חיפוש

אתר זה מקודם בגוגל בלי קישורים

תוכן למקדמי אתרים

הקדמה לתוכן בעמוד זה

לפני שמקדם אתרים כמוני עם שיטות שונות קצת לקידום אתרים מחליט לקדם אני מבצע רשימה.

רשימה שכוללת כל מה שאני אצטרך והרשימה אפילו מתארכת תוך כדי הבדיקות.

הדרך לבדוק פחות חשובה ממה שצריך לבדוק.

כל אתר נבדק קצת שונה אך השיטות המוצגות פה בעמוד בנויות בסה”כ באותו מבנה או סדר הפעולות ולא תמיד לפי החשיבות.

חלק מהתוכן קצת מתקדם אבל כל אחד יכול ללמוד ובקלות , מקדם אתרים לא צריך להיות פרופסור מהטכניון.

מה משתלם יותר אורגני או ממומן?

אם אתה מקדם אתרים שעושה בדיוק מה שכולם עושים

תגיע לתוצאות בגוגל אחרי כל אלו שחושבים בדיוק כמוך

סקירת אתר – פעולות לאיתור בעיות קידום בגוגל

רשימת בדיקות התמקדות בטכני

אחסון
נוכחות האתר \ הדומיין בגוגל והיסטוריה
מהירות טעינה רספונסיביות
page speed insights
חווית משתמש
מערכת האתר – תקינות
אבטחה ושרת – sucury וכלי בדיקה מקצועיים
dev בדיקה בסיסית בדפדפנים כרום ואדג’
מערכת תבנית ותוספים עדכונים שדרוגים
קבצים חיוניים שעוזרים לקידום sitemap / robots.txt

רשימת הבדיקות לקידום לא טכני

הגיון שימושיות \ יעילות – מטרת האתר ברושם ראשוני

webarchive האם העבר של האתר תקין

אפיון – מטרת האתר וידידותיות \ הבנת האתר לגולשים ברמה רעיונית ומטרות

כלי בדיקת קידום screaming frog גרסא חינמית + סקירה ידנית של התוצאות  אונדקס בגוגל (רנדום)

חווית משתמש (דעה פרטית ניתנת לוויכוח)

שימושיות \ יעילות החיפוש ו404 והאם מנועי חיפוש או כלים אחרים באתר

נוכחות בגוגל ותקינות הדפים באינדקס (דפי התוצאות בגוגל)

 
עד כמה אתם באמת מבינים בקידום אורגני?

עד כמה אתה מבין בקידום אורגני?

    ניהול מוניטין זה להוריד מה שלא רוצים שיופיע בגוגל

    למחוק משהו מגוגל לא פשוט אבל לגמרי אפשרי

    בדיקת חברת האחסון והשרת 

    חברת הוסטינגר לא משהו, אין מה להרחיב..לא מבחינת יציבות \ שרידות \ אבטחת מידע וגיבויים (מניסיון אישי)
    מומלץ לעבור לחברה ישראלית אחרי שמבררים טוב ומדברים עם כמה לקוחות מרוצים (אם מוצאים כאלו אובייקטיביים)

    נוכחות האתר בגוגל

    כ2200 דפים מאונדקסים
    רוב הדפים נחשבים ומוגדרים בגוגל “רזים” חסרי תוכן ועם מטרה אחת, לתפוס מיקומים בתוצאות (להתאנדקס ולהופיע)

    בדיקות בכלים של גוגל 

    page speed insights

    דפדפנים

    search console (אם יש גישה לאתר שבודקים)

    גוגל אנליטיקס (יכול לעזור לאבחן בעיות בזמן אמת)

     

    מהירות page speed insights – תובנות בקצרה
    פורמט תמונות לא תקין , נדרשת אופטימיזציה למהירות טעינה במיוחד לinp
    בעיות רספונסיביות בדפדפנים ושגיאות טכניות מסוגים שונים
    קבצים רגישים ומסוכנים לאתר – דלף מידע כגון ספריות js
    בעיות אבטחה – ניתן לבצע התקפות XSS, פגיעה מהירה יחסית בקידום \ בגוגל במידה ומישהו רע ירצה בכך
    בעיות סריקה מכל הסוגים, הקונסול בטח צועק אבל אין מי שישמע אותו
    חלק מבעיות הסריקה בגלל הגדרות האחסון בlighthouse

    בדיקות חווית משתמשים – טכני + קידום

    שגיאות קוד בגלל תבנית לא מעודכנת ובעייתית כל עוד לא תעודכן לגרסא האחרונה

    הגרסא האחרונה של התבנית תיקנה:
    באגים כגון דלף מידע בהידר ולאחר רינדור בדפים אקראיים למשל לאחר חיפוש במנוע הפנימי באתר
    באגים של רספונסיביות גם בדפדפנים וגם במכשירים ניידים וטאבלטים
    באגים עם rtl css
    באגים במערכת המסחר woocommerce
    והרשימה ארוכה ומופיעה בסרטון

    בדיקות מערכת האתר – תקינות בהיבט טכני לSeo.

    אחרי שהתבנית תעודכן ניתן יהיה לקבל תמונה מלאה לאחר אימות עם הsearch console

    אבטחה – סוקורי
    חושף באגים , בעיות קוד ובעיות סריקה כמו גם שגיאות err 500 (500 לרוב בגלל משאבי שרת נמוכים , אחסון חלש)
    err 500 בשפע ובלי עין הרע בכל סוגי הקריאות מבחוץ ומהאתר לשרת ולגוגל

    בדיקה ברמת dev local דפדפן כרום וedge
    רואים חלק מהבעיות שכבר צויינו

    קובץ רובוט ומפת אתר לא מוגדרים נכון לקידום

    שגיאת 404 יזומה חושפת קוד רגיש גם ברמת השרת ומייצרת ירידות בסורקים

    בעיות קידום Seo – הפתרונות


    ההתייחסות תהיה בעיקר לאתר בעברית ובשולחני

    האתר עוסק וייעודו בתרומות ועזרה
    דף הבית בעברית
    בעיות rtl אפילו ברמת התפריט למעלה
    לחיצה על חיפוש מייצרת משהו לא ברור בעליל, לא ברור איפה ואיך לחפש משהו
    זמני טעינה לאחר חיפוש משהו במנוע , איטי מוות!!! (כאמור בעיות בקוד)

    דפי תגיות קטגוריות ודפי ארכיון מיותרים בכמות עצומה (עבירת קידום)
    קשיים לסורקים וחסימות סריקה של גוגל אפילו בדפי מוצר

    דפים באדג’ נפתחים בצורה לא תקינה למשל דפי listing שהם לאחר חיפוש והצגת תוצאה באתר

    אפילו “דף שכחתי סיסמא” מאונדקס (אין יותר מיותר ושגוי מזה)

    שימוש במפות כדי להציג מידע שיעזור להחלטה של הגולשים
    פראייר מי שלא מקדם עם גוגל מפות

    פתרונות דרך הבדיקות לקידום שמבוססות על ניסיון ודעות אישיות

    כותרות כפולות : דוגמה מרכז החסד העולמי (דחיפת מילות מפתח בדף רזה) בh1+h2
    דפי מוצר רזים וחסרי תוכן לקידום לגיטימי ברמת אנורקסיה (למשל בתיאור מוצר כתוב תיאור מוצר בחלק מהמוצרים)
    דפי pagination מאונדקסים
    קישורים שבורים – https://www.israelnc.com/ דוגמא
    קידום בטכניקות קישורים החלפות קנייה ומכירה למשל https://oryosef.org.il/ https://hemla.co.il/ ועוד..

    פעולות לפתרון הרשימה הבאה לא אמורות לקחת יותר מ10 דקות גג.

    (לאיש מקצוע מיומן)

    דף צור קשר מכיל שגיאות בקוד, פרצת אבטחה \ מידע רגיש

    מומלץ לבצע התנערות מקישורים לדומיין הראשי וגם לעברית

    הערות אזהרה מדפדפנים בכתובות מסויימות על mixed content

    התוכן הרזה והקיים באתר כרגע לא נוח לגולשים, לא ידידותי וכולו בעצם מוקדש לגוגל במקום לגולשים.

    לסיכום

    לפני שמתחילים קידום ספציפי לאתר todogod.com

    מעבר לחברת אחסון מומלצת וישראלית

    תיקון RTL

    תיקון רספונסיביות

    עדכונים שדרוגים וגרסאות להכי חדשות, למניעת הבאגים ושיפור האבטחה והתקינות הטכנית מול הבדיקות של גוגל.

    חשיבה לעומק לשיפור חווית משתמשים.

    * אני הייתי בונה גרסת שפה בדומיין נפרד עצמאי

     

    ללמוד קידום שונה
    איך בודקים אתרים לקידום בגוגל

    באיזו רמה ניתן לבדוק את המתחרים בגוגל

    גרור לבחירת עומק הבדיקה

    עומק בדיקה נבחר: 3