חיפוש

אתר זה מקודם בגוגל בלי קישורים

ללמוד קידום שונה
חויית משתמשים
סקר

רגע.. טוען את השאלות...

מהי חווית גולשים ואיך היא משפיעה מאוד מאוד מאוד על הקידום בגוגל?

גוגל מחליטה לשים אתר מסוים כלשהו במקום שהיא חושבת שמגיע לו בתוצאות החיפוש.

איך גוגל מחליטה?

יש המון פרמטרים ובהסבר כללי זה נקרא האלגוריתמים של גוגל לדירוג אתרים.

אחד הפרמטרים הכי חשובים הוא: חווית גולשים.

חווית גולשים היא חווית המשתמשים באתר ולא משנה אם האתר מציע שירות או מכירות או מידע כללי בלי מטרה עסקית.

האתר הכי מעניין מבחינת גוגל עבור הגולשים יהיה במקום הראשון בתוצאות האורגניות.

אתרים שמוכנים לשלם על קליקים והופעות יהיו מעל האורגני אבל לקידום ממומן יש את החסרונות שלו, למשל קליקים שמתחרים לוחצים סתם.

על כל קליק בגוגל ממומן בעל האתר \ העסק ישלם כסף אם נסגרה עסקה או שסתם מישהו לחץ.

אפשר לחפש באתר זה תוכן על קידום ממומן ובמיוחד על החסרונות שלו לעומת האורגני. (ברוב המקרים)

גוגל יודעת ובודקת כל הזמן איך המשתמשים התנהגו באתר כלשהו ובכל האתרים המתחרים לאתר כלשהו.

היא משווה את ההתנהגות או יותר נכון את כוונת המשתמשים והאם מצאו את מה שרצו \ חיפשו ואז האתר שנתן את התשובה או הפתרון הכי טוב לגולשים ינצח ויהיה גבוה בתוצאות החיפוש האורגני.

מקדם אתרים שמכיר את גוגל חייב להכיר את מה שהמשתמש רוצה לקבל באתר \ מגוגל.

הבנת כוונת המשתמש חיונית לעסקים שמטרתם ליצור חוויה ממוקדת במשתמש ולהניע המרות.

 

אחד ההיבטים החשובים ביותר של כוונת המשתמש הוא עומק העניין של המשתמש בנושא, שיכול לנוע בין עניין חולף לתשוקה עמוקה.

במאמר זה, נדון לעומק בכוונת המשתמש ונבדוק כיצד עסקים יכולים להתאים את שיטות השיווק שלהם כדי לענות על הצרכים של קהל היעד הרלוונטי ביותר.

הדגמת אלגוריתם
הדגמת אלגוריתם

מה רוצה ומה חושב ומה רוצה למצוא כתשובה או פתרון למה שחיפש במנועי החיפוש!

כוונת המשתמש היא המטרה או היעד הבסיסיים שמניעים את התנהגות המשתמש באתר או באפליקציה. 

הבנת כוונת המשתמש חיונית לעסקים שמטרתם ליצור חוויה ממוקדת במשתמש ולהניע המרות.

עסקים יכולים לקבוע את כוונת המשתמש על ידי ניתוח נתוני התנהגות משתמשים, ביצוע סקרי משתמשים ושימוש בכלים כגון מפות חום ומעקב אחר קליקים.

מידע, ניווט, עסקאות ומסחריות.

מידע -השגת המידע

ניווט – מציאת מידע ואו דרכים נוספות להשיג את מה שרוצים.

מטרות עסקיות ושיפור תוצאות של תהליכי שיווק.

מסחריות – שיפור ביצועים ברמה מדעית.

כוונת משתמש אינפורמטיבית מתייחסת למשתמשים שמחפשים מידע ספציפי על נושא מסוים.

ייתכן שהם חוקרים מוצר או שירות או מחפשים תשובות לשאלות ספציפיות.

כוונת משתמש ניווט מתייחסת למשתמשים שמחפשים אתר או דף ספציפיים. 

ייתכן שהם מכירים את המותג או האתר ומחפשים פיסת מידע ספציפית.

כוונת משתמש עסקה מתייחסת למשתמשים המחפשים לבצע משימה או עסקה ספציפית באתר אינטרנט, כגון ביצוע רכישה, מילוי טופס או הרשמה לניוזלטר.

כוונת משתמש מסחרי מתייחסת למשתמשים שחוקרים מוצרים או שירותים מתוך כוונה לבצע רכישה בעתיד הקרוב.

מענה על הצרכים של קהל היעד שלהם.

לדוגמה, על ידי אספקת מידע מקיף למשתמשי מידע, ניווט ברור למשתמשי ניווט, עסקאות ייעול למשתמשים בעסקאות ומודעות ממוקדות למשתמשים מסחריים.

עסקים יכולים להשתמש בכלים כגון Google Analytics, מפות חום, מעקב אחר קליקים, סקרי משתמשים וניתוח ומעקב על המדיה החברתית כדי לנתח את כוונת המשתמש והתנהגותם.

אם משתמשים יקבלו בדיוק מה שביקשו זה אומר לגוגל שמצאו מה שחיפשו ומכאן שהאתר שהגיעו אליו היה הכי רלוונטי מאתרים של מתחרים באותו תחום.

שלבים בכל תהליך קבלת ההחלטה של משתמשים
שלבים בכל תהליך קבלת ההחלטה של משתמשים

סקר שבוצע על ידי Nielsen Norman Group

משתמשים מבלים בממוצע 10-20 שניות באתר לפני שהם מחליטים להישאר או לעזוב.

 

מחקר של HubSpot מצא שעסקים שמתאימים אישית את חוויית האתר או האפליקציה שלהם רואים עלייה ממוצעת של 20% במכירות. 

מה זה בכלל כוונת משתמשים?

כוונת משתמש מתייחסת למשתמשים בעלי מוטיבציה גבוהה לצבור ידע מקיף ומידע על נושא מסוים.

משתמשים מעוניינים בדרך כלל לחקור נושא לעומק ומוכנים להשקיע זמן ומאמץ במחקר לטובת קידום והצלחת השיווק של העסק.

בעלי עסקים ומקדמי אתרים רציניים לא מסתפקים במידע ברמת השטח ומחפשים תוכן מפורט ורצוי אמפירי ומנוסה המספק הבנה מקיפה של הנושא.

SEO User Intent: הבנת כוונת המשתמש

מבחנון ידע: הבנת כוונת המשתמש ב-SEO

כמה אתה מבין בנושא כוונת המשתמש בזמן חיפוש באינטרנט? נסה את המבחן הבא:

שאלה 1: איזה סוג של כוונת משתמש מיועד לקנייה מיידית?
שאלה 2: איזה סוג של כוונת משתמש מתאים למי שרוצה לדעת מהו SEO?

איך אפשר לנסות להבין מה עובר בראש של הגולשים?

לא פשוט, יש שיטות שניתן ללמוד ולשפר את היכולת לחשוב כמו גולשים אמיתיים.

בעלי עסקים ברוב המקרים חושבים אחרת מהמשתמשים.

בטבלה הבאה יש דוגמאות לבחירת נושאים שברוב המקרים משתמשים מתכוונים אליהם ולא לביטויים שחושבים בעלי האתר או העסק כרלוונטיים יותר.

התחום \ הנישההטעות של רוב המקדמיםמה מומלץ בשיטת מייקל
מנעולנותמנעולן בתל אביבהחלפת מנעול יונדאי מחיר
חשמלאיםחשמלאי בתל אביבהחלפת לוח מחירים \ תל פאזי
הדרכות רפואיותהדרכות בשמות שוניםחידוש רישיון עזרה ראשונה
טבעות טבעות זהב כסף יהלומיםמתנות מיוחדות לאירוסים
שירותי סליקת אשראישירותי סליקהכמה עולה סליקה בחברת...
אינסטלטוריםאינסטלטור במרכזכמה עולה סתימה בשירותים
מקדם אתריםמקדם אתרים ..זיבי זיבי בלה בלהאיך מקדמים את האתר בגוגל בלי קישורים
טיפול פסיכולוגימה זה פסיכולוגיה או חפירה אחרתבעיות שינה ולחץ נפשי

דוגמאות לכוונת המשתמשים

ניתן להבין ולפשט “כוונת משתמש” בהקשרים שונים.

לדוגמה, סביר להניח שמשתמש המעוניין לרכוש מצלמה מתקדמת יערוך מחקר מקיף כדי ללמוד על מותגים, דגמים, תכונות ומחירים שונים.

שיטה אחת ידועה או נפוצה היא לקרוא ביקורות על מוצרים, לצפות בסרטוני הדגמה ולהשוות מפרטים כדי לקבל החלטה מושכלת.

באופן דומה, משתמש המעוניין ללמוד שפה חדשה עשוי לחקור משאבים שונים כגון ספרי לימוד, קורסים מקוונים ותוכניות חילופי שפות כדי לקבל הבנה מקיפה של השפה.

שיטה נוספת היא לתקשר עם דוברי שפת אם כדי לשפר את כישורי הדיבור שלהם ולקבל תובנות תרבותיות.

איך לענות על הצרכים של משתמשים?

במילים אחרות איך לתת למשתמשים שהם גם הקונים הפוטנציאליים את מה שהתכוונו למצוא כשהלכו לחפש בגוגל.

כמה שיטות שבהן עסקים יכולים להשתמש כדי לענות על הצרכים של משתמשים אלה:

כדאי לתת מידע כמה שיותר מקיף: 

משתמשים מחפשים מידע מקיף על נושא מסוים. 

עסקים חייבים לתת תוכן נחקר ומפורט המכסה את כל ההיבטים של הנושא.

שימוש בדוגמאות שקל למשתמשים להבין מהר: 

השתמש בוויזואליים כגון תמונות, אינפוגרפיקה וסרטונים כדי להפוך את התוכן למושך יותר וקל יותר להבנה. 

תמונות ויזואליות יכולות לעזור למשתמשים לשמור מידע ולשפר את החוויה הכוללת שלהם.

ביקורות משתמשים זה משהו שגורם ומזרז החלטות חיוביות למשל לקנות או ליצור קשר: 

משתמשים מסתמכים במידה רבה על ביקורות של אחרים כדי לקבל החלטות מושכלות. 

ביקורות משתמשים בדף מוצר או שירות יכולה לספק תובנות חשובות ולהגביר את האמון במותג.

שימוש בכלים אינטראקטיביים – ההסבר הטוב והיעיל ביותר: 

כלים אינטראקטיביים כגון חידונים, מחשבונים ותרשימי השוואה יכולים לעזור למשתמשים לחקור נושא לעומק ולעסוק בתוכן. 

הסברים מפורטים גרפית למשל בתמונות יכולים גם לספק חוויה אישית יותר ולעזור למשתמשים לקבל החלטות מושכלות.

הוספת חוות דעת מומחים: 

משתמשים יסודיים ונרחבים מעריכים חוות דעת ותובנות של מומחים. 

הכללת ציטוטים ממומחים בתעשייה, משפיענים ומובילי מחשבה יכולה לספק תובנות חשובות ולהגביר את האמינות של כל תוכן.

איך משפרים את חווית המשתמש במוצרים
איך משפרים את חווית המשתמש במוצרים

שלבים לכוונות המשתמשים בעת ביקור באתר:

איסוף מידע: 

לעתים קרובות משתמשים מבקרים באתר אינטרנט כדי לאסוף מידע על נושא, מוצר או שירות מסוימים. 

סריקה של דף הבית אם הגיעו אליו ראשון ודפים רלוונטיים כדי למצוא את הפרטים שהם צריכים.

חקירת מוצרים/שירותים: 

כאשר המשתמשים מתעניינים במוצרים או בשירותים, משתמשים מנווטים באתר כדי לחקור אפשרויות זמינות, תכונות, תמחור וביקורות משתמשים.

ביצוע רכישה: 

משתמשים שמחליטים לבצע רכישה מוסיפים פריטים לעגלת הקניות, ממשיכים לקופה, מספקים פרטי תשלום ומשלוח ומאשרים את הזמנתם.

יצירת קשר עם התמיכה: 

אם משתמשים נתקלים בבעיות או יש שאלות, הם מחפשים את הקטע “צור קשר” כדי למצוא מידע על תמיכת לקוחות, כולל מספרי טלפון, כתובות דוא”ל או אפשרויות צ’אט.

הרשמה/הרשמה: 

כדי לקבל עדכונים, ניוזלטרים או גישה לתוכן בלעדי, משתמשים נרשמים לעתים קרובות על ידי מתן כתובת הדוא”ל או יצירת חשבון.

ניווט עם תפריטים: 

משתמשים משתמשים בתפריטי הניווט של האתר כדי למצוא דפים או קטעים ספציפיים הקשורים לתחומי העניין, כגון “אודותינו”, “שאלות נפוצות” או “בלוג”.

אינטראקציה עם תוכן: 

משתמשים מעורבים בפוסטים בבלוג, סרטונים, אינפוגרפיקה ותוכן אחר המתאים לתחומי העניין, משיגים תובנות חשובות או בידור.

שיתוף תוכן: 

כאשר משתמשים מוצאים תוכן שהם מהדהדים איתו, הם עשויים לשתף אותו בפלטפורמות מדיה חברתית או עם חברים ועמיתים.

מתן משוב: 

משתמשים שרוצים לחלוק את מחשבותיהם על השימושיות, התוכן או החוויה הכוללת של האתר עשויים לחפש טופסי משוב או סקרים.

התחברות: 

משתמשים חוזרים מתחברים באמצעות האישורים שלהם כדי לגשת לתכונות מותאמות אישית, הזמנות או הגדרות חשבון.

התאמה אישית של הגדרות: 

לעתים קרובות משתמשים משנים הגדרות כמו שפה, התראות או העדפות פרטיות כדי להתאים את החוויה באתר.

חוקר ביקורות/עדויות: 

משתמשים המחפשים אימות או הוכחה חברתית עשויים לקרוא ביקורות על מוצרים או המלצות של לקוחות כדי לקבל החלטות מושכלות.

הורדת משאבים: 

אתרים המציעים משאבים להורדה כמו ספרים אלקטרוניים, ניירות לבנים או תבניות מושכים משתמשים המחפשים תוכן בעל ערך.

השתתפות בקהילה: 

משתמשים המעוניינים ברשת או בדיונים יכולים להצטרף לפורומים, למדורי תגובות או לקהילות מקוונות הקשורות לאתר.

מדריכים/מדריכים למידה: 

משתמשים מחפשים לעתים קרובות תוכן חינוכי, מדריכים או מדריכי הדרכה כדי ללמוד מיומנויות חדשות או לפתור בעיות ספציפיות.

הכוונות העיקריות שיש למשתמשים בעת ביקור באתרים. 

אתרי אינטרנט צריכים להיות מתוכננים מתוך מחשבה על כוונות, כדי להבטיח חוויה ידידותית למשתמש הממלאת את צורכי המשתמשים ביעילות.

גוגל והמודלים שהיא עושה בהם שימוש מנתחים את כוונות המשתמש והתנהגותם באמצעות שילוב של כלים וטכניקות.

 

הסבר כמה שיותר פשוט של כמה מהשיטות לקביעת רלוונטיות לשאילתה של המשתמש בגוגל:

שאילתות חיפוש: (מה שהמשתמש חיפש בגוגל למשל “פיצריות בראש העין”)

כאשר  מקלידים שאילתה בחיפוש של גוגל, גוגל מנתח את מילות המפתח והביטויים שבהם נוח לכל משתמש לשאול או לבקש מידע כדי להבין ולתת תוצאות הכי רלוונטיות.

לדוגמה, אם מחפשים “הפיצות הכי טובות בראש העין”, גוגל תסיק שאתה מחפש מידע על תימנים שיודעים להכין פיצות טעימות מאוד.

מה רוצים רוב הגולשים?
פיצות של תימנים
פיצות של תימנים

הבנת הקשר:

המודלים של גוגל מנתחים גם את ההקשר סביב השאילתה או הפעולות של המשתמש כולל פעולות בעבר.

גוגל יודעת ולוקחת בחשבון גורמים כמו המיקום של המשתמש, השפה הטבעית שלו, סוג המכשיר ממנו הוא מבקש מידע בחיפוש והיסטוריית החיפוש כדי לספק תוצאות מותאמות אישית. 

 

לדוגמה, אם אתה מחפש “סביח בפיתה”, גוגל יכולה לקבוע את מיקומך הנוכחי ולהראות לך איזה סביח טוב לפי המידע שיש לה נמצא באזור שלך הכי קרוב.

 

סביח כל כך יפה שניתן למצוא רק בגוגל תמונות
סביח כל כך יפה שניתן למצוא רק בגוגל תמונות

עיבוד שפה טבעית (NLP): 

Google משתמשת בשיטות NLP כדי להבין את המשמעות מאחורי השאילתות (מה חיפש הגולש ואז ניתן לדעת לפי מידע קודם למה הוא מתכוון).

מיד לאחר הלחיצה של הגולש על החיפוש מתבצע תהליך של ניתוח מבנה השאילתה, הדקדוק והסמנטיקה של הטקסט כדי להבין ולתת תוצאות של מידע כמה שניתן רלוונטי.

מודל NLP עוזר לגוגל לפרש שאילתות מורכבות מאוד ולתת את התוצאות המדויקות ביותר.

למידת מכונה: 

זה בעצם המון מחשבים שכל מטרתם הוא להכיל המון מידע ולפי רוב המידע ניתן לדעת מה רוב הגולשים התכוונו למצוא בדפי התוצאות של גוגל.

המודלים של גוגל משתמשים באלגוריתמים של למידת מכונה כדי ללמוד מכמויות אדירות של מידע שקשה לכמת מרוב שהכמות עצומה.

הניתוח נעשה על ידי זיהוי דפוסים בהתנהגות המשתמשים.

לדוגמה, אם אתה מחפש לעתים קרובות מתכונים, רוב הסיכויים שגוגל תציע תוכן מאוד רלוונטי וקשור לבישול או להציג המלצות למתכונים עם תמונות סרטונים ועד מידע שיעזור למשתמשים בצורה הטובה והיעילה ביותר.

Machine Learning למידת מכונה
Machine Learning למידת מכונה

ניתוח התנהגות משתמשים:

גוגל עוקבת אחר התנהגות המשתמשים בשירותיה השונים, כגון חיפוש, מפות, יוטיוב ודואר אלקטרוני.

בגלל שיש לגוגל את כל המידע על כל מי שמתחבר לאינטרנט ומשתמש במשהו שקשור אליה היא תדע את הרצונות והעדפות כמו גם מה מעניין יותר את המשתמשים.

 

 

התאמה אישית: (תחום מתפתח שעוד יגיע לרמה שכל משתמש יראה משהו שמתאים במיוחד לו)

 

מומלץ לא לשכוח שהכוונה של גוגל מעבר לרווחים היא לשפר את חווית המשתמשים ולספק מידע הכי רלוונטי שאפשר מהמידע שברשותה, קיים חשש שיפורט פה בקצרה על סיכון לפרטיות.

 

התנהגות משתמשים
התנהגות משתמשים