מקצוע \ תחום פרילנסר | סיכוי למכירה \ פנייה | מחיר \ רווח התחלתי ברוטו |
---|---|---|
מקדם אתרים | לאחר 3 לקוחות מרוצים אבל אמיתיים | החל מ-500 ש"ח חודשי |
בונה אתרים | אתר אחד פרטי מקצועי מרשים בנישה המבוקשת | החל מ-1000 ש"ח לתדמית בסיסי עם מערכת מסחר |
מתכנת | 3 לקוחות מרוצים (אמיתיים) בנישה המבוקשת | החל מ-200 ש"ח לשעה |
דרופשיפינג | תלוי במוצר ובביקוש - מינימום חודש ימים קידום מקצועי רוחבי | * פרטים בהרחבה מתחת לטבלה זו |
עיצוב גרפי | אתר אחד פרטי מינימום בנישה המבוקשת | החל מ-1500 ש"ח |
מקדם בממומן וסושיאל | תלוי בתקציב האישי אפילו לאחר שבוע ימים | החל מ-15% מסכום הקמפיין כולו עם אפשרות לאחוזים נוספים מהצלחה מעל ליעד |
כותבי תוכן | תלוי בדרישות ולאחר ממליצים בנישה המבוקשת | החל מ-50 ש"ח לAI ומ-500 ש"ח למאמר מקצועי בנישה ייחודית ברמה אקדמית ייעודית |
אבטחת אתרים | מוניטין והמלצות אמיתיות ורצוי גם הוכחות אמפיריות | החל מ-2000 ש"ח תלוי באירוע |
נגישות אתרים | המלצות וממומן , כחודש ימים מינימום | החל מ-1500 ש"ח לאתר פשוט לפי הדרישות |
SEO או קידום אתרים בעברית או אופטימיזציה למנועי חיפוש, תהליך חשוב בכל החלטה על שיווק דיגיטלי מוצלח.
המטרה של קידום אתרים במיוחד אורגני
היא להגביר את הנראות של האתר במנועי חיפוש כמו גוגל ובינג, כך שתוכל למשוך יותר תנועה אורגנית ולקוחות פוטנציאליים.
קטגוריה | מידע | |||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
מחקר מילות מפתח |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||
גורמי SEO בעמוד |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||
גורמי SEO מחוץ לעמוד |
|
גורמים להצלחה | אתגרים ופתרונות |
---|---|
אחת השאלות הגדולות ביותר שיש לבעלי אתרים רבים בכל הנוגע לקידום אתרים היא:
כמה זמן לוקח לראות תוצאות?
כמה זמן לוקח להשיג תוצאות טובות יותר במיקום בגוגל (דף תוצאות מנוע חיפוש) עבור מילות מפתח?
התשובה לשאלה זו אינה פשוטה, שכן ישנם גורמים רבים שיכולים להשפיע על כמה מהר תראה תוצאות מפעולות הקידום של המקדם או חברת הקידום.
חלק מהגורמים המרכזיים:
כמה תחרות יש למילות מפתח \ לביטויים מסוימות?
אם מחליטים על קידום מילות מפתח תחרותיות במיוחד, ייתכן שייקח זמן רב יותר לראות תוצאות מאשר אם מתמקדים במילות מפתח פחות תחרותיות.
למשל מאוד מומלץ לנסות לקדם long tail / ביטויים שנקראים גם זנב ארוך שהן מילות מפתח עם פחות תחרות אבל עם לא פחות רלוונטיות.
הסיבה לכך היא שיהיו יותר אתרים שיתחרו על אותן מילות מפתח, מה שיהיה ממש אתגר להתבלט.
הטעויות שעושים לא מעט כשבוחרים מילות מפתח לא נכונות לקידום.
התחום \ הנישה | הטעות של רוב המקדמים | מה מומלץ בשיטת מייקל |
---|---|---|
מנעולנות | מנעולן בתל אביב | החלפת מנעול יונדאי מחיר |
חשמלאים | חשמלאי בתל אביב | החלפת לוח מחירים \ תל פאזי |
הדרכות רפואיות | הדרכות בשמות שונים | חידוש רישיון עזרה ראשונה |
טבעות | טבעות זהב כסף יהלומים | מתנות מיוחדות לאירוסים |
שירותי סליקת אשראי | שירותי סליקה | כמה עולה סליקה בחברת… |
אינסטלטורים | אינסטלטור במרכז | כמה עולה סתימה בשירותים |
מקדם אתרים | מקדם אתרים ..זיבי זיבי בלה בלה | איך מקדמים את האתר בגוגל בלי קישורים |
טיפול פסיכולוגי | מה זה פסיכולוגיה או חפירה אחרת | בעיות שינה ולחץ נפשי |
האם יש משמעות לגיל האתר?
אם האתר חדש לגמרי, ייתכן שייקח יותר זמן לראות תוצאות מאשר אם האתר קיים כבר זמן מה.
הסיבה לכך היא שמנועי חיפוש כמו גוגל נוטים לתת משקל רב יותר לאתרים שקיימים זמן רב יותר, בהנחה שיש להם יותר סמכות ואמינות.
מה איכות התוכן?
איכות התוכן באתר היא גם גורם חשוב באיזו מהירות תראה תוצאות מפעולות הקידום.
אם התוכן איכותי, אינפורמטיבי ומרתק, סביר יותר שהוא ימשוך קישורים ושיתופים חברתיים, מה שיכול לעזור לשפר את הדירוג במנועי החיפוש.
אופטימיזציה בדף מאוד חשובה!
האופן שבו האתר מותאם למנועי חיפוש יכול גם להשפיע על כמה מהר תראה תוצאות.
גורמים כמו תגי הכותרת, תיאורי מטא ותגי כותרת, כמו גם מבנה הקישור הפנימי ומבנה כתובת האתר.
כמה זמן בממוצע בערך מהניסיון לוקח בדרך כלל לראות תוצאות מפעולות של מקדם אתרים מומחה לקידום בגוגל?
שוב, התשובה לשאלה זו אינה פשוטה, שכן היא תלויה בגורמים המפורטים לעיל.
עם זאת, באופן כללי, אתה יכול לצפות להתחיל לראות כמה תוצאות תוך 3-6 חודשים מתחילת מסע הפרסום לקידום אתרים.
המטרה היא להשיג תנועה אורגנית מוגברת אבל טבעית ולא מלאכותית וגוגל יודעת לזהות, דירוג גבוה יותר במנועי חיפוש, ויותר שיתופים וקישורים נכנסים חברתיים.
האתר הנוכחי מקודם ומצליח בלי קישורים נכנסים!
כדי לקבל תוצאות טובות יותר על מיקום SERP עבור מילות מפתח, חשוב להמשיך ולבצע אופטימיזציה לאתר לאורך זמן.
פרסום קבוע של תוכן באיכות גבוהה, אופטימיזציה של רכיבי הדף.
חשובה גם בניית קישורים נכנסים באיכות גבוהה וניתוח ביצועי האתר באמצעות כלים כמו Google Analytics.
מה זה רשת PBN לקידום בגוגל?
PBN, או רשת בלוגים פרטית, היא רשת של אתרים או בלוגים שנוצרו במטרה לתמרן את דירוג מנועי החיפוש ולהגביר את הנראות של אתר או קבוצת אתרים מסוימת.
בתחום האופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO), רשתות בלוגים \ תמיכה היו נושא שנוי במחלוקת ושנוי במחלוקת.
PBN מורכב בדרך כלל ממספר אתרים הנמצאים בבעלות אותו אדם או ישות (בעלות).
אתרים אלו מקושרים זה לזה ומיועדים להופיע כישויות נפרדות, ומספקים קישורים נכנסים לאתר יעד שהבעלים רוצה לדרג גבוה יותר בתוצאות של מנועי החיפוש.
איך בונים רשתות בלוגים פרטיות?
מאוד פשוט, שלבים:
- מקימים לפחות חמישה אתרים ביום אחד.
- במשך הימים לאחר מכן ולא מיד או במכה מתחילים להוסיף לכל אחד תוכן.
- לאחר עוד שבוע שבועיים מוסיפים עוד חמישה אתרים וחוזרים על הפעולה הקודמת.
- פה זה כבר נהיה טיפה מסובך יותר
- לאט לאט מוציאים קישור אחד מהאתר הראשון לרובד מעליו.
- לפי התנועה והנוכחות של החמישה הראשונים ברשת יודעים מתי להוציא עוד קישור.
- הוצאת הקישורים לא צריכה להיות בסדר קבוע!
- ואז לאחר חודש חודשיים עוזבים את הרשת כדי שתצבור כוח בעצמה.
- בשלב הבא בונים את הרובד הראשון.
- בהמשך הזמן לפי תנועה והתנהגות גולשים ברבדים הנמוכים מחליטים מה לעשות ואיך להמשיך.
יש המון משמעות לסדר בו בונים את הרשת וגם מתפעלים אותה.
אם טועים או לא מספיק מנוסים עם רשתות בלוגים גוגל עלולה לקלוט ולהתעצבן!
המטרה העיקרית של PBN
להגדיל באופן מלאכותי את פרופיל קישורים נכנסים של אתר אינטרנט, מכיוון שמנועי חיפוש רואים לעתים קרובות קישורים נכנסים כאות לסמכות ורלוונטיות של אתר אינטרנט.
על ידי יצירת רשת של אתרי אינטרנט מחוברים והצבה אסטרטגית של קישורים לאתר היעד, הבעלים שואף לתמרן אלגוריתמים של מנועי החיפוש כדי לתפוס את אתר היעד כסמכותי יותר ואמין יותר, מה שעלול לגרום לדירוג חיפוש גבוה יותר.
עם זאת, חשוב לציין ששימוש ב-PBN מנוגד להנחיות שנקבעו על ידי מנועי החיפוש הגדולים כמו גוגל.
מנועי החיפוש (בעיקר גוגל) שואפים לספק למשתמשים את תוצאות החיפוש הרלוונטיות והאמינות ביותר, והם פועלים באופן אקטיבי לאיתור וענישה של שיטות מניפולטיביות.
אם אתר אינטרנט נמצא קשור או משתמש ב-PBN, הוא עלול לעמוד בפני עונשים חמורים, כולל ביטול אינדקס, אובדן נראות אורגנית, ופגיעה פוטנציאלית לטווח ארוך למוניטין המקוון שלו.
הסיכונים הקשורים ל-PBN נובעים מהעובדה שהקישור בין אתרים ברשת ורכישת קישורים נכנסים נעשים בדרך כלל מבלי לספק ערך אמיתי למשתמשים.
במקום להתמקד ביצירת תוכן באיכות גבוהה ולהרוויח קישורים נכנסים באופן טבעי, PBNs מסתמכים על תוכניות קישורים מלאכותיות המערערות את שלמות תוצאות מנועי החיפוש.
בקהילת מקדמי האתרים, הדעות על PBNs משתנות. חלק לא קטן מאנשי המקצוע טוענים שכאשר הם מבוצעים בקפידה ועם תוכן איכותי, PBNs יכולים להיות יעילים בשיפור דירוג החיפוש.
טענות נפוצות של המאמינים \ התומכים בPBN
- לא ניתן לקדם בלי קישורים
- קישורים מביאים תוצאות מהר
- קישורים עוזרים לגוגל לאנדקס מהר
- קישורים מביאים תנועה שעוזרת לקידום
- קישורים מביאים לקוחות
ויש פה ושם מומחי קידום בתעשייה מייעצים שלא להשתמש ב-PBN בשל הסיכונים המשמעותיים הכרוכים בכך.
מנועי החיפוש משפרים ללא הרף את האלגוריתמים שלהם כדי לזהות ולהעניש רשתות PBN, ההשלכות הפוטנציאליות עולות על הרווחים בטווח הקצר שניתן להשיג.
זה לא עניין של אם ייענשו אלא מתי!
כדאי או לא כדאי לבנות רשת אתרים לקידום?
במקום להסתמך על טקטיקות מניפולטיביות כמו PBNs, שיטות קידום לבן \ אתיות ובר קיימא מתמקדות ביצירת תוכן בעל ערך, בניית מערכות יחסים אמיתיות , הקשרים לוגיים ובניית קישורים נכנסים סמכותיים באופן טבעי.
על ידי ביצוע שיטות עבודה בדרך טבעית אנושית , הפקת תוכן באיכות גבוהה בלי אוטומציה ועיסוק בקידום לבן וקשה, אתרים יובילו בתוצאות החיפוש ויבססו לטווח ארוך נוכחות ברשת שתהיה עמידה מבלי להסתכן בעונשים ובכישלונות ארוכי טווח.
גוגל לא סולחת על טעויות ברוב המקרים.
איך גוגל מזהה עקבות לרשתות PBN ברשת?
אתרי PBN יכולים להשאיר עקבות שמנועי חיפוש יכולים להשתמש בהן כדי לזהות אותן.
עקבות אלה כוללות קווי דמיון בספקי אירוח, כתובות IP, פרטי רישום דומיין, תבניות עיצוב אתרים ועוד לא מעט מזהים.
מנועי החיפוש משכללים ללא הרף את האלגוריתמים כדי לזהות ולפגוע בזכות העקבות, מה שהופך את זה ליותר ויותר מאתגר לשמור על PBN ללא זיהוי.
ניהול רשת: מינימום 50 אתרים ברשת רצינית.
ניהול PBN דורש זמן, מאמץ ומשאבים משמעותיים.
תחזוקת רשת אתרים חייבת להתבצע במעקב יומיומי, חידוש שמות מתחם, עדכון תוכן, ניהול חשבונות אירוח ופעולות שיבטיחו שהרשת לא תזוהה על ידי מנועי החיפוש.
ניהול שוטף גוזל זמן ויקר.
אשמח לקבל כל שאלה או בקשה או אפילו תגובה לתוכן
אנא הקליטו את הבקשה או שאלה בקול רם וברור ולא לשכוח בבקשה בהקלטת ההודעה להשאיר פרטים שנוכל לחזור אליכם, מייל או טלפון או מסנג'רבבקשה לאשר שימוש במיקרופון להקלטה
שגיאת מיקרופון
בבקשה לאשר הרשאת \ אישור שימוש במיקרופון
בבקשה להשאיר את ההודעה בקול רם, לא לשכוח להשאיר פרטים לחזרה אליכם
00:00
איפוס ההקלטה מהתחלה
האם למחוק את ההקלטה ולהתחיל מחדש?
אופססס , משהו השתבש
משהו השתבש , בבקשה לנסות שוב וללחוץ על הכפתור ולהקליט מהתחלה
תודה
דעיכת קישור: (כשקישורים נחלשים ונהיים לא אפקטיביים עם מדדים נמוכים)
PBNs מתמודדים עם האתגר של דעיכת קישורים, כאשר קישורים נכנסים מאבדים מערכם עם הזמן.
מנועי חיפוש לוקחים בחשבון את הרעננות והרלוונטיות של קישורים נכנסים, ו-PBNs עשויים לאתגר בשמירה על פרופיל קישורים טבעי ועקבי.
כאשר מנועי החיפוש מעריכים מחדש ומפחיתים מערכם של קישורים, ההשפעה של PBN על דירוג החיפוש פוחתת עם הזמן.
עדכוני אלגוריתמים: בערך פעמיים בשנה ולא קבוע.
ניתן לחפש באתר עוד על שינויי גוגל בשנים האחרונות.
מנועי חיפוש מעדכנים באופן קבוע את האלגוריתמים שלהם כדי להילחם בשיטות קידום אתרים מניפולטיביות.
עדכונים אלה, כמו אלגוריתם הפינגווין של גוגל, מכוונים ספציפית לתוכניות קישורים ורשתות כמו PBNs. אתרים הקשורים ל-PBNs יכולים להיות כפופים לעונשים אלגוריתמיים, וכתוצאה מכך ירידה משמעותית בדירוג החיפוש ובנראות אורגנית.
בנייה מחדש של סמכות:
אם אתר אינטרנט הסתמך במידה רבה על PBN עבור קישורים נכנסים ולאחר מכן מקבל עונש, בנייה מחדש של הסמכות והאמון יכול להיות תהליך מאתגר וגוזל זמן.
הסרת קישורים נכנסים רעילים, התנערות מקישורים ויישום שיטות קידום לגיטימיות נחוצים כדי להתאושש מהעונשים ולהחזיר את הדירוגים במנועי החיפוש.
יש עוד כמה טכניקות ליציאה מעונש, ניתן למצוא בחיפוש פה בעמוד.
כדאי לזכור שהשימוש ב-PBN נחשב לטכניקת קידום אתרים בכובע שחור והוא נוגד את ההנחיות שנקבעו על ידי מנועי החיפוש.
בעוד שחלקם עשויים לטעון ש-PBNs יכולים לספק רווחים לטווח קצר, הסיכונים ארוכי הטווח והעונשים הפוטנציאליים הופכים אותם לאסטרטגיה לא אמינה ולא בת קיימא.
במקום זאת, התמקדות בבניית בסיס חזק באמצעות תוכן איכותי, בניית קישורים אורגנית ושיטות של מקדמי אתרים אתיות היא הגישה המומלצת להצלחה ארוכת טווח בקידום אתרים.
איך מודדים איכות קישורים?
ברשת PBN מסתמכים לרוב על אתרים באיכות נמוכה, ספאמיים או לא רלוונטיים כדי ליצור קישורים נכנסים.
קישורים נכנסים אלה עשויים להגיע מאתרים עם תוכן דק, פרסום מוגזם או נושאים לא קשורים.
מנועי חיפוש הופכים מיומנים יותר בזיהוי וירידה בערכם של קישורים מסוג זה, מה שמוביל לעונשים עבור אתרים הקשורים ל רשתות תמיכה דהיינו PBN.
דומיינים פגי תוקף או עם היסטוריה עוזרים לקידום?
מה ההשפעה של קניית קישורים נכנסים והפניות מחדש על מיקומים בגוגל
יתרונות, חסרונות ושיטות עבודה מומלצות
השאלות שהכי מעניינות את מי שמתקשה בקידום בגוגל אבל הגיע לחירטוט שמציע לו קידום קל ומהיר.
דומיינים פגי תוקף עוזרים לקידום בגוגל?
מה זה שירות backorder לקידום?
מה זה שירות Domains Back order?
ההסבר הכי קצר למי שלא אוהב חפירות הוא :
כדאי לקנות דומיינים שמישהו פעם השקיע בהם אתר וקישורים וקידם כי יש לדומיינים כוח
יש לדומיינים כנראה עדיין תוצאות בגוגל אז אם גולשים יגיעו לתוצאות האלו ומשם יעברו ישר לאתר שלי
שהוא בכלל דומיין אחר שאני רוצה לקדם אז זה יעזור לקידום האתר בגוגל הנוכחי שלי.
מייקל אנג'ל
מקדם אתרים וחוקר סייבר יותר מידי שנים,
קיים קשר בין קידום אורגני לתופעות סייבר בשנים האחרונות ולא תמיד גוגל יודעת על מניפולציות שמשפיעות על תוצאות החיפוש שלה.
המיתוסים הקיימים בעולם הקידום האורגני ראוי שיתגלו ועמוד זה מכיל חלק ממיתוסים אלו
דף זה ימשיך להתעדכן אז כדאי לשמור ולעקוב אחריו
הקדמה
התוכן הבא יעסוק בהשפעה של שירותי קידום למטרת שיפור תוצאות החיפוש בגוגל אורגני שנקרא גם במילים הבאות:
- Back Order
- Domain Rating
- רשתות PBN
- ואיך אפשר בלי קישורים Backlinks.
לשמות מתחם (לדומיינים) יש ערך ממשי שיכול להיות משתלם חבל על הזמן!
אפשר להתייחס לדומיינים וברוב מהמקרים נכס נדל”ן דיגיטלי.
דומיין הוא נכס אינטרנטי לכל דבר שיכול להימכר במידה והוא שווה את זה גם במיליונים, למשל הדומיין קזינו באנגלית נמכר לפני כ10 שנים בכמה מיליוני דולרים.
דומיינים בתכלס מייצגים זהות של מישהו או ארגון ברשת.
דומיינים של מותגים נחשבים ועסקים בינלאומיים נחשבים לנכס בעל הערך הכי גדול.
למצוא שם דומיין מושלם יכול להיות אתגר לא פשוט עד בלתי אפשרי.
הדומיינים הכי שווים כבר רשומים ולשנים רבות, מה שמותיר את המעוניינים בהשקעה הזו לחפש אלטרנטיבות.
כאן נכנסים לתמונה שירותי הזמנה חוזרת או כמו שנשמעים בצורה מתוחכמת domain back order services.
למצוא דומיין שיכול להגיע לשווי של מיליונים זה מטרה עסקית עם סיכוי ענק לפתיחת הזדמנויות רווח שיותר ויותר קשה למצוא במציאות התחרותית של 2023.
איזה כלים יכולים לעזור בביצוע domain back order?
יש כלים מיוחדים המסופקים על ידי רשמי דומיינים או חברות צד שלישי.
אנשים פרטיים מקבלים הזדמנות לשמור שם דומיין שרשום כעת על ידי מישהו אחר אך עומד לפוג.
כאשר דומיין אינו מחודש על ידי הבעלים הנוכחי שלו, הוא הופך זמין לרישום.
שירותי הזמנה חוזרת עוקבים אחר דומיינים שפג תוקפם ומנסים לאבטח אותם בשם בעלי עניין.
כיצד פועלים שירותי הזמנה חוזרת?
תהליך השימוש בשירותי הזמנה חוזרת כולל בדרך כלל את השלבים הבאים:
מחקר ובחירה: בוחרים את הנישה בה רוצים את הדומיין.
מחפשים את שמות הדומיין הרצויים הרשומים כעת ומוגדרים לפוג.
חשוב לבחור שמות שמתאימים למותג או לעסק שלך.
(אבל שלא יהיו דומים מידי כי אז גוגל לא ממש תזרום בצורה חיובית בכל הקשור לקידום האורגני)
בחר ספק שירות הזמנה חוזר אמין:
בחר רשם דומיינים מכובד או חברת צד שלישי שמציעה שירותי הזמנה חוזרת.
כדאי לבדוק גורמים כמו שיעור ההצלחה ברכישת דומיינים מבוקשים ומבנה התמחור שלהם אם לא עפו על עצמם עם המחירים של שירות הbackorder.
הזמנה חוזרת: איך מתחילים עם זה?
שלח את שמות הדומיין הרצויים לספק שירות ההזמנה חזרה יחד עם פרטי הקשר.
נכנסים אוטומטית להמתנה של עדכון מהספק שמבטיח את הדומיין אם יהיה זמין.
ניטור וניסיון רכישה:
ספק שירותי ההזמנה החוזרת עוקב באופן רציף אחר הדומיינים הרשומים לקראת פקיעת התפוגה. אם הדומיין בו אתה מעוניין הופך זמין, ספק השירות ינסה לרשום אותו בשמך.
מה הכי חשוב לדעת על domain back order?
למי שעוד לא יודע אז רק המוות בטוח ב100%!
אף אחד לעולם לא ייתן ערובה להצלחה בקידום:
כדאי מאוד להבין ששירותי הזמנה חוזרת אינם מבטיחים רכישת דומיין רצוי.
התחרות על דומיינים שפג תוקפם יכולה להיות עזה, ואין ודאות שתבטיחו את השם שבחרת.
התמדה וגמישות תמיד יכולים לעזור:
סבלנות וגמישות הם המפתח בעת שימוש בשירותי הזמנה חוזרת.
ייתכן שיידרשו ניסיונות מרובים וניטור של תחומים שונים לפני פעולה מוצלחת לבעלות על דומיין מבוקש.
מה אומר החוק לפחות בישראל על קניית דומיינים תחרותיים שהגיעו לפג תוקף?
שיקולים משפטיים ואתיים: קניית דומיינים למטרות קידום זה בכלל חוקי?
כדאי להיות בטוחים שלא עוברים על חוקים ותקנות לגבי רכישת דומיינים.
כדאי להימנע מקידום שחור חוץ מזה שזה לא ממש מוסרי אלא יש סיכוי אמיתי להפרה של סימנים מסחריים ועוד מונחים משפטיים כגון גניבת עין והטעייה \ הונאה לכל דבר.
רכישה או החזר מוצלח.
אם שירות ההזמנה החוזרת יבטיח לשמור את הדומיין בהצלחה, הוא יועבר לבעלותך כאמור במידה ויהיה פנוי ולא יחודש ע”י הבעלים המקורי.
במקרה שהניסיון לא יצליח, ספקי שירות מסוימים מציעים החזרים או זיכויים עבור ניסיונות הזמנה חוזרת בעתיד.
היתרונות של שירותי הזמנה חוזרת:
גישה לדומיינים שפג תוקפם:
שירותי הזמנה חוזרת פותחים את הדלת לדומיינים שפג תוקפם שיש להם היסטוריות, קישורים נכנסים ותעבורה פוטנציאלית.
יש מי שאומר ומאמין שזה יעזור מאוד לשיפור הנוכחות האינטרנטית ולתוצאות הקידום בגוגל.
הגנת מותג: המטרה היא שמירה על שם ייחודי או דומה ככל האפשר למותג שייחודי לעסק.
על ידי שימוש בשירותי הזמנה חוזרת, אפשר להגן על מותג על ידי רכישת דומיינים דומים לדומיין העסק הקיים.
סיבה נוספת היא מניעה ממתחרים או גורמים זדוניים לרכוש דומיינים שעלולים לבלבל או להטעות משתמשים שאולי התכוונו להגיע לעסק הקיים והאמיתי. (ולא לדומיין מטעה)
חיסכון בכסף \ עלויות:
רכישת דומיין שפג תוקפו באמצעות שירותי הזמנה חוזרת ללא כל ספק חסכונית יותר מאשר משא ומתן עם הבעלים הנוכחי או רכישת דומיין שנחשב פרימיום ישירות מהשוק התחרותי.
איך יודעים אם קישורים נכנסים לאתר עלולים להזיק למיקומים בתוצאות של גוגל?
שאלתי את צ’אט GPT על אזהרה שקיבלתי בקובץ אקסל שהורדתי מאחד האתרים הגדולים והמוכרים בישראל לקידום בגוגל, זה מה שענה לי (בתמונה) ומיד הסבר מקיף יותר על התשובה.
התשובה לשאלה האם קישורים עלולים באמת להזיק.
אם Excel נותן הודעה או התראה שקישורים נכנסים מסוימים בקובץ עלולים להזיק, אין לזה בהכרח השפעה ישירה על דירוג האתר (דף תוצאות מנוע החיפוש) של גוגל.
האלגוריתמים של גוגל נועדו להעריך ולדרג דפי אינטרנט בהתבסס על גורמים שונים כגון רלוונטיות התוכן, איכות, סמכות וחווית משתמש, בין היתר.
קישורים נכנסים מזיקים?
המפנים לאתר יכולים להשפיע לרעה על המוניטין והאמינות, מה שעלול בסופו של דבר להשפיע על דירוג האתר בגוגל.
גוגל מחשיבה קישורים נכנסים כאחד הגורמים המרכזיים בקביעת הסמכות והרלוונטיות של אתר.
אם לאתר יש יותר מדי קישורים נכנסים באיכות נמוכה או ספאמיים, הוא עלול להיחשב לאתר באיכות נמוכה, מה שעלול לגרום לדירוג נמוך יותר או אפילו לעונש מגוגל.
המשמעות של עונש מגוגל היא להיעלם מהתוצאות.
אם Excel מזהיר אותך לגבי קישורים נכנסים מזיקים בקובץ, עליך לחקור ולנקוט פעולה מתאימה כדי להסיר או לדחות את הקישורים הללו כדי למנוע כל השפעה שלילית על המוניטין ותוצאות הקידום של האתר.
חשוב לציין שקובץ האקסל בדוגמא נלקח מחברת קידום מקצועית גדולה ומוכרת לטובה בארץ.
הקישורים \ האתרים המוזכרים בקובץ מסכנים את הקידום ולא החברה שמוכרת אותם.
עד כמה אפשר לסמוך על מייקרוסופט כאמינה בכל הקשור לאזהרות אבטחה?
אבטחה של מיקרוסופט להגנה מפני תוכנות זדוניות ופישינג באקסל:
למיקרוסופט אין כלי או שירות ספציפיים המזהים קישורים נכנסים רעים או זדוניים.
עם זאת, היא מספקת תכונות וכלי אבטחה שונים למוצריה, כולל אקסל Microsoft Excel, כדי לעזור בהגנה על משתמשים מפני תוכנות זדוניות והתקפות פישינג.
לדוגמה, Microsoft Defender for Office 365 הוא שירות מבוסס ענן המספק הגנה מתקדמת מפני דיוג ואיומים אחרים המבוססים על דואר אלקטרוני.
השימוש במודלים הוא נרחב במיוחד במודל למידת מכונה ובטכניקות אחרות כדי לזהות ולחסום קישורים זדוניים במיילים לפני שהם מגיעים לתיבות הדואר הנכנס של המשתמשים.
בנוסף, לאקסל יש תכונות אבטחה מובנות שיכולות לסייע בהגנה על משתמשים מפני קבצים שעלולים להזיק, כגון השבתת ביצוע מאקרו או חסימת קבצים ממקורות לא ידועים או לא מהימנים.
עם כל אמצעי האבטחה הללו, עדיין מומלץ מאוד למשתמשים להיות ערניים וזהירים בעת פתיחת קבצים או לחיצה על קישורים, במיוחד ממקורות לא ידועים או לא מהימנים.
טכניקות המשמשות את אקסל Excel לזיהוי קישורים שעלולים להזיק.
בהתבסס על שיטות עבודה נפוצות וסטנדרטים בתעשייה, כנראה שאקסל משתמש בשילוב של טכניקות, כגון בדיקת מוניטין של כתובות אתרים וניתוח של תוכן וקוד שאליו מובילים הקישורים במטרה לזהות קישורים נכנסים שעלולים לגרום לנזק למי מהמשתמשים שייכנס אליהם מהקובץ.
אולי סוג של כסת”ח?
מה שבטוח ונבדק זה שאתר שאינו מזיק לא יופיע כמזיק בהתראות של אופיס כולה.
בדיקות מוניטין של כתובות אתרים כוללות השוואת כתובות URL בקובץ האקסל מול רשימות ידועות ומאגרי מידע בינלאומיים של אתרים זדוניים או ספאמיים.
אם כתובת URL תואמת לאתר מזיק שידוע עליו אולי גם לגוגל, אקסל עשוי להציג הודעת אזהרה למשתמש.
גם גוגל וגם אופיס באמצעות כלים סודיים שלהם מייצרים ניתוח תוכן הקובץ כולל בחינת הקוד ומאפיינים אחרים כדי לזהות כל פעילות (אנומלית) זדונית או חשודה.
חשוב לציין שהשיטות והקריטריונים המדויקים שבהם השתמש אקסל כדי לקבוע אם קישור נכנס עלול להזיק למכשיר של המשתמש לא ייחשף בפומבי, כי אז פעולה זו עשויה לסייע לתוקפים לעקוף את הבדיקות.
יכול להיות שגם גוגל וגם מייקרוסופט חשבו על בעל האתר הנוכחי כשתכננו הגנות לקבצים?
אין מצב!!
תג כותרת: (Title)
תג הכותרת הוא מרכיב מרכזי באופטימיזציה בדף ומופיע ככותרת הניתנת ללחיצה בתוצאות החיפוש.
חשוב להיות כמה שיותר תיאורי, רלוונטי לתוכן הדף, ולכלול את מילת המפתח העיקרית.
מטא תיאור: (Description)
המטא תיאור הוא סיכום קצר של תוכן העמוד המופיע מתחת לתג הכותרת בתוצאות החיפוש.
היא צריכה להיות משכנעת, רלוונטית ולכלול את מילת המפתח העיקרית.
תגיות כותרת:
תגיות כותרת (H1, H2, H3 וכו’) משמשות למבנה תוכן בעמוד ולספק היררכיה למידע.
יש להשתמש בהם כדי לפרק תוכן ולהקל על הקריאה, כאשר תג H1 שמור לכותרת העמוד הראשי.
תגיות Alt Image: (גוגל ממש מפרגנת למי שמפרגן לאוכלוסיות מאותגרות)
תגיות Alt משמשות לתיאור תמונות בדף ומספקות הקשר חשוב למנועי החיפוש.
כדאי להיות תיאוריים ולכלול את מילת המפתח העיקרית במידת הרלוונטיות.
תג קנוני:
התג הקנוני משמש לציון הגרסה המועדפת של כתובת אתר כאשר ישנן מספר גרסאות של אותו דף.
חשוב למנוע בעיות תוכן כפולות ולשפר את הדיוק של תוצאות החיפוש.
מטא תג רובוטים:
מטא תג רובוטים משמש כדי לספק הנחיות לסורקי מנועי החיפוש לגבי אילו דפים לאינדקס ומאילו להתעלם.
כדאי לנסות למנוע אינדקס של תוכן משוכפל, דפים עם תוכן באיכות נמוכה או דפים שעדיין נמצאים בפיתוח.
Open Graph Meta Tags:
Open Graph Meta Tags משמשים כדי לספק לפלטפורמות מדיה חברתית מידע על תוכן העמוד כאשר הוא משותף.
הם יכולים להשפיע על האופן שבו הדף מוצג בעדכונים של מדיה חברתית ולשפר את שיעורי ההקלקה.
סימון סכימה:
משמש כדי לספק למנועי חיפוש מידע נוסף על התוכן בדף, כולל ביקורות, דירוגים, מחירים ופרטים נוספים.
המטרה היא שיפור הנראות של הדף בתוצאות החיפוש ולהגדיל את שיעורי ההקלקה.
פירורי לחם: (מניסיון אישי לא באמת קריטי)
פירורי לחם משמשים כדי לספק למשתמשים נתיב ניווט ברור באתר ויכולים לעזור לשפר את חווית המשתמש ולהפחית את שיעורי היציאה מדף הכניסה.
השאלה ששואלים רוב הגולשים בעמוד זה:
איך אני עושה את השיפורים באתר עבור גוגל תמונות?
Open Graph meta tags הם סוג של מטא נתונים המשמשים בעלי אתרים כדי לספק מידע לפלטפורמות מדיה חברתית כאשר התוכן שלהם משותף במדיה חברתית.
הם הוצגו על ידי פייסבוק אך כיום נמצאים בשימוש נרחב גם על ידי פלטפורמות מדיה חברתית אחרות, כמו טוויטר, לינקדאין ופינטרסט.
מטא תגיות Open Graph מאפשרות לבעלי אתרים לשלוט כיצד התוכן שלהם יוצג כאשר הוא משותף במדיה החברתית.
על ידי הכללת מטא תגיות אלה בקוד ה-HTML של האתר שלהם, בעלי אתרים יכולים לספק לפלטפורמות מדיה חברתית מידע ספציפי על התוכן, כגון הכותרת, התיאור והתמונה שבה יש להשתמש.
כמה מתגי המטא הנפוצים ביותר של Open Graph כוללים:
og:title: תג זה מציין את כותרת התוכן שיוצג כאשר הוא משותף במדיה חברתית.
og:description: תג זה מציין את תיאור התוכן שיוצג כאשר הוא משותף במדיה חברתית.
og:image: תג זה מציין את התמונה שתוצג כאשר התוכן משותף במדיה החברתית.
og:url: תג זה מציין את כתובת האתר של התוכן המשותף.
og:type: תג זה מציין את סוג התוכן המשותף, כגון מאמר, סרטון או מוצר.
og:site_name: תג זה מציין את שם האתר שבו מתארח התוכן.
גוגל משתמשת בכמה גורמים כדי לקבוע את דירוג התמונות בתוצאות החיפוש.
אף אחד לא יכול לדעת מה בדיוק כמו ברשימה של “עשה ואל תעשה” הם הגורמים!
חלק מהגורמים למיקומים בדפי התמונות של גוגל כוללים:
עד כמה רלוונטית התמונה למה שהגולש התכוון למצוא:
הרלוונטיות של תמונה לשאילתת החיפוש היא אחד מגורמי הדירוג החשובים ביותר.
גוגל בוחנת גורמים כמו שם קובץ התמונה, טקסט חלופי וטקסט שמסביב כדי לקבוע את הרלוונטיות של התמונה לשאילתת החיפוש.
איכות תמונה עדיף שתהיה גבוהה ככל האפשר:
אבל, ויש אבל גדול כי חשוב מאוד לא לפגוע בטעינת העמודים באתר שבו התמונות נמצאות, חשוב לבצע לאתר אופטימיזציה למהירות כי אם דפי האתר יעלו לאט מידי? (זו בעיה)
גוגל מעדיפה תמונות באיכות גבוהה ברורות, מוארות היטב ומושכות חזותית.
גורמים כמו רזולוציית תמונה, גודל קובץ ויחס רוחב-גובה יכולים להשפיע על איכות התמונה.
הקשר דף: (זהו הפרמטר הכי חזק)
Google מתחשבת בהקשר של דף האינטרנט שבו מתארחת התמונה, כולל תוכן הדף, כותרת ומטא-תיאור.
הרלוונטיות והאיכות של העמוד יכולות להשפיע על דירוג התמונה.
מטא-נתונים של תמונה:
המטא-נתונים של תמונה, כולל הכותרת, טקסט חלופי וכיתובים לתמונה, יכולים לספק הקשר ומידע חשובים ל-Google לגבי תוכן התמונה.
התנהגות משתמשים:
מדדי מעורבות משתמשים כגון קליקים, צפיות ושיתופים יכולים גם הם להשפיע על דירוג התמונה.
ככל שמשתמשים יעסקו יותר בתמונה, כך גדל הסיכוי שהיא תופיע גבוה יותר בתוצאות החיפוש.
סמכות האתר:
עד כמה האתר כולו רלוונטי לגולשים בו והאם האתר טוב יותר (מכל הבחינות של קידום אורגני ) מהמתחרים בו?
הסמכות והאמינות הכוללת של האתר המארח את התמונה יכולה גם להשפיע על דירוגו.
אשמח לקבל כל שאלה או בקשה או אפילו תגובה לתוכן
אנא הקליטו את הבקשה או שאלה בקול רם וברור ולא לשכוח בבקשה בהקלטת ההודעה להשאיר פרטים שנוכל לחזור אליכם, מייל או טלפון או מסנג'רבבקשה לאשר שימוש במיקרופון להקלטה
שגיאת מיקרופון
בבקשה לאשר הרשאת \ אישור שימוש במיקרופון
בבקשה להשאיר את ההודעה בקול רם, לא לשכוח להשאיר פרטים לחזרה אליכם
00:00
איפוס ההקלטה מהתחלה
האם למחוק את ההקלטה ולהתחיל מחדש?
אופססס , משהו השתבש
משהו השתבש , בבקשה לנסות שוב וללחוץ על הכפתור ולהקליט מהתחלה