חיפוש

אתר זה מקודם בגוגל בלי קישורים

קידום בגוגל לאתרים ואפליקציות
קידום בגוגל לאתרים ואפליקציות

פעולות לקידום אתר בגוגל אורגני

רשימת הפעולות שכל מקדם צריך בשביל להתחיל לראות תזוזות:

בדיקת הדומיין בגוגל וגם ותק ואו היסטוריה. (כלי מומלץ)
בעיות אבטחה קריטיות טכניות סוקורי – האם יש בעיות אבטחה שעלולות לפגוע.
מהירות טעינה search console ו page speed insights , מובייל פרינדלי הכלי של גוגל לבדיקת מובייל
סקרימינג פרוג – תוכנת עזר למקדמי אתרים
כמות דפים – לא הכמות קובעת בקידום אורגני
פעולות קידום קודמות או ניסיונות
מפת אתר?
רובוטס?
בדיקת קישורים (רק לאחר חיבור לsearch console ) ואז disavvow
יוטיוב \ סושיאל
בדיקת עבירות קידום.

בדיקת מתחרים – בעיני גוגל ובעיניים שלכם.

קידום בגוגל בשלבים
ללמוד קידום שונה

השאלות הנפוצות על קידום בגוגל

כמה זמן בתחום שלי אני אתקדם בגוגל?

כמה זמן לוקח קידום אתר זה כמו לשאול כמה עולה אוטו!

כמה קישורים צריך?

כמה שפחות יותר טוב, גוגל הודיעה כבר למעלה מעשור שהיא לוקחת את הקישורים בערבון מוגבל ואפילו מענישה במקרים מסוימים כשהקישורים באים ממקומות שכולם קונים או מייצרים בהם מאמרים לאתרים שרוצים לקדם עבור כל אחד בכל נושא למשל אתרי אינדקס.

כמה מאמרים?

כל תוכן אמור להיות באתר עבור הגולשים ולא עבור המטרה של בעל האתר למכור שירותים או מוצרים, אפשר לומר גם וגם אבל חשוב לזכור שגוגל מייחסת את התרומה לטובת הגולשים כדבר הכי חשוב במיקומים שהיא מחליטה לקדם בserp \ דפי התוצאות שלה.

וויקס זה טוב לא?

וויקס היא מערכת לבנייה וניהול אתרים בקוד סגור שטובה יותר בשיווק המערכת ופחות באתרים בעלי ביצועים גבוהים, למרבה הצער בשנת 2022 עדיין בעיות טכניות שנמצאות בכל האתרים שנבנים בוויקס לפעמים פוגעות גם ביכולת של אתר להתקדם בגוגל אורגני.
לא מספיק שהאתר יהיה יפה או שייראה כמורכב ומשוכלל אלא הוא חייב להיות גם ידידותי לגוגל ולא רק לומר שהוא כזה.

איך מתקדמים במפות או בגוגל ביזנס?

מומלץ לקרוא את המאמר : קידום בגוגל מפות

כדאי לעשות ממומן?

התשובה הקצרה היא שמומלץ לשלב ואם זה עובד שזה אומר אם נכנס יותר כסף ממה שמוציאים על קמפיינים אז לשלב אבל אין כלי חזק יותר ומשתלם יותר מגוגל אורגני.

אפשר ללמוד אתך \ אצלך שעה ניסיון?

לא.
אפשר לקבל עזרה אפילו בחינם בקבוצת הפייסבוק.

איך ולמה אתרים שנראים פחות טוב משלי נמצאים במקום טוב יותר?

רוב מקדמי האתרים מנסים לקדם באותן שיטות שרובן כבר לא עובדות והאתר הנוכחי הוא דוג’ לחשיבה יצירתית על מתן ערך לגולשים ולא מאיזו רשימה של עשה או אל תעשה בקידום במיוחד אורגני.

כמה פניות יהיו לי מהקידום?

תחום הניבוי ומכירת אשליות לא נמצא בנושאי האתר הנוכחי, לא ניתן בשום דרך לנבא מה יהיה הגידול במכירות או פניות דרך האתר אבל לאורך פרק זמן שמקציבים ניתן לשער וגם זה בספק ולא 100% בטוח.
 
שיווק דיגיטלי לפראיירים
מלכודת של מי שמבטיח לידים שלא נסגרים להמרה

תשובות לשאלות הנפוצות על קידום.

לא ניתן לדעת כמה זמן לוקח לביטוי להתקדם בגוגל אבל כשעושים קידום נכון בלי לנסות לעבוד על גוגל הקידום עובד ומצליח.

אין צורך בקישורים כדי לקדם אתר באורגני והאתר הנוכחי הוא הוכחה לכך.

נסו לחפש: קישורים לקידום בגוגל או קישורים לקידום אתרים והתוצאה הראשונה האורגנית הינה ללא קישור אחד!!!

קידום בגוגל ללא קישורים
קידום בגוגל ללא קישורים

כמה מאמרים צריך? לא מדובר בכמות אלא באיכות המאמרים ובהתנהגות הגולשים באתר \ בדף.

וויקס? 

נסו לחפש בגוגל: למה וויקס ולכו לתוצאה הראשונה

קידום במפות או בגוגל עסקים תלוי בקידום האתר באורגני, לא ניתן לקדם רק מפות או רק עסקים.

גוגל עסקים מתקדם במיקומים אם האתר לא מנסה לעבוד על גוגל למשל עם ביקורות של משפחה ואנשי מקצוע שלא באמת לקוחות של העסק.

ממומן?

החיסרון בממומן הוא שהמתחרים לוחצים לכם בלי הפסקה אבל רק אם הביטוי תחרותי.

אם הוצאתם על ממומן לדוג’ 100 שח והכנסתם 150 שח אז שווה לעשות גם ממומן.

אפשר ללמוד רק שעה שעתיים קידום?

לא כי זה פשוט לא מספיק גם אם מדובר בגאון שלומד.

(מורן אטיאס יכולה ללמוד בחינם)

למה אתרים שנראים רע נמצאים לפעמים בתוצאות הראשונות בגוגל?

העיצוב של האתר לא משמעותי : חפשו בגוגל “עיצוב גרפי מקצועי” ולכו לתוצאה הראשונה.

כמה פניות אני אקבל אחרי הקידום?

לא ניתן לדעת ומי שמוכן להעריך פניות מקידום אורגני מחרטט!!

איך בודקים אתרים לקידום בגוגל

באיזו רמה ניתן לבדוק את המתחרים בגוגל

גרור לבחירת עומק הבדיקה

עומק בדיקה נבחר: 3

איך להיות ראשון בגוגל – השאלה הנשאלת ביותר

קצת רקע לפני שמתחילים בטכניקות קידום אורגני.

לפני כעשור כל מה שנדרש כדי להיות מקום ראשון בגוגל היה לשים בדף האתר כמה שיותר מילות מפתח שרוצים לקדם אבל אז התחרות

 לא הייתה גדולה כמו היום, גוגל לאחר שנתיים כשכל מקדמי האתרים עלו על השיטה שינתה את האלגוריתם לדפים יפים יותר עם כמה שיותר תוכן, לאחר שנתיים גוגל שינתה

 ודפים שעולים מהר יותר עלו בתוצאות טוב יותר, לפני כחמש שנים גוגל החליטה לעבוד על איכות התוכן באתרים ותוכן הוא מילה מורכבת מאוד

 כי מתחלקת להמון תתי נושאים כגון רלוונטיות לגולשים, חווית גולשים אם קל להם או לא וגם השוואות לאתרים אחרים באותן הנישות.

כיום אתר שרוצה להיות מקום ראשון בגוגל צריך להיות טוב יותר, מהיר יותר, נוח לגולשים יותר וחדשני מכל האתרים האחרים שמתמודדים מולו בתוצאות האורגניות.

מה הפעולות הנפוצות שמבצעים בקידום אורגני בגוגל?

אופטימיזציה – מיטוב או שיפור התוצאות בגוגל

מיטוב האתר או הדפים בתוצאות של הקידום האורגני כדי שגוגל תאהב את האתר יותר אבל יותר מדויק הוא שהגולשים יאהבו את האתר יותר ולא מדובר רק ביופי או אסתטיקה עיצובית של האתר.

בניית קישורים – אני לא צריך את זה

קישורים הם משפט או מילה שלחיצה עליהן תוביל לאתר וקישורים נמצאים לרוב מחוץ לאתר ז”א באתר אחר מהאתר הראשי שאותו רוצים לקדם באורגני בגוגל.

קישורים פנימיים הם מקומות באתר הראשי שלחיצה עליהן תוביל לדף הבית או לדף שרוצים לקדם.

כתיבת תוכן – אחד הדברים החשובים אם לא החשוב ביותר

אין כמעט דבר חשוב יותר לקידום אורגני מתוכן הוא מאמרים וסרטונים ומצגות וכל מה שיראה הגולש כשיגיע לאתר אבל בעיני גוגל לא כל מה שיש באתר נחשב לתוכן שיגרום לקידום התוצאה בחיפושים של גוגל.

שיפור חווית המשתמש או הגולש – קידום 2021-2022

לאחר שהקידום האורגני מצליח ואם גולשים ייכנסו לאתר כאלו שיגיעו מגוגל וימצאו טוב יותר ומהר יותר מה שחיפשו בתוצאות סביר להניח שגוגל תאהב את האתר יותר ותקדם אותו בתוצאות שלה. (התוצאות האורגניות)

מה זה מנוע החיפוש של גוגל?

תוכנית שנועדה לחפש במאגר מידע עצום שגוגל אוספת כבר שנים מאז הקמתה , דרך סריקת כל האתרים באינטרנט גוגל מייצרת מאגר וכל גולש שמחפש משהו התוצאות נשלפות מהמאגר של גוגל.

מנוע החיפוש מכיל גם תוכניות קטנות יותר שנקראות אלגוריתמים ודרך פשוטה לתאר אלגוריתם הוא “שיטה”

האלגוריתמים או יותר השיטות לדירוג אתרים גורמות לאתר לעלות או לרדת בתוצאות של גוגל.

הפעולות שעושים מקדמי אתרים עוזרות לגוגל ולגולשים לקבל תוכן טוב יותר ורלוונטי למה שחיפשו בגוגל.

אם האתר ייחשף ליותר גולשים דרך הופעה ביותר חיפושים של הגולשים כך הסיכוי לקבל מגוגל מיקום טוב יותר בתוצאות עד שאתר מגיע בתוצאות למקום ראשון ואז כולם מרוויחים בעיקר הגולשים.

מה המדדים תכלס שגורמים לגוגל להחליט על אתר טוב יותר

מדד שמעיד בין היתר על רלוונטיות הדף לצורך הוצאת קישורים מהתוכן.

מדד חוזק של קידום שמתחשב בשקלול ממדים אחרים של חוזק להוצאת קישורים.

מדד שמעיד על חוזק פרופיל קישורים לצורך מכירה של backlinks או אחרים.

טיפים ללמידה עצמית של קידום.

הסרטון ללא קול או הקראה או הדרכה, אולי בהמשך אז מומלץ לעקוב.

מומלץ לנסות לבצע את הבדיקות ולהתנסות בעבודה ובכמה שיותר אתרים כדי ללמוד את ההבדלים בין המתחרים לאתר שלכם.

 

הפעולות שכל מקדם אתרים מקצועי צריך לבצע כשהוא מקבל אתר כלשהו לקידום

חוות דעת נוחות ושימוש , דעות אישיות וסיכום פעולות לביצוע בהמשך

בדיקת מתחרים בגוגל ובתוכנות עזר ו..SE ranking בסרטון הבא..

הערות ומשימות לביצוע:

היסטוריה: אתר יחסית חדש כשנה וחצי
אין בעיות בולטות לעין מבחינת ההיסטוריה של הדומיין
אתר נמצא בגוגל ואפילו קיבל sitelinks עד כאן הכול סבבה
מוגן בcf , כנראה סבל מנפילות או בעיות אבטחה
מהירות בנייד 49 , כדאי לבדוק למה , בשולחני סבבה.

ניתן ללמוד עוד המון עם הscreaming Frog ובסרטון אחר…
ניתן לראות שקיימת בעיה של התקפות על האתר לפי קובץ הrobots )

ניתוח קצר ראשוני לאיכות התוכן וחווית גולשים

פופאפ טיפשי שמרגיז את רוב הגולשים אבל שייך לתפיסת קידום לא מקצועית
תמונות לא קליקביליות עם מטא דאטה לא נכון

טעויות כתיב וחזרה לא ברורה על טקסט

404 מפנה לדף הבית, לא ממש נכון!!! ממש לא נכון 🙂

כותרות לא נכונות לפריטים למשל כיסוי סיליקון או לקולר או לאייר טאג או ???
מה זה או???
אם אני הגולש אני יודע מה אני מחפש!!! מקדם לא משהו 🙂 קצת מרגיע אותי!!

סושיאל?
הבדיקות הן: האם קיים גוגל ביזנס? דף עסקי בפייס? אינסטגרם?
האם קיימת שם פעילות?

בדיקת מתחרים:
הנושא המרכזי הינו רצועות וכיסויים לשעונים במיוחד חכמים

לסיכום:
אתר לא רע, נראה לא רע, מושקע!!
קידום אורגני פחות

יש לבדוק את המתחרים (בהרחבה בקבוצה ובאתר)
הערות נוספות בקבוצת הפייסבוק שבתיאור הסרטון

פעולות בתחילת קידום של מקדמי אתרים
פעולות בתחילת קידום של מקדמי אתרים

הרחבה על הנושאים בסרטון ביוטיוב

היסטוריה – 

לפעמים כשאתר מגיע לקידום אורגני הוא עובר כמה מקדמים שניסו לקדם ואפילו בעל האתר שברוב המקרים אינו מקדם מקצועי שניסה לקדם ולא ממש הצליחו.

מילא לא הצליחו אבל לפעמים הניסיונות גורמים לדומיין ולעתיד הקידום במיוחד האורגני נזק ואז יש לקחת בחשבון שהצלחה תהיה לא קלה.

זו הסיבה שחשוב לבדוק מה היה לפני שהאתר הגיע אליי.

(אם הכל היה סבבה כנראה שלא היה מגיע אליי)

מהירות: 

מהירות הטעינה הראשונית ובכלל לא ממש יציבה, בכמה בדיקות שבוצעו בסרצ’ קונסול , ציון הכלי של גוגל נתן תוצאות שונות, זה יכול לקרות בגלל בעיות טכניות באתר ואו בגלל בעיות של אחסון שכדאי לשקול האם להחליפו.

הציון לכשעצמו לא משפיע על הקידום אבל מעיד על בעיות שגורמות לגולשים לקבל חוויה לא טובה.

פופאפ?

מי שאוהב חלונות שקופצים לו כשלא ביקש שיצביע!!

404

גולש שמגיע לדף שלא קיים אחרי שחיפש משהו בגוגל וקיבל את דף הבית לא ממש מקבל מה שחיפש כי דף הבית מאוד כללי ושיווקי, לדוגמא אם גולש חיפש איך מחליפים רצועה בשעון ומקבל הצעות שיווק זה לא ממש יתרום להתנהגות של הגולש באתר.

כותרות נכונות עושות את רוב ההבדל

כותרות הן סוג של פרומו לטקסט שבא אחרי, אם גולש נתקל בכותרת שמעניינת אותו אבל היא לא סתם מילות המפתח שרוצים לקדם זה כמו קסם שיעבוד בקידום!!

איך רשתות חברתיות תורמות לקידום האורגני?

קבוצת פייס בוק או דף עסקי שגולשים יכולים ממש להתייעץ ולקבל תשובות מהירות או עזרה תורמות לחוויית הגולשים ומכאן הדרך להתקדמות במיקומים קצרה!!

סוגים שונים של חלקי הקידום האורגני

האם לציון בgoogle page insight יש השפעה על המיקומים בתוצאות?

התשובה היא כן ולא, כן כי חשוב שהגולשים יקבלו את התוכן תוך שלוש שניות מקסימום.

לא כי גם ציון 50 בנייד עדיין הגולשים מקבלים את התוכן בצורה שנוחה להם.

יתרונות נוספים שיש לכלי של גוגל google page insights הוא אבחון בעיות של חווית גולשים ואם הגולשים מתקשים לקבל בצורה הכי נוחה את התוכן ניתן לראות זאת בפרמטרים של הכלי ואז מה שצריך הוא לתקן.

מה אורך הטקסט שצריך להיות בתוכן ומה אורך העמוד כולו?

אין כללים אבל חשוב שלא יהיה קצר מידי וזה אומר שצריך לבדוק מה יש למתחרים ולעשות טוב יותר.

מהו תוכן ידידותי לגולש?

בהסבר הכי פשוט זה כל מה שיגרום לגולש לקבל את מה שרצה לחפש בגוגל והגיע לאתר , אם קיבל מה שרצה בצורה הכי רלוונטית המיקומים של האתר יעלו בתוצאות.

סוג זה של קידום הוא כל מה שנעשה בדף והגולש יושפע בפעולות או תגובות לתוכן.

מן הסתם תוכן למשל מאמרים או הסברים כטקסט.

כותרות ותגיות מטא הוא onpage.

תגיות H אינן עיצוביןת ולא עוסקות בגוגל אלא בדגש ומיקוד הגולשים בנושאים.

קישורים פנימיים – בתוך הטקסט ובכלל בעמוד יהיו קישורים לדפים אחרים או למוצרים ואפילו לפעולות שיקרו אבל לאחר פעולות הגולשים \ המבקרים בדף.

מיטוב\אופטימיזציית תמונות כוללת תצוגה נכונה בגודל ובצורה שבה יהיה הכי נוח לגולש לקבל מידע כאמור מהתמונה.

 

כל הפעולות שנעשות ע”י מקדמי אתרים והגולש הרגיל לא יכול לראות או לדעת מהן ישירות אלא בעקיפין להשתמש בהן.

בניית קישורים – הטכניקה של רוב המקדמים קונים או מחליפים או גם וגם והתפיסה היא כמה שיותר קישורים רצוי רלוונטיים יעזור לאתר להתקדם.

סושיאל \ הרשת החברתית – 

פעילות בפייסבוק אינסטגרם יוטיוב ועוד תעזור לדף להתקדם בתוצאות האורגניות.

פודקאסטים- התפיסה הינה שאם הרבה גולשים ישמעו פודקאסט זה יעזור לקידום בתוצאות האורגני.

REVIEWS- ביקורות של גולשים אמיתיות או מלאכותיות יעזרו לקידום, ברוב המקרים זה מה שמפיל מקדמים גדולים!

הפעולות מבחינה טכנית של מקדמי אתרים הן:

שיפור מהירות טעינה של הדף והאתר כולו.

מידע \ מבנה למשל schema/structered data.

מפות אתר.

hreflangs- קטע קוד קצר להטמעה שעוזר לגוגל ולגולשים להבין מה השפה שהתוכן מיועד להיות מוצג לגולשים.

תוכן נוסף על מקדמי אתרים שאולי יעניין

אופטימיזציה טכנית בקידום אורגני

שם נוסף לאופטימיזציה טכנית הינו כשמו כן הוא קידום אתרים טכני.

יש מקרים שבהם אתרים גדולים וטובים או גם קטנים עושים הכל נכון אבל בגלל בעיות טכניות בדרך כלל פשוטות האתר לא יתקדם כמו שיכל להתקדם ללא בעיות.

בעיות טכניות ברשימת עדיפות: 

מהירות האתר נוגעת למהירות הטעינה דהיינו המהירות שבה הגולשים רואים תוכן כלשהו גם אם מדובר בתמונה או צבעים.

מה יגרום לאתר להיות מהיר יותר או לגולשים לראות משהו לאחר הלחיצה מהר יותר?

בכל האתרים בהם מופעלת מערכת וורדפרס קל יותר לקדם ולהצליח בקידום בגוגל אורגני.

אם מדובר בcms שזו מערכת ניהול למשל וורדפרס (לדעת כותב המאמר מדובר במערכת הטובה ביותר לקידום), שימוש בתבניות פשוטות שניתן לבצע בהן שינויים בקלות ואפילו ללא שינויי קוד האתר.

במערכות כמו וורדפרס לא מומלץ להתקין יותר מידי רכיבים שנקראים גם תוספים למשל ווידג’טים או קודי מעקב אחר תנועות ופעולות של הגולשים.

קידום אתרים מצליח גם אם האתר לא הכי מעוצב או יפה והאתר הנוכחי של מאמר זה מוכיח עובדה זו.

אופטימיזציה של תמונות – קל מאוד לפתור בעיה זו כי כל תמונה ניתן להשתמש בתוספים או להקטין את משקל התמונה דרך פוטושופ כמו גם סוג הקובץ בו התמונה מוגדרת ונשמרת למשל jpg\png.

אם תמונה תשקול פחות בזיכרון הדפים באתר יהיו מהירים יותר.

הפניות 301 או 302 רצוי לא להגזים בהן.

אפילו מומלץ לא לבצע הפניות בכלל אלא רק אם אין ברירה ומשמעות קריטית או חשובה.

הפניית 404 חשובה מאוד

דף 404 הינו דף שנוצר כל פעם שגולש לחץ על משהו באתר או באתרים אחרים למשל קישורים והגיע לדף שלא קיים.

סיבות ל404 יכולות להיות מחיקה של דף לא עדכני או זמני או בעיה אחרת בחלק טכני של האתר, מרגע שלא נמצא הדף שחיפשו הגולשים כדאי שיראו הודעה שהדף אינו קיים יותר או מה שחיפשו אינו קיים אבל עם הצעה אולי תרצו להמשיך לדף עם תוכן דומה\זהה במעט.

מאוד אם לא הכי חשוב לא לאבד גולשים אלו שהגיעו ל404.

דפי 404 במיוחד התנהגות הגולשים לאחר שביקרו ב404 משפיעה מאוד על הקידום.

מה זה מטמון בדפדפן?

במצבים בהם גולשים כבר ביקרו באתר הזיכרון מהדפדפן יטען את האתר דף ממנו הרבה יותר מהר ועובדה זו חשובה מאוד לחויית המשתמשים באתר.

הגרסה השמורה נטענת בפחות משנייה ולמי מהגולשים יש באמת זמן או מי אוהב לחכות? 

רספונסיביות ומובייל והחשיבות בקידום אורגני

עם התקדמות הטכנולוגיה ברוב האתרים היום הגולשים מגיעים ממכשירי מובייל סלולריים אי לכך חשוב שיראו את האתר בצורה תקינה ולא משובשת, כדאי מאוד להשקיע בנראות במובייל אבל לא רק שיהיה יפה אלא גם חכם לגולשים.

אתרים שנראים ידידותיים לגולשים ממובייל יתקדמו טוב יותר מאתרים אחרים עם פרמטרים זהים אחרים.

ניתן לראות כמעט בכל תחום שבעקבות העידכוני אלגוריתם של גוגל לגלישה ממובייל העדיפות בתוצאות החיפוש ניתנת לאתרים מהירים וטובים יותר ממובייל.

מה מקדם אתרים כמוני ממליץ?

מה אומר מקדם אתרים כמוני?

קונפיגורציית או ארכיטקטורת האתר משפיעה מאוד ולא רק לקידום בגוגל.

הינה ידידותיות למנועי החיפוש וזה אומר: 

שימוש נכון בקובץ הרובוט robots.txt

קובץ זה קובע אילו בוטים ומתפקד מעין שוטר תנועה לבוטים\מבקרים גם ממנועי החיפוש.

מפת אתר sitemap בפורמט xml או txt תלוי באתר כדאי שתהיה דינמית ותתעדכן בכל פעם שמשהו משתנה באתר\תוכן.

מבנה כתובות url כדאי שיהיה ידידותי והוא לא המקום לדחוף בו סתם מילות מפתח.

רכיבים אלו יהפכו את האתר לידיד הכי טוב של גוגל.

קישורים חיצוניים backlinks.

קישורים חיצוניים עובדים עד לרגע שכל האתר הולך אחורה וזה יכול לקרות תוך חודש או חודשיים ולפעמים זה לא קורה אפילו שנתיים אבל זה יקרה מהסיבה שקישורים צריכים להיות טבעיים ולא להיראות טבעיים.

כמה קישורים אמיתיים טבעיים יש לכם?

קישורים אמיתיים הם כאלו שלא שילמתם או יצרתם בעצמכם או ע”י מישהו אחר מטעמכם.

מעבר לזאת אתרים שמוציאים לכם קישורים עלולים מחר להיענש וזה מקביל למשקולת שתגרום מתישהו לעונש מגוגל.

גם אם אתם עוקבים מידי יום אחרת האתרים שמוציאים לכם קישור או כתבה ומאוד קשה לעקוב אחרי האתרים הללו כי אתם לא יודעים מה איכות הקישורים שהאתרים הללו מקבלים.

להגיע לעמוד ראשון בגוגל לא ממש עוזר

בעמוד הראשון יש 10 תוצאות אורגניות ואם האתר נמצא במקום ראשון הוא יקבל את רוב הפניות או צור קשר אבל אם במקום השני ואו השלילי אז זה אחלה אבל הראשון כאילו יגנוב את רוב הגולשים.

אם אתם לא בשלישייה הפותחת רוב הסיכויים שאתם כמעט לא קיימים כי

לגולשים או לפחות לרובם ברוב התחומים אין זמן וסבלנות לקרוא יותר מידי

אלא אם זה ממש מעניין אבל ב99.9% הם ייכנסו לראשון או שני ואז אם מצאו מה שחיפשו ימשיכו בעיסוקיהם.

ביטויים ארוכים long tail טובים יותר מביטויים קצרים.

מה לדעתכם טוב יותר כמילות מפתח למשל באתר של אינסטלטור?

אינסטלטור? או 

אינסטלטור מחיר יבנה?

ככל שקולעים בול למה שהגולשים חיפשו כך גוגל מפרגנת במיקום של האתר לעמוד הראשון וגם למקום הראשון שני שלישי.

פתיחת סתימה באמבטיה מחירים רחובות?

קוסמטיקאית ברחובות מניקור מחירים?

כמה זמן לוקח להיות ראשון בגוגל עם האתר באורגני?

השאלה לא כל כך טובה והנה מגיע ההסבר:

להיות ראשון זה אחלה אבל באילו מילים?

להיות ראשון בגוגל אורגני במיוחד זה אומר שהאתר או יותר נכון האתר והדף הספציפי שנותן מענה למה שהגולשים חיפשו והתכוונו הוא הטוב ביותר מכל האחרים ואיך יודעים מי יותר טוב?

איך גוגל יודעת מי יותר טוב וראוי להיות ראשון?

גוגל משווה בין האתרים או יותר מדוייק בין דפים והיא בודקת מהירות ותמונות וסרטונים

וכל מה שבעלי האתר או המקדם של האתר נותן למשתמשים כך שיכול להיות

מצב שעכשיו אתם ראשונים ואם המתחרים יתנו מענה טוב יותר ממכם גוגל תזיז את המקום הראשון ותכניס את האתר שלכם לשם.

גוגל מחליטה יחסית מאוד מהר כי האתר שלכם לא היחיד אבל יש לה כח לבדוק מיליארד אתרים בפחות מדקה.

בבדיקה השנייה וגוגל מבצעת כמה בדיקות היא מחליטה להשוות ואז ממקמת את התוצאה

מחדש או מרימה אותה או דוחפת אחורה, לא ממש דוחפת אחורה אלא מקדמת אתרים טובים יותר שהיא בדקה.

(אפשרויות פרסום לעסקים, דיגיטל ומדיה פיסית/קלאסית)

רוצים להיות מפורסמים?

האינטרנט שינה את העולם, שינה את כל תחומי החיים כמעט. היום אי אפשר לחשוב על התנהלות ללא אינטרנט, בוודאי לא בעולמות הכלכלה ובחיים החברתיים. כמעט כל חברה מסחרית וכל בעל עסק (קטן או גדול) מקיים תקשורת שיווקית ומערכות פרסום עסקי באמצעות פלטפורמות דיגיטליות. הבולטות שבמערכות האלו:

  • פייסבוק
  • אינסטגרם
  • גוגל אנליטיקס
  • לינקדין
  • טאבולה
  • חנויות וירטואליות אונליין

אבטחת האתר \ אבטחת אתרים

שימוש מומלץ ואף חובה להשתמש באתר בתעודת אבטחה שנקראת גם בפרוטוקול https כאשר משמעות הs הינה secured ולא ssl כמו שרבים מתבלבלים למרות הקשר הישר במשמעות.

גוגל מעדיפה אתרים מאובטחים עם ssl או https u ותיתן לאתרים אלו עדיפות בתוצאות שבתחרות.

מאז אוגוסט 2014 גוגל הכריזה שאתרים עם https יתקדמו בתוצאות החיפוש שלה יותר מאתרים לא מאובטחים.

ההנחיות של גוגל איכות ואחרות עוסקות בזה מידי כל עדכון אלגוריתם.

הפרוטוקול הוא תוספת אבטחת מידע לאתר ומצמצמת את האפשרות לפגיעה מהאקרים\פצחנים או כאלו שרוצים לגרום לנזק באתר.

פירורי לחם חשובים מאוד למנועי החיפוש אבל לא רק.

קידום אורגני בלי פירורי לחם הוא כמו שניצל אפוי ולא מטוגן!!

פירורי הלחם או הbreadcrumbs נלקח מאגדות ילדים של האחים גרים למשל עמי ותמי שהשאירו שביל של פירורים כדי שיוכלו למצוא את הדרך הביתה וכך בדיוק פירורי הלחם באתר עוזרים לגולשים ולמנועי החיפוש למצוא את הדרך לדף אחר או לדף הבית.

השימוש חשוב מאוד ונפוץ מאוד באתרי מכירות \ מסחר אלקטרוני שהם ניתן להגיע מגוגל לדפים פנימיים למשל דפי מוצר ואז אם הגולש רוצה לראות עוד מוצרים פירורי הלחם יעזרו לו מאוד להתמצאות טובה יותר.

מבנה כתובות האתר האם זה חשוב?

לא ממש למרות יש הטוענים שכן ומאוד, בעבר שימוש מאסיבי ופסול בכתובת הurl ע”י מקדמי אתרים כדי לדחוף מילות מפתח גרמו לגוגל להתעלם ממבנה הקישורים כזה או אחר ומה שחשוב הוא ניווט קל כי מי מהגולשים באמת מעניינת אותו כתובת האתר או המבנה של , מבנה הURL?

לדוג’: 

אם חיפשתי בגוגל אינסטלטור או עו”ד לא ממש מעניין אותי איך נראה הקישור אליו לאתר בדפדפן אלא התוכן.

יש הטוענים שכתובת ארוכה מידי תגרום לעמוד לא להיטען. (בולשיט)

קישורים פנימיים –

טענה על שיפור מהירות של מקדמי אתרים בקידום אורגני

אין קשר בין קישורים פנימיים למהירות האתר!

היררכיה של האתר או הקישורים

יש הטוענים שהיררכיה נכונה משפרת את הסיכוי להתברג גבוה יותר בתוצאות (בולשיט)

באתרים שבנויים במערכת cms למשל וורדפרס כל הדפים כבר קשורים אחד לשני ואין צורך לייצר להם קישורים מאחד לשני, טכניקה זו הינה טעות רווחת מאוד אצל מקדמי אתרים שלא ממש מבינים מהו קידום.

איך דף עסקי בגוגל יעזור לכם להשיג את המיקום הראשון

דף עסקי בגוגל עסקים או ביזנס מעיד על העסק או נותן השירות כעסק אמין

עם כתובת ואבא ואמא ולא סתם מישהו שפתח אתר או 20 אתרים כדי לתפוס תוצאות

רוב המקדמים בשנת 2020 התחילו להאמין שאם קונים או מזייפים ביקורות עם תמונה

או בלי תמונה זה יעזור לקדם את המיקומים של האתר בגוגל אבל זה ממש לא נכון ולא חסר דוג’ לכך.

המיקום במפות עם דף עסקי מייצר קישור לאתר שלכם מגוגל ולא רק

הדף העסקי מעיד על אמינות ותורם למעורבות הגולשים בזה שהוא נותן לכל אחד להביע דעה אמיתית

על העסק או נותן השירות ואז גוגל מאמינה שהעסק אמיתי 

טוב וממש חושב על הגולשים או הלקוחות הפוטנציאליים שלו ואת זה גוגל ממש אוהבת.

השלבים לפרסום ולמציאת לקוחות

שלב ראשון: בדיקת אתר לקידום שיצליח להביא לקוחות

מה צריך אתר אינטרנט כדי להצליח?

כל אתר אם בנוי נכון יתקדם עם הזמן בגוגל אבל אם מבצעים טעויות בקידום אז יש מקרים שלא רק שאתר לא יתקדם אלא אפילו עלול להיענש.

מהירות טעינה ותגובה של אתרים – 

כל אתר צריך לעלות מהר ויש כלים שעוזרים להחליט ואפילו לקבוע האם המהירות תקינה וטובה לגולשים.

כלי הsearch console של גוגל – 

הכלי בודק תקינות טכנית של האתר בעיני גוגל, כלי חשוב מאוד וחינמי שאומר האם יש בעיות טכניות שעלולות למנוע או לפגוע בקידום אורגני.

קידום אורגני לא יצליח בשום אופן עם תוכן לא איכותי או משוכפל

אפיקי הפרסום הקלאסיים היו בעבר מגוונים מאוד ואפקטיביים מאוד, ביניהם:

  • פרסום על עמודי-מודעות המוצבים בכיכרות הערים
  • שלטי חוצות
  • עיתונות יומית כתובה
  • מגזינים/ירחונים/שבועונים
  • עיתונות-נישה לסוגיה: עיתוני ילדים, עיתוני נוער, עיתונות מקצועית
  • מוספים פרסומיים פנימיים בעיתונות המודפסת
  • ‘פלאיירים’ בחלוקה לתיבות הדואר
  • שילוט על עורקי תחבורה מרכזיים
  • שילוט על גבי אוטובוסים/מיניבוסים
  • תשדירי רדיו
  • כתבות תדמית (בתשלום)
  • חסות בטלוויזיה
  • ג’ינגלים ברדיו
  • תשדירי שירות בטלוויזיה
  • פרסום חסויות במגרשי כדורגל/כדורסל
  • מוצרי פרסום ממותגים (ספלים, חוברות, כלי כתיבה, מתנות למשרד)
  • מודעות מילים, מודעות אינצ’ים

תוכן משוכפל או מועתק

אסור בשום אופן להעתיק או לשכפל תכנים אם רוצים להתקדם בתוצאות החיפוש האורגני בגוגל.

שגיאות כתיב הן פחות קריטיות אבל שגיאות מועתקות או משוכפלות מאתרים אחרים הן קטסטרופה לקידום אורגני מוצלח.

הגולשים רוצים תוצאות אותנטיות ורלוונטיות מאוד כשהם מחפשים בגוגל משהו ואם התוכן לא מקורי ואפילו משוכתב וגוגל יודעת לבדוק זאת הקידום יהיה לא פחות מאסון!

תוצאות לא איכותיות בסבירות גבוהה יגרמו לאתר להיענש על ידי גוגל.

פגיעה בדירוגים.

לפעמים בעלי אתרים לא יודעים למה המיקומים שלהם שהיו טובים פתאום הולכים אחורה ויש לזה בין היתר שתי סיבות עיקריות כשאחת היא טכנית.

השנייה מדובר בתוכן לא מקורי או לא הגיוני ומכאן לא איכותי.

גוגל לא תקדם אתרים (במיוחד בקידום אורגני) מהסוג שמציע תוכן לא איכותי ולא חשוב באיזו נישה.

לא מומלץ לשכתב תוכן אלא פשוט לכתוב או מחדש במידה ויש חשד סביר לתוכן לא איכותי.

ניתן גם לבצע canonical אבל כותב המאמר לא ממליץ על גישה זו והבעיה תמשיך לפגוע במיקומים כי אם התוכן לא מקורי למה שגולשים לא יגיעו למקור ולא לחיקוי?

איך יודעים מהם קישורים איכותיים

מילות מפתח נכונות הן לא מילות מפתח של המפרסמים.

גוגל לא מגלה מהן מילות המפתח לקידום אורגני מכמה סיבות:

הנתונים לא מדידים ולא ניתן לשלוף נתונים אלו מאלגוריתם שמשתנה כל הזמן.

מילות מפתח שטובות למפרסמים לא ממש טובות למפרסמים אלא יותר לגוגל ברווחים, אם גוגל רוצה להגדיל רווחים מהפרסום בענף\נישה  היא תתן מחירים טובים יותר לקליק או תעודד את התחרות ע”י הצגת כמות החיפושים במתכנן מילות המפתח.

איך כן בוחרים מילות מפתח נכונות לקידום אורגני?

  1. השלמה אוטומטית
  2. חקר מתחרים מובילים בגוגל
  3. ראש, מפעילים את הראש (זהו הכלי הכי נדיר לשימוש אצל מקדמי אתרים).

מס’ שאלות שצריך לשאול את עצמו כל מי שרוצה להשיג קידום אורגני יעיל 

מהם מילות מפתח בהגדרה ?

המילים שאותן הגולשים ירשמו בחיפוש , מיהם הגולשים? זה כבר יותר מורכב.

מהן מילות המפתח הנכונות?

מיהם הגולשים , אם יודעים במדוייק מיהם הגולשים אז יודעים מהן מילות המפתח .

איך יודעים מה נכון?

באים ללמוד או לקבל ייעוץ וליווי ממייקל.

האם יש כלים אוטומטיים למילות מפתח ?

יש  , לא עוזר בתחרות גבוהה או בכלל.

האם הכלים נותנים לנו מילות מפתח?

בעיקר נותנים רעיונות אבל הרעיונות הטובים וללא כלים מילות המפתח הרבה יותר טובות.

איך יודעים מהן מילות המפתח הנכונות ביותר? 

אין קסמים  , צריכים לנסות ולהרגיש ולחשוב ואז ללמוד עוד ועוד על התחום וגם על הגולשים .

תחום של מקצוענים.

למה יותר קל לגוגל לתת מילות מפתח לממומן?

הרבה יותר קל להתחשב בפרמטר אחד בלבד והוא כמה כסף אנשים מוכנים לשים או שמו למשך תקופת זמן על מילות מפתח מסוימות.

למה המילים לפי נפח חיפושים לא טובות לקידום אורגני?

דוג’ 1

נניח ואני אינסטלטור אז המילה אינסטלטור או אינסטלציה הינה בעלת כמות החיפושים הגבוהה ביותר, לאאאא  כי בקידום אורגני תלוי איפה אני ממוקם ואם אני בבאר שבע ומקבל פניות או טלפונים מקרית שמונה אז בזבוז זמן.

דוג’ 2

נניח ואני חשמלאי בפתח תקווה …ראה דוג’ 1

דוג’ 3

נניח ויש לי עסק של עוגות ללא גלוטן, מחרוזת החיפוש הכי טובה היא “עוגות ללא גלוטן” אבל לטובת קידום אורגני מחרוזת מילים אחרת תהיה הרבה יותר טובה לקידום והיא “עוגות ללא גלוטן מתכונים ( או ) מחירים”

דוג’ 4

מנעולן או locksmith הינה המילה עם כמות החיפושים הגדולה ביותר ואי לכך מילת המפתח הטובה ביותר, לאאאאא … מילות המפתח הטובות ביותר הן :

  • פתיחת דלת מחירים
  • פריצה לרכב מחיר ירושלים
  • החלפת מנעול בזיבי מחירים

תוכן – 

תוכן יכול להיות נושא מאוד מורכב ודי קשה להבנה מה נכון כשמדובר בקידום אורגני.

  • האם מדובר באתר שמוכר? (חנות וירטואלית) 
  • האם מדובר באתר שתפקידו לתת מידע ומספק רק שירותים כמו אנשי מקצוע או שירותים טכניים נטו?
  • כמה תוכן צריך כדי שיתקדם?
  • איך נראה מאמר?
  • איך בוחרים מילות מפתח?
  • כמה מילים למאמר?
  • האם צריך קישורים נכנסים ואו יוצאים בתוכן?

קידום אתרי מכירות – 

אתרי מסחר בניגוד לאתרים רגילים מכילים המון מוצרים ולפעמים גם מוצרים זהים למשל תמונות בגדלים שונים אבל מאותו סוג.
חשוב לתת לגולשים ערך נוסף חוץ מהקנייה עצמה ובניגוד לדעה הנפוצה שהמחיר הכי חשוב , מה עוד אפשר לתת לגולשים שמעוניינים לקנות אבל לא ממש החליטו רק בגלל המחיר?

ביטחון בקנייה – 

חשוב מאוד לתת לגולשים את הביטחון שהם קונים במקום אמין ובטוח והשימוש בכרטיסי אשראי לדוג’ לא יהיה מסוכן.

כמה אמצעי תשלום יש לגולשים כאופציה?

חיפוש באתר – 

  • האם לגולשים נוח וקל למצוא מה שחיפשו במידה ולא מצאו בדף שהגיעו אליו בדיוק מה שרצו?
  • האם לאתר יש חוות דעת \ ביקורות אמיתיות והאם הכול אמין?

דף אודות – 

מי עומד מאחורי האתר ומהי מדיניות ההחזרים?

(מדיניות ההחזרים חשובה מאוד במיוחד בארה”ב) כמו גם מדיניות המשלוחים דהיינו זמני האספקה.

נגישות – האם האתר מתחשב עד כמה שאפשר בבעלי מוגבלויות?

  • קישורים נכנסים?

  • צריך בכלל קישורים?

  • כמה קישורים באמת יקדמו את האתר?

  • איך יודעים באמת מה טוב ולא לעשות טעויות ולקנות ממי שרק רוצה למכור?

אתר זה אינו ממליץ שימוש כלשהו בקישורים בין אם נכנסים או יוצאים.

גוגל אוסרת על קניית קישורים ומענישה וזה רק עניין של זמן בין חודש לשנים עד שהאתר עלול להיעלם מקישורים קנויים.

קידום אורגני בגוגל ללא קישורים
קידום אורגני בגוגל ללא קישורים

קידום אורגני והחלטות נכונות - התמונות הן המפתח להבנה .

איך הייתם מעדיפים לקבל את המנה? ככה מקדמים בגוגל אורגני דרך חשיבה של הגולשים.

טורנונו
מוצרים בטור
שורהבנונו
מוצרים בשורה

אתם יושבים במסעדה , איזו תמונה יותר מדברת אליכם?  (בתמונות למעלה)

המשך מאמר זה יעסוק בשאלה איך גולשים חושבים ואיך מגיעים להחלטות .

קישורים עוזרים לקידום רק למי שמוכר אותם , פראיירים לא מתים

גוגל אנליטיקס – חינמי

הכלי נותן סטטיסטיקה ומידע כללי על הגולשים והשימוש באתר למשל מי גולש ומתי ומאיזה מכשירים או דפדפנים.

נניח ואת המאמר הנ”ל קוראים אנשים שלא עוסקים בבניית אתרים או קידום אורגני או תכנות או אבטחת מידע ואינם בעלי עסק או אתר או כל בעל עניין בנושאים הנ”ל .

אחרי שהנחנו את ההנחה  , הסיטואציה היא דוכן מזון מהיר .

קיבלתם שלוש מנות ושמעתם פעם או שאתם נורא אוהבים קורנישונים שזה מלפפונים עם גבשושיות.

הגבשושון בולט מאחת המנות.

לא ניתן לפספס אותו בשתי השיטות .

שיטת הטור. 

שיטת השורה.
מי שמתחיל בשלב זה לקבל עצבים ולחשוב לעצמו מה אני רוצה ומה הוא (הגולש באתר הנוכחי ) עושה פה תתאזרו בבקשה בסבלנות כי הנה אני מגיע לעיקר .

שיטת הטור היא list 

שיטת השורה היא גריד 

ליסט זו שיטה שבה תוכן מופיע אחד מתחת לשני ובאתרי אינטרנט עם תוכן אנחנו מחוייבים לגלול ולגלול ולגלול תלוי באורך העמוד.

גריד זו שיטה של שורה אחד ליד השני ליד השלישי ולפעמים נכנסים עוד שניים או 5.

באיזו שיטה אתם הגולשים מעדיפים לקבל מידע? 

איזו שיטה חוסכת זמן?

איזו שיטה סביר להניח שיותר אנשים (גולשים ע”פ רוב ) מעדיפים לקבל כמידע?

שיטת אתרי המכירות באינטרנט.

נניח ואנחנו במחשב שולחני רגיל או בלפטופ והמסך הוא 24 אינצ’ .

להלן תובנות שאולי לא ידעתם :

רוב הגולשים ולא חשובה הנישה מעדיפים לקבל את שיטת השורה \ גריד.

רוב הגולשים מקבלים יותר מידע בשיטת הגריד .

בשיטת הגריד נשארים יותר זמן באתר ואו בדף.

בשיטת הגריד \ השורה יותר נוח כי מבצעים פחות תזוזות אישונים.

שיטת השורה דורשת פחות מחשבה.

מדהים לא?

רוב אתרי האינטרנט החדישים והמפותחים במקצועיות היו מאפשרים את שתי השיטות.

אופס אמרתי מפותחים , זה לא מדוייק.

אם נחזור בזמן ל10 שנים אחורה היינו גולשים באינטרנט (קצת יותר לאט מהיום) ומוצאים אתרים בשיטת הרשימה.

הויכוח קיים עד היום.

שיטת הרשימה או שיטת הטור ומה יותר עדיף לגולשים עולה בכל קבלת החלטות של גופים גדולים בעלי אתרי אינטרנט ענקיים.

השילוב בין השיטות בעצם מבטא את הניסוי שנעשה באתרים הגדולים כדי לאבחן באיזו שיטה אנשים מוציאים יותר כסף או מבצעים המרה שאינה כרוכה בקנייה בשלב ההמרה.

פריחה של מכללות והכשרות בתחומי שיווק ופרסום בדיגיטל

מכיוון שביקושים נוצרים ‘מלמטה’, מדרישות שמגיעות מהציבור’, גם בתחום של פרסום בדיגיטל ברגע שנוצרו ביקושים ללימודים בתחום, החלו להיפתח הכשרות שונות בהתאם. 

יש היום מסגרות פרטיות וממסדיות שמכשירות אנשי מקצוע בתחום, אפילו לשכת התעסוקה מציעה קורסים-אונליין (חלקם בחינם) שמעבירים לימודים במגוון קטגוריות רלבנטיות מעולמות הדיגיטל.

מהפכה בעולמות הפרסום: מדפוס לדיגיטל

בעשור האחרון הפרסום בדיגיטל טרף את הקלפים, תקציבי הפרסום עשו מעבר חד מהפרינט אל האינטרנט. 

גם הטלוויזיה ‘המלכה-האם’ של הפרסום ספגה מכה קשה ‘בכנף’, תקציבי פרסום-      T.Vצומצמו, מגזינים נסגרו, עיתונים מובילים בעולם פשטו רגל, מיליוני אנשי מקצוע איבדו את מקום עבודתם, משרדי פרסום שינו את המערך שלהם, ‘עוגות הפרסום’ נחתכו משמעותית, ואילו ענף הפרסום בדיגיטל רק צמח ופרח בצעדי ענק והגיע למה שהוא היום.

בשנת 2019 לדוגמא עמד נפח הפרסום בדיגיטל בישראל על 4.4 מיליארד שקלים ועבר לראשונה את היקף הפרסום בטלוויזיה (בשני אחוזים) אם לוקחים בחשבון שמדובר בערוץ מדיה שאין לו וותק של ארבעים-חמישים שנה (הדיגיטל מול הטלוויזיה) הר שמדובר בהישג מטורף. 

אפשר לומר ביושר שהדיגיטל ‘לקח בהליכה’ הרבה אמצעי מדיה ‘מסורתיים’ ועשה להם ‘בצפר’. 

תחשבו על אותן שבע שעות, לפני כמה ימים, שבמהלכן הרשתות החברתיות לא עבדו בכל העולם: אומרים שפייסבוק לבדה הפסידה 7 מיליארד דולר בזמן הזה…אבל עם שווי-שוק של תשעמאות מיליארד דולר לא צריך לחשוש לפרנסה שלהם…מי אמר ”צוקרברג” ולא קיבל?!

המלצות וטיפים בצורה הכי מקוצרת לקידום נישות מקצועיות

איביי ואמזון כבר סיימו את הבדיקות שלהן מה עדיף !

שיטת ה”שורה” טובה יותר לגולשים.

שיטת השורה היא פשוט לא ליצור רשימה של אחד מעל השני אלא אחד ליד השני.

גולשים מעדיפים לראות מוצרים אחד ליד השני!!

איך גולשים מקבלים החלטה אם לקנות או להתקשר ?

פה נכנסים למיקרו דהיינו עמוק יותר.

כל נישה יש לה את הגורמים שלה לקבלת ההחלטות אצל הגולשים.

יש את הסיבות הקלאסיות נקרא להן חובה !!

    • אתר מהיר 
    • תקין טכנית
    • אספקת המידע הרלוונטי הוא מהיר ולא צריך לחפש .

איך מקדם אתרים משיג לקוחות חדשים?

הנה כמה שיטות מוכחות שבהן תוכל להשתמש כדי למשוך לקוחות לעסק לקידום אתרים:

בניית קשרים או רשת עם אנשי מקצוע אחרים בענף:

השתתף באירועים בתעשייה, הצטרף לפורומים וקבוצות מקוונים רלוונטיים, ובנה קשרים עם אנשי מקצוע אחרים שאולי יוכלו להפנות  לקוחות.

פיתוח והשקעה בנוכחות מקוונת חזקה:

ודא שהאתר והפרופילים של המדיה החברתית מעודכנים ומשקפים את איכות העבודה.

השתמש באתר ובמדיה החברתית כדי להציג את המומחיות  ואת התוצאות שהשגת עבור הלקוחות.

הצע משאבים יקרי ערך: 

ספק משאבים יקרי ערך בחינם, כגון מאמרים מעניינים, ספרים אלקטרוניים ופוסטים בבלוג, שמלמדים לקוחות פוטנציאליים לגבי קידום ומדגימים את המומחיות.

השתמש בפרסום בתשלום אבל לא כמו כולם:

שקול להשתמש בפרסום בתשלום, כגון גוגל אדוורדס או פרסום במדיה חברתית, כדי להגיע ללקוחות פוטנציאליים שמחפשים באופן פעיל שירותי קידום אתרים.

השתתף באירועים מקומיים:

השתתף באירועים מקומיים והשתתף בקהילה כדי לבנות מערכות יחסים ולהגביר את הנראות.

שתפו פעולה עם עסקים אחרים:

שיתוף פעולה עם עסקים משלימים כדי להציע חבילות משותפות או קידום צולב של שירותי זה של זה.

פנה ישירות ללקוחות פוטנציאליים:

אל תפחד לפנות ישירות ללקוחות פוטנציאליים כדי להציג את עצמך ולהסביר כיצד השירותים יכולים להועיל לעסק.

מקסימום זה יצליח!

לסיכום : 

קבלת החלטות אצל גולש שמגיע לאתר משתנה מתחום לתחום .

הגולשים מחליטים תוך חמש שניות מרגע שנכנסו לאתר וראו תמונה \ האתר עלה 

האם להישאר באתר או לצאת ממנו ולהמשיך הלאה.

כל אתר צריך לעלות למצב של מידע תוך 5 שניות , פחות מזה זה מצוין , מעל 5 שנ’ בעייתי

החלק הימני העליון של המסך צריך להעביר מסר מהר ככל האפשר לגולש . (אתרים ישראלים)