חיפוש

אתר זה מקודם בגוגל בלי קישורים

כָּל הַשְּׁאֵלוֹת וּתְשׁוּבוֹת עַל קִדּוּם לְשׁוֹמְרֵי שַׁבָּת חֲרֵדִים דָּתִיִּים וְגַם צַדִּיקִים

כל הנושא של אתרים לציבור ירא שמיים או לגולשים יראי שמיים הינו טיפה שונה מאתרים שמיועדים לציבור לא דתי.

השאלות הנפוצות: 

  • איך גוגל מתייחסת לאתרים שנסגרים בשבתות ואו חגים מסוימים?
  • אילו פתרונות קיימים לאתרים שמיועדים לציבור דתי כדי שגוגל לא תפגע בהם מבחינת הקידום וגם לשמירת השבת.

חשוב לחלק את הנושא לשני חלקים: 

קידום נכון לבעלי אתרים דתיים  ולגולשים.

דְּגֵשִׁים וְהַמְלָצוֹת לְקִדּוּם לְבַעֲלֵי אֲתָר שֶׁמְּיֹעָד לְצִבּוּר הַדָּתִי \ חֲוָיַת מִשְׁתַּמֵּשׁ לְגוֹלְשִׁים דָּתִיִּים

שְׁמִירַת שַׁבָּת בְּהֶקְשֵׁר לְקִדּוּם אֲתָרִים בְּגוּגֶל

 

חשוב שכל אתר שמיועד לגולשים שומרי שבת לא יהיה נגיש ופתוח בשבת גם לגלישה \ צפייה ולא רק לקנייה או יצירת קשר.

באתרי וורדפרס יש תוספים שניתן בקלות להפעיל בתזמון מראש עם כניסת השבת ואז האתר יציג הודעה של “אתר שומר שבת” בכל ניסיון כניסה של גולשים בשעות השבת.

לא ידוע לכותב המאמר (חילוני אך אדם מאמין) על איסור גורף הנוגע לסוגיית איסור על פעילות אתרי אינטרנט בשבת.

יש אתרים גדולים כמו כיכר השבת או חדרי חרדים ועוד שפעילים גם בשבת ואינם נסגרים והסיבה לכך שכפי הנראה קיימת התחשבות גם בגולשים מכל העולם עם הבדלי שעות בזמני השבת.

חווית גולשים \ משתמשים – טיפים 

כדאי לצרף ניקוד לחלק או לטקסט כולו כי לציבור דתי קל יותר ואפילו עדיף לקרוא עם ניקוד מהסיבה שבטקסטים אחרים בלימוד או כתבי קודש  (במקרא למשל) לפעמים או לרוב כתוב עם ניקוד (טעמים ומקרא).

סיבה נוספת היא מסורת ההגייה – נהוג להגות דברים שללא ניקוד עלולים ונשמעים ומובנים במשמעות שונה.

אֲתַר שׁוֹמֵר שַׁבָּת נִפְגַּע בְּקִדּוּם אוֹרְגָּנִי?

 

גוגל לא פוגעת או מענישה אתרים עם שמירה על השבת.

שתי פעולות טכניות משפיעות על הקידום מבחינת גוגל בשבת לאתרים כאלו.

דף או תוצאה שגולשים מגיעים אליה בשבת חשוב \ חיוני שיגיעו להודעה שמצהירה שהאתר סגור או שהתוצאה אינה זמינה ורק לזמני השבת.

אם מייצרים כניסה לחשבון של כל גולש באופן רגיל ושוטף גם לזמנים שאינם בשבת אזי ניתנת לגולשים אפשרות לגלוש באתר גם אם מדובר בזמני השבת אבל שתנאי שייכנסו לחשבון האישי שלהם.

אינדוקס –

אחת הבעיות שקיימות לבוטים של גוגל היא לקרוא את מה שמוצג בזמן שגוגל מבקרת באתר, אם הבוט מוצא את הכיתוב “סגור לשבת” אז התוצאה הזו עלולה להופיע גם בדפי התוצאה של גוגל בדפים שמוצגים גם בזמנים שאינם בשבת (כאמור בדפי התוצאה של גוגל).

זה לא משפיע או אמור להשפיע על המיקום של הנושא (מילות המפתח באורגני) בגוגל.

אפשר לדעת בוודאות וברמה המקצועית האם קיימת בעיית אינדוקס דרך כלי הsearch console החינמי של גוגל.

השבתת מקורות פרנסה באתר כגון מודעות מכירה או מוצרים לקנייה.

יש פתרון קצת מורכב שדורש לרוב פיתוח \ מתכנת שיכול לגרום לכל מה שמוצע בתשלום באתר להופיע עם הכיתוב “לא בשבת” ואז אין פגיעה בקידום אבל לא ניתן יהיה לבצע מכירה או לחיצה על מודעות שמייצרות כסף לבעל האתר.

פִּתְרוֹנוֹת טֶכְנִיִּים לְקִדּוּם בִּזְמַנֵּי הַשַּׁבָּת

.

יצירת שגיאה או סטטוס קוד 503 אינה מומלצת, שגיאה זו מודיעה ומקובלת ומאוד לא רצויה אבל מופיעה בבעיות עם השרת שמאחסן את האתר.

שגיאה 503 מעידה על בעיה טכנית ולא נותנת תחושה בטוחה לגולשים תמימים וגם לא לבוטים \ ביקורים של גוגל.

עמוד 404 – 

סוג של הודעה שרואים גולשים על עמוד או תוכן שעבר למקום או כתובת אחרת באתר , לא מומלץ מבחינת הקידום אלא אם הגולשים מגיעים מאותה שגיאה או דף למקום שרצו.

הפניות 301\302 – 

שגיאה 301 מעידה על תוכן שעבר לצמיתות ומעבירה את הגולש באופן אוטומטי לתוכן שכן זמין לגולשים.

שגיאה 302 מודיעה לתוכן שעובר באופן זמני בגלל בעיות טכניות או אחרות משיקולי קידום ע”ב תפיסה מקצועית של כוח קידום שיש לדפים ולא כדאי לאבד את התנועה או כוח זה. (לא מומלץ להשתמש בהפניה זו גם בעוד מקרים).

הודעת פופ אפ – 

הודעה שקופצת מעל התוכן ומפריעה לגולשים לקרוא את העמוד, לא מומלץ להשתמש בפופ אפ בשום מקרה אך פה מדובר בגישת קידום שלדעת כותב המאמר מציקה לגולשים ולא ממש עושה את העבודה הנכונה  ואף עלולה לגרום לנזק בקידום האורגני.

טִיפּ קִדּוּם לַמּוּצָרִים לְצִבּוּר דָּתִי \ חֲרֵדִי.

כדאי להוסיף מידע לטובת הגולשים הדתיים בלי לחשוב בכלל על גוגל.

למשל: 

  • נהלי כשרות.
  • פסקי הלכה.
  • אופן ההשגחה.
  • התרים.
  • כשרות מהדרין.
  • גופי \ גורמי פיקוח.