חיפוש

אתר זה מקודם בגוגל בלי קישורים

מה משתלם יותר אורגני או ממומן?

הבדלים בין קידום אורגני לממומן

SEO קידום אורגני  או Google Ads שנקרא גם קידום ממומן : מה עדיף?

זה תלוי ביעדים ובמשאבים של עסק מסוים.  (בגוגל ממומן רק גודל התקציב קובע)

אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO) הוא תהליך של שיפור הנראות של אתר בתוצאות מנועי החיפוש האורגני, בעוד שגוגל אדס הוא שירות פרסום בתשלום המאפשר לעסקים להציג מודעות בתוצאות של מנועי החיפוש.

קידום אתרים יכול להיות דרך חסכונית להגדיל את תעבורת האתר לאורך זמן, אבל זה יכול לקחת מספר חודשים או יותר כדי לראות תוצאות משמעותיות. 

 

Google Ads, לעומת זאת, יכולה לספק תנועה מיידית לאתר, אבל היא יכולה להיות יקרה יותר בטווח הארוך.

עסק יכול לבחור לפרסם את עצמו ולהשקיע גם באורגני וגם בממומן אבל כדאי לקחת בחשבון את העלויות ואת החזר ההשקעה.

לקבל רעיונות

אם הייתי מקבל שקל על כל פעם ששאלו אותי את השאלה: מה יותר טוב בשבילי? קידום ממומן או אורגני..

ראשי תיבות של Search Engine Optimization, וזהו תהליך של שיפור הנראות של אתר בתוצאות מנועי החיפוש האורגני. 

תוצאות אורגניות הן התוצאות שאינן בתשלום המופיעות בדפי תוצאות של מנועי חיפוש (SERP) כאשר משתמש מקליד שאילתה. 

SEO כרוך באופטימיזציה של אלמנטים שונים באתר, כגון התוכן, המבנה וההיבטים הטכניים, המטרה היא לשפר מיקומים בדפים של גוגל.

גוגל אדס הוא שירות פרסום בתשלום המאפשר לעסקים להציג מודעות בדפי תוצאות של מנועי החיפוש (SERP). 

מודעות אלו מסומנות כ”ממומנות” ומופיעות בחלק העליון או התחתון של דפי התוצאות של גוגל. 

עסקים יכולים ליצור מסעות פרסום, להגדיר תקציב ולמקד למילות מפתח וקהלים ספציפיים. 

כאשר משתמש לוחץ על מודעה, העסק מחויב בתשלום.

קידום אתרים יכול להיות דרך חסכונית להגדיל את תעבורת האתר לאורך זמן, אבל זה יכול לקחת מספר חודשים או יותר כדי לראות תוצאות משמעותיות. 

Google Ads, לעומת זאת, יכולה לספק תנועה מיידית לאתר, אבל היא יכולה להיות יקרה יותר בטווח הארוך. 

עסק עשוי לבחור להשתמש גם ב-SEO וגם ב-Google Ads על מנת למקסם את הנראות המקוונת ולהגיע לקהל היעד שלו בצורה יעילה יותר.

קידום אורגני וקידום ממומן משלימים זה את זה במספר דרכים. 

לדוגמה, עסק יכול להשתמש ב-Google Ads כדי להביא תנועה מיידית לאתר בזמן שממתין לתוצאות של פעולות הקידום. 

בנוסף, ניתן להשתמש בנתונים ובתובנות שהושגו מהקידום הממומן כדי לייעד ולשפר תוצאות שיפור במיקומים, כגון זיהוי מילות מפתח בעלות ביצועים גבוהים או הבנת ההתנהגות והכוונה של קהלי יעד.

העלות של גוגל אדס תלויה בגורמים שונים כמו התחרות על מילות מפתח ספציפיות, המיקום הגיאוגרפי של קהל היעד והתקציב שנקבע על ידי העסק. 

עסקים מחויבים כאשר משתמש לוחץ על מודעה, זה נקרא CPC (עלות לקליק). 

המחיר הממוצע לקליק יכול להשתנות מאוד, מכמה סנטים ועד כמה דולרים בהתאם לענף ולתחרות.

מדידת ההחזר על ההשקעה (ROI) של SEO ו-Google Ads דורשת מעקב אחר מדדי מפתח כגון תעבורת אתר, שיעורי המרות והכנסות.

ניתן להשתמש בגוגל אנליטיקס כדי לעקוב אחר תנועת האתר ושיעורי ההמרה, בעוד שניתן לעקוב אחר ההכנסות באמצעות הרשומות הפיננסיות של העסק עצמו. 

 

קידום בגוגל שמצליח
גוגל אורגני

גוגל ממומן או google ads

Google Ads, שנקראה בעבר Google AdWords, היא פלטפורמת פרסום מקוונת המאפשרת לעסקים להציג את המודעות שלהם בדפי תוצאות החיפוש של Google, באתרים ובאפליקציות לנייד. 

 

עם Google Ads, עסקים יכולים להגיע לקהל גדול ולמקד לדמוגרפיה, מיקומים ותחומי עניין ספציפיים. 

מאמר זה יבדוק את היתרונות של השימוש ב-Google Ads \ גוגל ממומן.

איך עובד הפרסום בממומן וכמה שיטות עבודה מומלצות יש ליצירת מודעות יעילות.

היתרונות של Google Ads

 

להגיע לקהל גדול מהר מיד ועכשיו: 

גוגל הוא מנוע החיפוש הנפוץ ביותר, ועל ידי פרסום בגוגל עסקים יכולים להגיע לקהל גדול. 

Google Ads יכולה לעזור לעסקים למקד ללקוחות פוטנציאליים שמחפשים מוצרים או שירותים הקשורים לעסק שלהם.

מיקוד דמוגרפי ספציפי: 

 להגיע לקהל היעד בצורה הכי ממוקדת שאפשר

עם קידום בממומן, עסקים יכולים למקד לנתונים דמוגרפיים ספציפיים, כגון גיל, מגדר ומיקום. 

שליטה על הוצאות פרסום: עד כמה שניתן

Google Ads מאפשרת לעסקים להגדיר תקציב למודעות, ומפרסמים משלמים רק כאשר מישהו לוחץ על המודעה. 

המשמעות היא שלעסקים יש שליטה על הוצאות המודעות והם יכולים להבטיח שהם לא מוציאים יתר על המידה.

תוצאות מדידות: אין צורך להיות מומחה טכני וכל אחד יכול.

Google Ads מספקת לעסקים ניתוח מפורט, כולל שיעורי קליקים, שיעורי המרות והחזר על ההשקעה (ROI). 

הפרסום הממומן מאפשר לעסקים למדוד את הצלחת הקמפיינים ולקבל החלטות מונחות נתונים.

איך Google Ads עובד בעצם במילים פשוטות?

Google Ads פועלת לפי מודל תשלום לקליק (PPC), שבו עסקים מציעים הצעות למילות מפתח וביטויים ספציפיים הרלוונטיים למוצרים או לשירותים. 

כאשר מישהו מחפש את מילות המפתח הללו, Google מציגה את המודעות בחלק העליון והתחתון של דף תוצאות החיפוש.

עסקים יוצרים מודעות הכוללות כותרות, תיאורים וכפתור קריאה לפעולה (CTA). הם יכולים גם לכלול תמונות או סרטונים במודעות. 

לאחר מכן, המודעות נבדקות על ידי Google כדי לוודא שהן עומדות בהנחיות לפני שהן מוצגות.

גוגל משתמשת במערכת ציון איכות כדי לקבוע את הרלוונטיות והשימושיות של מודעות. 

ציון זה מבוסס על הרלוונטיות של המודעה לשאילתת החיפוש, הרלוונטיות והאיכות של דף הנחיתה ושיעור הקליקים הצפוי (CTR).

שיטות עבודה מומלצות ליצירת מודעות יעילות

 

השתמש במילות מפתח רלוונטיות: 

עסקים צריכים לבחור מילות מפתח שרלוונטיות למוצרים או לשירותים ושסביר שקהל היעד שלהם יחפש. 

יצירת מודעה משכנעת: 

המודעות צריכות לכלול כותרת חזקה שמושכת את תשומת ליבו של הקורא ותיאור המדגיש את היתרונות של המוצר או השירות. 

כפתור ה-CTA  (ההנעה לפעולה) צריך להיות ברור וישיר, ולעודד את הקורא לנקוט בפעולה.

מיקוד לקהלים ספציפיים בעזרת מנוע מתוחכם ובינה מלאכותית: 

עסקים צריכים למקד לנתונים דמוגרפיים, מיקומים ותחומי עניין ספציפיים כדי להגיע ללקוחות האידיאליים.

הכי טוב להצלחה בממומן הוא שימוש בתמונות או בסרטונים באיכות גבוהה: 

אינפוגרפיקה ואו נקרא גם תוכן חזותי יכול להיות יעיל יותר ממודעות טקסט בלבד, לכן עסקים צריכים להשתמש בתמונות או בסרטונים באיכות גבוהה במודעות.

גוגל ממומן מאפשר מעקב ומתאים ופותח במיוחד למסעות פרסום: (קמפיינים)

ניתוח קל בצורה מפורטת מאוד למי שאינו טכני.

בתי הקברות מלאים באנשים שלא התכוונו להעתיק תוכן
בתי הקברות מלאים באנשים שלא התכוונו להעתיק תוכן

מודעות גוגל + שאלות נפוצות

גוגל אדס, הידועה בעבר כגוגל אדוורדס, היא פלטפורמת פרסום רבת עוצמה המאפשרת לעסקים להגיע ללקוחות פוטנציאליים דרך מנוע החיפוש של גוגל ונכסים אחרים, כמו יוטיוב וגוגל מפות. 

במאמר זה, נדון בכמה שאלות נפוצות על Google Ads וכיצד להשתמש בפלטפורמה בצורה יעילה.

מה זה Google Ads?

גוגל אדס היא פלטפורמת פרסום מקוונת המאפשרת לעסקים ליצור ולהציג מודעות במנוע החיפוש של גוגל ובנכסים אחרים. 

ניתן למקד מודעות אלו לקהלים ספציפיים על סמך מילות מפתח, נתונים דמוגרפיים וגורמים אחרים. 

עסקים משלמים רק כאשר מישהו לוחץ על המודעה שלו, מה שהופך אותה לדרך חסכונית להגיע ללקוחות פוטנציאליים.

כיצד פועלת Google Ads?

Google Ads פועלת באמצעות מערכת מתן הצעות כדי להתאים מודעות לשאילתות חיפוש. 

כאשר משתמש מקליד שאילתה במנוע החיפוש של גוגל, גוגל מתאימה את השאילתה למודעות רלוונטיות מעסקים שהציעו הצעות למילות מפתח אלו. 

לאחר מכן המודעות מוצגות בדף התוצאות של מנוע החיפוש, והעסק מחויב כאשר משתמש לוחץ על המודעה.

כיצד אוכל ליצור מסע פרסום ב-Google Ads?

יצירת קמפיין בגוגל אדס היא פשוטה יחסית. יהיה עליך ליצור חשבון, להגדיר מסע פרסום וליצור קבוצות מודעות עם מילות מפתח ועותק מודעה. 

אפשר גם להגדיר תקציב עבור מסע הפרסום שלך, ולבחור אפשרויות מיקוד כגון מיקום גיאוגרפי ודמוגרפיה. 

 

לאחר הגדרת מסע הפרסום שלך, תוכל לעקוב אחר הביצועים שלו ולבצע התאמות לפי הצורך.

 

כמה עולה לפרסם ב-Google Ads?

עלות הפרסום ב-Google Ads משתנה בהתאם למספר גורמים, כולל מילות המפתח שתבחר, התחרות על מילות מפתח אלו והתקציב שלך. 

העלות הממוצעת לקליק (CPC) יכולה לנוע בין כמה סנטים לכמה דולרים.

כיצד אוכל למדוד את הצלחת מסע הפרסום שלי ב-Google Ads?

Google Ads מספקת מגוון של מדדים שיעזרו לך למדוד את הצלחת מסע הפרסום שלך. אלה כוללים שיעור קליקים (CTR), מחיר לקליק (CPC) ושיעור המרות. 

אפשר להשתמש בכלים כגון Google Analytics כדי לעקוב אחר הביצועים של האתר שלך ולראות כמה מההמרות שלך מגיעות מ-Google Ads.

 

גוגל אדס היא פלטפורמת פרסום רבת עוצמה שיכולה לעזור לעסקים להגיע ללקוחות פוטנציאליים דרך מנוע החיפוש של גוגל ונכסים אחרים. 

על ידי הבנת אופן הפעולה של הפלטפורמה, הקמת קמפיינים יעילים ומעקב אחר מדדי ביצועים, עסקים יכולים להשתמש ב-Google Ads כדי להגיע ביעילות לקהל היעד ולהניב המרות. 

אם אתה נתקל בבעיות כלשהן או שיש לך שאלות נוספות, צוות התמיכה של גוגל ממומן \ Google Ads זמין כדי לעזור לך בכל שאלה וחשש.

בינה מלאכותית AI

איך לקדם אתר? בדוג’ זו impactor.

 

איך מתחילים לקדם אתר?

מתחילים במבט בוחן וחוקר של האתר , מה זה אומר?


האם האתר ענייני ומדבר לרוב הגולשים במיוחד דף הבית?

בעיה:
אין מספיק תוכן בעמודי מוצר.

בעמוד הנ”ל של מערכת גילוי גזים הטקסט גדול מידי והתוכן מעט מידי , זה עלול להיחשב
כlow contwnt page

יש להוסיף תוכן ולשנות את הטקסט לגודל סביר ונורמלי

דף הבית מרכז את כל תחומי העניין של כל הלקוחות הפוטנציאליים וזה מעולה.

כל לחיצה על סוג עניין מוביל לדף מוצרים רלוונטיים , מעולה.

עוד קצת עמודי חובה

בדיקת 404 , דף מעולה עם חשק להמשיך לחפש באתר
בדיקת מפת אתר = תקינה אבל אין צורך ביותר מידי פריטים בה

לכל אתר יש תקציב סריקה , מעין הגבלה על העבודה שגוגל מקציבה לסריקת האתר
אם יש יותר מידי פריטים אזי היא עובדת קשה מידי וגוגל לא ממש זורמת עם עבודה קשה

יש להשאיר במפת האתר את post sitemap ואת page sitemap וזהו

אין תיאור על התמונה , אין data.

בדיקות טכניות:

אין בעיות מהירות או רספונסיביות
אין בעיות של קישורי זבל

אין בעיות אבטחה

בדיקת screaming frog

אין צורך לאנדקס עמודי tag תגיות
אין בהם תוכן ועמודים מסוג זה אם מתאנדקסים לא ממש תורמים משהו לגולשים , גוגל לא זורמת טוב עם זה
לחיצה על הקישור מביאה לעמוד עם תוכן רזה ומאוד רזה!!
יש להוסיף תוכן ולהקטין את התמונה הגדולה

אין צורך לאנדקס עמודי קטגוריה

לא חשוב כמה מוצרים יהיו שם או תוכן , אין בזה צורך לקידום אורגני , אולי היה לפני כמה שנים , גוגל לא זורמת
עם זה

השאלה הנפוצה ביותר שנשאלת ולא רק על ידי מקדמים מתחילים: 

כמה זמן ייקח לקדם את האתר ולהגיע לתוצאות?

כדי שאף אחד לא יתבלבל , אין דבר כזה קידום אתר מהיר באורגני!!

גוגל מחליטה לפי איכות הקידום והאתר מי יהיה למעלה וברוב המקרים זה לא קורה מאוד מהר בשוק תחרותי.

לפעמים התוצאות מגיעות מאוד מהר אבל זה רק בגלל שהמתחרים בנישה יותר גרועים!

 

קידום בגוגל הוא גם קידום אתרים במנועי חיפוש (קידום אורגני או פרסום אורגני)

מה זה בכלל קידום בגוגל או במנוע חיפוש אחר?

כל הפעולות שמתבצעות כדי לשפר את המיקומים בתוצאות החיפוש של לא רק גוגל אלא גם במנועי חיפוש אחרים , קידום אתר הוא לא הגדרה מדויקת לפעולות אלא קידום תוכן באתר זו הגדרה מדויקת יותר.

למי מכוונים את פעולות הSEO?

לכל הגולשים שרוצים מידע אבל לא מכירים את האתר שאותו אנחנו רוצים לשפר בתוצאות.

google algorithm
google algorithm

ממה מורכב SEO?

אופטימיזציה היא מיטוב התוצאות אבל כמו שמנועי החיפוש רוצים לראות ע”פ הנתונים שנאספים מכל הגולשים.

מנועי החיפוש אוספים את הנתונים הבאים: 

שגיאות וטעויות במבנה האתר מבחינה טכנית וויזואלית וגם ברמת הקוד.

קוד נקי ותקינות של הטכנולוגיה באתרים למשל מהירות הטעינה חשובים מאוד.

רספונסיביות היא התאימות של האתר במכשירי מובייל למשל סלולריים.

תיקון תקלות שמתרחשות במהלך פעילות האתר – נקרא גם רינדור שהוא סדר הפעולות בזמן שהדף מוצג עד לרגע שהוא סטטי.

חלוקה נכונה של דפים קטגוריות ותתי קטגוריות – 

לוקחים את כל מילות המפתח או הביטויים הרלוונטיים ונותנים להן סדר כדי שיהיו נוחים לגולשים לקריאה וצפייה.

רלוונטיות – הרכיב בהחלטות של גוגל החשוב מכולם

כל הפעולות הטכניות גם אם העיצוב לא משהו והאתר בקושי עולה ובעיות כמו תמונות שלא נכונות וכל פעולות הקידום שניתן לעשות גרועות אין דבר גרוע יותר מרלוונטיות שלא קולעת בול למשתמשים.

אם התוכן לא רלוונטי אז עתיד לתוצאות הטובות שיכולות להגיע למיקומים רצויים.

גולשים מחפשים בגוגל לא כי משעמם להם אלא מחפשים תשובות או מידע ואם מקבלים משהו שהם לא מרוצים ממנו כמו באתרים אחרים אזי האתר לא יתקדם והתוצאות לא יגיעו לשום מקום.

צריך כלים לקידום או שחשוב להיות רלוונטיים?
צריך כלים לקידום או שחשוב להיות רלוונטיים?

מהי אופטימיזציה של רצונות או דרישות בעל האתר?

לפעמים בעל האתר מעוניין שתוצאה כזו או אחרת תעלה למקום טוב למשל בין שלושת המיקומים הראשונים אבל לא תמיד יש התאמה בין מה שבעל האתר רוצה למה שחשוב לגולשים למשל: 

אם בעל אתר מסוים מעוניין שהמילה מקלחונים תוביל לאתר שלו במיקום הראשון בתוצאות האורגני אין לזה משמעות מבחינת הגולשים כי אדם גולש שפוי שאינו מקדם אתרים לעולם לא יחפש מקלחונים אלא מקלחונים בבאר שבע או מקלחונים מחירים או מקלחון צף עומד כחול מחייך.

פעולות קידום SEO בעבר – 

קישורים היו יעילים מאוד וטכניקה של קישורים עדיין מקובלת בקרב רוב בעלי האתרים אך עם השנים לאחר מניפולציות חוזרות ולא נגמרות של מקדמי אתרים לקישורים אין כבר משמעות אם נקנו או שאינם טבעיים, קישור לא טבעי הוא קישור מזיק במקרה הגרוע ולא מועיל במקרה הטוב יותר.

בניית קישורים מהי הטכניקה?

מקדמי אתרים מזמינים מאתרים אחרים קישור בצורת מאמר או באנר או סתם טקסט ואף אזכור לאתר שאותו רוצים לקדם, המטרה היא יצירת תנועה מאתר אחר שלא תמיד רלוונטי לתחום העיסוק המרכזי או לנושא המרכזי של האתר המקודם.

בניית הקישורים פסולה בעיני גוגל והיא פועלת במקרים רבים דרך עונש לבעלי האתרים או למקדמים המבצעים פעילויות אלו בצורה מוגזמת.

גם אם לא מוגזמת אין לכך משמעות בקידום אורגני בשנת 2021 וסביר להניח שגם ב2022 גוגל תחמיר יותר עם מבצעי טכניקת קידום של בניית קישורים.

איך עובד החיפוש בגוגל לקבלת תוצאה בדפי התוצאה?

גולש כלשהו מחפש משהו בגוגל וגול מציגה תוצאות לפי הרלוונטיות שהיא החליטה לדרג אתרים.

אם הגולשים אוהבים את התוכן או שגוגל החליטה בהשוואה של האתר למתחרים האתר או תוצאות ממנו של דפים או  מוצרים יתקדמו למיקומים טובים יותר וכמה שהמס’ קטן יותר כך יותר טוב למשל תוצאה מס’ אחת היא הראשונה והטובה ביותר.

התפתחות הקידום האורגני בגוגל ומה צריך לעשות

פעם בעבר כשבעלי אתרים רצו להוסיף אתר לאינדקס האתרים של גוגל בעל האתר היה צריך לרשום בצורה ידנית בדף שגוגל בנתה במיוחד לצורך הנ”ל (הוספת אתר לאינדקס).

עובדי גוגל או זחלנים או בשמם הידוע בוטים היו סורקים את האתר בכפוף לבקשה הידנית ולפי המטא תגיות האתר היה מתווסף לאינדקס.

איך גוגל מחליטה מי קודם ומי יהיה ראשון או במקום טוב יותר ?

אין שיטת דירוג אחת לכל סוגי האתרים ולכל נישה.

האלגוריתם שהוא הדרך של גוגל להחליט מי יותר טוב הוא לא אחד אלא עשרות ואפשר לקרוא לזה שיטות

דפי התוצאות בגוגל מכילים: 

שני סוגי קישורים:

תוצאות אורגניות שהן קישורים לאתרים או סרטונים או תמונות או גם וגם ואפילו מוצרים.

תוצאות בראש העמודים או בתחתית לרוב ממומנות, תוצאות של הקידום הממומן נקראים גם מודעות או פרסומות או תוכן ממומן או קישורים ממומנים וכל לחיצה על הפרסומים של הממומן בעל האתר ישלם כסף לגוגל או לפי קליק של הגולשים או לפי כמות ההופעות בדפי התוצאות של גוגל ואפילו גם וגם.

החיסרון בתוצאות הממומנות

הוא שגולשים לפעמים מקליקים סתם ומבזבזים למפרסמים תקציב פרסום על קליקים או כניסה לאתרים.

הסברים ודוג’ בקטנה למה שגוגל מתכוונת באלגוריתם החדש

תוכן מקורי ומיוחד שמעניין את הגולשים יותר מאתרים מתחרים תמיד ינצח תוכן משעמם או שחוזר על עצמו.

אתרי מכירות שנראים כמו אתרים אחרים או מציעים אותו דבר לא יקבלו עדיפות בתוצאות והקידום ייכשל.

כותרות שנועדו לקידום בצורה ברורה יגרמו לאתר להישאר במקום ואף ללכת אחורה.

אתרי אינדקס, תשתית, מאמרים, אפיליאייט \ שיווק שותפים ואתרי מכירות ללא יתרונות בולטים לא יתקדמו יותר ואף עניין של זמן עד שילכו אחורה.

התנהגות הגולשים היא הגורם המשפיע ביותר על התוצאות.

אופטימיזציה למנועי החיפוש – 

יש הבדל בין מנועי החיפוש לגולשים, תוכן כותבים לגולשים אבל יש כל מיני כללים שמנועי החיפוש יוכלו להבין טוב יותר למה התכוון המשורר ולכן אופטימיזציה לגוגל לדוג’ תכלול הקלות בקריאת התוכן.

האלגוריתם או שיטות הדירוג של גוגל סודיות אבל בגדול : 

זמן טעינת האתר וכל דף בו נמדד ע”י כלי חינמי של גוגל שנקרא web vitals ומכיל 3 חלקים כגון lcp fid cls .

האם הדף איכותי והתוכן מועיל לגולשים וטוב?

איכות הדפים והתוכן באופן כללי עם התחשבות בדומיין הרלוונטי ביותר

פעולות קידום on page ו off page.

שביעות רצון או יותר נכון התנהגות המשתמשים באתר לאחר שהגיעו מתוצאות דפי החיפוש.

חיבור מאובטח עם תעודת אבטחה SSL HTTPS

מאגרי ישויות פופולריים שמהם גוגל מושכת נתונים למשל בסיסי נתונים שגוגל אוספת מידע ומרכזת בם נתונים על המשתמשים למשל אנליטיקס.

באונס ומשך השהייה באתר כמו גם התנהגות הגולשים למשל מה עשו באתר ואם עברו דפים.

Off-site factor – מה שעושים המקדמים אבל לא נראה ויזואלית לגולשים.

פעולות הקידום offsite היא בין היתר בניית קישורים ותגיות HTML כמו גם סידור היררכיה באתר והכנסת תכנים כגון מדיה למשל סרטונים או קידום במדיה החברתית שתשפיע על האורגני.

קישורים רבים טוב יותר?

לגוגל היה פעם דרך לציין איכות של קישור, האלגוריתם של גוגל יודע לחשב איכות בצורה סודית ובהסבר פשוט ככל שיש יותר קישורים מלאכותיים כך איכות כל הקישורים יורדת.

קישור איכותי – 
  • קישור שסביר להניח שלא תקבלו
  • קישור עם המון קישורים אליו
  • קישור מאתר ותיק ומקודם
  • קישור בודד או לא מעל שלושה קישורים בעמוד ממנו יוצא הקישור לאתר שלכם.

המדד של הקישורים היה נחשב גם לPAGE-RANK.

גוגל הודיעה כבר מלפני כ8 שנים שאין ולא תהיה יותר משמעות מבחינתה לPR (פייג’ רנק)

אלו חלק מהמקרים שבהם אתרים מתקדמים (לא) ממש מהר "יחסית"

תחרות נמוכה על הנושא או מילות המפתח

אם מדובר בתחום שאין עליו יותר מידי תחרות או שהאתר לא חידש ועדכן תכנים במשך הרבה זמן ניתן יהיה לעקוף כל תוצאה.

חוק ההתמד \ האינהרציה לא עובד לטובה במקרה זה.

לדוגמא: 

האינסטלטור המזמר, אם אינסטלטור שהיה זמר או קוסם החליט לשלב בין התחומים ולתת את הכשרון המוזיקלי שלו 

בנוסף לשירותי פתיחת סתימות ניתן יהיה להגיע למקום ראשון בקידום אורגני בתוך פחות משעה בגוגל במילים “האינסטלטור המזמר”

בדיקת מיקומים עם תוכנת SE ranking
בדיקת מיקומים עם תוכנת SE ranking

המתחרים ממש גרועים או פחות טובים מטכניקות הקידום של האתר הספציפי.

לפעמים המתחרים כל כך לא מקצועיים ואו גרועים שמספיק אתר שעולה תקין והתוכן ומעט ממנו טוב יותר לגולשים כך שהאתר שמקודם מקצועי יתקדם מאוד מהר ברמה של יום עד שבוע.

האתרים של המתחרים פחות טובים מבחינת ביצועים טכניים.

קידום לא מקצועי או איטיות וחווית גולשים רעה תביא ליתרון של אתר תקין שמקפיד על חוויה תקינה וטובה לגולשים.

היסטוריה של הקידום\האתר\המקדם

לפעמים המקדם לא ממש מקצועי ועושה טעויות לדוג’ קידום אגרסיבי מידי

או טעויות טכניות כמו דחיפת מילות מפתח ותיאור למשל description 

ודוחף לשם המון מילות מפתח במחשבה שזה יעזור לקידום.

זה לא עוזר לקידום ופוגע.

אתרים שמקדם וקידם כותב מאמר זה הינם ללא שימוש בכלל בתיאור description

והאתרים מתקדמים מהר יותר משמעותית.

המהירות בשולחני לאחר השימוש בתוסף
המהירות בשולחני לאחר השימוש בתוסף

בחירת מילות מפתח לא טובה או נכונה

למרבה הצער קידום אורגני הינו תחום מאוד תחרותי כמו תחומים אחרים אבל הוא במיוחד ולשחקנים המוכרים קידום

אין מספיק ידע לבחור מילות מפתח נכונות.

תנועה שמגיעה לאתר וגורמת לנטישה של הגולשים כי גולש תמים לא יקבל בדיוק את מה שהתכוון לקבל באתר אזי האתר לא יתקדם באופן כללי.

הגדרה “קידומית” בערבון מוגבל למושג תגובת שרשרת

 
שיפור מהירות לאתר גורם ליותר גולשים לא לנטוש ולשיפור חווית המשתמש
שיפור חווית משתמש ושהייה באתר (התנהגות משתמשים טובה יותר) גורמת לעליות לגוגל להתייחס לאתר יותר ברצינות לעלות במיקומים גם אם קצת..
שיפור המיקומים גורם לעלייה בסיכוי להמרה (קנייה\הזמנה\לידים\פנייה במייל)
יותר המרה מוביל ליותר כסף בכיס…
 
פשוט לא?

ייחודיות וחדשנות הוא הגורם החדש ביותר באלגוריתם וממשיך להתפתח

אתרים שמשנים ומעדכנים תוכן מידי כמה זמן תלוי בנישה יתקדמו מהר יותר בגוגל כי מה שחשוב הוא לתת לגולשים את המידע העדכני ביותר ותוכן חדש גם יותר מעניין ברוב המקרים מתוכן ישן.

קידום אגרסיבי ותדירות

(over optimization)

אין צורך לקדם באגרסיביות למשל לשים כמה פעמים צור קשר בעמוד או חלונות\הודעות קופצות

מאחר וזה מטריד את רוב הגולשים שהגיעו לאתר כי רצו לראות משהו ספציפי למשל “תקלות במזגן לבד”

ובאתר שהגיעו אליו לא ניתן לקבל את התוכן אלא רק צור קשר והתקשר והצעות שיווקיות.

במיוחד בחנויות בגוגל.

טקסט או תוכן שנכתב לגוגל ולא לגולשים.

התוכן הוא המלך וכותב המאמר לא היה הראשון שטוען שתכנים טובים מנצחים כל נישה גם אם מדובר בתחרות הגבוהה ביותר.

עמוד שני בגוגל
עמוד שני בגוגל

ביקורות \ תגובות מזוייפות.

קניית ביקורות \ פתיחת מפות \ החלפת תגובות ועוד כל מיני קומבינות שמטרתן לעבוד על גוגל תביא לעונש לאתר שעושה בהן שימוש ואתרים שלא יתקדמו הרבה יותר מהר.

אחסון אתרים חובבני או לא ממש בטוח. 

איטיות

אתרים איטיים לא מתקדמים מהר.

קוד פתוח טוב יותר לקידום מהיר יותר

מערכות לניהול אתר בקוד פתוח יתקדמו טוב ומהר יותר ממערכות סגורות בתנאי ששאר הפרמטרים שמשפיעים על הקידום זהים.

במערכות סגורות יש בעיות טכניות של אבטחה או כאלו שגורמות לגוגל לעבוד קשה וגוגל לא אוהבת לעבוד קשה.

קידום אתרים שחור black seo

  • ניסיונות לעבוד על גוגל או לחשוב שמנוע החיפוש יותר נכון האלגוריתם מטומטם.
  • שימוש מאסיבי או בכלל בתוכנות ליצירת קישורים או תנועה לאתר.
  • רכישת כמה דומיינים שיפנו לאותו אתר או הקמת כמה אתרים באותה נישה אבל בבעלות וזהות האתר זהה תגרום לתחרות בינהם וגוגל לא ממש אוהבת את זה.
  • שימוש ברשת אתרים לתמיכה או הוצאת קישורים לאתר מרכזי ראשי תגרום לעונש מגוגל PBN .
  • סקראפינג scraping הינה טכניקה לשאוב מידע מאתרים אחרים והציג באתר המקודם כאילו היה תוכן מקורי, גישה פסולה שתגרום לאתר לא להתקדם ואף להיעלם.
  • דחיסת מילות מפתח ואו טקסט מוסתר בצבע המסך או מאחורי תמונות.

קישורים לא אמיתיים \ קנויים.

גוגל אוסרת על קניית קישורים, כבר למעלה מעשור ומזהירה ומתריעה ויום אחד בהיר פשוט מענישה את האתרים שקנו קישורים.

בניית קישורים הינה פסולה מאחר ומדובר בקישורים לא טבעיים אלא מסחריים!

שימוש לא תקין בסיגנלים חברתיים.

השימוש ברשתות החברתיות מועיל ועוזר אבל לא ממש ואפילו פוגע אם מבצעים שיווק אגרסיבי או עבירות למשל יצירת תגובות מזוייפות או מודעות פייק. “fake news”

בעיות אבטחה למשל תעודת אבטחה לאתר

תעודת אבטחה ssl ושימוש בפרוטוקול מאובטח דהיינו תעודת אבטחה שלא עולה כלום וחינמית תתרום לאתר להתקדם טוב ומהר יותר מאתרים לא מאובטחים וגוגל אף הצהירה על עדיפות בקידום לאתרים מאובטחים.

חיבור האתר לגוגל אנליטיקס ולמנהל האתרים של גוגל.

שימוש והטמעת קוד של כלי גוגל באתר יעזרו לגוגל למצוא תכנים ולדרג בצורה טובה יותר בתוצאות על פני אתרים שלא משתמשים בכלים אלו.

תיאורים ומידע על תמונות

תגיות וכותרות alt ותיאור של התמונות יעזור לקדם את התוצאה שרוצים הרבה יותר מחוסר בפרטים אלו.

קידום אורגני מצליח באמצעות מחקר טוב.

איך משיגים לקוחות? (יצירת רשימה בסרטון)

קידום אתר בגוגל אורגני לוקח לא מעט זמן בלשון המעטה והכוונה להצליח להתברג מעל מתחרים גם ותיקים.

למה להיות ראשון בגוגל לא  ממש טוב לכל עסק?

דמיינו אתר של עורך דין נאמר לרשלנות רפואית, אם המיקום הפיסי של משרד עורכי הדין נמצא בבאר שבע ואתר האינטרנט נמצא ראשון בגוגל כשמחפשים “עורך דין לרשלנות רפואית” ומישהו מעכו מגיע לאתר. (זה לא רלוונטי והתנועה הנ”ל מזיקה לרלוונטיות)

להלו כמה סיבות \ תרחישים לא טובים:

הלקוח הפוטנציאלי מעכו יבין שעורך הדין בבאר שבע וייצא מיד מהאתר.

הלקוח הפוטנציאלי מעכו יתקשר ואולי גם ישאיר הודעה ואז בזבוז זמן של עורך הדין מבאר שבע.

כמה זמן לוקח קידום אתר?

השאלה הנפוצה ביותר היא כמה זמן לוקח לקדם אתר וכמה עולה, התשובה לזה מורכבת מכמה חלקים:

איזה אתר ומה התחרות?

האם האתר תקין עם היסטוריה נקייה בגוגל כי אם לא תהיה בעיה לקדם ואז ייקח הרבה מאוד זמן או לעולם לא ניתן יהיה להצליח עם אתר שלא תקין טכנית או שכבר ביצע עבירות שגרמו לו לעוף מגוגל.

סוגים של מסחר אלקטרוני (חנויות וירטואליות אונליין).

  • מסחר אלקטרוני (באנגליתE-commerce.
  • Business-to-Consumer- B2C.
  • למשל אמזון בין עסק לבן אדם פרטי (עסקה קמעונאית).
  • Business-to-Business – B2B.
  • עסקה סיטונאית בין שני עסקים או מפעלים גדולים. 
  • Customer to Customer – C2C מסחר אלקטרוני בסגנון של לוח מודעות.

לדוג’:  יד 2 הומלס winwin AD ועוד. 

פלטפורמות מסחר נפוצות: 

  • wordpress- וורדפרס הגדולה והפופולרית בעולם.
  • קוד פתוח ושליש מאוכלוסיית העולם משתמשים.
  • shopify– קוד סגור והכל יקר ולא פשוט לקדם.
  • wix- לא ניתן לקדם ביעילות בגלל בעיות במובייל של מהירות טעינה. 

קידום אורגני של חנויות אינטרנט בישראל הוא כמו קידום של אתרים אחרים בארץ ובעולם?

מה הידע הנדרש לעסק מצליח של חנות אינטרנטית?

  • מרגע שהחנות באינטרנט או אתר האינטרנט שכולל מערכת מסחר אלקטרוני עם כל הרכיבים בנויה מאותו הרגע נדרש קידום .
  • הבאת תנועה איכותית או במילים פשוטות לקוחות פוטנציאליים לחנות.
  • לאחר מכן זה שיווק ואופטימיזציה של תהליכי מכירה לגולשים \ קונים פוטנציאליים.
תהליך קבלת החלטה של משתמש
תהליך קבלת החלטה של משתמש

מי צריך חנות באינטרנט?

מי לא צריך חנות באינטרנט?

זה כמו לשאול מי מאתנו לא קנה בחנות שמצא באינטרנט.

את המבצע הטוב ביותר או הצעה שלא ניתן היה לסרב לה.

האם כשגוגל משנה את שיטת הדירוג או הציון שלה למיקומים אני כמקדם לבד צריך לדאוג?

לא.

האם אני צריך עוד מישהו מקצועי לצורך קידום לבד יעיל ועם תוצאות?

לא.

קידום בגוגל חינם?

אם אתם מאמינים בחייזרים ושיש סיכוי טוב לכל אדם שמהמר בלוטו לזכות, רק אז זה בסדר להאמין שיש “קידום בגוגל חינם”.

חיפוש

המלצה אובייקטיבית למי שחושב להקים חנות אינטרנטית :

  • להיזהר מחנויות אינטרנטיות בהשכרה חודשית או שהקוד אינו שייך לבעלים של החנות.
  • מגוון רחב של סיבות למה לא כדאי לבחור בבניית חנות עם קוד סגור.
  • מערכות בקוד סגור מוגבלות מאוד, הן לא תתקדמנה בגוגל אורגני.

מהו שיווק באינטרנט בהסבר קצר וקולע?

פשוט מאוד , המטרה היא מיתוג ושיווק לפרסום וקידום כל מה שרוצים למכור

בין אם מדובר במוצרים פיסיים או וירטואליים לדוג’ שירותי אנשי מקצוע או רעיונות כגון יזמים שונים.

דוג’ טובה מהסוג שנפוץ בישראל היא קבוצות רכישה בנדל”ן ולא רק.

 

איך מקדמים אתר? (קידום אורגני בגוגל) 

  • לומדים בצורה מסודרת עד כמה שניתן את התחום המורכב יחסית לקידום אורגני.
  • אופציה נוספת לאורגני היא לקחת איש מקצוע מיומן עם תוצאות ולקוחות ממליצים בשיחת טלפון ולא משהו שמוצאים באיזה דף באתר או בגוגל.

קצת שאלות על חנות וירטואלית שכדאי לשאול

כמה זמן לוקח קידום אתר?

מחיר חנויות באינטרנט ברמת הרעיון זולות בהרבה מחנויות בעולם הפיסי האמיתי.

חנויות אינטרנטיות נקראות גם: 

  • חנויות אונליין
  • חנויות אינטרנט
  • חנויות וירטואליות
  • אתרי מסחר אלקטרוני
  • איקומרס
  • אתרי קניות או אתרי מכירות 
  • חנויות לפי נישה למשל בגדים או אקססוריז או כלי עבודה ויש עוד הרבה. 

טכנולוגיה של חנויות אינטרנטיות.

מה שנדרש לחנות אינטרנטית שמוכרת מתחלק לשני חלקים : 

  • פיסי : דומיין, אחסון, קוד, מערכת מסחר וסליקה.
  • וירטואלי\לא מוחשי: קידום שיווק פרסום מיתוג או בקצרה שירותי דיגיטל. 

המחירים לקידום אורגני שוטף ומקצועי נעים בין 3500 שח חודשי ל15000$ לקידום בינלאומי כאמור תלוי בנישה .

קידום ממומן בפייסבוק

מאוד יעיל במיוחד לבעלי מקצועות חופשיים, מחיר ההופעות או הקליקים הרבה יותר זול מכל קמפיין במדיה אחרת למשל של גוגל.

לדוגמא: 

שירותי גינון בפייסבוק הממומן יופיעו לכל אדם כמעט שאי פעם רשם משהו על גינון או שיתף תמונה של גינות וטבע וגם אוהבי צמחים עציצים ועוד בסגנון שקשור מאוד לתחום של טיפול בצמחים.

קידום ממומן בגוגל מחירים מומלצים.

נהוג לקחת על ניהול קמפיינים ותשלום לגוגל על קליקים כ15% מהתשלום כולו, למשל אם בעל עסק מחליט לפרסם ב1000 ש”ח לחודש אז מתוך ה1000 מקדם האתרים ייקח לעצמו כ150 שח.

קידום ממומן לא מתאים לכל עסק ובמיוחד לא לתחרותיים מאחר והמתחרים כל הזמן לוחצים על המודעות של מתחרים אחרים וכך יוצא שמשלמים המון כסף סתם ולא על לקוחות פוטנציאליים.

תופעה שעלולה להטעות את מי שאינו מקדם אתרים בעל ניסיון של שנים רבות

קידום אתרים אורגני בחינם יש דבר כזה?

  • קידום לחודש ניסיון וההמשך על בסיס הצלחה.
  • איך אפשר להתחייב להצלחה?
  • למה רוב מקדמי האתרים לא יתחייבו?
  • האם ניתן להצליח באורגני בחודש ימים או כמה זמן צריך?
  • למה לא מעט מקדמי אתרים מתחייבים להצלחה ומה זה אומר?

מה זה קידום אורגני בגוגל?

ההגדרה של קידום אורגני היא מיטוב התוצאות של האתר בתוצאות החיפוש של גוגל, למשל “חנויות אינטרנטיות”

קידום אורגני דורש ידע וניסיון רב לעומת קידום ממומן שרק דורש כסף.

בקידום אורגני חובה להיות בעלי אתר ובממומן מספיק דף נחיתה אחד ולפעמים גם זה לא.

לא ניתן לקבוע או לדעת בוודאות כמה זמן ייקח לאתר להגיע למקומות הראשונים

כמה זמן צריך בשביל להצליח בקידום אורגני לתוצאה 1-5 בעמוד הראשון?

תלוי באילו מילות מפתח.

מילות המפתח שרוצים לקדם לפעמים נמצאות בתחרות לא פשוטה מול כל בעלי האתרים טובים יותר או פחות שגם רוצים את אותן המילים בדיוק לכן לא ניתן לדעת כמה זמן ייקח לביטוי מסוים תחרותי ומבוקש להגיע למקום הראשון או לעמוד הראשון.

סדר הפעולות של מקדם אתרים שכיר.

נניח ואני מעוניין לקדם אתר שעוסק בתיקון גגות בכל ארהב או בכלל
בגוגל com

מחפשים בגוגל את מילות המפתח או מחרוזת חזקה וטובה של הנושא

מקבלים תוצאות שגוגל נותנת לנו

עכשיו מגיעים לעיקר

גוגל בחרה באתרים האלו מהסיבות שלה , אנחנו כמקדמי אתרים מנסים להבין למה

הפעולה הכי נפוצה של מקדם אתרים שכיר בחברות קידום בשוק הבינלאומי הן כדלקמן
שולחים מיילים לכל האתרים עד תוצאה 50 דהיינו 5 עמודים בגוגל
ומציעים להחליף אבל בעיקר לקנות מהם קישור
אם זה מצליח יכול להיות שאחרי 150 קישורים שקניתם לפי חודש או שנה שכירות אז האתר אולי יתקדם

זה הסוד הגדול של : מה עושה מקדם אתרים בחברות גדולות כשכיר במשרה מלאה!!!

כמה עולה קידום אורגני בגוגל?

המחירים נעים בין 50 ש”ח לקישור למקדמי הפח שמשתמשים בקישורים לעומת 500 ש”ח לחאפרים והמחיר למקדם מקצועי או לקידום רציני החל מ2500 ש”ח לחודש והמחיר רק מטפס תלוי בתחום או בנישה אותה רוצים לקדם.

לפעמים במסגרת הקידום ניתן לקבל שירותים נוספים למשל תיקון בעיות באתר או גרפיקה או בניית האתר ועד לשירותי פיתוח כשעת עבודה של מתכנת או חבילת שעות מעין בנק לפרוייקט.

יש חברות קידום שמספקות את כל סוגי הקידום בגוגל אורגני ממומן פייס יוטיוב ואינסטגרם אבל לא ניתן להבין בכל התחומים גם אם לוקחים אנשי מקצוע שונים , כל תחום והמומחים שלו.

איך מקדמים אתרים בשוק הבינלאומי?

מי שיודע לקדם אתרים ומצליח כנראה שלא היה
צופה בסרטון הזה!

יש הבדל בין מקדם אתרים בשוק הבינלאומי
לשוק מקומי למשל ישראל

סרטון זה ידגים מה עושה מקדם אתרים במשך
8-10 שעות ביום במשרה מלאה בחברות קידום
בינלאומיות וגם בקטנות.

נ.ב
דוג’ לקידום בשוק הבינלאומי

לרוב עובדים עם שני דפדפנים כרום ו firefox

הרוב מפעילים VPN שמדמה גלישה מקומית נאמר
במדינה כלשהי כדי לקבל תוצאות אמת

עובדים כמובן עם מנוע החיפוש גוגל בעיקר

 

האם כל זה (מה שמודגם בסרטון אכן גורם לקידום אורגני)
התשובה היא לא 🙂 כבר לא…

מומלץ לקחת איש מקצוע עם הוכחות ואז להחליט אם הקידום
מצליח
ניתן לקדם גם בלי קישור אחד החלפה או קנייה!!!!!

בהצלחה