חיפוש

אתר זה מקודם בגוגל בלי קישורים

בעיות טכניות משפיעות על קידום אורגני בגוגל

מה זה סרץ קונסול?

search console- תוכנה חינמית באינטרנט של גוגל.

למה חשוב להתייחס לכלי החינמי המדהים הזה אם רוצים לקדם אתר בגוגל אורגני?

התוכנה בודקת את האתר בעיני גוגל מבחינה טכנית ונותנת המון מידע חשוב על בעיות טכניות ואחרות שקשורות לקידום.

למתחילים היא לפעמים מפחידה אבל היא ממש לא, בהתחלה כל תוכנה בסגנון הנ”ל נראית מורכבת אבל כשמתרגלים אליה לא ניתן להעביר יום בלעדיה.

מה זה web vitals בקצרה ובפשטות?

מהם הפרמטרים הקשורים למדדי הweb vital באתרי אינטרנט?

הפרמטרים באינטרנט הם קבוצה של מדדים המודדים את הביצועים וחווית המשתמש של אתר אינטרנט.

מדדים אלה נועדו לעזור למפתחים להבין כיצד משתמשים מקיימים אינטראקציה עם אתר אינטרנט ולזהות אזורים לשיפור.

להלן הפרמטרים המרכזיים הקשורים לכלי הweb vitals באינטרנט:

צבע התוכן הגדול ביותר (LCP):

מודד את מהירות הטעינה של רכיב התוכן הגדול ביותר בדף.

השהיית קלט ראשון (FID): 

מודד את הזמן שלוקח לדף להפוך לאינטראקטיבי.

שינוי פריסה מצטבר (CLS): 

מודד את היציבות של פריסת עמוד.

זמן חסימה כולל (TBT): 

מודד את הזמן שלוקח לדף להפוך לאינטראקטיבי.

חשוב לציין שמדדים אלו הם רק תת-קבוצה של הביצועים הכוללים וחווית המשתמש של אתר אינטרנט.

ישנם גורמים נוספים, כמו הזמן שלוקח לדף להיטען במלואו, שיכולים גם להשפיע על חווית המשתמש. 

כתוצאה מכך, חשוב לנטר ולבצע אופטימיזציה של מדדים אלה כדי להבטיח שהאתר מניב ביצועים טובים ומספק חווית משתמש טובה.

Google Search Console הוא כלי חינמי המאפשר לנטר ולתחזק את נוכחות האתר בתוצאות החיפוש של גוגל. 

אם אתה נתקל בשגיאות טכניות באתר, יש כמה שלבים שתוכל לנקוט כדי לפתור ולתקן:

האם יש שגיאות סריקה:

בדוח “כיסוי” בסרץ קונסול, תוכל לראות אם לגוגל יש בעיות כלשהן בסריקת האתר. 

אם אתה רואה שגיאות סריקה, פירוש הדבר יכול להיות שיש בעיות במבנה או בתוכן של האתר שמונעות מגוגל להוסיף דפים לאינדקס בצורה נכונה.

בדוק אם יש בעיות אבטחה:

בדוח “אבטחה ופעולות ידניות”, תוכל לראות אם גוגל זיהתה בעיות אבטחה כלשהן באתר. 

אם אתה רואה בעיות אבטחה כלשהן המפורטות כאן, חשוב לטפל בהן בהקדם האפשרי כדי להגן על האתר והמשתמשים.

בדוק אם יש בעיות בשימושיות לנייד: 

בדוח “שימושיות לנייד”, תוכל לראות אם יש בעיות כלשהן בחוויית האתר בנייד.

 

אם אתה רואה בעיות כלשהן המפורטות כאן, חשוב לתקן בהקדם האפשרי בשביל להבטיח שהאתר יהיה נגיש וידידותי למשתמשים בנייד.

בדוק אם יש שגיאות בנתונים מובנים:

בדוח “נתונים מובנים”, תוכל לראות אם יש שגיאות כלשהן בנתונים המובנים באתר. 

נתונים מובנים עוזרים לגוגל להבין את התוכן באתר, לכן חשוב לתקן את השגיאות שאתה רואה בעמוד.

על ידי בדיקה קבועה של דוחות אלו ב-Search Console וטיפול בכל בעיה שתמצא, תוכל להבטיח שהאתר פועל כראוי וקל לגוגל לסרוק ולהוסיף לאינדקס.

מהי תוצאת חיפוש מתקדמת?

נקראת לפעמים גם תוצאה משופרת כשמחפשים משהו בגוגל ומקבלים הצגה שונה משאר התוצאות בserp.

(search engine page results)

פעם היו תוצאות דומות אחת לשנייה אבל היום בשימוש של rich snippets או מה שהיה נקרא פעם כרטיסי תצוגה ניתן לקבל תוצאות ייחודיות.

מבחינה ויזואלית ואינטראקטיבית ניתן לקבל תוצאה מיוחדת שתבלוט מהמתחרים.

מה זה כמות הופעות?

מה זה כמות הופעות?

סה"כ חשיפות הוא מספר הפעמים שמשתמש ראה קישור לאתר שלך בתוצאות חיפוש. יש הבדל באופן החישוב של נתון זה לתמונות ולסוגים שונים של תוצאות חיפוש, תלוי אם התוצאה נגללה והוצגה בדף הנוכחי או לא.

מה זה סריקה?

אם מחפשים משהו בגוגל התהליך עצמו נקרא סריקה בדיוק כמו לרשום חיפוש של דפים חדשים או כאלו שהתעדכנו בתוכן חדש.

מנועי הסריקה של גוגל שנקרעים גם סורקים באים לבדוק את הדף החדש באתר או את כל האתר דרך קובץ מפת אתר וגם בלי ואז מתחילים בפעולה חדשה שנקראת הוספה לאינדקס.

מהי הוספה לאינדקס? 

לחצו כאן להסבר מפורט.

מה זה “נסרק”?

סריקה היא התהליך של חיפוש דפים חדשים או מעודכנים להוספה ל-Google‏ (Google סרקה את האתר שלי). 

אחד ממנועי הסריקה של Google סורק (מבקש) את הדף. לעיתים קרובות, השימוש במונחים “סריקה” ו”הוספה לאינדקס” נעשה לסירוגין, אף על פי שמדובר בפעולות שונות (אך קשורות זו לזו בקשר הדוק).

 
בעיות טכניות מעכבות את הקידום של האתר

שגיאות באתר שנפרץ
שגיאות באתר שנפרץ
השלבים לטיפול:
  • אבחון דרך כלי בדיקה.
  • שחזור מגיבוי.
  • עדכון מערכת וורדפרס ותבנית ותוספים.
  • מומלץ מאוד גרסת PHP אחרונה ברמת השרת \ האחסון.
  • הפעלת תוספים אחד אחד ובדיקה האם השגיאות חוזרות.
  • החלפת תבנית לדיפולט של וורדפרס ובדיקה האם אין שגיאות.
  • התקנה מחדש של וורדפרס.
  • אם חושדים שמדובר בתבנית בעייתית אז בודקים אותה באחסון אחר בלי כל התוספים.
תקלות ובעיות באתרים

אם יש גיבוי שאפשר להחזיר את האתר לזמן שהכל היה תקין , כדאי לנסות

לפעמים כשלא מעדכנים או משדרגים גרסאות יש באגים אז חשוב לנסות לעדכן הכל ואולי זה יפתור

Placeholder Image

Image Title

Image description goes here.

Placeholder Image

אם הבעיה נפתרה מדליקים את התוספים אחד אחד ומנסים למצוא את הבעייתי שאולי גורם לתקלה

Placeholder Image

התקנת וורדפרס נקי מחדש כשכל התוספים מכובים כדי לתקן בעיות שאולי נגרמות בקבצי המקור של התבנית

Placeholder Image

מנסים להחליף תבנית ואם הבעיה נפתרה מורידים את התבנית המקורית מחדש ומתקינים מחדש

כמה זמן צריך לקחת קידום אתר?
איכות התוכן היא גורם מכריע בקידום האתר. תוכן ייחודי ואיכותי מסייע לקידום.
פעולות קידום נכונות הן קריטיות לתוצאות טובות יותר
גיל האתר יכול להשפיע על זמן הקידום. אתרים חדשים יכולים לקחת זמן יותר.
אם התחרות גבוהה קידום יכול לקחת הרבה זמן
שיווק האתר ברשתות החברתיות יכול להביא תנועה ולסייע בקידום.
מה מקדם אתרים כמוני ממליץ?

מה אומר מקדם אתרים כמוני?

מה זה Cumulative Layout Shift (CLS)?

מה זה cls ואיך יודעים מה הבעיות בו?

מדובר במדד או מבחן מקובל ליציבות הנראות של אתר או דף באתר מבחינת הגולשים במכשירים שונים לרוב במובייל אבל לא רק.

מבחן הcls בודק את חווית הגולשים כלי אחד מיני רבים שגוגל עושה בו שימוש כדי להעריך בעיות אבל גם כדי לשפר דירוג של האתרים שמעניקים לגולשים חווית משתמש משופרת.

במילים פשוטות : עד כמה גולשים נהנים לקרוא או לצפות במשהו שנמצא לנו באתר.

מה זה cls
מה זה cls

דוג’ לבעיה נפוצה בcls.

אתם גולשים באתר נניח ממכשיר סלולרי \ מובייל ורואים קישור או כפתור שממש בא לכם ללחוץ עליו אבל מאיזו שהיא סיבה מה שנלחץ הוא לא הכפתור אלא משהו ליד או שהייתם חייבים לגלול או להגדיל או להקטין את המסך כדי ללחוץ על מה שמעניין אתכם.

בסרטון ניתן לראות את הבעיה טוב יותר.

הבעיות : 

  • לחיצה ממושכת מידי
  • לחיצה שהתגובה לה אורכת יותר מידי

סיבות אפשריות: 

  • רספונסיביות
  • בעיות קוד js\jquery
  • בעיות אחסון למשל אבטחה וזמני תגובה לסשן\קליק\פעולה כלשהי של היוזר.
  • (רינדור כבד מידי\יותר מידי קריאות ולידציה)
  • קריאות dom בהגזמה
  • תוספים שמתערבים בפעולות בין היתר ולידציה או אפילו tag manager שלא מוגדר טוב.
מה זה כיסוי בsearch console?
מה זה כיסוי בsearch console?

כיסוי זה כמה פעמים האתר או חלקים ממנו מופיעים בגוגל ולא חשוב מה מחפשים בדיוק, אם האתר עולה בתוצאות גם אם זה בדף עשירי בתוצאות החיפוש זה ייחשב תחת הגדרת המספר בכיסוי.

CLS  – בעיות ברינדור לאחר ובמהלך פעולות גולשים.

שינויי css יכולים לגרום לבעיות ולא רק לאיטיות במידה ולא נעשו בצורה המקצועית ביותר.

בעיות בcls גורמות לאתרים לא להתקדם בתוצאות החיפוש.

בעיות CLS
בעיות CLS

דוג’ פשוטה שיכולה להשפיע על cls 

נניח שתמונה כלשהי או כפתור נטענים ואז מופעל css שמגדיל או מקטין או משנה משהו באובייקט, אם יותר מידי גורמים מעורבים בתהליך למשל כל מיני תוספים או למשל tag manager שלא מוגדר תקין אופטימלית הזמן יהיה הרבה מעל עשירית שנייה לתגובה.

				
					layout shift score = impact fraction * distance fraction

				
			

מהו מדד cls טוב ורצוי\תקין?

פחות מ0.1 שנייה לתגובה (פעולה של הגולש) שהגולש רואה \ מרגיש.

בעיית תזוזת אלמנטים התהליך הרינדור

טקסט מקבל מיקום שנייה אחרי שכמה קריאות העלו אותו למיקום ראשוני לא נכון.

קריאות מיותרות לא תקינות במיקום הסופי של טקסט

רווח מיותר נוצר ונטען סתם בתמונה הימנית וגורם לאיטיות ואפילו לחוויה לא כל כך רצויה אצל הגולשים.

בעיית אלמנט בתוך אלמנט \ סוג של שרשור לא כל כך רצוי

אלמנט בתוך אלמנט רע לcls

הבעיה היא לא בבילדר או בטכניקה שבונים את הכפתור ליד הטקסט אלא במה שהגולשים עלולים ללחוץ ובטעות בין אם מקרבה או מיותר מידי קריאות מהאובייקט המשולב כולו.

פתרון אפשרי אחד מיני רבים לשיפור הcls

במקום להשתמש בגובה ורוחב נסו להשתמש באובייקט הטרנספורם transform .

				
					transform: scale()
				
			

במקום להשתמש בtop\right\bottom\left נסו להשתמש ב: 

 

				
					transform: translate()
				
			

ליצירת סביבת בדיקה של הcls (למתקדמים)

נסו לשלב בinline דרך שימוש בפקודת הספרייה 

 

				
					<!DOCTYPE html>
<html>
  <head>
    <script>
      // Inline code from `dist/polyfill.js` here
    </script>
  </head>
  <body>
    ...
  </body>
</html>
				
			

נסו להטמיע את הספרייה הבאה בhead ובהתאמה בfunctions את הקבוצה שבתמונה .

dist/polyfill.js

 

				
					- import {getLCP, getFID, getCLS} from 'web-vitals';
+ import {getLCP, getFID, getCLS} from 'web-vitals/base';
				
			
				
					dist/polyfill.js
				
			

אם אתם בcdn הפתרון הבא יכול לעזור ב99%.

				
					<!DOCTYPE html>
<html>
  <head>
    <script>
your polyfill code באינליין    </script>
  </head>
  <body>
    ...
    <!-- Load the UMD version of the "base" bundle. -->
    <script>
    (function() {
      var script = document.createElement('script');
      script.src = 'https://unpkg.com/web-vitals';
      script.onload = function() {
        // When loading `web-vitals` using a classic script, all the public
        // methods can be found on the `webVitals` global namespace.
        webVitals.getCLS(console.log);
        webVitals.getFID(console.log);
        webVitals.getLCP(console.log);
      }
      document.head.appendChild(script);
    }())
    </script>
  </body>
</html>
				
			

Page Experience report

גוגל הוסיפה לsearch console פרמטר חדש שנקרא בתרגום חופשי ולא מדוייק אבל קרוב פשוט חוויית הגולשים במובייל”
פעם ראשונה שהיא מציינת במקום בולט שהפרמטר הולך להיות פקטור \ גורם לדירוג בתוצאות החיפוש לגולשים (בשלב זה רק במובייל)
 
 
אני אישית רואה בזה רמז שצועק על המשקל שיינתן לחווית הגולשים בעדכון אלגוריתם הבא שגם הוא לדעתי יגיע בקרוב. (אולי בחודש הבא אולי בעוד שנה) 
 
ציטוט:

“ranking signal for a URL in Google Search results on mobile devices”

 
“developed to help sites create pages that provide a better user experience for their visitors”
המדד יורכב משילוב של webcore vitals
 
מורכבות ופירוט המידע במוצרים (רמז מבחינתי לשינויים באלגוריתם ביחס לחנויות \ מסחר אלקטרוני)
 
אבטחת האתר עם https והשפעה של בעיות אבטחה על המשתמשים.
 
 
הרמז שממש צועק לי הוא פקטור של ads מודעות שמתייחס לקיום מודעות באתר ואו פופאפים וכלים פרסומיים שלאו דווקא נחשבים כתוכן אלא בהנעות לפעולה אבל לרוב אגרסיביים והשפעתם על חווית הגולשים.
Page Experience report
Page Experience report