה היא פשוטה : 

הנושאים הם : 

הימורים , טרנדים כדוג’ קריפטו וסק…

מהי נקודת איזון של כל עסק?

נקודת האיזון היא כמה עולה לכם העסק בחודש נאמר 100 ש”ח 

אם אתם מכניסים מעל 300 ש”ח לחודש זה אומר שהעסק מצליח .

*המבורגר במשקל 1.2 קילו ברשת המסעדות בלאק עולה 300 ש”ח כולל שתייה וטיפ.

כמה שווה חנות שעובדת ומכניסה כסף \ רווח בהגדרה חשבונאית מגובה בדו”ח רווח והפסד ?

    • רק בהנחה שדוח רווח והפסד תומך בנתונים.

המחזור לשנה כפול 2 לעסקים קטנים .

חברות? 

המחזור לשנה כפול 5 שנים.

עסקים שכל שנה מגדילות את הרווח נטו?

כפול 5 שנים + צפי חשבונאי לפי נישה .

לדוג’ : 

חברה העוסקת במוצרי CBD שבשנתיים האחרונות הכפילה הכנסות בדוח במידה ותגיע למכירה תוערך במחזור  שנתי כפול 10 .

הנתונים אינם מחייבים וזו דעה פרטית בלבד ע”ס ניסיון בשוק של חנויות מסחר באינטרנט ובכלל.

הנחיות גוגל למקדמי אתרים, מה לעשות ולא לעשות

הנה כמה כללי עשה ואל תעשה לביצוע הנחיות ה-SEO של Google:

מה לעשות:

השתמש בכותרות ותיאורים ייחודיים, מדויקים ורלוונטיים עבור הדפים.
השתמש בתגי כותרות כדי להציג את ההיררכיה של התוכן ולהקל על הקריאה.
השתמש בתגיות alt כדי לתאר תמונות, מה שיכול לעזור למשתמשים עם ליקויי ראייה וגם לשפר את הנראות של האתר שלך למנועי החיפוש.
השתמש בכתובות URL נקיות שקל לקרוא ולהבין.
ודאו שהאתר שלכם נטען במהירות וידידותי לנייד.
השתמש במדיה חברתית כדי לקדם את התוכן שלך ולבנות קישורים חזרה לאתר.
צור תוכן איכותי ובעל ערך שהוא אינפורמטיבי, שימושי ומרתק למשתמשים.
השתמש בקישורים פנימיים כדי לעזור למנועי החיפוש להבין את מבנה האתר ולשפר את זרימת הסמכות בין הדפים.
עקוב אחר ביצועי האתר והשתמש בכלי ניתוח כדי לעקוב אחר ההתקדמות ולזהות אזורים לשיפור.

מה לא לעשות: 

אל תנסה לרמות מנועי חיפוש או משתמשים על ידי הסתרת טקסט או קישורים, או על ידי שימוש בהסוואה או הפניות ערמומיות.

אל תיצור מספר דפים, תת-דומיינים או דומיינים עם תוכן משוכפל מהותי.
אל תיצור דפים עם התנהגות זדונית, כגון פישינג או התקנת וירוסים, סוסים טרויאניים או קוד זדוני אחר.
אל תשתמש בתוכן שנוצר באופן אוטומטי, או תשתתף בסכימות קישורים שנועדו להגדיל את דירוג האתר או דירוג הדף.
אל תיצור דפי פתח (popup \ pop under) או הסוואה.
אל תעתיק תוכן מאתרים אחרים ללא רשות או ייחוס מתאים.
אל תשלח שאילתות אוטומטיות ל-Google. (יש תוכנות שעושות את זה וגוגל יודעת לזהות זאת)
אל תטען דפים עם מילות מפתח לא רלוונטיות. (תמיד לחשוב על הגולשים)
אל תיצור דפים עם התנהגות זדונית, כגון פישינג או התקנת וירוסים, סוסים טרויאניים או קוד זדוני אחר.

קצב עלייה בגוגל אורגני בקידום של שבועיים
קצב עלייה בגוגל אורגני בקידום של שבועיים

מהי הסוואה או הפניות ערמומיות \ מטעות?

הסוואה היא טכניקת אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO) שבה התוכן או המידע המוצג לעכביש מנוע החיפוש שונה מזה המוצג לדפדפן של המשתמש. 

על ידי אספקת תוכן המבוסס על כתובות ה-IP או כותרת ה-User-Agent HTTP של המשתמש המבקש את הדף. 

כאשר עכביש מנוע חיפוש סורק אתר אינטרנט, הוא רואה את המידע המועבר אליו, בעוד שמשתמש אנושי רואה גרסה אחרת של התוכן.

הפניות מחדש ערמומיות דומות להסוואה, בכך שהן כוללות הפניית משתמשים לדף שונה מזה שביקשו הגולשים. 

עם זאת, הפניות ערמומיות נועדו להונות את מנועי החיפוש והמשתמשים, על ידי הפנייתם לדף שאינו הדף לו ציפו. 

סוגים אלה של הפניות מחדש משמשים לעתים קרובות כדי להטעות משתמשים ולתפעל את דירוג מנועי החיפוש, והם נחשבים להפרה של הנחיות גוגל למנהלי אתרים. 

גם הסוואה וגם הפניות ערמומיות נחשבות לא אתיות ויכולות להוביל לעונשים או לתוצאות שליליות אחרות עבור אתר אינטרנט.

all war is based on deception
all war is based on deception

מהם דפים עם התנהגות זדונית?

דפים עם התנהגות זדונית הם דפי אינטרנט שנועדו לפגוע במשתמשים או במכשירים שלהם. 

אסור לייצר או לכלול באתר דפי פישינג שנועדו להערים על משתמשים להזין מידע רגיש (כגון אישורי כניסה או מידע פיננסי), דפים המכילים וירוסים או סוגים אחרים של תוכנות זדוניות, או דפים המנצלים נקודות תורפה בדפדפן או במערכת ההפעלה של המשתמש.

האקרים מהסוג הרע לרוב נוטים להשתמש בדפים עם התנהגות זדונית כדי לגנוב מידע רגיש, להזיק למכשירים של משתמשים או להפנות משתמשים לאתרי אינטרנט זדוניים אחרים. 

דפים עם התנהגות זדונית משמשים לעתים קרובות בהתקפות דיוג, מסעות פרסום ספאם וסוגים אחרים של הונאות מקוונות, ויכולים להיות קשים לזיהוי מכיוון שהם נועדו לרוב להיראות לגיטימיים.

כדי להגן מפני דפים עם התנהגות זדונית, משתמשים צריכים להיות זהירים בעת לחיצה על קישורים, במיוחד אם הם לא מכירים את האתר או את השולח. 

כמו כן, עליהם לוודא שהמכשירים שלהם מוגנים על ידי תוכנת אנטי-וירוס וכי הם שומרים על מערכות ההפעלה והדפדפנים שלהם מעודכנים בתיקוני האבטחה האחרונים.

דוגמה לשאילתות אוטומטיות בגוגל

שאילתה אוטומטית היא בקשה למנוע חיפוש שנוצרת על ידי תוכנת מחשב ולא על ידי משתמש אנושי. 

ניתן להשתמש בשאילתות אוטומטיות למגוון מטרות, כגון:

גרידה: 

ניתן להשתמש בשאילתות אוטומטיות כדי לאסוף כמויות גדולות של נתונים ממסד הנתונים של מנוע חיפוש, לרוב לצורך יצירת מסד נתונים של תוצאות חיפוש או ליצירת ספאם או תוכן באיכות נמוכה.

בדיקה: 

ניתן להשתמש בשאילתות אוטומטיות כדי לבדוק את הביצועים, האינדקס או הדירוג של אלגוריתמים של מנוע חיפוש.

ספאם: 

ניתן להשתמש בשאילתות אוטומטיות כדי לשלוח דואר זבל במסד הנתונים של מנוע חיפוש עם תוכן לא רלוונטי או באיכות נמוכה בניסיון לתמרן את דירוגי החיפוש או להניע תנועה לאתר מסוים.

הונאת קליקים: 

ניתן להשתמש בשאילתות אוטומטיות כדי ליצור קליקים מזויפים על מודעות, בניסיון להונות מפרסמים או לתמרן את דירוג המודעות.

גוגל ומנועי חיפוש אחרים מנסים בדרך כלל לזהות ולחסום שאילתות אוטומטיות על מנת לשמור על האיכות והשלמות של תוצאות החיפוש שלהם. 

שליחת שאילתות אוטומטיות ל-Google היא הפרה של ההנחיות למנהלי אתרים שלהם ועלולה לגרום לעונש או לתוצאות שליליות אחרות עבור אתר אינטרנט.

האם SEO בארה”ב שונה מ SEO בישראל?

באופן כללי, העקרונות של SEO (אופטימיזציה למנועי חיפוש) זהים בכל העולם. 

עם זאת, עשויים להיות הבדלים מסוימים באסטרטגיות ובטקטיקות הספציפיות המשמשות במדינות או אזורים שונים, עקב הבדלים תרבותיים, לשוניים או אחרים. 

לדוגמה, האופן שבו אנשים מחפשים מידע באינטרנט או סוג התוכן הפופולרי ביותר עשוי להשתנות ממדינה אחת לאחרת. 

בנוסף, למנועי החיפוש הפופולריים ביותר במדינות שונות עשויים להיות אלגוריתמים שונים או גורמי דירוג שונים, שיכולים להשפיע על מאמצי SEO.

לכן, חשוב לאנשי קידום אתרים במדינות שונות להבין את השוק המקומי ולהתאים את האסטרטגיות שלהם בהתאם. 

לדוגמה, ייתכן שאנשי קידום אתרים בישראל יצטרכו לשקול שימוש במילות מפתח בשפה העברית ולבצע אופטימיזציה למנועי חיפוש כמו Yandex ו-Google.co.il, הפופולריים באזור זה. 

באופן דומה, ייתכן שאנשי קידום אתרים בארה”ב יצטרכו לשקול את השימוש במילות מפתח בשפה האנגלית ולבצע אופטימיזציה למנועי חיפוש כמו Google.com, שהוא מנוע החיפוש הפופולרי ביותר שם בארה”ב. 

לכן, קידום אתרים בארה”ב ובישראל עשוי להיות שונה מעט בגלל ההבדלים שהוזכרו לעיל.

מיהו בעל האתר?
מיהו בעל האתר?

תקצירי תוצאות החיפוש הראשונות בגוגל

מהו תקציר תוצאה בחיפוש?

יש תוצאות שגוגל החליטה שדף של אתר מסוים עונה בדיוק על מה שגולשים או רובם שואלים או מחפשים בגוגל והתקציר הוא התשובה המדויקת ביותר על פי רוב הגולשים לשאלה ששאלו.

זה אומר במילים פשוטות שהתקציר הוא התוצאה הרלוונטית ביותר לרוב הגולשים.

לפעמים תוכן שנראה או מוצג כשאלות יקבל מקום של כבוד בתקצירים.

תקציר מופיע כמו שפעם היה מופיע התיאור או הdescription בתוצאות רגילות ועדיין מופיע אבל אם מופיע כתקציר אזי לא נלקח מהתיאור\description.

לפעמים בתוך התקציר ניתן לראות קישור או יותר לחלקים בדף התוצאה של האתר.

אם מחפשים באמצעות חיפוש קולי 

Google assistant לרוב האפליקציה תתרגם ותראי את התקציר בדיוק כמו תיאור או אלט alt\alternative text על תמונה.

מה כולל התקציר במידע?

ציטוטים ממקומות אחרים באינטרנט.

קישורים למיקום ספציפי בדף הרלוונטי למשל לאמצע או לחלק התחתון של העמוד במקרה של עמוד ארוך.

לא כל עמוד ארוך יקבל ומקבל תקציר, כאמור מדובר ברלוונטיות.

התקציר יכלול גם כותרת וכמובן את הכתובת של הדף מאחורי התוצאה בגוגל.

ניתן לראות בתוצאות התקציר גם פסקאות שלמות או חלק מהן ואפילו רשימה של מילים רלוונטיות במיוחד או טבלה או תהליכים בסדר מסויים או שלבים של פעולות לדוג’ מדריך קידום לגוגל אורגני.

מה כוללים התקצירים ואיך הם נראים?

לא כל תוכן או תוכן משולב בשאלות יופיע כתקציר ותקצירים באופן כללי לא מקדמים את האתר כולו או קשורים ישירות לקידום אורגני אלא בעקיפין לחוויית גולשים.

איך גוגל מחליטה מה לשים בתקציר מבין כל כך הרבה תוצאות מוצלחות?

גוגל מחליטה מה רלוונטי יותר ומה פחות והתוצאה הרלוונטית ביותר מכל התוצאות האחרות בשיקול כללי של כל האתר וכללי קידום דהיינו פרמטרים של האלגוריתם.

למה ומתי גוגל מסירה או לא מציגה תקצירים לחלק מהאתרים?

כשהתוכן לא רלוונטי.

כהדף או האתר כולו עם בעיות טכניות למשל רספונסיביות או מהירות טעינה של דפים

איך משנים או מנסים לשנות את התוצאות של התקצירים?

ניתן לנסות להשפיע על התוצאות אבל חשוב מאוד להיזהר לא לעשות זאת סתם או כחלק מאינטרס לפגוע בתוצאות של מתחרים, דיווח שקרי או לא אמיתי וטהור כוונות עלול לגרום לאתר של המדווח כמו גם לפרופיל שלו להיות מסומן כפרופיל לא אמין.

מהי מדיניות גוגל להסרה של תוצאות או אי הצגתן?

גוגל יכולה לפעמים אמנם לעיתים רחוקות לטעות ואם כך היה והתוכן בתקציר מנוגד למדיניות גוגל אזי ניתן לדווח יחסית בקלות על התוצאה שלדעת גולשים פוגענית בצורה כלשהי וגוגל תבדוק טוב ותחליט מחדש האם להשאיר את התוצאה שבה מופיע התקציר או להזיזו.

מהי הסרה ידנית של תוצאות תקציר ורגילות?

גוגל מקבלת דיווחים על תוצאות שאולי מנוגדות למדיניות שלה לכן היא משקיעה בצוות עובדים שממש בודק ידנית את התוצאה ובכל שפה וממליץ למחלקה אחרת האם להזיז תוצאה או לא.

התקציר מוצג ברוב המקרים גם כתלות רלוונטית למיקום המחפש geolocation ושוב חוזרים לפרמטרים של הרלוונטיות.

תוכן מיני בוטה – יגרום לתוצאה לרדת או להיעלם.

אם התוכן בעל אופי מיני אבל לגיטימי למשל “פין” באתר של מנתח פלסטי ניתן לקבל תוכן זה כלגיטימי למרות הבעייתיות שבמילת המפתח, כאמור מדובר בהקשר.

דברי שטנה או אלימים או הסתה כללית עלולים לגרום לפגיעה בתוצאות החיפוש ולא רק לתוצאות תקצירים.

תכנים מסוכנים למשל קריאה לפעולות לא נורמטיביות התנהגותיות אנושיות, הפרעות אכילה עלולות לגרום להשפעה על קהל גולשים רגישים או מוחלשים ואי לכך תוצאות בגוגל יכולות לזוז או להיעלם מגוגל.

שימוש בסמים בניגוד לפקודות חוק או חוקי מדינה או רשויות יכולות לגרום לתוכן להיות בעייתי בעיני גוגל ואי לכך לעונש של פגיעה במיקומים.

כל ניסיון השפעה על דעת הקהל בניגוד למקובל או כנגד ל”נוהג”\למקובל בחברה יוסר מהתוצאות  בגוגל אורגני.

כל ההפרות אלו משפיעות במיוחד ומוקפדות בתוצאות מסוג “תקציר” ולא מדובר רק על תוצאות רגילות באורגני.

איך מדווחים על תוצאה לא ראויה?

מתחת לתוצאה יש כפתור קטן שנקרא משוב ושם ניתן לדווח על התוצאה או התקציר הפוגעני שלא עומד במדיניות גוגל.

אם התוצאה או התקציר מכיל מידע מפוקפק או לא מדויק ואפילו מטעה אזי התוצאה תרד.

אם התשובה בתקציר דהיינו התוכן לא ממש רלוונטי וגוגל עשתה טעות גוגל תסיר את התוצאה מהמקום הראשון.

למה לא לתת ויש אפשרות כזו אפילו משוב חיובי כמו לייק בפייסבוק.

למידת מכונה של גוגל בהקשר לSEO \ קידום אתרים.

גוגל משתמשת במגוון אלגוריתמים של למידת מכונה כדי לשפר את תוצאות החיפוש שלה. 

אלגוריתם חשוב אחד הוא PageRank, שמעריך את חשיבותו של דף אינטרנט על סמך מספר ואיכות הקישורים המפנים אליו.
אלגוריתם חשוב נוסף הוא RankBrain שעוזר להבין את כוונת המחפש מאחורי השאילתה ולהתאים אותה לתוצאות הרלוונטיות ביותר.

אלגוריתמים של למידת מכונה ו-SEO הולכים יד ביד  (ניתן לומר קשר סימביוטי \ בלתי נפרד) במתן תוצאות החיפוש הטובות ביותר למשתמשים. 

האלגוריתמים של גוגל נועדו לא רק למצוא ולדרג תוכן רלוונטי אלא גם להבין את הכוונה מאחורי שאילתת החיפוש, וכאן קידום אתרים נכנס לתמונה מכיוון שהוא עוזר להתאים את כוונת המשתמש לתוכן הרלוונטי ביותר.

האלגוריתמים של למידת מכונה ו-SEO של גוגל קשורים קשר הדוק שממשיך להתפתח ולהיות מורכב יותר ויותר עם הזמן.

גוגל בוט
גוגל בוט

RankBrain – מה זה ואיך קשור לקידום SEO?

RankBrain הוא אלגוריתם למידת מכונה המשמש את גוגל כדי לעזור להבין את הכוונה מאחורי שאילתת חיפוש. 

קובע את הרלוונטיות והדירוג של דף אינטרנט בדפי תוצאות של מנועי החיפוש (SERP).

אחת הדרכים שבהן RankBrain משפיע על SEO היא על ידי הפיכתם של אתרים חשובים יותר לתוכן איכותי ורלוונטי. 

הסיבה לכך היא ש-RankBrain משתמש בעיבוד שפה טבעית (NLP) כדי להבין את הכוונה מאחורי שאילתת חיפוש, ולכן סביר יותר לדרג דפי אינטרנט בעלי תוכן התואם את כוונת המשתמש.

דרך נוספת שבה RankBrain משפיע על SEO היא על ידי הפיכתו של אתרים חשובים יותר לחוויית משתמש טובה. 

הסיבה לכך היא ש-RankBrain משתמש באותות כמו שיעור יציאה מדף כניסה ושיעור קליקים (CTR) כדי לקבוע את הרלוונטיות והדירוג של דף אינטרנט. 

אתרים בעלי שיעור נטישה גבוה או שיעור קליקים נמוך עשויים להיראות כפחות רלוונטיים על ידי RankBrain ולכן עשויים להיות מדורגים נמוך יותר ב-SERPs.

RankBrain הוא אלגוריתם למידת מכונה המשמש את גוגל כדי להבין את הכוונה מאחורי שאילתת חיפוש ולשפר את הרלוונטיות של תוצאות החיפוש. 

מקדמי אתרים חייבים להתמקד במתן תוכן איכותי ורלוונטי ובחוויית משתמש טובה כדי לשפר את חווית הגולשים או המשתמשים כדי שהנראות והדירוג של האתר שלהם ב-SERP (דפי התוצאות של גוגל בחיפוש המשתמשים) יעלה.

כיצד גוגל סורקת דפים מותאמים למיקום

גוגל משתמשת בתהליך שנקרא “סריקה” כדי לגלות ולהוסיף לאינדקס דפי אינטרנט חדשים ומעודכנים. במהלך הסריקה, הבוטים של גוגל, הידועים גם בשם “עכבישים”, עוקבים אחר קישורים בדפי אינטרנט כדי לגלות דפים חדשים ולעדכן את האינדקס שלהם.

כשמדובר בדפים מותאמים למיקום, שהם דפים שמציגים באופן אוטומטי תוכן על סמך מיקומו של המשתמש, גוגל משתמשת בשילוב של טכניקות כדי להבין את התוכן ולהוסיף אותו לאינדקס.

אחת הטכניקות העיקריות בהן נעשה שימוש היא מיקוד גיאוגרפי, המשמש לקביעת מיקומו של המשתמש ולהגשת התוכן המתאים.

הסורק של גוגל יכול לזהות את המיקוד הגיאוגרפי על ידי שימוש במידע המסופק על ידי האתר, כגון כתובת ה-IP, המיקום המצוין בכותרות ה-HTTP או התוכן של תגיות ה-HTML.

Google עשויה להשתמש באותות אחרים כדי לקבוע את מיקומו של המשתמש, כגון שאילתת החיפוש של המשתמש או היסטוריית הגלישה שלו.

לאחר שהסורק קבע את מיקומו של המשתמש, הוא יכול לגשת לגרסה המתאימה של הדף ולהוסיף את התוכן לאינדקס.

לאחר מכן, גוגל תשתמש בתוכן המאונדקס כדי לקבוע את הרלוונטיות של הדף לשאילתות חיפוש ספציפיות, ובהמשך תדרג את הדף בתוצאות החיפוש.

האלגוריתם של גוגל עשוי להשתמש גם באותות אחרים כמו קישורים נכנסים של הדף, איכות התוכן והרלוונטיות כדי לקבוע את הדירוג שלו בתוצאות החיפוש.

כמו כן, חשוב לוודא שהגרסאות השונות של הדף נגישות ל-Googlebot ושהן אינן משתמשות בשיטות שעלולות להיחשב להסוואה.

איך גוגל אנליטיקס \ Google Analytics מזהה נתוני משתמשים, כולל פרטים טכניים ומידע על תוספות.

Google Analytics הוא כלי רב עוצמה המספק תובנות לגבי התנהגות משתמשים באתרים ובאפליקציות לנייד.

כדי לאסוף נתונים אלו, Google Analytics משתמש בקוד מעקב שמותקן באתר או באפליקציה.

זו סקירה של איך  Google Analytics מזהה נתוני משתמשים באמצעות קוד המעקב שלו, כמו גם כמה תוספים שניתן להשתמש בהם כדי למדוד היבטים נוספים של התנהגות המשתמש.

איך Google Analytics עוקב אחר נתוני משתמשים

אנליטיקס משתמש בקוד מעקב JavaScript שמתווסף לקוד ה-HTML של האתר או האפליקציה.

קוד זה אוסף נתונים על התנהגות המשתמש ושולח אותם לשרתים של גוגל לצורך ניתוח. 

כאשר משתמש מבקר באתר או באפליקציה, קוד המעקב מופעל ושולח נתונים ל-Google Analytics. 

הנה דוגמה לקוד המעקב:

<script async src=”https://www.googletagmanager.com/gtag/js?id=GA_MEASUREMENT_ID”></script>
<script>
window.dataLayer = window.dataLayer || [];
function gtag(){dataLayer.push(arguments);}
gtag(‘js’, new Date());
gtag(‘config’, ‘GA_MEASUREMENT_ID’);‎

</script>

ה-GA_MEASUREMENT_ID הוא מזהה ייחודי לנכס Google Analytics שאחריו מתבצע מעקב. 

קוד זה אוסף סוגים שונים של נתונים, למשל:

כמה צפיות של משתמשים בדף: 

כמה פעמים כל עמוד באתר נצפה.

מספר “כמותי” הפעלות: 

כמה פעמים ביקר משתמש באתר או באפליקציה.

מקורות תנועה מסוגים שונים: 

כיצד משתמשים מצאו את האתר, כגון באמצעות מנועי חיפוש, מדיה חברתית או אתרים אחרים.

התנהגות משתמשים – הפרמטר כמעט הכי חשוב לקידום: 

אילו פעולות המשתמשים ביצעו באתר או באפליקציה, כגון לחיצה על קישורים, מילוי טפסים או ביצוע רכישות.
כדי לזהות משתמשים בודדים, גוגל אנליטיקס משתמש בעוגייה המאוחסנת במכשיר של המשתמש. 

העוגייה מכילה מזהה ייחודי המשמש לזיהוי המכשיר של המשתמש בביקורים הבאים. 

להלן דוגמה לקובץ cookie של Google Analytics:

makefile

_ga=GA1.2.1234567890.1613022247;
ה-_ga הוא שם ה-cookie, והערך GA1.2.1234567890.1613022247 מכיל את המזהה הייחודי, יחד עם מידע נוסף על ביקור המשתמש.

בנוסף לעוגיות, גוגל אנליטיקס יכול לזהות גם נתוני משתמש על סמך כתובת ה-IP של המשתמש. 

כאשר משתמש מבקר באתר, כתובת ה-IP שלו נשלחת ל-Google Analytics יחד עם הנתונים האחרים. 

לאחר מכן, גוגל אנליטיקס יכול להשתמש בכתובת ה-IP כדי לקבוע את מיקומו של המשתמש, מה שיכול לספק תובנות לגבי קהל היעד של האתר.

תוספים של Google Analytics למדידת נתוני משתמשים נפוצים מאוד: 

בנוסף לקוד המעקב הסטנדרטי, גוגל אנליטיקס מספקת גם מספר תוספות שניתן להשתמש בהן כדי למדוד היבטים נוספים של התנהגות המשתמש. 

תוספות פופולריות ל-Google Analytics

מנהל התגים של גוגל: 

מנהל התגים של גוגל הוא כלי חינמי המאפשר לבעלי אתרים לנהל ולפרוס תגי מעקב ללא צורך בשינוי קוד האתר. 

עם Tag Manager, אתה יכול להוסיף תגי מעקב עבור Google Analytics, כמו גם כלי ניתוח אחרים של צד שלישי, פלטפורמות שיווק ועוד.

Google Optimize:

Google Optimize הוא כלי חינמי המאפשר לבעלי אתרים להריץ בדיקות A/B וניסויים אחרים באתר האינטרנט שלהם. 

עם Optimize, אתה יכול לבדוק גרסאות שונות של האתר שלך כדי לראות אילו מהן מניבות את הביצועים הטובים ביותר מבחינת מעורבות משתמשים, המרות ומדדים אחרים.

 

רשימת קודים כתוספות לקוד אנליטיקס המקורי כברירת מחדל.

מעקב אחר אירועים ספציפיים באתר האינטרנט שלך, כגון לחיצות על כפתורים או קישורים, הגשת טפסים, הפעלות וידאו.

דוגמה לקוד מעקב אחר אירועים:

gtag(‘event’, ‘click’, {
‘event_category’: ‘לחצן’,
‘event_label’: ‘הורד’,
‘ערך’: 1
});

 

 

אם יש מספר דומיינים או תת-דומיינים שהם חלק מאותו אתר, מעקב חוצה דומיינים מאפשר לך לעקוב אחר התנהגות המשתמשים בכולם.

דוגמה לקוד מעקב חוצה דומיינים:

gtag(‘config’, ‘GA_MEASUREMENT_ID’, {
‘מקשר’: {
‘domains’: [‘example.com’, ‘subdomain.example.com’]
}
});

מאפיינים מותאמים אישית מאפשרים לך לעקוב אחר מידע נוסף על משתמשים, כגון הגיל, המגדר או תחומי העניין שלהם. 

דוגמה לקוד מאפיין מותאם אישית:

gtag(‘set’, {‘user_type’: ‘customer’});

gtag(‘config’, ‘GA_MEASUREMENT_ID’, {

‘content_group1’: ‘קטגוריה A’,

‘content_group2’: ‘קטגוריה B’

});

Google Data Studio
Google Data Studio
Google Analytics Debugger
Google Analytics Debugger
Google Analytics Enhanced Ecommerce
Google Analytics Enhanced Ecommerce
Google Analytics Site Search
Google Analytics Site Search

Google Data Studio:

עם Data Studio, אתה יכול להמחיש את הנתונים במגוון דרכים, כגון תרשימים, גרפים וטבלאות, ולשתף את הדוחות עם אחרים.

Google Analytics Debugger:

Google Analytics Debugger הוא תוסף חינמי של Chrome המאפשר לנפות באגים ולפתור בעיות ביישום Google Analytics. 

עם Debugger, אתה יכול לראות את הנתונים שנשלחים ל-Google Analytics, כמו גם כל שגיאה או אזהרות שעלולות להתרחש.

מסחר אלקטרוני משופר של Google Analytics: 

מסחר אלקטרוני משופר של Google Analytics הוא קבוצה של תכונות המאפשרות לבעלי אתרים לעקוב ולנתח התנהגות משתמשים הקשורה לעסקאות מסחר אלקטרוני. 

עם מסחר אלקטרוני משופר, אתה יכול לעקוב אחר צפיות במוצר, אירועי הוספה לעגלה, התנהגות בקופה ועוד נתונים.

Google Analytics Site Search:

Google Analytics Site Search היא תכונה המאפשרת לעקוב אחר האופן שבו משתמשים משתמשים בפונקציית החיפוש באתר עצמו. 

עם חיפוש באתר, אתה יכול לראות אילו מילות מפתח משתמשים מחפשים, מאילו דפים הם מחפשים ובאיזו תדירות הם משתמשים בפונקציית החיפוש המובנה.

הדגמת אלגוריתם
הדגמת אלגוריתם