חיפוש

אתר זה מקודם בגוגל בלי קישורים

שינויים בזמן ואחרי עדכון אלגוריתם
שינויים בזמן ואחרי עדכון אלגוריתם

מידי שנה ובמהלכה גוגל מודיעה על שינויים שהיא עושה בשיטות הדירוג שלה לאתרים ברשת החיפוש האורגני.

שינויים אלו נקראים שינויי אלגוריתם במערכות גוגל.

כל שינוי מוגדר כעדכון קוד או ליבה Core.

המטרה בשינויים הם שיפור התוצאות בחיפוש למשתמשים שחיפשו משהו בגוגל.

שיפורים אלו מיועדים אך ורק עבור המשתמשים, לשפר את החוויה, הרלוונטיות והאמינות.

איך ניתן לשפר את המיקומים בתוצאות?

התוכן באתר ובעמוד הזה ינסה להסביר בצורה הפשוטה ביותר ולא בצורה טכנית איך ניתן להתמודד עם השינויים של גוגל כאמור האלגוריתמים.

ציר זמן שינויי אלגוריתם של Google

כיצד פועלים עדכוני הליבה?

אין שום דבר רע בדפים שאולי אינם מתפקדים כמו שהם היו לפני עדכון ליבה.

גם אם לא הפרו את מדיניות הספאם שלנו, ולא היו נתונים לפעולה ידנית או אלגוריתמית, כמו שיכול לקרות לדפים שאכן מפרים את המדיניות הזו.

אין שום דבר בעדכון ליבה שמכוון לדפים או לאתרים ספציפיים. (שום דבר לא אישי)

במקום זאת, השינויים עוסקים בשיפור האופן שבו המערכות שלנו מעריכות תוכן באופן כללי.

שינויים אלה נועדו להודיע לבעלי האתרים שבחלק מהדפים שקודם לכן לא קיבלו דירוג טוב ולכן מוקמו גבוה או נמוך, מה ניתן לעשות טוב יותר לגולשים ואיך לשפר עוד יותר את הרלוונטיות.

דוגמה לשינויים שגוגל מצפה מבעלי אתרים

אם מדובר באתר שמציע לגולשים טרנדים בתחום הטכנולוגיה למשל שואבי אבק רובוטיים

אם במהלך תקופת זמן נניח שנה יצאה טכנולוגיה שהתווספה לשואבי האבק ועכשיו אותם רובוטיים יכולים גם לנגן מוזיקה, זה משהו שיכול לעניין את הגולשים ולתרום להחלטה טובה יותר בקנייה.

דוגמה נוספת

אם בעל אתר שמציע שירותי פרסום באינסטגרם אבל מדיניות הפרסום של הפלטפורמה החלה לאסור או להקל על פרסום תחומים מאוד ספציפיים כדאי לעדכן את כל המפרסמים בפלטפורמה מעבר לפרסומים המקוריים.

עדכוני אלגוריתם אוגוסט 2023 פירוש פשוט הוא: 

הדרך של גוגל להודיע לציבור בעלי האתרים שהאתר ואו הקידום שלהם צריך שינויים שיגרמו לקהל היעד לקבל חוויה טובה יותר ורלוונטיות.

כל כמה זמן יש עדכון אלגוריתם?

מידי כמה חודשים בדר”כ כ3-4 אבל לפעמים אפילו קצת יותר.

כל עדכון לוקח כשבועיים.

מה עושים אם מרגישים שהעדכון פגע בתוצאות האתר?

מנסים לשפר את מה שקיים ואף לחשוב מה יגרום לגולשים להתנהג טוב יותר עם התוכן.

התוכן הטוב ביותר מנצח!

אם אתה מקדם אתרים שעושה בדיוק מה שכולם עושים

תגיע לתוצאות בגוגל אחרי כל אלו שחושבים בדיוק כמוך