חיפוש

אתר זה מקודם בגוגל בלי קישורים

מה זה קידום? (במיוחד בגוגל אורגני)

מיטוב כל התוצאות במנוע החיפוש למשל גוגל שזה אומר במילים פשוטות:

אם גולש מחפש בגוגל משהו הוא יקבל מגוגל דף עם תוצאות שיהיו הכי רלוונטיות כתשובה.

דירוג האתר במיקומים של גוגל נקרא גם קידום אורגני ויש גם ממומן שעליו משלמים לא לפי רלוונטיות אלא לפי מי שמשלם הכי הרבה על קליקים או על הופעות בתוצאות.

מקדמי אתרים יודעים להתאים אתרים או אפליקציות לרצונות של מנועי החיפוש יותר נכון לאלגוריתמים שקובעים מי יותר טוב ואו רלוונטי לגולשים ולמה שחיפשו בגוגל.

אנשי קידום אורגני יודעים טוב יותר מה מנועי החיפוש אוהבים יותר ומתאימים את האתרים \ התוכן לדרישות של הופעה טובה יותר בתוצאות החיפוש.

מה זה קידום בגוגל אורגני ומה זה ממומן
מה זה קידום בגוגל אורגני ומה זה ממומן

מה לשאול מקדמי אתרים?

כל לקוח חשוב שיידע מה לשאול את חברת הקידום או את מקדם האתר שלו את השאלות הבאות: 

יש תשובות שאמורות להדליק אור אדום או בעצם אזהרה לגבי עד כמה מקצועי המקדם.

השאלות: 

  1. כמה זמן ייקח לי להגיע לעמוד ראשון?
  2. כמה מילים או ביטויים אני אתקדם?
  3. לכמה זמן טוב הקידום?
  4. למה המחירים של קידום כל כך יקרים?
  5. מה אני (הלקוח) מקבל כדי לדעת שהאתר מתקדם?
  6. כמה פניות \ לידים צפויות להיות מהקידום?

התשובות:

מומלץ מאוד לקרוא את התשובות ולנסות להבין.

כל תשובה שמכילה פרק זמן גם אם בערך זה לא טוב, לא ניתן לדעת או להעריך גם אם המקדם נחשב למקצוען בתחומו, הסיבה היא שאם אתר מתקדם ונכנסים עוד מתחרים ומקדמים גם הם הם עלולים להיות טובים יותר או אפילו מקודמים על ידי אותה חברת קידום או מקדם.

  1. כל תשובה שמכילה מספר מדויק היא לא טובה והסיבה היא שבקידום מקצועי כל הביטויים מתקדמים ולא רק חלק ואם נאמר מספר מסוים מדובר בחברה או מקדמי אתרים לא ממש מקצועיים.
  2. קידום במיוחד אורגני אמור להוביל בתוצאות כל עוד אין אתר שעושה את העבודה טוב יותר אבל רוב המקדמים מתנים את משך הזמן שהאתר יהיה למעלה כל זמן שתמשיכו לקנות מהם מאמרים עם קישורים. (מומלץ לעקוב אחרי התוכן באתר למה קישורים כבר לא עובדים)
  3. המחירים לא יקרים אלא מוצדקים אבל בתנאי שהקידום עובד וקידום שעובד מביא כל הזמן עוד עבודה אז לכסף אין משמעות , אפשר לומר שאם העסק מצליח מה זה חשוב כמה עולה הפרסום?
  4. תשובה כגון דוחות אנליטיקס או סטטיסטיקה ומדידה לא רלוונטיים לרוב הלקוחות לכן מדובר בדגל אדום (אזהרה) כי מה שחשוב ללקוחות זה שיתקדמו בגוגל וכך יגדילו את הסיכוי לפניות, למי באמת אכפת מתנועה \ טראפיק גבוה אבל שלא מביא התקדמות או שיפור במיקומים האורגניים או שלא יהיו פניות.
  5. לא ניתן לדעת או לחזות אלא אם המקדם הוא הסגן של אלוהים ואני (בעל האתר) לא מכיר כאלו, גם אם אתר נמצא במילות מפתח במיקומים הכי טובים מקום ראשון ולפעמים גם שני בגוגל זה לא מבטיח שלקוחות או גולשים אכן יקנו או ייצרו קשר.

איזה עסק צריך קידום בגוגל?

התשובה הכי נכונה היא איזה עסק לא?

כל עסק נמצא בתחרות עם עסקים אחרים וכדי להתבלט בין מתחרים חשוב להופיע במקום טוב יותר בדפי התוצאה של גוגל וזה מגדיל את הסיכוי ללקוחות חדשים או בכלל.

שאלה חשובה היא : איזה קידום מתאים לעסק שלי וזו שאלה לא קלה מאחר ויש עסקים שמתאים להם קידום ממומן ולא רק בגוגל אולי גם בפייסבוק או באינסטגרם ויש עסקים שלטווח הארוך קידום אורגני הינו המשתלם ביותר.

זה מה שעושים מקדמי אתרים כל יום
זה מה שעושים מקדמי אתרים כל יום

איך גוגל מחליטה מי טוב או רלוונטי יותר כדי למקם אותו גבוה בתוצאות שלה?

לגוגל יש פרמטרים שקבעה במהלך השנים ועם התפתחות האינטרנט והיא ממשיכה לפתח שיטות שנקראות גם אלגוריתמים כדי לקבוע מי יותר מתאים לגולשים שמחפשים משהו, אפשר להשוות את זה למעצב שיער שמתאים תספורות לפי נשים גברים צעירים מבוגרים בעלי צבע כהה או גבוהים וכך הלאה.

המטרה של הבדיקות של גוגל הינה לתת לגולשים תוצאות טובות יותר ואך ורק עבור הגולשים ולא עבור בעלי האתרים שרובם רק רוצים לפרסם שירותים או מוצרים.

איך יודעים מה מחפשים אנשים \ גולשים בגוגל?

יש כמה שיטות למצוא ולנחש מה אנשים שמחפשים בגוגל ירשמו בחיפוש.

  1. להפעיל את הראש ולחשוב כמו הגולש (לא קל ולא פשוט גם אם אתה מקדם אתרים מקצועי בעל ניסיון של שנים)
  2. כלים כגון מתכנן מילות המפתח keyword planner או כלים יקרים יחסית של חברות כמו semrush keyword magic tool שסורק את האינטרנט ואת גוגל במיוחד ומתיימר לתת תוצאות שמצא על פי רוב בדפי התוצאות של גוגל. (גם כלי מילות המפתח של ADwords של קידום ממומן נותן מידע על החיפושים של רוב המפרסמים) 
  3. ניתן למצוא גם בגוגל השלמות אוטומטיות כשגולש מחפש משהו או בתוצאות עצמן מה חיפשו עוד אנשים.
CodePen - טבלתקידום

איך בודקים אם האתר שלי בגוגל?

יש מספר שיטות לגרום לגוגל להכיר את האתר ועוד הרבה יותר שיטות איך לגרום שגוגל תאהב את האתר.

שיטות טכניות הן דרך כלים חינמיים של גוגל למשל search console שנקרא גם כלי מנהל האתרים של גוגל.

יש את תוכנת גוגל אנליטיקס גם כן חינמית שדורשת קצת קוד ואז לגוגל קל לראות את האתר וכל מה שקורה בו טוב יותר אם לא היה את הקוד שלה.

הדרך הקידומית: 

אם אתר עולה תקין ומהר ויפה וללא מניפולציות גוגל תכיר את האתר יחסית מהר (עניין של כמה ימים עד שבועות) אפילו בלי הקוד של גוגל.

אם לאתר יש תוכן וגולשים שמגיעים אליו ולא חשוב איך ממש אוהבים את האתר גוגל תשים לב ותפרגן לאתר במיקומים ובנוכחות.

רשתות חברתיות יכולות לעשות קסמים אבל רק אם לא מנסים לעבוד על גוגל או לעשות ספאם.

למה המיקומים שלי בגוגל נפלו?

דרך כלי הsearch console ניתן לראות בגרפים את הירידות ומה שיותר חשוב זה בעצם הגורמים לירידות.

ברוב המקרים  (סיבה טכנית) מדובר במשהו טכני למשל אחסון לא יציב או מהירות ושגיאות בקוד.

מקרה נוסף לדוגמה לנפילה במיקומים בגוגל

קידום לא מקצועי ועבירות קידום שאולי ואף שנעשו בתמימות, גוגל לא מבינה צחוקים או ניסיונות לעבוד עליה והיא לא זורמת עם מניפולציות למשל: 

קישורים רעים או שימוש בתוכנות קידום שכל מטרתם לעבוד על גוגל.

תוכן גרוע או רע למשל שמתורגם מגוגל translate עלול להוביל לירידות.

דפים רזים הם סיבה נוספת לירידות למשל דפים שכל מטרתם הינה לתפוס כותרות ולהכניס למנוע החיפוש כדי להתמקם, טכניקות אלו כאמור עלולות להוביל לירידות.

ההמלצה היא לקחת מקדם מקצועי עם הוכחות בטיפול במקרים אלו.

מה זה עונש מגוגל?

גוגל לא מענישה, היא לא רעה ואין לה יצר נקמה אבל גם אין לה חוש הומור!

עונש בא לידי ביטוי בירידה במיקומים עד היעלמות מדפי התוצאות של גוגל.

אם זה קורה כנראה שהמקדם או מישהו ביצע עבירות במטרה לעבוד על גוגל.

מאוד מאוד קשה להוציא אתר מעונש, ההמלצה היא לקחת מקדם מקצועי עם תוצאות מוכחות.

לפעמים אם אין ברירה והכל לא עוזר פשוט מחליפים דומיין ומקדם או חברת קידום.

קבוצת הפייסבוק לשאלות ותמיכה טכנית
קבוצת הפייסבוק לשאלות ותמיכה טכנית

כמה זמן לוקח להשיג תוצאות מהקידום?

קידום ממומן נותן תוצאות מהשנייה הראשונה אבל החסרונות ברורים ואם לא כדאי להעמיק באתר זה יותר ולהבין מהם החסרונות והחולשות של הממומן.

PBN רשת אתרים לדוגמה
PBN רשת אתרים לדוגמה

מה הכי חשוב בקידום אתר?

קידום אורגני וגם ממומן הוא לא דבר שלומדים ביום וגם לא בחודשיים אלא לוקח שנים לפתח מיומנות במה שנכון וממה להיזהר.

אם הסיכון ידוע וזה לא קריטי לא להצליח אפשר לנסות גם מקדמים מתחילים אבל מאחר ולא ניתן לעקוב אחרי פעולות של המקדם או חברת הקידום ביעילות שלהם זו בעיה.

הדרך היחידה להגדיר מהו קידום טוב הינה: 

אם אתם עולים במיקומים מידי שבוע ועד חודש במילות מפתח וביטויים חשובים ולא “פיצה משה בתל אביב” או “עורך דין זיבי זביאל תל אביב”  אז הקידום עובד ומה שעושה המקדם או חברת הקידום חשוב מאוד אבל אם לא?

פשוט ללמוד לקדם לבד או לקחת מקדם מקצועי עם ניסיון הוכחות וממליצים שאפשר גם לבדוק ולדבר איתם בטלפון ולהתרשם.

כדאי לקדם גם באורגני וגם בממומן?

לגוגל ממומן לחץ כאן

 

השאלה פשוטה אבל התשובה פחות וקצת יותר מורכבת מכן או לא.

תמיד כדאי לנסות אבל לא בכל תחום, יש תחומים של קרב אבוד מראש למשל תחום התיירות למשל בתל אביב או נדל”ן בתל אביב.

החברות שמפרסמות בממומן בתחומים עם תחרות מטורפת יש להן תקציבי ענק ואם אין לכם כיסים עמוקים והרבה סבלנות אז פשוט אתם עלולים לשרוף כסף סתם.

אורגני עולה לא מעט במיוחד אם מדובר במקדם מקצועי ולוקח יחסית הרבה זמן להגיע לתוצאות אבל משתלם ברוב התחומים.

קטגוריה מידע
מחקר מילות מפתח
  • ממוצע חיפושים חודשי
  • רמת תחרות
  • ציון קושי המילות המפתח
גורמי SEO בעמוד
  • אופטימיזציה של תגיות כותרת
  • אופטימיזציה של תיאור מטא
  • אופטימיזציה של תגיות כותרת משנה
  • מבנה URL והכללת מילות מפתח
  • צפיפות המילות המפתח בתוכן
גורמי SEO מחוץ לעמוד
  • סה"כ מספר הקישורים החיצוניים
  • איכות וסמכות של הדומיינים המקשרים
  • הפצת טקסט העוגן
  • איתור איתורי מדיה חברתית (שיתוף, לייקים וכו')
  • הזכרות וציטוטים למותג