חיפוש

אתר זה מקודם בגוגל בלי קישורים

תוכן למקדמי אתרים

עובדות שכדאי להכיר על עונש מגוגל: 

  • גוגל לא מזהירה!

  • אין לה אינטרס להעניש או לפגוע במיקומים של אתרים.

  • ניתן לצאת מעונש אבל זה יכול לקחת חודשים במקרה הטוב ובמקרה הפחות טוב שנים.

  • גוגל יודעת כמעט הכל, לא ניתן לעבוד עליה לאורך זמן.

  • אם מבצעים עבירות קידום זה לא עניין של אם תיענשו אלא מתי!

PBN רשת אתרים לדוגמה
PBN רשת אתרים לדוגמה

ישנן שיטות מסוימות שנחשבות לא אתיות או לא יעילות באופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO). 

הנה כמה דברים שמקצועני קידום אתרים לא צריכים לעשות:

מילוי מילות מפתח: keyword stuffing הטעות הכי נפוצה

זה כולל הוספת מספר מוגזם של מילות מפתח לדף אינטרנט בניסיון לדרג גבוה יותר בתוצאות של מנועי החיפוש. 

זה נחשב ספאמי ויכול למעשה לפגוע בדירוג החיפוש של אתר אינטרנט.

טקסט או קישורים מוסתרים: (טעות אופיינית למתחילים)

הוספת טקסט או קישורים לדף אינטרנט המוסתרים מהמשתמש אך גלויים למנועי החיפוש. 

פעולות של ניסיון להונות את מנועי החיפוש נוגד את ההנחיות של גוגל לבוני אתרים ומקדמים.

סכימות קישורים: (כל כך לא מקצועי)

פעולות אלו כרוכות בהחלפת קישורים עם אתרים אחרים אך ורק למטרת מניפולציה של דירוג מנועי החיפוש. 

ניתן לעשות זאת באמצעות חוות קישורים, שהן קבוצות של אתרים שכולם מקשרים זה לזה, או באמצעות תוכניות קישורים, שהן מאמצים מתואמים לקשר לאתר מסוים. 

שתי השיטות הללו מנוגדות להנחיות של מנועי החיפוש ועלולות להוביל לעונש על האתר.

הסוואה: 

כרוך בהצגת תוכן שונה למנועי חיפוש ממה שמוצג למשתמשים. 

הדבר נעשה בניסיון להונות את מנועי החיפוש ועלול לגרור עונש מגוגל לאתר.

דפי דלת: 

אלו הם דפים שנוצרו אך ורק במטרה לדרג היטב בתוצאות של מנועי החיפוש ואינם שימושיים או רלוונטיים למשתמשים. 

גם דפים אלו מנוגדים להנחיות של מנועי החיפוש ועלולים להוביל לקנס עבור האתר.

עונש לדומיין שעלול להטעות גולשים מהאתר המקורי
עונש לדומיין שעלול להטעות גולשים מהאתר המקורי

איך מזהים כמעט בוודאות עונש מגוגל?

יש כמה דרכים לקבוע אם האתר נענש \ נפגע מאלגוריתם על ידי גוגל:

בדוק את התנועה באתר אם יורדת משמעותית: 

אם רואים ירידה פתאומית בתנועה, זה  סימן לכך שהאתר  נענש.

השתמש ב-Google Search Console: 

אם האתר נענש או נפגע במיקומים, סביר להניח שתקבל התראה בGoogle Search Console.

חפש את האתר:

נסה לחפש את האתר בגוגל. 

אם האתר לא מופיע בתוצאות החיפוש,  יכול להיות שזה סימן שנענש.

חשוב לציין שחוסר תנועה או חוסר נראות בתוצאות החיפוש עלולים להיגרם גם מגורמים אחרים, כמו שינוי באלגוריתמי חיפוש או בעיה בתוכן האתר או בעיות טכניות. 

כתוצאה מכך, חשוב לאבחן את הגורם לבעיות כלשהן בתנועה או בנראות של האתר לפני שמניחים שהוא נענש.

סיבה הכי נפוצה לעונש מגוגל של מקדם אתרים שלא מבין קידום או את גוגל באמת.

דומיין שדומה לדומיין אחר שמצליח מאוד עלול לגרום לעונש מגוגל?

דוגמה מהמציאות היומיומית: 

קם בבוקר יזם ומחליט שהוא מקדם אתרים חכמולוג כי הוא חושב שגוגל מטומטמת אז הוא קונה דומיין שממש מזכיר דומיין אחר בתקווה שהתנועה והדמיון בנראות יגרמו לאתר החדש להתקדם בגוגל.

למשל: 

אתר חדש בשם אמזונ או אמזוני או אמזון-ישראל שנראה מאוד מאוד ולא במקרה כמו האתר המקורי של אמזון

עד חודשיים גג אם קיימת תלונה מאיזשהו גולש או אפילו בלי תלונה , האתר ייענש!!

איך נראה עונש מגוגל?

כל המיקומים שהתחילו לקרות בחודש ייעלמו!

אם גוגל לא לגמרי בטוחה ב100% האתר בכתובת הדומיין עדיין יאונדקס אבל לא יקבל שום מיקום.

הסיבה? 

ניסיון להטעיית גולשים!

נ.ב

לא חבל?

ככה נראית פגיעה משינוי אלגוריתם
ככה נראית פגיעה משינוי אלגוריתם

מה זה קישורי ספאם ואיך מתמודדים איתם?

קישורי ספאם הם קישורים שנוצרים באתרים חיצוניים מתוך כוונה לתמרן את דירוג מנועי החיפוש. 

קישורים אלו נוצרים לרוב בכמויות גדולות ואיכותם נמוכה, כלומר הם אינם ממקורות מוכרים או אינם רלוונטיים לתוכן באתר המקושר.

ישנן מספר דרכים שבהן תוכל להתמודד עם קישורי ספאם:

התנער מהם: 

אתה יכול להשתמש בGoogle Search Console כדי להתנער מקישורי ספאם, מה שאומר לGoogle להתעלם מהם בעת דירוג האתר. 

זה שימושי אם יש מספר רב של קישורי ספאם נכנסים שאינך יכול להסיר באופן ידני.

הסר אותם באופן ידני: 

אם ניתן לזהות את קישורי הספאם, אפשר לנסות ליצור קשר עם בעל האתר ולבקש להסיר את הקישור.

עקוב אחר הקישורים הנכנסים: 

בדיקה קבועה של הקישורים הנכנסים יכולה לעזור לזהות ולהתמודד עם קישורי ספאם במהירות רבה. 

אפשר להשתמש בכלים כמו Ahrefs או Majestic למעקב אחר הקישורים הנכנסים.

חשוב לציין כי לא תמיד ניתן להסיר קישורי ספאם נכנסים, ויתכן שלא תמיד דחייתם תהיה יעילה. 

 

כתוצאה מכך, חשוב להתמקד בבניית קישורים נכנסים איכותיים וטבעיים לאתר האינטרנט. 

קישורים שיפגעו לך באתר ובקידום

קישורי ספאם נכנסים

קישורי ספאם הם קישורים שנוצרים באתרים חיצוניים מתוך כוונה לתמרן את דירוג מנועי החיפוש. 

קישורים אלו הם לרוב באיכות נמוכה ואינם ממקורות מוכרים או אינם רלוונטיים לתוכן באתר המקושר. 

קישורים נכנסים לספאם יכולים להיווצר על ידי יחידים או תוכנות אוטומטיות, ולעתים קרובות הם נוצרים בכמויות גדולות.

קישורי ספאם נכנסים יכולים להזיק לדירוג מנועי החיפוש של האתר  מכיוון שהם יכולים להוריד את האיכות הכוללת של פרופיל הקישורים של האתר. 

זה יכול להוביל לכך שהאתר  ייענש או אפילו ייאסר מתוצאות מנועי החיפוש. 

כיצד להימנע מעונש של גוגל?

הנה כמה דרכים להימנע מעונש של Google:

עקבו אחר ההנחיות של גוגל: 

אחת הדרכים הטובות ביותר להימנע מקנס היא לעקוב אחר ההנחיות של גוגל למנהלי אתרים. 

כדאי להבין הנחיות בנושאים כמו איכות, בעיות טכניות ותכניות קישורים.

הימנע משיטות קידום אתיות לא אתיות: 

חשוב להימנע משיטות קידום אתיות לא אתיות כגון סתימת מילות מפתח, טקסט או קישורים מוסתרים, סכמות קישורים, הסוואה ודפי פתיחה מטעים. 

שיטות אלה מנוגדות להנחיות של Google ועלולות להוביל לעונש.

עקוב אחר ביצועי האתר: 

השתמש בכלים כמו Google Search Console כדי לעקוב אחר ביצועי האתר ולזהות בעיות שעלולות לגרום לעונש.

השתמש בתוכן איכותי ורלוונטי

שימוש במקורות מכובדים עבור קישורים נכנסים: 

בניית קישורים נכנסים ממקורות מוכרים יכולה לעזור לשפר את דירוג החיפוש, אך חשוב להימנע מהשתתפות בסכימות קישורים או קניית קישורים מאתרים באיכות נמוכה.

היה שקוף: 

היה שקוף לגבי תוכן האתר והשימוש  בפעולות הקידום. 

זה יעזור לבנות אמון עם Google ולהפחית את הסיכון לעונש.

סוגי עונשים מגוגל שכל מקדם אתרים צריך להכיר.

אבל כדאי שלא!

עונשי גוגל

עונש של גוגל הוא עונש שמוציאה גוגל לאתרים שמפרים את ההנחיות שלה. ישנם שני סוגי עונשים: עונשים ידניים ועונשים אלגוריתמיים.

עונשים ידניים: 

אלו הם עונשים המונפקים על ידי חבר בצוות איכות החיפוש של גוגל לאחר שבדק אתר ומצא שהוא הפר את ההנחיות.

עונשים אלגוריתמיים: 

אלו הם עונשים המונפקים אוטומטית על ידי האלגוריתמים של גוגל כאשר נמצא אתר אינטרנט מפר את ההנחיות.

אם אתר יקבל עונש, זה יכול לגרום לירידה בדירוג החיפוש ולירידה בנראות בתוצאות החיפוש. 

על מנת להתאושש מעונש, חשוב לזהות את סיבת העונש ולנקוט בצעדים לתיקון. 

הדבר עשוי להיות כרוך בביצוע שינויים בתוכן האתר או בשימוש שלו בטכניקות SEO

דוגמאות לאתרים גדולים שנענשו בגלל עבירות קידום.

היו מספר אתרים בעלי פרופיל גבוה שקיבלו עונשים מגוגל עקב הפרות של הנחיות החברה. 

דוגמאות:
 

JC Penney: 

בשנת 2011, גוגל הוציאה עונש ידני ל-JC Penney על מעורבות בתוכניות קישורים בניסיון לתמרן את דירוג החיפוש. 

כתוצאה מכך, דירוג החיפוש של החברה ירד משמעותית.

Overstock.com: 

בשנת 2013, גוגל הוציאה עונש ידני ל-Overstock.com על מעורבות בתוכניות קישורים. 

גם דירוגי החיפוש של החברה ירדו משמעותית כתוצאה מכך.

Rap Genius: 

 

בשנת 2013, גוגל הוציאה עונש ידני לאתר המילים Rap Genius על מעורבות בתוכניות קישורים. 

דירוג החיפוש של החברה ירד, אך היא הצליחה להתאושש לאחר שנקטה צעדים לתיקון הבעיות שגרמו לעונש.

אינטרפלורה: 

בשנת 2013, גוגל הוציאה קנס ידני לאינטרפלורה, חברת משלוחי פרחים, על השתתפות בתוכניות קישורים. 

דירוג החיפוש של החברה ירד, אך היא הצליחה להתאושש לאחר שנקטה צעדים לתיקון הבעיות שגרמו לעונש.

גוגל יפן: 

 

בשנת 2012, האלגוריתמים של גוגל הוציאו עונש אלגוריתמי לגרסה היפנית של אתר החברה בגין הסוואה, הכולל הצגת תוכן שונה למנועי חיפוש ממה שמוצג למשתמשים. 

העונש הביא לירידה במיקומים של האתר.

השאלה הנפוצה ביותר ע”י מי שאינו מקדם אתרים מומחה: 

 

האם קישורים (לא טבעיים) באמת מזיקים ועלולים לגרום לעונש?

כן, גוגל עשויה להעניש אתר על קישורים נכנסים לא טבעיים. 

קישורים נכנסים לא טבעיים הם קישורים שנועדו לתמרן את דירוג החיפוש של אתר אינטרנט. 

קישורים המתקבלים באמצעות סכימות קישורים, קישורים שנרכשו או קישורים שמוחלפים אך ורק למטרת מניפולציה של דירוגי החיפוש. 

ההנחיות של גוגל קובעות שכל קישורים שנועדו לתמרן את דירוג החיפוש נחשבים להפרה של ההנחיות ועלולים להוביל לעונש. 

חשוב להתמקד בבניית קישורים נכנסים איכותיים וטבעיים ממקורות מוכרים כדי למנוע עונשים אפשריים.

למה זה מסוכן לקנות קישורים נכנסים?

כאשר לאתר יש הרבה קישורים נכנסים באיכות גבוהה המצביעים עליו, הוא נתפס כאמין ואמין יותר, ולכן יש סיכוי גבוה יותר לדירוג טוב בתוצאות של מנועי החיפוש.

עם זאת, כאשר אתר אינטרנט קונה קישורים נכנסים, 

הוא מנפח באופן מלאכותי את מספר הקישורים המצביעים אליו. 

זה יכול לגרום לזה להיראות אמין וסמכותי יותר ממה שהוא באמת. 

למנועי החיפוש יש אלגוריתמים מתוחכמים שיכולים לזהות מתי אתר אינטרנט רכש קישורים נכנסים באופן מלאכותי, והם יענישו את האתר על ידי הורדת דירוג מנוע החיפוש שלו.

בנוסף, רכישת קישורים נכנסים יכולה להוביל גם לקישורים באיכות נמוכה מאתרים ספאמיים או לא רלוונטיים.

אתרים רבים שמוכרים קישורים נכנסים משתמשים במערכות אוטומטיות ליצירת קישורים, מה שאומר שאתה עלול לקבל הרבה קישורים באיכות נמוכה מאתרים לא רלוונטיים או ספאמיים. 

קישורים אלו יכולים למעשה לפגוע בדירוג מנוע החיפוש, ולהקשות על הופעת האתר (נראות האתר בתוצאות החיפוש) בתוצאות החיפוש.

רשימה של דברים שגוגל יודעת –

קצת מפחיד אבל המשתמשים מסכימים לזה מיד כשפותחים חשבון מייל בגוגל.

מי אתם?

גיל, כתובת, מצב משפחתי, מידע מהרשתות החברתיות, העדפות ורגשות.

על מה דיברתם ומדברים אפילו ליד הטלפון ולא ישירות.

איפה הייתם ואיפה תהיו למשל דרך הזמנת מוצרים וחופשות באינטרנט.

כמה זמן הייתם ומה עשיתם אפילו מה אכלתם אם דיברתם על זה או צילמתם במקום כמו מסעדה או אצל חברים שתיעדו ארוחה משפחתית או אירוע כלשהו.

גוגל מזהה את מכשיר הסלולר שלכם כולל הראוטר כולל מכשירים זהים שנמצאו לידכם ואת האנשים שנמצאים לידכם אם יש להם חשבון בגוגל או בסושיאל.

לא משנה אם השתמשתם בטלפון אחר או בתוכנות כגון החלפת מס’ IP \ VPN \ פרוקסי או סים סלולרי שונה.

 

שיטות זיהוי הונאה של גוגל

גוגל משתמשת במגוון שיטות כדי לזהות ולמנוע הונאה בפלטפורמות שלה, כולל:

למידת מכונה: 

גוגל משתמשת באלגוריתמים מתקדמים של למידת מכונה כדי לזהות ולמנוע הונאה. 

אלגוריתמים אלו יכולים לזהות דפוסים וחריגות בהתנהגות המשתמש, כגון עלייה פתאומית בקליקים או המרות, שעלולים להצביע על פעילות הונאה.

ביקורות ידניות: 

גוגל מעסיקה צוות של בודקים אנושיים הבודקים באופן ידני אתרים ודפי אינטרנט לאיתור הונאה. בודקים אלו עברו הכשרה לזהות ולסמן פעילות חשודה, כגון הונאת קליקים או הונאת המרה.

שילובים של צד ג’: 

גוגל עובדת עם חברות צד שלישי לאיתור ומניעת הונאות כדי לספק שכבות נוספות של אבטחה. 

חברות אלה עשויות להשתמש בשיטות כגון חסימת IP, טביעת אצבע וטביעת אצבע של מכשירים כדי לזהות ולמנוע הונאה.

רשימות שחורות: 

גוגל מחזיקה רשימה של אתרי אינטרנט ומפרסמים ידועים בהונאה. 

כל אתר או מפרסם ברשימה זו ייחסמו מהצגת מודעות בגוגל ואו בדפי התוצאות שלה בחיפוש.

אמצעי אבטחה: 

גוגל גם משתמשת במגוון אמצעי אבטחה כדי להגן על הפלטפורמות שלה מפני הונאה, כגון הצפנה ופרוטוקולי כניסה מאובטחים.

שקיפות: 

גוגל פועלת כדי להיות שקופה עם המשתמשים והמפרסמים שלה לגבי שיטות הגילוי והמניעת הונאות שלה. 

הם מספקים מידע מפורט על איך לזהות ולמנוע הונאה בפלטפורמה שלהם ומספקים דוחות מפורטים על פעילות חשודה.

תאימות או יותר נכון הפרה של הנחיות ומדיניות: 

לגוגל יש מדיניות קפדנית למניעת הונאה וכל מפרסם או אתר שנמצאו מנסים להפר הנחיות וחוקים, עניין של זמן עד שיחטפו, לא אם אלא כשיחטפו!!

גוגל הסכם שימוש פרטיות ותנאים
גוגל הסכם שימוש פרטיות ותנאים

שגיאות נפוצות של מקדמי אתרים (כן יירבו)

אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO) במילים פשוטות קידום נכון בגוגל :

תחום שמתפתח כל הזמן, ולהישאר מעודכן בשיטות עבודה מומלצות יכול להיות אתגר. 

עם זאת, ישנן כמה טעויות נפוצות שבעלי אתרים עושים בכל הנוגע לקידום אתרים. 

הנה כמה טכניקות קידום שכדאי להפעיל שיקול דעת:

התמקדות רבה מדי במילות מפתח: 

בעוד שמילות מפתח הן חלק חשוב מקידום אתרים, אופטימיזציה מוגזמת עלולה להוביל לדחיסות של מילות מפתח ולקריאות לקויה. 

במקום זאת, כדאי להתמקד ביצירת תוכן איכותי ורלוונטי הכולל מילות מפתח באופן טבעי.

התעלמות מטא תגיות: 

מטא תגיות כגון תג הכותרת ומטא תיאור ממלאות תפקיד מכריע באופן שבו מנועי החיפוש מבינים ומדרגים את האתר.

אי הכללת תגים אלו עלולה לגרום לנראות לקויה בתוצאות החיפוש.

הזנחת אופטימיזציה לנייד: 

כשיותר ויותר אנשים משתמשים במכשירים ניידים כדי לגלוש באינטרנט, חיוני להבטיח שהאתר מותאם לנייד. 

כולל שימוש בעיצוב רספונסיבי, צמצום משקל ודחיסת קבצים בפיקסלים ושינוי גודל התמונות.

אי בניית קישורים נכנסים: 

 

קישורים נכנסים ממקורות מוכרים יכולים להגביר משמעותית את דירוג האתר במנועי החיפוש. 

הזנחה בבניית קישורים נכנסים עלולה לגרום לנראות לקויה בתוצאות.

תוכן משוכפל: 

מנועי חיפוש עשויים להעניש אתרים על כך שתוכן זהה נמצא במספר דפים. הקפד להימנע מתוכן כפול באתר.

אי שימוש באנליטיקס: 

כלים כגון Google Analytics יכולים לספק תובנות חשובות לגבי ביצועי האתר, למשל אילו דפים מניבים ביצועים טובים ואילו טעונים שיפור.

הזנחת השימוש בניתוח ומחקר עלולה לגרום להחמצת הזדמנויות לאופטימיזציה.

אי אופטימיזציה של תמונות: 

 

אופטימיזציה של תמונות על ידי דחיסתן ושימוש בשמות קבצים תיאוריים ורלוונטיים ותגיות alt תשפר את הביצועים והנראות של האתר בעיני הגולשים.

לא לעדכן את האתר באופן קבוע:  עדכונים הם חובה!

מנועי חיפוש מעדיפים אתרים שמתעדכנים באופן קבוע בתוכן חדש. 

הזנחת עדכון האתר עלולה לגרום לנראות לקויה בתוצאות החיפוש.

לא להתמקד בקידום מקומי: 

אם העסק משרת אזור גיאוגרפי מסוים, חיוני לבצע אופטימיזציה לחיפוש מקומי על ידי הכללת העיר והמדינה בתגי הכותרת ובתיאורי המטא, ועל ידי יצירת רישום בגוגל ביזנס \ לעסק שלי.

אי שימוש במדיה חברתית:  פראייר מי שלא מנצל את הכוח של הסושיאל.

מדיה חברתית יכולה להיות כלי רב עוצמה לתנועה \ טראפיק לאתר. 

הזנחה בשימוש במדיה חברתית עלולה לגרום להחמצת הזדמנויות להגיע לקהלים חדשים.

מה זו סכימת קישורים? (לא מומלץ)

סכימת קישורים היא מאמץ מתואם לתמרן דירוגי חיפוש באמצעות שימוש בקישורים. 

תוכניות אלה יכולות ללבוש מגוון צורות, כולל:

חוות קישורים: 

חוות קישורים הן קבוצות של אתרים שכולם מקשרים זה לזה בניסיון לתמרן את דירוגי החיפוש. 

קישורים אלו הם לרוב באיכות נמוכה ואינם רלוונטיים לתוכן באתרי האינטרנט המקושרים.

סכימות קישורים: 

סכימות קישורים הן מאמצים מתואמים לקשר לאתר מסוים בניסיון לתמרן את דירוגי החיפוש. 

תוכניות אלה יכולות לכלול החלפת קישורים עם אתרים אחרים או השתתפות בבלוגים קבוצתיים או בפורומים שבהם מתפרסמים קישורים.

קישורים שנרכשו: 

גוגל יודעת אם הקישורים נקנו ממקדמי אתרים!!!

אתרים מסוימים עשויים לרכוש קישורים מאתרים אחרים בניסיון לתמרן את דירוגי החיפוש. 

קישורים אלו הם לרוב באיכות נמוכה ואינם רלוונטיים לתוכן באתרי האינטרנט המקושרים.

ההנחיות של גוגל קובעות שכל קישורים שנועדו לתמרן את דירוג החיפוש נחשבים להפרה של ההנחיות שלהם ויובילו לעונש. 

חשוב להתמקד בבניית קישורים נכנסים איכותיים וטבעיים ממקורות מוכרים כדי למנוע עונשים אפשריים.

מה זה חוות קישורים?

כל אתרי התשתית או הלווין של מקדמי אתרים עלולים לגרום לעונשים למי שמקבל מהם לרוב קונה מהם קישורים.

גם אם המקדמים מוכרים לכם סיפורים שהאתרים לגיטימיים!

  • חוות קישורים היא קבוצה של אתרים שכולם מקשרים זה לזה בניסיון לתמרן את דירוגי החיפוש.
  • קישורים אלו הם לרוב באיכות נמוכה ואינם רלוונטיים לתוכן באתרי האינטרנט המקושרים.
  • חוות קישורים נחשבות להפרה של ההנחיות של גוגל ועלולות לגרור קנס עבור אתרי האינטרנט המעורבים. 
    חשוב להימנע מהשתתפות בחוות קישורים או כל תוכניות קישורים אחרות כדי למנוע עונשים אפשריים. 
  • במקום זאת, התמקד בבניית קישורים נכנסים טבעיים באיכות גבוהה ממקורות מוכרים.

מה כדאי לעשות ואיך לתקן טעויות בפעולות קידום?

אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO) או קידום אתרים אורגני במיוחד היא היבט מכריע בהצלחתו של כל אתר, אך לא תמיד קל לעשות זאת נכון. 

עם זאת, אם עשית כמה טעויות נפוצות בעבודת הקידום, יש צעדים שאפשר ומומלץ לנקוט כדי לתקן אותם. 

טיפים לתיקון טעויות קידום:

תיקון  דחיפת מילות מפתח: 

ביצוע של אופטימיזציה יתרה עבור מילות מפתח, חשוב לתקן את הבעיות בהקדם האפשרי. 

התחל בהסרת מילות מפתח מוגזמות מהתוכן, כדאי להתרכז ביצירת תוכן איכותי ורלוונטי הכולל מילות מפתח באופן טבעי. (עם דגש כפול על “טבעי”)

ביצוע אופטימיזציה של מטא תגיות: 

אם הזנחת מטא תגיות, חשוב להתחיל לכלול אותן באתר. 

תג הכותרת ותיאור המטא חשובים במיוחד, כי הם מספקים למנועי החיפוש סיכום קצר  בעיסוק המרכזי של נושא האתר.

ביצוע אופטימיזציה לנייד: 

 

רספונסיביות או תאימות לניידים \ סלולר

כשיותר ויותר אנשים משתמשים במכשירים ניידים כדי לגלוש באינטרנט, חיוני להבטיח שהאתר שלך מותאם לנייד. 

בניית  או החלפת קישורים: 

 

קישורים נכנסים ממקורות מוכרים יכולים להגביר משמעותית את דירוג האתר במנועי החיפוש. (לא כדאי לשכוח שגוגל אוסרת במדיניות שלה על קניית קישורים)

בניית קישורים נכנסים על ידי פנייה לבעלי אתרים אחרים  כדי לקשר לאתר.

(גוגל אוסרת על מכירת קישורים)

הסרת תוכן משוכפל: 

מנועי חיפוש  מענישים אתרים על זה שתוכן זהה או כפול ונמצא במספר דפים. 

הקפד להסיר כל תוכן משוכפל מהאתר כדי למנוע ענישה.

השתמש בניתוח: 

 

כלים כגון גוגל אנליטיקס יכולים לספק תובנות חשובות לגבי ביצועי האתר, כגון אילו דפים מניבים ביצועים טובים ואילו טעונים שיפור. 

השתמש בניתוח כדי לזהות אזורים באתר שדורשים שיפור ובצע התאמות בהתאם.

בצע אופטימיזציה של תמונות: 

אופטימיזציה של תמונות על ידי דחיסתן ושימוש בשמות קבצים תיאוריים ורלוונטיים ובתגי alt יכול לשפר את הביצועים והנראות של האתר בתוצאות החיפוש.

בצע אופטימיזציה לקידום אתרים מקומי: 

אם העסק משרת אזור גיאוגרפי מסוים, חיוני לבצע אופטימיזציה לחיפוש מקומי על ידי הכללת העיר והמדינה בתגי הכותרת ובתיאורי המטא, ועל ידי יצירת רישום בגוגל לעסק שלי.

 

מילוי מילות מפתח זה דחיפת כמה שיותר מילות מפתח בתוכן, לרוב על חשבון הקריאות. 

זה יזיק למאמצי הקידום, מכיוון שמנועי חיפוש עשויים להעניש אותך על כך. 

הפתרון הוא להתמקד ביצירת תוכן איכותי ורלוונטי הכולל מילות מפתח באופן טבעי.

מנועי חיפוש עשויים להעניש על אותו תוכן במספר דפים באתר. 

הפתרון הוא להסיר כל תוכן משוכפל מהאתר כדי למנוע ענישה.

מכיוון שיותר ויותר אנשים משתמשים במכשירים הניידים כדי לגלוש באינטרנט, חשוב לוודא שהאתר מותאם לנייד. 

כולל שינוי גודל תמונות, שימוש בעיצוב רספונסיבי ודחיסת קבצים.

קישורים נכנסים הם קישורים מאתרים אחרים לאתר. (סוג של המלצות אבל חשוב שתהיינה טבעיות)

חשובים מאוד לקידום אתרים מכיוון שמנועי החיפוש רואים בהם סימן לאיכות וסמכות האתר.

הפתרון הוא להתמקד בבניית קישורים נכנסים ממקורות מוכרים.

מטא תגיות, כגון תגית הכותרת והמטא-תיאור, עוזרות למנועי החיפוש להבין במה עוסק האתר. 

קריטיים לקידום אתרים במקרים מאוד מסויימים מכיוון שהם מספקים סיכום קצר של מה האתר עוסק.

הקפד לכלול אותם בכל עמוד באתר.

כדאי להשתמש בכלים כגון Google Analytics כדי לעקוב אחר ביצועי האתר ולבצע התאמות לפי הצורך.

בצע אופטימיזציה של תמונות על ידי דחיסתן ושימוש בשמות קבצים תיאוריים ורלוונטיים ובתגיות alt.

יצירת תוכן על ידי AI למטרות שיפור המיקומים בגוגל

בינה מלאכותית (AI) נמצאת יותר ויותר בשימוש בתחום יצירת תוכן למטרות SEO אורגני. 

כלים המונעים בינה מלאכותית יכולים לעזור במשימות כמו מחקר מילות מפתח, יצירת נושאים ואפילו כתיבת מאמרים שלמים.

אחד היתרונות העיקריים של שימוש בבינה מלאכותית ליצירת תוכן הוא בכך שהוא יכול לחסוך זמן ומשאבים עבור עסקים ומשווקים. 

 

ניתן לבצע אופטימיזציה גבוהה של תוכן שנוצר בינה מלאכותית עבור הקידום בגוגל, מכיוון שהאלגוריתמים המשמשים יכולים לנתח נתונים על מגמות חיפוש והתנהגות משתמשים כדי לזהות את מילות המפתח והביטויים הטובים ביותר שיש לכלול בתוכן.

עם זאת, חשוב לציין שתוכן שנוצר בינה מלאכותית אינו תחליף ליצירתיות ומומחיות אנושית. 

בעוד שבינה מלאכותית יכולה לסייע ביצירת תוכן, עדיין חשוב לאדם לסקור ולערוך את התוכן כדי להבטיח איכות, עניין ורלוונטיות לקהל היעד.

בנוסף, תוכן שנוצר בינה מלאכותית עשוי לא תמיד להיות ייחודי, מכיוון שהוא מסתמך על נתונים ודפוסים קיימים כדי ליצור תוכן חדש. 

ייתכן שהוא גם לא יוכל להבין במלואו את הניואנסים של השפה והטון שחשובים לתקשורת אפקטיבית עם קהל יעד.

איך גוגל מזהה תוכן שנכתב בצורה מלאכותית באמצעות AI?

הנחיות ושיטות של גוגל לגילוי תוכן שנוצר עם בינה מלאכותית

גוגל קבעה קווים מנחים ושיטות לגילוי תוכן שנוצר בינה מלאכותית, שכן הוא נחשב לאיכותי וחסר את המגע האנושי הדרוש לתקשורת אפקטיבית עם קהל היעד. 

אם אתר אינטרנט או דף אינטרנט נמצא עם תוכן שנוצר על ידי בינה מלאכותית, הוא עשוי להיענש על ידי גוגל ודירוג החיפוש שלו יוריד.

אחת הדרכים שבהן גוגל מזהה תוכן שנוצר בינה מלאכותית היא באמצעות שימוש באלגוריתמים לעיבוד שפה טבעית. 

אלגוריתמים מנתחים את התוכן בדף אינטרנט ומחפשים דפוסים ומאפיינים שנמצאים בדרך כלל בתוכן שנוצר בינה מלאכותית, כגון ביטויים שחוזרים על עצמם והיעדר מבנה הגיוני.

שיטה נוספת שבה משתמשת גוגל כדי לזהות תוכן שנוצר בינה מלאכותית היא באמצעות ביקורות ידניות. 

גוגל מעסיקה צוות של בודקים אנושיים הבודקים באופן ידני אתרים ודפי אינטרנט עבור תוכן באיכות נמוכה, כולל תוכן שנוצר בינה מלאכותית. 

סוקרים = תוכנות  \ חלקי קוד כסקריפטים המכילות קוד שבודק בסיסי נתונים גדולים מאוד אחר חוקיות.

סוקרים אלו מאומנים לזהות מאפיינים כגון דקדוק לקוי, ותוכן כפול.

גוגל גם מעודדת בעלי אתרים ומנהלי אתרים לדווח על כל תוכן באיכות נמוכה, כולל תוכן שנוצר בינה מלאכותית, שהם נתקלים. 

שימוש מקובל הוא בכלי google Search Console, המאפשר לשלוח דוח דואר זבל עבור דף אינטרנט ספציפי.

כדי להימנע מעונשים, עסקים ומשווקים צריכים להתמקד ביצירת תוכן איכותי, מקורי ומרתק המותאם לקהל היעד שלהם. 

האלגוריתם עושה שימוש בדקדוק נכון, מבנה משפטים והבטחת התוכן ייחודי ורלוונטי לקהל היעד. 

בנוסף, חשוב לבדוק את התוכן עבור כל ביטוי שחוזר על עצמו או חוסר הגיון או לוגיקה שעלולים להצביע על כך שהוא נוצר על ידי AI.

מהם אלגוריתמים  NLP?   (אחת השיטות של גוגל לזהות תוכן מלאכותי)

דוגמאות  לתכונות אלגוריתמים שנפוצות ביותר בNLP :

טוקניזציה: 

טוקניזציה היא תהליך של פירוק משפט או פסקה למילים או אסימונים בודדים. 

זהו השלב הראשון ברוב משימות ה-NLP, שכן הוא מאפשר למחשב להבין את מבנה הטקסט.

תיוג חלקי דיבור (POS): 

תיוג POS הוא תהליך זיהוי התפקיד הדקדוקי של כל מילה במשפט, כגון שם עצם, פועל, שם תואר וכו’. 

שימושי להבנת משמעותו של משפט ועבור ביצוע משימות כגון ניתוח תחבירי.

זיהוי ישויות בשם (NER): 

NER הוא תהליך של זיהוי וסיווג של ישויות בשם בטקסט, כגון אנשים, ארגונים ומיקומים. 

יעיל מאוד עבור משימות כגון חילוץ מידע ומענה על שאלות.

ניתוח סנטימנט: 

ניתוח סנטימנט הוא תהליך של קביעת הטון הרגשי של קטע טקסט, כגון אם הוא חיובי, שלילי או ניטרלי. 

שימושי במיוחד למשימות כגון ניטור מדיה חברתית וניתוח משוב לקוחות.

סיכום טקסט: 

סיכום טקסט הוא תהליך של יצירת גרסה קצרה יותר של טקסט תוך שמירה על הרעיונות העיקריים שלו. 

שימושי עבור משימות כגון סיכום חדשות וסיכום מסמכים.

תרגום מכונה: 

תרגום מכונה הוא תהליך של תרגום אוטומטי של טקסט משפה אחת לאחרת.

שימושי עבור משימות כגון לוקליזציה של שפה ותקשורת רב לשונית.

מודל שפה: 

מודל שפה הוא תהליך של ניבוי המילה הבאה במשפט בהתחשב בהקשר של המילים הקודמות. 

יעיל במיוחד עבור משימות כגון זיהוי דיבור ויצירת שפה טבעית.

דוגמאות קוד אלגוריתמים לעיבוד שפה טבעית

עיבוד שפה טבעית (NLP) הוא ענף של בינה מלאכותית (AI) העוסק באינטראקציה בין מחשבים לשפות אנושיות. 

אלגוריתמי NLP משמשים לניתוח והבנת טקסט ודיבור בשפה טבעית, וניתן להשתמש בהם עבור מגוון רחב של יישומים כגון סיווג טקסט, ניתוח סנטימנטים, תרגום שפה.

ישנם אלגוריתמים וספריות NLP שונים הזמינים לשימוש בקוד, חלק מהפופולריים ביותר הם:

NLTK (ערכת כלי שפה טבעית): 

NLTK היא ספריית Python רבת עוצמה לעבודה עם נתוני שפה אנושית. 

מספק מגוון רחב של כלי NLP כמו טוקניזציה, זיהוי וזיהוי ישויות. 

דוגמה לשימוש ב-NLTK לטוקניזציה:

				
					import nltk
nltk.download('punkt')
from nltk.tokenize import word_tokenize

text = "Hello, my name is zb and I am a software developer"
tokens = word_tokenize(text)
print(tokens)
				
			

spaCy

: spaCy היא ספריית NLP פופולרית עבור Python שנועדה במיוחד לשימוש בייצור. 

הוא מספק אלגוריתמים יעילים לטוקניזציה, תיוג חלקי דיבור וזיהוי ישויות בשם. 

דוגמה לשימוש ב- spaCy עבור זיהוי ישויות עם שם מוצגת להלן:

				
					import spacy

nlp = spacy.load("en_core_web_sm")
text = "mikel is tired from seo bull shitters"
doc = nlp(text)

for ent in doc.ents:
    print(ent.text, ent.label_)
				
			

Gensim:

Gensim היא ספריית Python עבור דוגמנות נושאים וניתוח דמיון מסמכים. 

הוא מספק אלגוריתמים יעילים ליצירה ועבודה עם מודלים סמנטיים סמנטיים (LSA) והקצאת Dirichlet סמויה (LDA). 

דוגמה לשימוש ב- Gensim עבור מודלים של נושאי LDA מוצגת להלן:

				
					from gensim import corpora, models

texts = [["eat", "d6g", "r9at"], ["ca9", "r77t", "bdet"], ["d56g", "r787t", "b98h"]]
dictionary = corpora.Dictionary(texts)
corpus = [dictionary.doc2bow(text) for text in texts]

ldamodel = models.ldamodel.LdaModel(corpus, num_topics=2, id2word = dictionary)
print(ldamodel.print_topics(num_topics=2, num_words=3))

				
			

אלו הן רק כמה דוגמאות מאלגוריתמים וספריות NLP רבות הזמינות לשימוש בקוד. 

חשוב לבחור נכון את המתאים ביותר למשימה ולנתונים, ולבדוק את ביצועי האלגוריתם. 

כמו כן, חשוב לזכור ש-NLP הוא תחום מורכב ועדיף להתייעץ עם מומחי תחום ומדעני נתונים כדי לקבל את התוצאות הטובות ביותר.