חיפוש

אתר זה מקודם בגוגל בלי קישורים

גוגל: גורמי SEO לדירוג

גוגל: גורמי SEO לדירוג

עמוד זה מציג נתונים בנוגע לגורמי SEO בגוגל וההשפעה שלהם על הדירוג בחיפוש.

גורם SEO % (אחוז) השפעה על הדירוג
חקר מילות מפתח 10
גורמי קידום בכל עמוד 15
איכות התוכן הכי חשובה 20
קישורים כי אפשר בלי? 25
מהירות דף 12
התאמה מירבית ונוחות במכשירים ניידים 8
SEO טכני 10
חוויית משתמש (UX) 18
קידום עם גוגל עסקים ומפות 7
עדכוני אלגוריתם 5
תוכן למקדמי אתרים

מהם הפרמטרים של גוגל כדי לקבוע איזה אתר טוב יותר?

ההתייחסות במאמר זה הינה רק לקידום אורגני שזה אומר טבעי ולא ממומן.

הגדרה נוספת לאורגני: 

איזה אתר מתאים הכי הרבה מכל האתרים האחרים לגולשים ואך ורק לגולשים?

כמעט ואין תחום שלא קיימת בו תחרות והמלחמה על הגולשים או יותר נכון על הפניות שלהם או הקניות \ הזמנות של הגולשים הולכת וגדלה.

השאלות הנפוצות והמעניינות

  1. כמה כסף עולה קידום בגוגל אורגני?
  2. איך מקדמים בגוגל אורגני?
  3. כמה להשקיע בפרסום ממומן אם בכלל?
  4. למה כל המקדמים כאלו יקרים?
  5. למה המקדם שהיה לי לא היה שווה כלום?!
  6. איך מתחילים לקדם?
  7. יש תוכנות לקידום?

כמה כסף עולה קידום אורגני?

תלוי מה מקבלים ויותר חשוב מה התוצאות שמשיגים, יש “מקדמים” ב500 שח לחודש ויש ב5000 ש”ח אבל חשוב לא להתחייב ולמדוד ביצועים לאחר חודש מינימום.

מה עושה מקדם אתרים?

לא פשוט להסביר מה עושה מקדם אתרים מקצועי אבל בגדול מאוד בודקים אתרים מתחרים ומה הם עושים ופשוט עושים טוב יותר ולא עושים את הטעויות שעושים האחרים.

כמה להשקיע בממומן?

אם משקיעים 100 שח ליום אבל זה מניב רווחים של מינימום 150 רווח אז כדאי ומומלץ להמשיך, תלוי בתחום ויש תחומים שממש לא כדאי בגלל המתחרים שלפעמים בעלי תקציב שלא ניתן למי שמוגבל תקציב להמר.

אין דבר כזה מקדם אתרים יקר אלא שווה או לא שווה.

מקדמי אתרים טובים שמספקים את הסחורה אינם יקרים כי זו הדרך לקבל עוד רווחים.

איך מוצאים מקדם אתרים ששווה לעבוד איתו?

בודקים כמה ומשווים לפי התוצאות, מומלץ לדבר עם ממליצים בטלפון!!

זה מה שעושים מקדמי אתרים כל יום
זה מה שעושים מקדמי אתרים כל יום

הפרמטרים של גוגל לקידום אורגני ניתנים לפיצוח

מה מלמדים בקורסים לקידום?

פרמטרים ופעולות לקידום אורגני בגוגל: 

דומיין

בן כמה הדומיין?

יש אמונות שהוותק של הדומיין משפיע, חרטא במיץ שקשוקה!

דומיין עם מילות מפתח עוזרות לקידום?

חרטא במיץ שקשוקה!

דומיין עם תאריך תפוגה רחוק עוזר לקידום?

חרטא במיץ שקשוקה!

ההיסטוריה של הדומיין?

אם הדומיין נענש בעבר בגוגל או שהכיל אתר מפוקפק או שנפרץ זה יכול להיות בעייתי אבל ניתן להתגבר על הבעיה אם מוחקים כל זכר לאתר הישן ומקימים חדש במיוחד אם הוא בנישה אחרת.

דומיין בעברית עוזרים לקדם אתרים בעברית?

חרטא במיץ שקשוקה!

רישום ציבורי או פרטי של הדומיין?

חרטא במיץ שקשוקה!

היסטוריה של בעל הדומיין?

אם בעל הדומיין עוסק או עסק בדומיין שנענשו או באתרים נוספים מפוקפקים עלולה להיות בעיה וכל מקרה לגופו.

דומיין com עוזר לקידום בשוק הבינלאומי?

אם האתר פונה לשוק הבינלאומי אז כדאי שיכיל את הסיומת com.

לאתרים בארץ שפונים בעיקר לשוק הישראלי יותר טוב אם יבחרו בסיומת co.il.

ללמוד קידום שונה
בדיקת מיקום בגוגל לשאלות רלוונטיות
בדיקת מיקום בגוגל לשאלות רלוונטיות
google algorithm
google algorithm
קידום בגוגל לאתרים ואפליקציות
קידום בגוגל לאתרים ואפליקציות

תוכנת קידום אתרים

מתייחסת לכלים המסייעים לעסקים ולאנשים פרטיים לבצע אופטימיזציה של אתרי האינטרנט והתוכן המקוון למנועי חיפוש.

ניתן להשתמש בכלים אלה כדי לחקור מילות מפתח, לעקוב אחר דירוג אתרים, לנתח תנועה לאתר ולזהות בעיות טכניות שעשויות להשפיע על ביצועי האתר בתוצאות החיפוש.

ישנם סוגים רבים ושונים של תוכנות קידום אתרים, החל מכלים חינמיים ועד אפשרויות מתקדמות יותר בתשלום.

סוגים של תוכנות קידום:

 יש מי שקורא לזה מערכת קידום אתרים

כלים למחקר מילות מפתח: 

כלים שעוזרים למשתמשים לזהות מילות מפתח רלוונטיות לכלול בתוכן האתר וב-meta tags.

כלי מעקב אחר דירוג:

כלים שמאפשרים למשתמשים לעקוב אחר דירוג האתר עבור מילות מפתח ספציפיות בתוצאות החיפוש.

כלים לניתוח אתרים: 

כלים שמספקים מידע מפורט על ביצועי אתר אינטרנט, כולל תנועה, בעיות טכניות והזדמנויות לשיפור.

כלים לניתוח קישורים:

כלים שעוזרים למשתמשים לנתח את האיכות והכמות של קישורים המפנים לאתר, כמו גם את הקישורים של המתחרים.

כלי אופטימיזציה של תוכן:

כלים אלו עוזרים למשתמשים לבצע אופטימיזציה של תוכן האתר עבור מילות מפתח ספציפיות ולשפר את הדירוג בתוצאות החיפוש.

מה רוצים רוב הגולשים?
איך בודקים אתרים לקידום בגוגל

באיזו רמה ניתן לבדוק את המתחרים בגוגל

גרור לבחירת עומק הבדיקה

עומק בדיקה נבחר: 3

איך צריכים להיות העמודים באתר?

מילות מפתח במטא טייטל?

חרטא במיץ שקשוקה!

מטא טייטל בעמוד מתחיל במילות המפתח?

חרטא במיץ שקשוקה!

מילות המפתח בdescription?

חרטא במיץ שקשוקה, כבר למעלה מ10 שנים שגוגל הודיעה שלא תתחשב בתיאור כפרמטר וברוב המקרים אפילו מזיק.

מילות המפתח בכותרת או בכלל בכותרות?

אם עושים את זה נכון ולא במטרה לדחוף מילות מפתח אז זה טוב וחשוב אבל רוב המקדמים מבצעים זאת כמניפולציה לקידום ואז זה מזיק.

צפיפות מילות המפתח?

בין 5-3% מסה”כ המילים בעמוד ברוב המקרים אבל תלוי בנישה שאותה מקדמים.

עמוד כמה שיותר ארוך טוב יותר מעמוד קצר?

תלוי מה הגולשים אוהבים ומתאים להם, אם המאמר מעניין ולא נעשה בצורה חובבנית ע”י כותבי תכנים חאפרים או מקדמי אתרים שלא מבינים מהי חווית גולשים אז עמוד ארוך יכול להיות טוב אבל אם בעמוד קצר יש את מה שהגולשים חיפשו ומצאו מהר אזי קצר טוב יותר.

תוכן עניינים בעמוד עוזר לקידום?

ברוב המקרים לא אבל יש גולשים שאוהבים תוכן עניינים וצריך לבדוק לפי סוג הגולשים ואפיונם.

סמנטיקה?

לא משמעותית אבל במידה סבירה והגיונית.

תוכן עמוק כבד ורציני?

תלוי בנישה ובגולשים , ברוב המקרים בכל תחום גולשים יעדיפו תוכן קליל ובגובה העיניים.

זמן טעינה?

חשוב מאוד והכלי היחיד לבדיקה אמינה הוא הpage speed insights.

תוכן משוכפל?

רע מאוד!!

שימוש בקנוניקל?

לפי הצורך ושימוש לפי הכללים.

תמונות בעמוד?

מומלץ לפי מה שיהיה טוב לגולשים גודל מידה משקל ותוכן.

האם עדכון התוכן עוזר לקידום?

רק אם התוכן הישן אינו מתאים כבר לגולשים במהלך הזמן.

פרופיל קישורים?

חרטא במיץ שקשוקה!

קישורים יוצאים?

רק אם זה נכון יותר לגולשים.

מה עוזר באמת לקידום אתרים בגוגל
איך טיפשות ההמונים עוזרת למקדמי אתרים?
מה התחושה שלכם לאחר שקראתם את השאלה פה למעלה

תחביר או טעויות כתיב

אם גולשים נוטים לרשום מילה שאינה בדיוק כמו ההגדרה הנכונה והמבנה במילון אז לא נורא אם תהיינה טעויות כתיב פה ושם.

שכתוב מאמרים?

לקחת מאמר ולשנות בו קצת את הטקסט כדי שיופיע באתר אבל לא תמיד אותו מאמר בשינוי מילים יהיה מעניין כמו במקורי ואז יש בעיה של תוכן באיכות נמוכה, זה רע!

כדאי להיות מקוריים!

התאמה למובייל או רספונסיביות?

חשוב מאוד.

האם כדאי לצמצם תוכן במובייל למשל בדפים ארוכים?

לפי ההיגיון וחשיבה על הגולשים \ חווית משתמש והתנהגות לוגית.

תוכן משלים כמו מחשבונים?

כל מה שיעזור ויעניין את הגולשים יותר עוזר!

כמות הקישורים?

חרטא במיץ שקשוקה!

איכות הקישורים?

חרטא במיץ שקשוקה!

סרטונים בעמוד עוזרים?

אם הגולשים צפו וזה הוסיף להם אז בהחלט יתרום לקידום האורגני.

קישורים פנימיים?

ברוב המקרים לא עוזר ולפעמים אפילו מזיק כי מדובר בעבודת קידום מובהקת ומלאכותית שאינה לטובת הגולשים.

קישורי אפיליאייט?

ברוב המקרים מזיקים לקידום האורגני. (תלוי בנישה)

HTML תקין עוזר לקידום?

חרטא במיץ שקשוקה!

אורך כתובת העמוד משמעותי לקידום?

חרטא במיץ שקשוקה!

זה לא מעניין אף גולש כי למה שגולש יסתכל על אורך הURL?

היררכיה?

חרטא במיץ שקשוקה!

כמה שיותר מוצרים עוזרים לקידום חנויות אינטרנטיות?

לא הכמות קובעת אלא המכלול שהוא האתר וטעינה וחווית הגולשים \ התנהגות הגולשים באתר.

קטגוריות ותגים?

חרטא במיץ שקשוקה! אלא אם גולש כבר הגיע לאתר ואז ישתמש בתגים או קטגוריות כדי למצוא מה שחיפש ואכן מצא.

רשימות או בולטים?

אם התוכן ייראה טוב יותר לגולשים אז עוזר לחווית הגולשים ומכאן שעוזר לקידום האורגני.

וותק העמוד משמעותי לקידום?

המשמעות החשובה היא להתנהגות הגולשים לאורך סרגל הזמן ולא הוותק כנתון מספרי.

קידום אורגני בגוגל ללא קישורים
קידום אורגני בגוגל ללא קישורים
קידום אורגני עם תוכן נכון
קידום אורגני עם תוכן נכון

קישורים שרוב מקדמי האתרים מנסים למכור לכם עוזרים לקידום אורגני?

בן כמה האתר שמוציא לאתר שלכם קישור?

חרטא במיץ שקשוקה!

כמות הדומיינים המפנים?

חרטא במיץ שקשוקה!

מס’ class c?

חרטא במיץ שקשוקה!

מס’ דפים עם קישורים שמפנים מאתר?

חרטא במיץ שקשוקה!

אנקור?

חרטא במיץ שקשוקה!

תגיות אלט בקישורים נכנסים?

חרטא במיץ שקשוקה!

קישורים מאתרים גדולים או אקדמיים? 

בתנאי שהם אמיתיים ולא קנויים (גוגל יודעת) ברוב המקרים עוזרים.

סמכות העמוד המקשר?

חרטא

סמכות הדומיין המקשר? חרטא

קישורים ממתחרים?

למה שיעשו זאת ואם עושים כנראה שזה מלאכותי דהיינו לא ממש מועיל.

קישורים של מקדמי אתרים?

זה טוב למי שמוכר את הקישורים במיוחד לכיס.

הפניות 301? 

רק אם מדובר בצורך אמיתי ולא מלאכותי או מניפולטיבי.

טקסט עוגן?

חרטא

מיקום הקישורים בעמוד?

ברוב המקרים מזיק ולא חשוב איפה כי מדובר בפעולה מלאכותית.

רלוונטיות הקישורים?

אם לא קנויים אז מועילים לקידום.

קישורים מוויקיפדיה?

רק אם לא נעשו למטרות קידום.

וותק הקישור?

חרטא

קישורים מפורומים?

עדיף לקבל הרפס בשפתיים.

איך יודעים מהם קישורים איכותיים
מהם מדדי איכות של קישורים

התנהגות גולשים 

טובה מאוד והכי עוזרת לקידום אורגני!

אם אתר נפרץ?

הקידום אם קיים ילך וייעלם עד שהדומיין וכל התוצאות ייעלמו מתוצאות החיפוש בגוגל.

קישורים רעים?

כל קישור שאינו טבעי וכל קישור שקונים הוא לא טבעי!!

גוגל לא מטומטמת!!

התנערות מקישורים?

דרך כלי הdisavow ניתן לטפל בבעיות מהסוג הנ”ל.

לקבוצת הפייסבוק
לקבוצת הפייסבוק

בעיות טכניות בקידום אורגני.

כמה דרכים ל”צור קשר” יש באתר?

אם מוגזם לא רק שלא יתרום לקידום אלא יפגע בקידום.

אתרים איטיים או בעלי ציון פחות מ50 בpage speed insight  לא יתקדמו.

מיקום האחסון \ השרת משפיע על הקידום?

לא.

תעודת אבטחה או SSL ?

חשוב מאוד ואפילו קריטי לקידום.

תנאי שימוש באתר?

לא משמעותי לקידום אורגני!

פירורי לחם עוזרים לקידום?

לא עוזרים בכלום לקידום אבל טעימים מאוד בשניצלים מטוגנים.

ניווט באתר?

חשוב וקשור לאומנות של חווית גולשים נכונה וטובה.

אנליטיקס וסרץ קונסול עוזרים לקידום?

עוזרים למקדם לאתר בעיות ולמצוא טיפים לשיפורים של האורגני.

חוות דעת ודירוגים?

עוזרים לגולשים אבל אין להם משמעות מבחינת קידום אורגני , אלא להמרה!

מערכת ניהול cms חברותית למנוע החיפוש

ההמלצה של כותב המאמר היא לעבוד עם וורדפרס ולא חשוב כמה יעלה או מסובך לעבור אליה אם נמצאים במערכות אחרות, וורדפרס היא המערכת שעוזרת לקידום יותר מכל המערכות האחרות שמכילות אולי יתרונות אבל החסרונות שנוגעים לקידום לא שוות להישאר במערכות אחרות.

במילים אחרות – 

גם אם המערכת עלתה המון כסף אבל המערכת לוקה בבעיות עדיף להימנע מלנסות לפתור ובוורדפרס קל לפתור את הבעיות שנוגעות כמובן לקידום אורגני.

מפת אתר נכונה

יש כמה סוגים של מפות אתר וזאת ששולחים לגוגל אומרת ומקילה על גוגל לסרוק את האתר אבל חשוב לעשות את זה נכון ולא לתת לגוגל לסרוק מה שלא ממש חשוב כמו דפי ארכיון או 404 או דף קופה או תשלום באתרי מכירות.

רשתות חברתיות וקידום אורגני

שיתוף ופעילות בכלל ברשתות החברתיות במיוחד בפייסבוק או בשמה החדש meta מייצרות סיגנל, זהו סימן או סימנים לגוגל שהאתר טוב למשתמשים בתנאי שהפעילות במדיה החברתית נעשית נכון ומעניינת את הגולשים והכי טוב אם הם יהיו פעילים ברשת החברתית ששייכת בדף עסקי ואו קבוצה לאתר שאותו רוצים לקדם בקידום האורגני.

 

איך גוגל בודקת פיסית אתרים?

השימוש של גוגל בכלי בדיקה נקרא בוטים או עכבישים ואפילו זחלנים בעברית תקינה.

אלו האחרונים שאינם אנושיים אלא רק סוג מיוחד של תוכנות רצים על האתר וחוזרים לגוגל עם תובנות למשל מהירות טעינה ואיכות התוכן והמון פרמטרים נבדקים ועדיין ממשיכים להיוולד פרמטרים מידי שנייה.

כל הכלים של גוגל נקראים גם אלגוריתם לומד או בינה מלאכותית AI שיודעת ללמוד איך לשפר בדיקות ותהליכים.

מערכות AI כגון RankBrain עושות את הבדיקות הבאות: 

מה איכותו של התוכן וזו הגדרה מאוד רחבה כי מהי איכות?

בדיקת חווית המשתמשים באתר או בתוכן עצמו כדי להמשיך לגלוש או לחפש נושא ולמצוא.

בדיקות שיוך רלוונטי והקשר לוגי של האתר או יותר נכון התוכן או הנישה בהתאמה ובהשוואה לאתרים אחרים בתחום שאותו רוצים לקדם.

לא מקדמים אתר אלא מקדמים תוכן!!

איך מחליטים מה כדאי לגוגל לסרוק?

בקובץ הrobot.txt נרשום את הדוג’ הבאות: 

				
					User-agent: *
Disallow:/
				
			

מניעה של ספרייה ספציפית באתר או כתובת מיוחדת.

				
					User-Agent: *
Disallow:/Somefolder/
				
			

חווית משתמשים נכונה וטובה

ישנם שלושה פרמטרים עיקריים לקבלת החלטה של גוגל בדירוג: 

CTR – כמה לחיצות של גולשים היו בדפי החיפוש של גוגל שגרמו לגולשים להגיע אל האתר שלנו?

Dwell Time – זמן שגולשים היו באתר ויש לגוגל כללים מהו זמן שיש להתחשב בו או להחשיב אותו כזמן שהייה חיובי או פחות.

bounce rate – זמן עד לנטישה של הגולשים מהאתר או יותר נכון כמה זמן עד שגולשים שנכנסו לאתר איבדו עניין וחיפשו משהו אחר באתר אחר.

כמה מתאים לך לשלם על קידום בגוגל אורגני?

שלם כפי יכולתך על קידום בגוגל

גוררים לסכום ששווה לשלם על הקידום

תקציב נבחר: 2500 ש"ח