חיפוש

אתר זה מקודם בגוגל בלי קישורים

מי ראוי להיקרא מעצב גרפי?

ככתוב מעצב גרפי יודע לעצב ולערוך ולהתאים את האלמנטים הויזואלים בפרסום כל עסק פיזי או וירטואלי או ברמת המיתוג בצורה שתגרום לכל מי שנתקל בעסק להסתכל ואו לאהוב את העסק או הרעיון יותר.

מקצוע המעצב במקרה של מאמר זה הגרפי הנו עיצוב מתקדם לצורך נראות טובה יותר של מוצרי דפוס או אריזות מכל הסוגים כמו גם אתרי אינטרנט ואפליקציות.

מהו המוצר הסופי?

שילוב בין טיפוגרפיה לתמונות וסמלים בכל הצבעים והשימוש באלמנטים של מולטימדיה.

מי צריך את השירותים של מעצב מקצועי ?

כל תעשיית הדפוס כמובן בין היתר הוצאה לאור ובעצם כל מי שמפרסם משהו ורוצה טאצ’ מקורי ומיוחד יותר.

גם איורים נחשבים לאמנות גרפית בין אם לצרכים מקצועיים או כאמנות בפני עצמה.

עיצוב גרפי ומיתוג עסקי – בדיוק כמו תאומים סיאמיים.

לא ניתן להפריד בין התחומים היצירתיים של מיתוג לעסקים כמו גם העיצוב הגרפי של אותו עסק בכל מדיה של פרסום.

שולחן העבודה של המעצב הגרפי
כסף הוא לא הכל בחיים אבל סיפוק מהמקצוע? הכי חשוב , הכסף כבר יבוא לבד

מה השירותים שמעניק סטודיו לעיצוב גרפי?

יצירת לוגו נכון תורמת למיתוג או קידום העסק?

ניסיון המעצב הגרפי הוא הדבר החשוב ביותר
מה כדאי לדעת על מקצועות העיצוב הגרפי?

מקצועות העיצוב הגרפי לקריירה עשירה ומספקת גם רוחנית וגם חומרית.

מעצב הלוגו – 

אין יותר מידי מה לומר או לספר על מעצב הלוגו חוץ מהעובדה שנדרש להיות מאוד מקצועי ולשלוט טכנית בכל הטכנולוגיה ליצירת לוגו כמו גם נדרשת יצירתיות יוצאת דופן.

אנימטור או מאייר בעברית נכונה

לרוב מומחה טכנולוגי ביצירת רעיונות של תנועה ואנימציה .

בתעשיית הטקסטיל נדרשים תמיד ליוצרי או מפתחי מולטימדיה לעריכה גרפית וכמובן הבנה מתקדמת בסאונד ואפילו תכנות לא יזיק.

למה הניסיון של המעצב הגרפי חשוב יותר מהסמכות?

איזה כישורים ומהם סוגי ההסמכות שיש ?

אין חובה בלימודים אקדמיים אבל חלק לא מבוטל מהמעצבים המוצלחים ביותר סיימו לימודיהם בבית ספר גבוה כזה או אחר.

מסלולי הלימוד למקצוע:  ללא תואר.

ברוב המקרים חשוב הרבה יותר מתואר העובדות שהן תיק עבודות או כמו שנקרא בשפה המקצועית פורטופוליו , או בשפת העם? ניסיון!! 

אם יש ניסיון יש כבר את היכולת להבחין בין מצבים שדורשים ממש נגיעה בעולם הפסיכולוגיה , להיכנס לראש הלקוח וממש להבין אותו ומה הוא הלקוח יאהב ומה לפעמים הוא לא יכול לבטא במילים.

פורטופוליו \ תיק עבודות שמעיד על הניסיון הוא הדרך היעילה והטובה ביותר להגיע בין אם בראיונות עבודה ולהציג אותו שם או ללקוחות שלא תמיד קל להם לבחור בין סגנונות כאלו ואחרים.

מעצב גרפי לאתרים – נדרש ידע בבניית אתרים גם אם בסיסי

חשוב מאוד לדעת מהו מבנה נכון לאתר  , אתר יכול להיות מקסים אבל אם ישנן טעויות טכניות אז הלקוח עלול לסבול בהמשך ולקוח לא מרוצה יגרום להפסד של 100 לקוחות , לקוח מרוצה יביא 1000 לקוחות .

מנהל \ אחראי קריאייטיב דירקטור (Creative Director)

בגדול מדובר בניהול צוות של קופירייטרים ומעצבים גרפיים שונים שעל ההבדלים בינהם יבוא פירוט בהמשך המאמר.

מעצב גרפי עם כישורי ניהול יתרון!!

התפקיד הינו אדמינסטרטיבי אך ניתן לומר שדורש ידע וניסיון מעשי רב שנים כמעצב גרפי שלא מפחד ללכלך ידיים בפרוייקטים שונים מורכבים ולא רק בנישת עיצוב ולא בתחום טכני אחד בודד.

מנהל הקריאייטיב הוא כמו קפטן של ספינה וכל האחרים הם אנשים טכניים בעלי דימיון במיוחד לצרכים של מסעות \ קמפיינים של פרסום במיוחד בתקציבים גבוהים.

הצוות יהיה מורכב ממעצבים גרפיים כמובן ומאיירים כמו גם מומחים לארט דיירקטורים ואנימציה מתקדמת ממוחשבת ואפילו צלמים וקופירייטרים שלפעמים נחשבים כגאונים ואותם לא קל למצוא בשוק כי מדובר במציאת רעיונות חדשניים שלא תמיד קיימים בהווה.

מפתח המולטימדיה – 

בדיוק כמו מפתח התוכן הויזואלי .

מפתח תוכן – 

שם נרדף למאיירים \ אנימטורים שעוסקים ומתמחים בעיקר בהתאמות לעולם האינטרנט והמדיה הדיגיטלית.

מפתח מותג – 

נקרא גם בתעשייה brand identity developer .

תחום המומחיות הינו – עיצוב מותג לכל צורך.

מעצב גרפי

זהות המוצג מתחילה בעיצוב הלוגו של הרעיון אותו רוצים לשווק או לחזק במודעות קהל היעד.

בפועל בעבודה היומיומית מומחה לעיצוב זה יחליט על בחירת הדוגמניות , אביזרי ותפאורת הבמה , צבעים דומיננטיים ועוד.

מעצב גרפי וחצי פסיכולוג

החלטות אלו יופיעו או בעצם ניתן לומר יקבלו ביטוי במדיה המודפסת והאינטרנטית למשל באתר או על כרטיסי הביקור הברושורים וכל דבר אחר ככלי לשיווק חומרי.

התפקיד משלב לפעמים מיומנויות כגון דובר לתקשורת .

תפקיד מעניין לכל הדעות שהשכר המכובד והצודק לצידו.

מעצב אינטראקטיב מהו?

עיצוב ממשק משתמש  –

עיצוב הממשק GUI מוצפים בהצעות עבודה ומאוד מבוקשים בתעשייה.

לרוב מועסקים בחברות הייטק העוסקות בתוכנה ופיתוח משחקים ופלטפורמות , נקראים גם מעצבי ווב שיוצרים את הדפים והכפתורים וכל מה שנמצא ברמה הטכנית לעיני המשתמש הסופי.

תחום זה הינו משלב בידע מקצועי של מפתחי אתרים לרוב מורכבים, הסגנון והעיצוב הגרפי

הינו אמנות ממש כמו קסם שאם בנוי נכון אין צורך כמעט בקידום אורגני או ממומן של האתר והמשתמשים עצמם כבר דואגים ולאהוב ולהעביר

את התחושה הנוחה והאהובה של שימוש בתוכנה או ממשק  בצורה כמעט ויראלית.

דרישות גבוהות ברמת ידע מקצועי וניסיון נדרש לתפקיד : 

  • גרפיקה ממוחשבת על רבדיה השונים ברמה הטכנית מקצועית.
  • ידע רחב ועמוק בתחום עיצוב אתרים אפליקציות ופלטפורמות.
חדשנות חדשנות ועוד פעם חדשנות בעיצוב גרפי תנצח

מה חשוב למקדם אתרים בגוגל בהקשר לנראות האתר?

גוגל תאהב או לא תאהב אותו?

גולשים יתמצאו בו בקלות או ישהו בו הרבה או קצת או מה יעשו בדיוק בכל דף ודף?

כמה דפים יש לאתר וכמה מהם מעוצבים והאם זה בכלל משנה כדי להתקדם במיקומים או לקבל פניות דהיינו לידים ומיילים מלקוחות?

האם האתר יפה או יפה מספיק וזה מספיק שהוא מספיק יפה?

Canva

דוג' לתוכנות מתקדמות ומומלצות לגרפיקה ממומחשבת בארגז הכלים של מעצב גרפי מקצועי ברמה הגבוהה ביותר

מעצב גרפי וקידום אתרים – בעיה גדולה!!!

ההתייחסות היא לעיצוב בווב web דהיינו דיגיטל.

למה זו בעיה?

עיצוב גרפי הוא מקצוע מורכב ועמוק הדורש גם ידע רב וגם ניסיון של שנים בשביל להיות ממש טוב וגם אסתטיקה אישית וטעם מאוד מיוחד

ודמיון ומעוף במחשבות ועוד כל מיני תכונות שלא תמיד נדרשים להם בתחומים אחרים בעולם ההייטק או הפרסום.

ההבדלים במחשבה בין המעצב הגרפי למקדם :  

מה הכי חשוב למעצב ?

האתר צריך להיראות יפה ועל זה ניתן להתווכח כי כל אחד והטעם שלו והגדרותיו למהו יפה או מתאים.

פונט איקס טוב יותר מפונט y והדפים צריכים להיות בחלקם לפי קבוצות בתבנית או אלמנטים דומים 

כמו זרימה גרפית שיבטא השתלבות בין ניגודים ועוד לא מעט מחשבות שגורמות למעצב הגרפי

 בעל המעוף והדמיון כמו גם הניסיון לעצב לפי מיטב הבנתו.