חיפוש

אתר זה מקודם בגוגל בלי קישורים

ניהול מוניטין זו מלחמה, המטרה לפגוע במתחרים ע”י השמצה \ לכלוך \ טינוף ובמילים הכי פשוטות פגיעה במתחרה מכל מיני סיבות אישיות או אחרות.

קידום בגוגל עם AI
מחיקת תוצאות מגוגל
איך למחוק מידע מגוגל?

כיצד למחוק את המידע האישי שלי מהאינטרנט ומגוגל

המדריך הפשוט לביצוע מחיקה מהרשתות החברתיות

איזה מידע אפשר למחוק מהרשת? איך מוחקים מידע רגיש מהאינטרנט?
  • מה זה ניהול מוניטין?

  • איך בונים מוניטין?

  • למי עוזר מוניטין ומה המטרה?

  • מה זה מוניטין שלילי? 

  • אזכורים ברשת\באינטרנט ניתנים להזזה ואולי להסרה לתמיד?

  • כמה זמן לוקח לפעולות ניהול מוניטין להיות יעילות?

אין דרך פשוטה לכתוב את הדברים הבאים: 

פרסום בגוגל או מביך יכול להרוס חיים בין אם של אנשים פרטיים ועד לחברות גדולות ציבוריות ופרטיות וכמובן אפילו פוליטיקאים ואנשים משכמם ומעלה.

כמה עולה קידום בגוגל?
Product A Image

קידום לחודש ראשון

תחרות נמוכה עד בינונית

700-1200 ש"ח

Product B Image

קידום ל3 חודשי קידום

תחרות בינונית עסקים קטנים

2000-5000 ש"ח

Product C Image

קידום לחצי שנה עד שנה

כולל אקסטרות ובונוסים

4500-7000 ש"ח

כדאי להבין את הדברים הבאים

ניתן לשלוט בתוצאות בגוגל, זו עובדה!

אין קסמים, אין קומבינות, פשוט ניהול מוניטין מקצועי ממישהו עם המלצות אמתיות ולא ממומנות.

99.9% ממה שרשום בגוגל או בכלל נמצא באינטרנט ניתן למחוק.

אם לא ניתן למחוק לגמרי אז שלא יופיע בדף ראשון או בתוצאות בולטות

גם אם מדובר בתוצאה של פסק דין או אתר הכי גדול והכי חזק, ניתן להסיר או להרחיק למקום אי שם.

שמות פרטיים ואו עם משפחה קל הרבה יותר להסיר.

שם עסק שמופיע בצורה לא רצויה ניתן להסיר וזה רק עניין של זמן עם עבודה נכונה של ניהול המוניטין.

ביקורות רעות זזות דרך ביקורות חיוביות.

כנ”ל לגבי סרטונים ביוטיוב או מדיה אחרת.

פעולות לניהול מוניטין מוצלח
פעולות לניהול מוניטין מוצלח

ניהול מוניטין מקוון (ORM) מתייחס לתהליך של ניטור, השפעה ושמירה על תפיסה חיובית של אדם, מותג או ארגון באינטרנט. 

ביקורות מקוונות, אזכורים במדיה חברתית, תוצאות מנועי חיפוש ותוכן דיגיטלי אחר כדי לעצב את (דעת הקהל) התפיסה הציבורית.

מוניטין מקוון חיובי חיוני לבניית אמון, אמינות ומשיכת לקוחות או הזדמנויות. 

תוכן שלילי או ביקורות יכולים להשפיע באופן משמעותי על תדמית המותג ולהוביל להפסדים פוטנציאליים בעסקים או במערכות יחסים.

ניתן לעקוב אחר המוניטין באינטרנט על ידי הגדרת Google Alerts, שימוש בכלי האזנה של מדיה חברתית וחיפוש קבוע אחר השם או המותג במנועי חיפוש ובפלטפורמות ביקורת.

אם נתקלתם בתכנים שליליים, התייחסו לנושא בצורה רגועה ומקצועית ולא להילחץ. 

במידת האפשר, השב ישירות לאדם או לפלטפורמה ונסה לפתור את הבעיה. 

לחלופין, התמקד ביצירת תוכן חיובי כדי לדחוף מטה תוצאות חיפוש שליליות.

 

במקרים מסוימים, ייתכן שתוכל להסיר תוכן שלילי, כגון ביקורות כוזבות או פוסטים מכפישים, על ידי פנייה לאתר או לפלטפורמה המארחת את התוכן. 

עם זאת, זה יכול להיות מאתגר ואפילו לא פשוט בכלל להסיר תוכן לחלוטין, וייתכן שיידרשו צעדים משפטיים במקרים מסוימים.

שיפור מוניטין עשוי לקחת זמן, תלוי בהיקף הנזק ובמאמצים המושקעים בניהולו.

בגדול, זהו תהליך מתמשך הדורש ניטור ומעורבות עקביים.

שיטות לפעולות ORM יעילות כוללות יצירה קבועה של תוכן באיכות גבוהה, מעורבות עם הקהל במדיה החברתית, תגובה לביקורות של לקוחות, התייחסות למשוב שלילי באופן מקצועי ומיטוב של קידום בגוגל של התוכן החיובי.

שווה ואפילו חשוב מאוד, חברות רבות מתמחות בניהול מוניטין מקוון.

הם יכולים לסייע בניטור, שיפור והגנה על המוניטין המקוון בזכות מומחיות ניסיון וכלים מיוחדים.

עלות שירותי ניהול מוניטין וגם לעיתים ביחד עם פעולות יחסי ציבור משתנה בהתאם להיקף הצרכים או גודל \ חומרת הבעיות, חברת ניהול המוניטין ורמת המעורבות הנדרשת. 

חלק גובים ריטיינרים חודשיים, ויש כאלו שיציעו הצעת מחיר על פי פרויקט חד פעמי.

כן, אפשר להתאושש ממוניטין מקוון פגום עם האסטרטגיות הנכונות ומאמץ עקבי. 

על ידי טיפול בבעיות, יצירת תוכן חיובי והפגנת שקיפות, תמיד ניתן יהיה לבנות מחדש אמון ואמינות.

במיוחד אם מקבלים ביקורת שלילית חשוב מאוד להתייחס ובאדיבות ובנימוס ועם המון רגש אמפתיה אפילו שלפעמים הביקורת מזוייפת, המטרה שלקוחות אחרים יראו שהעסק שם את הלקוחות כדבר הכי חשוב.

זוכרים טוב טוב להגיב בצורה הכי מנומסת ולעולם לא להיגרר למאבקי אגו ובטח שלא לאיומים על מי שנתן את הביקורת השקרית.

ואם היא לא שקרית פשוט לזכור שהלקוח תמיד צודק!

גם במקרים שהוא פחות!

התשובה היא כן, תוכן חיובי ותגובות ומעורבות והפגנת אכפתיות יכולה לשפר את הנראות בעיני לקוחות חדשים פוטנציאליים.

מכמה סיבות התשובה היא ממש לא!!

הסיבה הראשונה היא שגוגל יודעת מתי ביקורת מלאכותית ועלולה להעניש את העסק.

הסיבה השנייה שאם לקוחות אחרים ינסו להתייעץ עם הפרופיל הבדוי שרשם ביקורת לא אמתית זה עלול לתת רושם של חוסר אמינות.

מה זה ניהול מוניטין?

אם הגעתם לדף הזה מגוגל כנראה שחיפשתם את אחד הביטויים הבאים:

  • ניהול מוניטין באינטרנט , ניהול מוניטין מקוון, ניקוי מוניטין
  • הדחקת אזכורים שליליים בגוגל
  • תיקון תדמית שלילית
  • תיקון שיימינג עסקי
  • ORM – Online Reputation Managment
  • הסרת מידע שלילי מגוגל
  • יחסי ציבור
  • הסרת תוצאות מגוגל
  • הסרת או מחיקת פסקי דין
  • מיתוג אישי או עסקי
פתרונות ניהול מוניטין לבעיות ברשת
ניהול מוניטין באינטרנט - יח״צ, קידום אתרים בגוגל

דוגמא להצעת מחיר עם פירוט הפעולות להגדלת נוכחות מקוונת עם ניתוח מוניטין:

פירוט הפוטנציאל של המוניטין המקוון של המותג באמצעות ניתוח מקיף.

חשיפת תובנות נסתרות, הזדמנויות זרקור והדגשת הבסיס לשינוי מדהים.

יצירת הצלחה באמצעות פיתוח אסטרטגיית מוניטין:

מומחי מוניטין יעצבו אסטרטגיה מותאמת המהדהדת את מהות המותג.

משלבים חדשנות עם מסורת בצורה חלקה, ומעצימים את המותג  בשביל למקד את אור הזרקורים הראוי לו.

להצית מעורבות עם יצירה וקידום תוכן מרתק:

לכבוש את הקהל עם תוכן משכנע שמספר את הסיפור.

מומחי תוכן שלנו יעצבו נרטיבים ששובים לבבות, מציתים שיחות ומניעים את המותג לקדמת הבמה.

טיפוח אמון עם ניהול סקירת מומחים:

אמון נבנה ביקורת אחת בכל פעם.

הצוות המיומן שלנו ינהל את הביקורות המקוונות בעדינות, יהפוך דברים שליליים לחיוביים ויגביר את הדברים החיוביים להמלצות עוצמתיות.

יצירת קשרים באמצעות מעורבות מדיה חברתית תוססת:

הצטרף לשיחה במדיה החברתית כשאנחנו מעוררים אינטראקציות אותנטיות עם הקהל.

גישת המעורבות שלנו הופכת לייקים לחיבורים נאמנים והערות למערכות יחסים מתמשכות.

תובנות שנחשפו: ניטור מתמשך ודיווח מאיר עיניים:

לצפות בהתקדמות עם דוחות מותאמים המספקים תובנות עמוקות.

גילוי טרנדים, עקוב אחר שינויים בסנטימנטים ותיהנה מהבהירות לקבלת החלטות מושכלות שמנווטות את מסע המוניטין.

בניית תכנית עמידה לניהול משברים:

היכונו לבלתי צפוי עם תכנית משבר חזקה.

מומחים יבטיחו שהמוניטין יישאר ללא פגע גם בזמנים לא פשוטים.

אפשרויות מותאמות להצלחה מותאמת אישית:

ארסנל התוספות המיוחדות מאפשר להתאים את האסטרטגיה המושלמת לחזון.

הגדל עוד יותר את הנוכחות המקוונת עם אפשרויות שמתאימות בצורה חלקה לשאיפות.

פתח את הכוח של שינוי מוניטין – טווח השקעות:

המחויבות שלנו להצלחתך היא ללא תחרות. ההשקעה במסע המוניטין נעה בין X,XXX ל-X,XXX לחודש, מה שמבטיח שתקבל ערך שאין שני לו עבור התפתחות המותג.

בכנות,
[השם שלך]
[הכותרת שלך]
[פרטי הקשר שלך

ניהול מוניטין כתהליך הסרת תוצאות לא רצויות
ניהול מוניטין כתהליך הסרת תוצאות לא רצויות

פתרונות מודיעין שיווקי

הכירו את יועץ האסטרטגיה המהימן החדש:
בצע מיטוב של התוכניות השיווקיות והעסקיות על ידי מינוף ניתוח מבוסס נתונים של העדפות לקוחות ודינמיקה בתעשייה.

עד כמה אתם באמת מבינים בקידום אורגני?

עד כמה אתה מבין בקידום אורגני?

    ניהול מוניטין באינטרנט

    האינטרנט ומן הסתם הרשתות החברתיות וכל הפלטפורמות להמונים חשובות היום לשימוש יומיומי על ידי כולם בכל העולם, רוב אוכלוסיית העולם עושה שימוש באינטרנט יותר זמן משינה, אוכל, עבודה, מנוחה וכל פעולה אחרת שאינה קשורה לאינטרנט.

    מעל 89% מהאוכלוסייה מחפשים משהו במנוע חיפוש כלשהו (בעיקר גוגל) עבור מידע על כל דבר שניתן להעלות על הדעת.

    כל רצון חשק או מחשבה ניתן לתרגם לחיפוש שאדם מבצע כאמור כדי לקבל עוד מידע שישמש אותו.

    בין אם מדובר על מוצר או מותגים ואפילו על אנשים אחרים.

    בעידן הדיגיטלי של היום, האינטרנט הפך לחרב פיפיות. 

    מצד אחד, הוא מציע הזדמנויות שאין שני להן לעסקים ולאנשים פרטיים להתחבר, לשתף ולשגשג. 

    מהצד השני, הוא מציג נוף עצום ולעתים קרובות בלתי נשלט שבו ניתן ליצור מוניטין או לנפץ בהרף עין. 

    החשיבות של שירותי ניהול מוניטין מקוון (ORM) מעולם לא הייתה קריטית יותר. 

    מאמר זה צולל לתוך עולם שירותי ORM, חושף את המגינים על מותגים, אנשי מקצוע ואנשים יומיומיים מפני הסכנות של התחום הדיגיטלי.

    איך מורידים תוצאה בגוגל?

    הדרך להילחם באש היא עם אש שזה אומר: 

    גוגל מצאה את התוכן לדוג’ “מחיקת תוצאות מגוגל” והחליטה על תוכן מסויים שהוא הכי רלוונטי אז הדרך לעקוף ולדחוק אחורה במיקומים את התוצאה שגוגל מצאה כרלוונטית ביותר היא פשוטה , תנו לגוגל משהו יותר רלוונטי לחיפוש והיא תשים את התוצאה היותר רלוונטית למעלה למעלה.

    איך מורידים משהו שאנחנו לא רוצים מגוגל?

    מתי זה קל? 

    אם התוצאה מכילה משהו שאינו חוקי או מוסרי זה הכי קל.

    אם מדובר באתר שמכיל תוכן שגוגל אוסרת כגון הורדות פיראטיות או וירוסים ואפילו חשיפת מידע אישי שעלול לפגוע באוכלוסיות כלשהן, גוגל תוריד את התוכן ורק צריך להתלונן.

    הסרת תוכן מגוגל ישראל

    ישנן מספר דרכים שונות להסיר תוכן מגוגל בישראל:

    אפשר לנסות להסיר את התוכן מאתר המקור: 

    אם התוכן שברצונך להסיר נמצא באתר שבו אתה שולט, אתה יכול פשוט למחוק את התוכן מהאתר. 

    פעולה זו תסיר את התוכן מתוצאות החיפוש של Google תוך מספר ימים.

    השתמש בכלי להסרת “תוכן מיושן”: 

    אם התוכן שברצונך להסיר כבר אינו רלוונטי או מדויק, תוכל להשתמש בכלי להסרת “תוכן מיושן” כדי לבקש מגוגל להסיר אותו מתוצאות החיפוש.

    הגש בקשה משפטית: 

    אם התוכן אינו חוקי או מפר את זכויותיך, אפשר להגיש בקשה משפטית ל-Google להסירו. 

    זה עשוי לכלול לשון הרע, הפרת זכויות יוצרים או מידע אישי שפורסם ללא הסכמתך.

    חשוב לציין שהסרת תוכן מתוצאות החיפוש של גוגל אינה מבטיחה שהוא יוסר לחלוטין מהאינטרנט. 

    אם התוכן עדיין זמין באתר המקור או הועתק למקום אחר, ייתכן שהוא עדיין נגיש.

    מה אומרת גוגל על הסרת תוכן מדפי החיפוש שלה?

    אנחנו מבינים שלפעמים אתם רוצים להסיר תוכן שמצאתם בחיפוש Google ועוסק בכם. במקרים מסוימים, Google מוכנה להסיר קישורים למידע מחיפוש Google.

    חשוב: בחיפוש Google מופיע מידע שנאסף מאתרים ברחבי האינטרנט. 

    גם אם אנחנו מסירים תוכן מחיפוש Google, הוא יכול להמשיך להופיע באינטרנט. כלומר, אנשים עדיין יוכלו למצוא את התוכן בדף שמארח אותו ברשתות החברתיות, במנועי חיפוש אחרים או בדרכים אחרות. 

    לכן כדאי ליצור קשר עם מנהל האתר ולבקש ממנו להסיר את התוכן. כך יוצרים קשר עם מנהלי אתרים.

    אם בעלי האתר הסירו את המידע, הוא יוסר בסופו של דבר מחיפוש Google כחלק מתהליך העדכון הקבוע שלנו. 

    אבל אתם יכולים גם להשתמש בכלי להסרת תוכן מיושן כדי לעדכן אותנו על תוכן מיושן.

    מידע אישי שיוסר על ידי Google

    אם בעלים של אתר כלשהו לא נענו לבקשתכם להסיר תוכן מסוים מהאתר, Google יכולה להסיר מידע אישי שיוצר סיכון משמעותי לגניבת זהות, להונאה פיננסית או לפגיעות ספציפיות אחרות. 

    במאמרים הבאים אתם יכולים למצוא פרטים על סוגי ההסרות הזמינים:

    אנחנו ממליצים לעיין במאמר שעוסק בסוג המידע שאתם מבקשים להסיר. אם אתם חושבים שהבקשה שלכם עומדת בדרישות המפורטות במאמר זה, תוכלו להגיש בקשה להסרה כפי שמוסבר במאמר.

    מידע נוסף שיוסר על ידי Google

    Google מסירה תוכן גם עקב סיבות משפטיות ספציפיות. למשל: דיווחים על הפרת זכויות יוצרים לפי חוק DMCA ותמונות של התעללות מינית בילדים. כדי לבקש הסרה עקב סיבה משפטית, יש להשתמש בטופס פותר הבעיות המשפטיות.

    חיפוש
    הסרת המידע האישי מ Google
    הסרת המידע האישי מ Google
    מה זה קידום בגוגל אורגני ומה זה ממומן
    מה זה קידום בגוגל אורגני ומה זה ממומן

    הסרת תוצאות מגוגל תכלס

    יש אתרים שניתן לפנות לבעלי האתר ולבקש אבל בדר”כ זה לא יעזור.

    מומלץ להיוועץ עם עו”ד מומחה לתחומים של לשון הרע והוצאת דיבה אבל לא יזיק גם ידע בחוק הגנת הפרטיות.

    אתרים שנותנים את האפשרות למחוק תוכן מהאתר כגון תקדין מאפשרים לכל אחד לבקש הסרת פס”ד תמורת סכום סימלי וממש לא גדול.

    דרך קידום אורגני מקצועי ניתן לקדם תוצאות טובות יותר מהתוכן הלא רצוי ואז התוצאות השליליות תידחקנה אחורה עד שייצאו לדף הראשון.

    יש שיטות נוספות מעולם הסייבר ושיטות מקצועיות של ידועות רק למעטים שלא ניתן לפרט עליהן במאמר זה כדי לדחוף תוצאות לא רצויות מגוגל.

    להסיר תוצאות מחיפוש Google

    יעיל מאוד להשתמש בכלי הסר תוכן מיושן

    כלי זה מאפשר לך לבקש מגוגל להסיר דפים מסוימים מתוצאות החיפוש שלה אם הדפים מכילים מידע מיושן עליך, כגון שמך, כתובתך או מספר תעודת זהות שלך.

    כדי להשתמש בכלי, תצטרך לספק ל-Google מידע המאמת את זהותך, כגון תעודה מזהה שהונפקה על ידי סמכות ממשלתית למשל משרד הפנים או עותק של חשבון רשות החשמל. 

    תצטרך גם לספק את כתובת האתר של הדף שברצונך להסיר, ולהסביר מדוע המידע בדף מיושן.

    חשוב לציין שהסרת דף מתוצאות החיפוש של גוגל אינה מוחקת את הדף מהאינטרנט, אלא רק הופכת אותו פחות גלוי לאנשים המשתמשים בגוגל לחיפוש. 

    בנוסף, Google תסיר רק דפים המכילים מידע מיושן או אישי, ולא תסיר דפים מסיבות אחרות, כגון לשון הרע או הפרת זכויות יוצרים.

    למידע נוסף, תוכל להתייעץ בדף מרכז העזרה של גוגל 

    למה שגוגל תמחק תוצאות שהיא בעצמה יצרה?

    בשביל לענות על השאלה צריך להבין למה גוגל בכלל מכניסה תוצאות ואיך היא קובעת איזו תוצאה תהיה בעמוד ראשון או במקומות ראשונים.

    בגדול?

    גוגל מכניסה תוכן לדפי האינדקס שלה שהוא סוג של מאגר מידע מטורף ועצום בכמה תנאים:

    אם האתר תקין טכנית.

    אם התוכן לא עובר על המדיניות של גוגל לאתרים באינטרנט.

    (תוכן כגון הימורים פורנו ונשק לא לא חוקי או פדופיליה לא ייכנסו לדפי התוצאות)

    כל תוכן שעלול לפגוע שמישהו גוגל דואגת וכמו שוטר מפקחת על האתרים כולם.

    אם התוכן רלוונטי לגולשים אז יופיע בתוצאות.

    אם גולשים ראו את התוכן ונהנו כי גוגל יודעת איך גולשים מתנהגים בכל אתר אז היא תקדם אותו לטובת רוב הגולשים.

    מחיקת אזכורים מגוגל
    מחיקת אזכורים מגוגל

    מחיקת תוצאות מהאינטרנט?

    אף תוצאה לא באמת נמחקת אלא לא נשארת במקום שניתן בקלות למצוא אותה וגם אם האתר מחק את התוכן עדיין ניתן במקרים מסוימים למצוא אותו.

    מתי לא ניתן להסיר תוצאות מגוגל?
    מתי לא ניתן להסיר תוצאות מגוגל?

    פעולות לניהול מוניטין – הגדרה

    דחיפת או דחיקת או הסרת תוצאות ממנועי החיפוש או מכל דבר אחר שניתן למצוא דרכו מידע לא רצוי באינטרנט.

    למה ומי צריך ניהול מוניטין?

    כל אדם שמחפשים את שמו והוא מופיע בעמוד ראשון בתוצאות של החיפוש שביצע אדם אחר (פלוני).

    כל מותג שנקלע לפרשה מביכה או תקלה ששמו נקשר לנושא מביך או מבייש ואו שלילי באופן כללי.

    דוגמה למוניטין שעלול היה להיפגע – אתר תקדין

    תקלה טכנולוגית – דליפת מידע

    מוניטין שנפגע בגלל בעיות טכניות

    איך להסיר תוצאות לא רצויות ואולי גם לא נכונות מדפי גוגל?

    דרכים שבהן אפשרי להסיר תוצאות לא רצויות מ-Google SERP:

    השתמש במונחי חיפוש ספציפיים:

    היה ספציפי יותר בשאילתת החיפוש על ידי שימוש במילות מפתח שרלוונטיות יותר. 

    שיטה פשוטה אך מתוחכמת בגלל נושא מורכב שנקרא למידת מכונה  וכך שימוש בטכניקה יכול לעזור לסנן החוצה תוצאות לא רצויות.

    השתמש במילות מפתח שליליות:

    אם יש מילים או ביטויים מסוימים המשויכים לתוצאות הלא רצויות, אפשר להשתמש במילות מפתח שליליות כדי לא לכלול אותן מהחיפוש.

    דוגמה, אם אתה מחפש “תפוח” אבל לא רוצה תוצאות הקשורות לחברת הטכנולוגיה אפל, אפשר לחפש “תפוח -טכנולוגיה”.

    שיטה זו מתקדמת ומאמנת את האלגוריתם לתת תוצאות אחרות.

    השתמש באופרטורים של חיפוש:

    גוגל מספקת אופרטורי חיפוש שונים המאפשרים לצמצם את החיפוש.

    דוגמה, אתה יכול להשתמש באופרטור “site:” כדי לחפש רק בתוך אתר אינטרנט ספציפי או באופרטור “intitle:” כדי לחפש רק דפים עם מילה או ביטוי ספציפיים בכותרת.

    החיפוש המתקדם של גוגל:

    לגוגל יש דף חיפוש מתקדם בו תוכלו לציין פרמטרים שונים כדי לחדד את החיפוש, כמו שפה, אזור ותאריך.

    מחיקת תוצאות רעות כשמחפשים בגוגל
    5/5
    machine learning

    דוגמאות ללקוחות שהזמינו שירות ניהול מוניטין בשנים האחרונות.

    עורכת דין שלקוח לא מרוצה החל להעלות תוכן שקרי ועוין לכל מקום אפשרי.

    חברה לשירותים פיננסיים שאזכור שמה בגוגל העלה פסקי דין מביכים.

    מרצה למשפט באוניברסיטאות שנחשד בהטרדה מינית.

    חברה לבניית אתרים שהאתר שלה שוכפל בטכניקות של קידום שחור וגוגל הגיבה בצורה לא טובה לאתר המקורי.

    פוליטיקאי שנחשד בקבלת דבר במרמה ושוחד.

    מטפל ברפואה אלטרנטיבית שנסחט בהפצת צילומים מביכים.

    בית מרקחת שפרסם בשיטות “ממומן” בגוגל פייסבוק ויוטיוב וגורם עוין ביצע פעולות של בזבוז תקציב (לחיצות שווא).

    עורך דין לתעבורה שעבר על חוקי האתיקה וחזר למוטב אבל הרישום נותר ובלט בתוצאות החיפוש.

    נקודות שחשוב לזכור!

    כתבות יח”צ לפעמים עוזרות לניהול מוניטין אבל זהו פתרון לא זול ולא כזה שיעלים או יסייע להסרה של תוצאות חיפוש מגוגל או בכלל

    כתבות יחסי ציבור גם לא עוזרות לקידום אורגני אבל תורמות המון למי שמוכר אותן.

    גם שיימינג זה פגיעה במוניטין – הגדרה

    בִּיוּש – פרסום התנהגות שלילית של אדם במטרה לביישו, ולפגוע מסיבות של ניהול מוניטין במותג או ארגון כמו גם בשמו הטוב של פלוני. 

    הסרת תוצאות מגוגל  – מה זה אומר?

    כמה עובדות על גוגל. 

    גוגל מכניסה לתוצאות החיפוש או יותר נכון לארכיון הכול , כל מה שאתם מעלים לאתר (גם אם אתם מנסים להסתיר ובטוחים שאכן מסתירים) .

    גוגל יודעת הכול.

    אם המחשב ממנו אתם מתחברים לאינטרנט מופעל עם מע’ הפעלה של מייקרוסופט וסביר להניח שכן , זה אומר שלגוגל יש גישה כמעט לכל המידע שיש על המחשב למעט מקרים של קידוד והצפנה (די נדיר אלא אתם עוסקים בפורנזיקת סייבר ויש עוד חריגים). 

    גוגל יודעת מה המיילים שלכם ואילו תוכנות ואפליקציות אתם משתמשים.

    גוגל יודעת איפה אתם נמצאים כל הזמן ומה אתם עושים וליד אילו עסקים אתם נמצאים. (אלא אם חסמתם\הפעלתם חסימת שידור מיקום) .

    גוגל יודעת מה אתם אוהבים ועל מה אתם מדברים (דרך שימוש במובייל שלכם ומה שיש בו ) אלא אם אתם בדור 3 .

    גוגל יודעת על הכול והמון בזכות הרשתות החברתיות ואתרים\אפליקציות שרוב הגולשים עושים שימוש בהם.

    קושי : 

    אם גוגל יודעת הכול אז אנחנו לא ניתן לתמרן אותה?

    התשובה היא שגוגל יודעת הכול אבל נכון להיום לגוגל אין את כל המשאבים לפעול או לשנות ברמה שכולם ירגישו.

    לסיכום ההקדמה : היא הולכת ומשתפרת.

    סוגי פעולות ומקרים לסיבת הסרה.

    מה עושים כדי להסיר תוצאה מגוגל?

    אם מדובר בתוצאה המכילה פרטים אישיים מסוג מסוים למשל ח-ן בנק או תמונה מביכה לפי אמות מוסר מקובלות בארץ המוצא ואו בעולם או תמונה עם החתימה האישית שלך  , גוגל תפעל להסרה כמעט במיידית מרגע קבלת הפנייה שלכם טלפונית או במייל.

    פעולה ראשונה : 

    פניה לבעל האתר ובקשה להסיר את התוכן הפוגע כביכול.

    אם לא עוזר?

    פנייה דרך עו”ד עם איום לפני נקיטת הליכים ושימוש באמצעים משפטיים ככל שיידרש (רק במידה וקיימת הצדקה) 

    תקנון הסרת תוצאות של גוגל.

    קיימת מדיניות ברורה יעילה בגוגל לגבי הסרה של תוצאות כאמור של חתימתכם הידנית או תמונה מביכה

    הסרה מבחינות משפטיות

    תמונות סרטונים  של התעללות על אחת כמה וכמה בילדים.

    בקשות משפטיות הנוגעות להפרת הפרטיות למשל GDPR או לפי תקנות מדינה וDMCA שזה בגדול זכויות יוצרים.

    עבירות כמו גניבת זהות או הונאות פיננסיות ודומות ייענו תוך 24 שעות.

    הסרת תוצאות מגוגל כגון אתר זה נפרץ או עלול להזיק כמו גם פישינג

    הסרת תוכן מגוגל אפשרית לרוב רק במקרים מסויימים: 

    • תוכן פוגעני
    • תוכן שנוגד מדיניות ניהול אתרים
    • תוכן פלילי
    • תוכן המפר פרטיות

    שיטות להסרת תוכן מגוגל:

    באש נלחמים עם אש, אם מייצרים תוכן טוב יותר שבו הגולשים ייהנו יותר מרלוונטיות של התוכן למה שחיפשו אזי התוכן יעלה על התוצאות הלא רצויות.

    ניתן להשתמש בשירותים של ניהול מוניטין ברשת כדי לייצר תוכן ומודעות או יותר מיתוג של הנושא בצורה שונה אבל רלוונטית לנושא.

    שיטות של חובבנים לדוג’: 

    הקמת אתרים נוספים במטרה לתפוס תוצאות אבל גוגל יודעת מיהם בעלי האתר ולא יעזרו הניסיונות להתחבא.

    הסרת תוצאות לא רצויות של האתר

    לפעמים דף באתר שאני לא מעוניין שמישהו יראה אותו גם לא גוגל אני יכול לערוך את קובץ הHTACCESS 

    ושם למנוע כניסה לסורקים של גוגל להגיע בכלל לתוכן או אפילו לכותרת.

    פתרון נוסף : 

    הכנסת התוצאות שכן רוצים שגוגל תראה ותתייחס בהקשר לקידום או אבטחה הוא קובץ מפת האתר sitemap.xml או txt

    או גם וגם

    חלק מהסורקים מחפשים סיומת שונה לפי מערכות ניהול שונות .

    למשל 

    אם אני רוצה  שגוגל תראה את התמונה באתר שנקראת zibi או כל התמונות האחרות שאני רוצה אז אני מכניס ברשימה את הכתובת

     zibi.co.il/images/(any pic but zibi .png 

    וכך הלאה לכל הכתובות שאני כן רוצה שגוגל תראה 

    ברשימה ומגיש את קובץ מפת האתר בsearch console 

    ככה גוגל יודעת למה להתייחס ולאנדקס ומה לא  , אם כן אינדקסה בטעות הכתובת תלך ותתרחק בתוצאות עד שתיעלם.

     

    סרטון מומלץ על הסרת תוצאות מגוגל פה למעלה

    זה מה שעושים מקדמי אתרים כל יום
    זה מה שעושים מקדמי אתרים כל יום

    מי שיודע לקדם יודע גם להוריד תוצאות

    שיטות שניתן לחשוף בניהול מוניטין חיובי.

    שיפור \ אופטימיזציה או בשפת האתר קידום אורגני וממומן בגוגל פייסבוק יוטיוב ובאפליקציות ובעצם בכל פלטפורמת פרסום אפשרי לחיזוק הנוכחות האינטרנטית של המותג \ הלקוח.

    תגובות חיוביות בגוגל עסקים google my business דרך שיפור הדירוג ותגובות חדשות אבל חיוביות.

    תגובות ופעילות של משתמשים בבלוגים פורומים ואתרים שונים כמו גם באפליקציות חברתיות ליצירת רושם חיובי.

    הקמת אתרי אינטרנט וחשבונות עסקיים ופרטיים כמו גם פרופילי משתמשים וכולם יפרגנו ללקוח \ למותג.

    פעילות בעזרת החוק כגון הגשת בקשות להסרת מידע שלילי ואזהרות כגון פגיעה לשון הרע או הוצאת דיבה.

    * הערה : מאוד קשה להוכיח בבתי משפט פגיעה במוניטין כמו גם הערכת שוויו כמותית למשל בצורה חשבונאית.

    לשכור שירותי חברות שמתמחות בהסרת תכנים לצורכי ניהול המוניטין בדיוק כמו האתר הנוכחי שאתם נמצאים בו עכשיו!!

    טיפ: 

    חשוב לבדוק טוב טוב את ספקי השירות ולקבל הוכחות והמלצות.

    פגיעה במוניטין עקב הפרת פרטיות?
    פגיעה במוניטין עקב הפרת פרטיות?

    שירות ע"י איש מקצוע להסרת תוצאות דהיינו ניהול מוניטין

    פתרון נוסף  (יעיל מאוד ומהיר ברוב המקרים ) – 

    שילוב סייבר בנוסף לפתרון אש למשל אש למלחמה באש.

    אין עניין  למחבר המאמר להרחיב בנושא .

    באש נלחמים באש – ניהול מוניטין חכם

    גוגל מצאה דף על מישהו בגלל שהיא חושבת שמכל הדפים הקיימים אצלה הדף המדובר הינו הכי רלוונטי למה שחיפש הגולש או הגולשים בדר”כ הגולשים.

    הפתרון : 

    כתיבת תוכן רלוונטי יותר למה שמחפשים הגולשים

    חיזוק תוצאות אחרות בדף התוצאה של גוגל  מן הסתם חיוביות ייעשה במקביל. 

    ללא קומבינות וניסיונות מניפולטיביים להשפיע על התוצאות בלי רלוונטיות אמיתית.

    לסיכום זמני של מאמר על הסרת תוצאות מגוגל

    לפעמים זה פשוט וקל אבל ברוב המקרים התהליך ע”י איש מקצוע מנוסה לקידום אורגני יכול להימשך חודשים רבים אפילו עד שנה.

    אף אחד לא יכול לדעת בוודאות מה ואיך גוגל עושה ב100% או יותר נכון תוך כמה זמן היא עושה , אבל ההשקעה משתלמת והיא עושה.

    מעדכון לעדכון של גוגל נבדקים אתרים לפעמים בצורה אקראית אבל גם כאלו שמדווחים על ידי מתחרים וגוגל עובדת מאוד מאוד קשה ולא מתעצלת.

    תחומים נוספים של ניהול מוניטין באינטרנט

     הם ברשת המדיה כולה ולא רק בגוגל .

    לפעמים תוצאות חיוביות מאפילות על הרעות וגם זו דרך לפעול ולמנוע בעיות כמו אזכור עסק או שם בהקשר שלילי.

    ל99% מבעיות המוניטין השלילי באינטרנט יש פתרון
    ל99% מבעיות המוניטין השלילי באינטרנט יש פתרון

    כמה עולה ניהול מוניטין או הסרת תוצאות מגוגל?

    התשובה יותר מורכבת.
    • הכל תלוי , האם התוצאה היא תוצאה יחידה?
    • האם התוצאה הלא רצויה מופיעה בהרבה אתרים?
    • האם התוצאה מופיעה באתר חזק ומהימן עם וותק וכח ?
    • האם מדובר בתוצאה שיכולה לעניין כל אחד או רק לקוחות למשל בנישה מסויימת?
    • האם יש הרבה שמות בדיוק  כמו השם אותו רוצים להסיר?
    • מה וותק התוצאה ?

    המחירים נעים החל מ2000 ש”ח לתוצאה והשמיים הם הגבול מהעובדה שאנשי המקצוע הטובים צריכים לעבוד טוב יותר מגוגל עצמה בגורמים לדירוג התוצאה , יש הקוראים לזה קידום אורגני ויש הקוראים לזה ניהול מוניטין , בכל מקרה זה החל מ2000 ש”ח לתוצאה.

    חברות לניהול מוניטין נקראות לפעמים גם קברנים של האמת

    חברה הולנדית לניהול מוניטין שבבעלותה סניף גם בישראל ביצעה את הפעולות הבאות: 

    לא ממש אתיות!

    בטח שלא מוסריות אבל באיזו מלחמה אפשר למצוא מוסר? (יש הטוענים וגם כותב המאמר משתייך לדעה זו) והדעה היא שצה”ל הוא הצבא הכי מוסרי בעולם

    שיטות די ידועות בקרב ה”מומחים” לניהול מוניטין כללו את הפעולות הבאות:

    המקרה הינו של חברה שבה היו שותפים ובעלי אינטרסים מס’ לא קטן של נוכלים ופושעים מורשעים כולל אנשי ציבור ופוליטיקאים

    איומים על אנשי מפתח (בחברת החדשות שחשפה מידע רגיש) בחברה \ בעסק והפעלת לחצים במטרה להסתיר ולמנוע חשיפה של נתונים שיכולים היו לסייע בהכנת תביעה והוכחות להגשת פסקי דין נגד המעורבים בפרשה.

    השיטות כללו התחזות לעיתונאים אחרים כמו גם עורכי דין ואנשי ציבור ידועים וחזקים (התחזות כאמור) וכל אלו לחצו על חברת החדשות לחשוב שוב לפני החשיפה \ הפרסום.

    פניות “לגיטימיות” לכאורה וטענות לפגיעה בפרטיות בזהויות שהתברר בדיעבד כמזויפות למחלקה המשפטית בגוגל.

    העיתונאים האמתיים קיבלו איומים פרטיים על תביעות מעורכי דין בעלי זהות מזויפת בצורה של מכתבים לפני תביעה אישית לדיבה לשון הרע ועוד סעדים של נזק אישי.

    עשרות אתרים ובלוגים נפתחו בזהויות בדויות עם פרופילים לא אמתיים שכביכול היללו ושיבחו את החברה של הנוכלים.

     הועלו קמפיינים בתקשורת וכמובן באינטרנט למשל בגוגל ממומן עם “גרפים והוכחות” לכאורה כמובן של לקוחות מרוצים דרך יצירת מצג שווא של חברה מצליחה עם המוני לקוחות מרוצים וכל מה שהוצג כמסמכים פורמליים התברר בדיעבד כמזויף.

    גורמים להצלחת אתרי מכירות
    גורמים להצלחה אתגרים ופתרונות

    איך מטפלים באזכורים שליליים מגוגל?

    גוגל מתעדת הכל, כמות המקום שיש לגוגל לאחסן מידע וגם האופציה להציגו אחרי שמירה ועיבוד היא עצומה, מחשבים בכל העולם כולל טכנולוגיית הענן מאפשרת לשמור מידע כמעט בכמות שאינה מוגבלת.

    כיום כשהאינטרנט נגיש (כמעט) בכל פינה ולכל אחד בעולם ניתן להשתמש בו ליצירת תוכן מכל סוג בין אם מדיה למשל תמונות וסרטונים וכמובן שטקסט שכמעט ואינו תופס מקום או זיכרון.

    תיקון או שינוי תדמית שלילית של עסקים או מותגים.

    אין כיום חברה או עסק שמתוך עשרות או מאות מוצרים ואו שירותים שמעניק העסק לפעמים נופל באיכותו או מסיבות שונות מייצר לקוחות פחות מרוצים, לקוחות אלו אמנם מעט יחסית אבל עדיין עלולים לכתוב ולשתף את כל מי שהם מכירים על אכזבתם או שירות שלילי לדעתם ואולי בצדק שקיבלו או חוו חוויה פחות נעימה.

    מה הנזק ממוניטין גרוע?

    לקוחות חדשים פוטנציאליים עלולים לראות חוויות אלו ולהחליט בלי בדיקה שמוצר או השירות אינו טוב ולא כדאי ואז מתקיימת פגיעה בעסק או במותג.

    המקרה של יונייטד איירליינס – ניהול מוניטין חכם? תלוי את מי שואלים!

    בשנת 2008, המוזיקאי הקנדי דייב קרול שם לב שהגיטרה שלו  טופלה בצורה לא נכונה על ידי יונייטד איירליינס, ובגלל רשלנות של עבודת חברת התעופה נגרם לגיטרה נזק חמור.

     למרות מאמציו לבקש פיצויים, חברת התעופה פשוט התעלמה.

    קצת זמן אחרי שחרר קרול קליפ מוזיקה בשם “United Breaks Guitars”, שהפך לוויראלי ופגע קשות במוניטין של יונייטד איירליינס. 

    מקרה זה מראה כיצד אירועים שליליים יכולים להסלים במהירות באינטרנט ולהשפיע על תדמית החברה.

    מה היה ניתן לעשות כדי להקטין את הנזק התדמיתי שנגרם לחברת התעופה?

    זמן התגובה בכל חברה חייב להיות סביר אם לא מהיר מאוד.

    לבחון מחדש את עניין התגובה לתלונות של לקוחות, דרך שיפור כל מערך שירות הלקוחות ניתן לטפל ב”שריפות” כמו במקרה של קרול, להתנצל ולהבטיח שלקחים הופקו, זה היה מונע את המוניטין הרע שהתפשט בצורה ויראלית.

    אפקט סטרייסנד – דוגמה לניהול מוניטין גרוע

    ניסיונות של הסתרה או מחיקת מידע לפעמים חוזרים בצורה הכואבת ביותר כשניהול מוניטין מנוהל רע.

    בשנת 2003 צלם פרסם תמונות של רצועת החוף בקליפורניה כשבתמונות הופיעה האחוזה של ברברה סטרייסנד.

    מהסיבות של הזמרת עלו טענות של הפרת הזכות לפרטיות אבל ויש אבל גדול, עצם ניהול הליך משפטי והעובדה שמדובר בנושא שמעניין את הציבור התמונה משכה תשומת לב שממש הפתיעה את כולם והתמונה שהייתה יכולה להיחשף לכמה אלפי אנשים ופה זה היה נגמר נחשפה למיליוני אנשים.

    אפקט סטרייסנד זו דוגמה מעולה שבכל תהליך של ניהול מוניטין כדאי לחשוב טוב על התוצאה שרוצים להשיג ובמקרה הספציפי היה ניתן לטפל בהקטנת הנזק דרך פתרונות שלא יעשו כזה רעש תקשורתי.

    בכל מצב שדומה לפגיעה במותג למשל אחוזת סטרייסנד עדיף לשקול טוב את הצעדים ואף לחשוב טוב יותר (אנלוגיה) איך היה ניתן להפוך את הלימון ללימונדה ולא לחומץ.

    המקרה של ג’סטין סאקו:

    ב-2013, מנהלת יחסי הציבור ג’סטין סאקו צייצה בדיחה שנויה במחלוקת ופוגענית על איידס לפני שעלתה לטיסה ארוכה.

    במהלך הטיסה שלה, הציוץ הפך ויראלי, מה שהוביל לזעם ציבורי ולהאשטאג #HasJustineLandedYet נפוץ ברחבי העולם. עד שנחתה, הקריירה שלה נפגעה באופן בלתי הפיך.

    טיפים:

    לפני פרסום משהו ברשתות החברתיות, במיוחד נושאים רגישים או שנויים במחלוקת, הקדישו רגע לשקול את ההשלכות האפשריות.

    חשבו פעמיים ואפילו שלוש לפני בדיחות או הערות שעלולות להיתפס כפוגעניות,

    גם אם כוונותיכם אינן זדוניות.

    הטענות על סחיטה ב-Yelp:

    ב-2014, כמה בעלי עסקים האשימו את Yelp במניפולציה של ביקורות ודירוגים בתמורה להכנסות מפרסום. ההאשמות כללו Yelp הסתרת ביקורות חיוביות עבור עסקים שסירבו לפרסם או לקדם ביקורות שליליות עבור אלה שעשו זאת.

    טיפים למקרה הספציפי:

    כדי לשמור על מוניטין חיובי, עסקים צריכים להתמקד במתן מוצרים ושירותים מצוינים במקום לנסות לתמרן ביקורות מקוונות.

    עידוד לקוחות מרוצים להשאיר ביקורות כנות יכול להיות מועיל, אך לעולם לא לתמרץ או לכפות ביקורות חיוביות.

    קמפיין “לאבד את הנערים”:

    בשנת 2013, קבוצות פמיניסטיות בבריטניה השיקו את מסע הפרסום “Lose the Lads’ Mags”, המכוון לסופרמרקטים כדי להסיר מגזינים לגברים עם תוכן מיני. 

    הקמפיין השתמש במדיה חברתית ועצומות מקוונות כדי לגייס תמיכה ציבורית ולהפעיל לחץ על הקמעונאים.

    כשאתה מתמודד עם מסעות פרסום מקוונים נגד המותג או העסק, חשוב להגיב בשיקול דעת ובתשומת לב ועם המון כבוד. 

    התייחסו לחששות ובמידת האפשר ערכו שינויים המוכיחים מחויבות לשיפור המצב.

    all war is based on deception
    all war is based on deception

    הדרך להילחם באזכורים שליליים היא לדעת להימנע דרך אזכורים חיוביים.

    באש נלחמים עם אש!

    הסודיות בניהול מוניטין מובטחת ב100%

    מאחר ופעולות כמו דחיקת תוצאות עלולה לפגוע בתוצאות של אנשים פרטיים או גופים עדיף לשמור על סודיות או אנונימיות. (כמובן שכל הפעולות נעשות במסגרת החוק)

    מזעור נזקים מביקורות שליליות

    לא מעט טועים לחשוב שכל תגובה לביקורת שלילית היא טובה.

    תגובה נכונה לביקורת שלילית היא:

    בצורה חיובית ונעימה גם אם ידוע שהביקורת השלילית אולי מזוייפת ונוצרה על ידי “נשמות טובות” או מתחרים \ בעלי אינטרסים.

    אם אתה מקדם אתרים שעושה בדיוק מה שכולם עושים

    תגיע לתוצאות בגוגל אחרי כל אלו שחושבים בדיוק כמוך

    שירותי ניהול המוניטין:

    ככל שהאינטרנט ממשיך להתפתח, כך גם הצורך בניהול מוניטין עולה. 

    בימיה הראשונים של הרשת, מעטים האנשים שתפסו את ההשלכות האפשריות של עקבות דיגיטליות. 

    אבל ככל שהמדיה החברתית, ביקורות מקוונות ומנועי חיפוש צברו דומיננטיות, התברר כי המוניטין של אדם או עסק יכול להיות מושפע באופן דרמטי ממה שנאמר עליהם באינטרנט.

    שירותי ניהול מוניטין מקוונים הופיעו כדי למלא את החלל הזה, והפכו לשומרי הסף מפני השמצות מקוונות, ביקורות שליליות ותוכן מזיק. 

    החברות המתמחות הללו משתמשות במגוון עצום וייחודי של שיטות כדי להבטיח שהמוניטין של לקוחותיהן יישאר בתולי בתוך הגאות המשתנות ללא הרף של הנוף הדיגיטלי.

    מה ההבדל בין ניהול מוניטין לאנשים פרטיים לעסקים?

    שמות פרטיים שמחפשים בגוגל עלולים להעלות תוצאות של אירועים שליליים או ניתן לומר טעות בזיהוי, גוגל עושה את העבודה הכי טובה אבל היא חושבת על כלל הגולשים ולפעמים שם שלילי למשל של איזשהו עבריין עלול לעלות במקום שם זהה של עורך דין שמעולם לא ביצע אפילו עבירת תנועה.

    למה לפעמים גוגל טועה בשמות שהיא מציגה בתוצאות שלה?

    גוגל חושבת על התוצאות הכי רלוונטיות אבל היא לא בודקת מי עומד מאחורי הזהות ואז נוצר מצב שתוצאות לא טובות או מתאימות עולות בחיפוש.

    לדוג’ השם רוזנשטיין או אלפרון עלול להעלות בתוצאות של גוגל  אנשים נורמטיביים  (צדיקים שמקומם בגן עדן הובטח להם בחייהם) שלעולם לא חטאו ואף מקיימים פעילויות בהתנדבות לטובת הכלל והשלום העולמי.

    מהי הדרך היעילה ביותר לניהול מוניטין של מוצרים?

    אנו מבצעים קמפיינים ברשת החברתית או בגוגל שמטרתם היא חשיפה מאוד גדולה יחסית לעומת קידום אורגני וזה הוכח כיעיל אפילו בטווח זמנים לא ארוך.

    הבנת פונקציות הליבה של שירותי ORM

    יצירת תוכן וקידום: 

    שירותי ORM משתמשים באסטרטגיות ליצירת תוכן המדגישות חומרים חיוביים, אותנטיים ומושכים. 

    יצירת פוסטים מרתקים בבלוג, מאמרים אינפורמטיביים ותוכן מדיה חברתית מרתק המציג את ההיבטים הטובים ביותר של המותג או הפרט.

    באש נלחמים עם אש!

    אופטימיזציה למנועי חיפוש (קידום אורגני):

    מומחי ORM משתמשים בשיטות קידום בגוגל  כדי להבטיח שתוכן חיובי ידורג גבוה יותר בתוצאות של מנועי החיפוש. 

    ניהול ביקורת: 

    שירותי ORM עוקבים מקרוב אחר ביקורות מקוונות בפלטפורמות שונות. 

    תגובה או התייחסות למשוב שלילי בצורה בונה ומעודדים לקוחות מרוצים לחלוק את החוויות החיוביות שלהם, ולשפר את האמינות של המותג.

    ניהול מדיה חברתית: 

    מדיה חברתית יכולה להיות חרב פיפיות, להגביר שבחים או לטפח ביקורת. 

    שירותי ORM מנהלים פרופילי מדיה חברתית, מטפלים באינטראקציות בטקט ומתייחסים מיד לחששות או תלונות.

    ניהול משברים: 

    בעתות משבר, שירותי ORM פועלים במהירות כדי להפחית את הנזק. 

    בין אם זה קמפיין ויראלי שלילי או קטסטרופה של יחסי ציבור, המומחיות מבטיחה תגובה מבוקרת, תוך הגנה על המוניטין של המותג.

    היתרונות של שירותי ORM מקצועיים:

    הגנת מוניטין פרואקטיבית: במקום לחכות שתוכן שלילי יופיע, שירותי ORM פועלים באופן אקטיבי לשמירה על נוכחות חיובית באינטרנט. 

    ניתוח מטרה: 

    אנשי מקצוע ב-ORM מביאים פרספקטיבה חסרת פניות לניהול מוניטין. 

    זיהוי אזורים בעייתיים ותכנון טכניקות פעולה יעילות לשיפור תדמית המותג.

    חיסכון בזמן: 

    ניהול מוניטין מקוון יכול להיות גוזל זמן ותובעני. 

    מומחיות וניסיון: 

    לשירותי ORM יש את הידע והניסיון כדי לנווט במורכבות של העולם הדיגיטלי. 

    מה ההבדל בין ניהול מוניטין לקמפיין יחסי ציבור?

     דחיקת או מחיקת תוצאות מדפי החיפוש בגוגל. חיזוק המותג המוצר או שם כלשהו.
     הקטנת החשיפה של תוצאות לא רצויות של המוצר או המותג. הגברת המודעות והנראות של המוצר.
     יצירת רושם חיובי ועיצוב דעת קהל דרך שיטות שלפעמים לא אתיות. יצירת רושם חיובי והנדסה אנושית במטרה להגביר מכירות.
     פרסום מלאכותי לרוב מניפולטיבי ולא אמיתי ועם זאת בעל פוטנציאל השפעה רבה. פרסום לגיטימי ואמתי לרוב של דברים חיוביים מניעים לפעולה.

    מיתוג אישי ואו עסקי

    למיתוג אפשר לקרוא גם רושם ראשוני או מתמשך, מה המחשבה שעולה במוחם של הגולשים כשנתקלים במודעה או בשם של העסק.

    כדאי שהמחשבה הראשונה תהיה חיובית ורצינית.

    אם העסק יעלה באזכור השם שלו כמשהו חיובי רציני ומקצועי רוב הסיכויים שכמות הלקוחות שבאים מפה לאוזן יגדל.

    הדחקת אזכורים שליליים – לא כמו שנהוג לחשוב

    לא ניתן סתם לדחוף אחורה תוצאות אבל הרעיון הוא לתת לגולשים או ללקוחות פוטנציאליים מגוגל את האפשרות לקבל תוצאות יותר רלוונטיות אבל לא שליליות.

    אם לדוגמא אדם התרשל בתפקידו אבל באזכור מופיע פועלו של אדם במובן חיובי הרבה יותר מהשלילי אזי גוגל תחליט לתת לגולשים את מה שחיובי כי זה רלוונטי יותר לגולשים מאשר הדבר השלילי.

    אף אחד לא רושם בגוגל משהו אבל מבקש רק תוצאות שליליות, גולשים מחפשים משהו שיהיה הכי רלוונטי ופה נכנס תפקידו של מנהל המוניטין או איש יחסי הציבור.

    שימוש בצ’טבוט או בכלל בבוטים לניהול מוניטין.

    מי מאיתנו לא פוליטיקאים שמגיבים ברשתות חברתיות אבל לתגובות אלו יש תגובות שלפעמים לא ממש אמיתיות.

    הקלות שבה ניתן ליצור פרופילים או שמות בדויים מייצרת אפשרויות של השפעה על דעת הקהל במקרה זה על דעות הגולשים האמיתיים.

    כמה זמן צריך כדי להצליח בניהול מוניטין מקוון?

    ORM – הכוח והיכולת לשלוט על התוצאות בדף הראשון ועל התוצאות הראשונות שגוגל מציגה.

    במלחמה כמו במלחמה – כל האמצעים כשרים בדרך למטרה וניהול מוניטין הינו מלחמה לכל עניין ודבר!

    (כמובן במסגרת החוק)

    מי יכול להיעזר בשירות ניהול מוניטין?

    אנו קיימים מעל 15 שנה והמומחיות שלנו הינה טיפול במוניטין גם לאנשים פרטיים אבל בעיקר לחברות גדולות כקטנות, לפוליטיקאים ובכלל אנשי ציבור, מנכ”לים, סלבריטאים ספורטאים ושחקנים וכמובן לכל מי שמשלם 🙂

    מה החזון שלנו?

    משברים דיגיטליים תמיד היו ותמיד יהיו אבל כדאי לפעול בהקדם האפשרי לניהול המוניטין הדיגיטלי, ככל שהזמן חולף כך קשה יותר להסיר תוצאות אבל הכול אפשרי ואנו כאן כדי לעזור.

    ניהול מותגים ברשת זה הדבר הבא כי כל העולם עובר לדיגיטל ואם אתה לא שם במה שאתה רוצה להיות אתה פשוט לא תהיה רלוונטי.

    הסרת תוכן מיושן

    ניתן לבצע החלפה של תוכן שאולי כבר לא רלוונטי עם תוכן חדש יותר אבל הדגש הוא על תוכן רלוונטי יותר לגולשים, אם מפרסמים תוכן רלוונטי יותר ניתן לסמוך על גוגל שתסיר את מה שלא רלוונטי ותשים מה שיותר.

    בקשה למחיקת מידע אישי

    לרוב מומלץ להיוועץ עם עורך דין מומחה בתחום ולבדוק האם יש עילה למחוק תוכן שפוגע אולי בפרטיות של מה שמפורסם.

    מתי ניהול מוניטין מוגדר כהצלחה?

    מה יותר חשוב לכל אחד מאשר התדמית במיוחד אם מדובר בשם כמו שנאמר שהולך לפניו?

    חשוב לזכור:

    לגולשים או לדעת הקהל יש זיכרון קצר.

    כל תדמית ניתן לשנות גם כשלפעמים המצב נראה אבוד.

    (אלא אם מדובר ברוצח המונים)

    דוגמאות לניהול מוניטין שלא ניקח כלקוחות?

    • פרדי קרוגר
    • צ’רלס מנסון
    • היטלר

    אפשר לומר שאנשים עם שמות כמו בדוגמאות הללו יהיה די קשה להצליח למחוק להם אזכורים שליליים.

    78% מהגולשים באינטרנט מתייחסים למה שמצאו בעמוד הראשון כתוכן הכי אמין

    תוכן חיובי שמחליף את התוכן השלילי

    אם מקדמים תוכן חיובי (שיש לנו אינטרס לקדם) גוגל תדחוף את התוכן שלנו אם הוא טוב לגולשים יותר מתוכן אחר שלילי.

    קידום אורגני בתוצאות של גוגל ניתן לומר שהוא אמנות!

    כשתוכן עולה בגוגל תוצאות אחרות יורדות במקום התוכן שעולה וזו הדרך שתחזיק הכי הרבה זמן מדרכים אחרות לשינוי תודעה של גולשים דעת הקהל או הגולשים קובעת את הרושם שיקבלו כשמחפשים שם כלשהו שיכול להיות גם שלילי.

    תולעת המשפט הסרת תוכן

    אתר התולעת מפרסם פסקי דין כמו אתרים מתחרים שבהם ניתן לבקש הסרת או מחיקת רישומים אך בימים אלו ומזה זמן לא קצר מנהל מאבק על חוקיות הפרסום, בשלב זה לא ניתן לקנות או לשלם על הסרה אבל ניתן לפנות לבעלי האתר ולבקש הסרה בתנאים מסויימים.

    מחיקת אתר בגוגל זה ממש לא מסובך.

    אם האתר בבעלותכם ניתן פשוט להחליף את התוכן בהודעה שהאתר אינו קיים יותר.

    אם האתר אינו בבעלותכם יש לבדוק בעלות ולפנות למנהלי האתר כמו כן מומלץ להיוועץ עם עורך דין על חוקיות הפרסום או התוכן באתר.

    איך ניהול מוניטין ברשת קשור לקידום בגוגל?

    ביצוע אופטימיזציה ומחקר מקדים \ מעמיק הם פעולות חובה כדי להבין את הדברים הבאים: 

    • כמה אזכורים שלילים או תוצאות לא רצויות קיימות בתחילת התהליך?
    • מחקר המתחרים והאם הם מעורבים ביצירת המוניטין השלילי אותו רוצים להסיר. (למשל הסרת פסקי דין)
    • למידה של התוכן למטרת הבנה טובה יותר כהכנה לכותבי התוכן.
    • ייעול קמפיינים או פרסום ככלי למשל קמפיינים ממונים טובים יותר למטרה של הסרת או דחיקת התוצאות.

    דוחות ביצועים

    מידי זמן שנקבע הלקוח מקבל מה נעשה ומידע מקיף על התוצאות הדינמיות.

    קישורים חיוביים

    ניתן לייצר קישורים חיוביים ובמקביל להסיר או להתנער מהשליליים שנלקחים בחשבון ע”י גוגל. (אופטימיזציית קישורים)

    תיקון התדמית השלילית

    ביקורות שליליות שנכתבו או כתבה או מאמר שלא ממש מחמיא לעסק או לשירותיו? זו המומחיות שלנו להדחיק כל אזכור שלילי.

    מחיקת פסקי דין זו בעיה קטנה שניתן לפתור

    בעיה שניתן לפתור בקלות יחסית, האתרים שמפרסמים פסקי דין אם עושים זאת כחוק ניתן לבקש מהם תמורת סכום סמלי להסיר את הרישום.

    למשל באתר תקדין ניתן להסיר פסק דין מהאתר עבור כ99 ש”ח.

    כדאי לבדוק האם לאתר מותר לפרסם כי בחלק מהמקרים ניתן ומומלץ לבחון עם עורך דין מומחה לתחום שהפרסום חוקי.

    לא כל אתר רשאי לאגור נתונים אישיים ונדרש רישיון ניהול מאגר מהרשות להגנת הפרטיות.

    טיפים שיעזרו לנהל מוניטין טוב יותר לעסקים שונים

    ניהול המוניטין לחברות הסרת שיער בלייזר

    ניהול מוניטין למקומות אירוח מלונות צימרים ונופש

    חברות לאחזקת מבנים

    חברות הדברה

    שירותים משפטיים

    שירותי רפואה פרטית

    מכוני \ מדריכי \ מאמני כושר

    אדריכלות ועיצוב פנים

    צלמים

    מאמנים אישיים \ קואצ’ינג

    פוליטיקאים

    תיווך נדל”ן

    מזון – שירותי הסעדה

    בכירים מנכ”לים אישי ציבור וידוענים

    למטרות קבלה לעבודה כשכירים.

    (לינקדין ורזומה פורטופוליו)

    אופנה

    מוסדות לימוד שאינם אוניברסיטאות

    משלוחים

    מהי רמת התוכן שכדאי לי לשים באתר ?

    התשובה לשאלה זו לא כל כך פשוטה .

    תוכן איכותי ברמה גבוהה הוא תוכן מעניין

    תוכן מעניין הוא תוכן שקולע בול לעניין הגולשים

    מה הבעיה?

    יש כל מיני סוגי גולשים ולא תמיד כל גולש מתחבר לאותה רמת תוכן.

    טיפים לתוכן מעניין 

      • נסו לחשוב האם הגולש הוא משכיל מאוד ??
      • האם הוא עממי?
      • האם ידבר אליו תוכן ברמה לשונית גבוהה יותר מרמה של בגובה העיניים?

    איך מוסיפים את האתר מהר וקל לגוגל ?

    הכי קל בעולם זה למצוא חן בעיני גוגל לעומת אתרים אחרים.

    רק צריך להבין אותה  , כן , גוגל היא אישה   , יש לי הוכחות וניתן לפנות דרך הצור הקשר ולקבל את ההוכחות במייל.

    ההופעה בגוגל לא עולה כסף  , היא לא עולה כלום .

    גוגל היא מנוע חיפוש מתפתח ולומד והיא התפתחה כל כך שאפילו אין צורך ללמד אותה או לבקש ממנה למצוא את האתר שלכם.

    יש לה אלפי עובדים וירטואליים שנקראים סורקים או סורקי אינטרנט , יש הקוראים לסורקים גם בוטים.

    הם עובדים בלי הפסקה ומוצאים אתרים ואז מחליטים אם להוסיף אותם לרשומות שנקראות גם רשימות אינדקס.

    איך מוסיפים לגוגל את האתר או האפליקציה לניידים\מובייל ?

    הדרך הטכנית והמקצועית ביותר היא דרך הsearch console 

    חפשו באתר search console את המילים ותקבלו כמה מאמרים על התוכנה שגוגל נותנת לנו בחינם כדי לשפר את ההופעה שלנו אצלה. 

    או חפשו כאן בשורה הבאה

    איך יודעים אם האתר מופיע בגוגל ?

    תזכורת = רשומות האינדקס הן גוגל ! 

    רושמים את המילה site: ואז את הכתובת המלאה של האתר ואם הוא מופיע בתוצאות , האתר מוכר ומאונדקס.

    דהיינו גוגל מכירה את האתר מודעת וחושבת עליו .

    אפשר גם לבדוק ע”י site: googlw.co.il 

    בשורת החיפוש בגוגל

    עם או בלי גרשיים , נסו!!

    כשהאתר לא מאונדקס וגוגל לא מכירה אותו

    אלו הסיבות : 

    • חוסר זמן וגוגל הייתה עסוקה וזה ממש במקרה (סורקת מיליארדי אתרים ביום) .
    • בעיה בעיצוב האתר מונעת מהסורקים\מגוגל למצוא אותו ולסרוק אותו.
    • שגיאות קוד או בעיות טכניות אחרות מונעות סריקה או ביקורי גוגל .

    שיטות ופעולות לניהול מוניטין שעושים הרעים

    שיטות אלו מפורסמות פה במאמר רק למטרת חינוך \ הדרכה ואזהרה בכדי ללמד על טכניקות שעלולות בפגוע במוניטין כלשהו.

    אין לראות בתכנים הכלולים באתר משום הצעה, שידול או ייעוץ או המלצה וכל העושה או יעשה שימוש לרעה בדברים הכתובים \ אמורים ובאתר כולו עושה זאת על דעת עצמו.

    זיוף שיחות והודעות

    איך האקרים ופושעים מזייפים מספר וואטסאפ  whatspp?

    למה שיעשו זאת ואיך המוניטין עלול להיפגע?

    התשובה לשאלה למה די ברורה, אם התפיסה של חלק מהאנשים היא שניהול מוניטין הוא מלחמה אזי כל הכלים כשרים לניצחון.

    איך נעשית בפועל הפגיעה?

    אם מס’ טלפון רגיל או בשימוש באפליקציית וואטסאפ ייחסם ע”י חברת אפליקציתת הוואטסאפ או אפליקציות אחרות שעושות שימוש בהעברת הודעות דרך האפליקציה, תהיינה בעיות \ קשיים ליצור קשר עם העסק ואו המותג.

    אם עסק רגיל לקבל פניות דרך הודעות ופתאום תישלל או תיפגם האפשרות הזו הפגיעה תתבטא בפגיעה החל מפיננסית ועד למיתוג דהיינו המוניטין. (השם הטוב והלגיטימי של מוצר או חברה)

    שימוש לרעה  באפליקציות או שירותים של צד שלישי שנועדו למטרות חוקיות בלבד:

    אפליקציות ושירותים מקוונים של צד שלישי המאפשרים למשתמשים לשלוח הודעות ממספר טלפון אחר.

    שירותים אלה מיועדים למטרות לגיטימיות כמו תקשורת עסקית, אבל יכולים גם לשמש למטרות רעות ולא חוקיות על ידי האקרים ופושעים כדי לזייף מספרי WhatsApp.

    שיבוט כרטיס SIM: 

    שיבוט כרטיס SIM כרוך בשכפול הנתונים מכרטיס SIM אחד לאחר. 

    אם האקר מקבל גישה לכרטיס הSIM ומשכפל אותו, ניתן באמצעים שונים להשתמש בכרטיס הסים המשובט במכשיר אחר, ולמעשה לזייף את המספר המקורי.

    זיוף שיחות בVOIP: 

    שירותי Voice over Internet Protocol (VoIP), המאפשרות לאנשים לבצע שיחות טלפון מכל מספר שיבחר, כולל שיחות WhatsApp.

    ניתן יחסית בקלות לתמרן את האפליקציות להתחזות למספר WhatsApp של מישהו אחר במהלך שיחה.

    ניצול נקודות תורפה ברמת פרצות בקוד:

    האקרים עלולים למצוא נקודות תורפה בתשתית \ קוד \ בפרוטוקולים של WhatsApp, מה שעלול  לגרום להצגת פרטי המתקשר ולהציג מספר מזויף במהלך שיחה או הודעה.

    הנדסה חברתית: 

    טכניקות הנדסה חברתית כוללות מניפולציה של אנשים לספק מידע רגיש או ביצוע פעולות מסוימות. 

    לדוגמה, האקר עשוי להתחזות למישהו אחר ולשכנע את תמיכת WhatsApp לשנות את מספר הטלפון המשויך בחשבון.

    לקוחות WhatsApp לא רשמיים: 

    לחלק מלקוחות WhatsApp לא רשמיים (גרסאות לא מעודכנות או ניסיוניות של האפליקציה) עשויים להיות תכונות או נקודות תורפה המאפשרות זיוף מספרים.

    הערות בקטנה למתקדמים, למקרה ששכחתם או ברח סתם

    סיגנל – ההשפעה \ היחס ואו התגובה של האלגוריתם של גוגל כפעולות על המיקומים
    תנועה משפיעה על מיקומים? רק אם היא טבעית ובאה מחיפוש בגוגל והחיפוש מאוד רלוונטי לתוצאה שהובילה לעמוד הספציפי והרלוונטי מאוד באתר.
    • איך מביאים לידים \ פניות \ לקוחות חדשים?
    • השיטה לפרסם בממומן במחירים הכי טובים עם ניסיון מקצועי טוב ולהעביר את הפניות ללקוחות שמתלהבים מהמילה לידים.
    • כדאי לשפר את הנראות של האתר מבחינה גרפית בשביל שיתקדם?
    אם זה מה שאתם מוכרים למשל בניית אתרים או עיצוב אתרים אז ברור שכן
    איך מוצאים נושאים חדשים לכתוב או להוסיף לאתר?
    זה הכי קשה לפעמים, צריך לחשוב על הכול אבל רק לא על גוגל