חיפוש

אתר זה מקודם בגוגל בלי קישורים

תוכן למקדמי אתרים

בוטים מלאכותיים לקידום אתרים יכולים להיות מועילים ומסוכנים כאחד.

 בוטים יכולים להיות מאוד מאוד מועילים למי שמוכר אותם, במיוחד לחשבון העו”ש שלו.

למי אפשר למכור את החרטא הזה?

לפראיירים שלא מבינים בקידום או בקידום אורגני דהיינו באלגוריתמים.
לצעירים חסרי ניסיון עם קידום בגוגל.
לאלו שנכוו ממקדמים או סוכנויות קידום לא מקצועיות.
לבמאים של סרטים (כאלו שחיים בסרט שגוגל מטומטמת).
למי שחושב ש99% ממקדמי האתרים גם האקרים ויכולים לפגוע באתרים אחרים.
לבוגרי קורסים לשיווק רשתי \ מדיה חברתית \ שיווק דיגיטלי וסתם אנשים שמחפשים קיצורי דרך.

סיבות לשימוש בוטים מלאכותיים:

אוטומציה של משימות שחוזרות על עצמן כמו בניית קישורים ומחקר מילות מפתח.

הגדלת התנועה לאתר (טראפיק) ושיפור דירוג מיקומים בגוגל.

סיבות נגד שימוש בבוטים מלאכותיים:

סיכון לענישה או איסור על ידי מנועי חיפוש על שימוש בשיטות קידום אתיות לא אתיות.

בוטים יכולים לגרום נזק לאתרי אינטרנט על ידי יצירת קישורי ספאם או הזרקת תוכנות זדוניות.

בוטים מלאכותיים אינם יכולים ליצור תוכן באיכות גבוהה והם מוגבלים ביכולתם להבין את התנהגות המשתמשים.

חשוב לשקול היטב את היתרונות והחסרונות של שימוש בבוטים מלאכותיים לקידום אתרים ולהשתמש בהם בצורה אחראית ואתית. 

מנועי החיפוש הופכים מתוחכמים יותר ויכולים לזהות בוטים בקלות.

חיפוש
קידום ללא חירטוטים או בוטים
קידום ללא חירטוטים או בוטים

שאלת הגיון שכל אחד כדאי שישאל את עצמו: 

בוט לקידום בגוגל זה כמו מכונה שמייצרת כסף זהב ויהלומים בבית ואפילו לא צורכת חשמל אלא עובדת מהשמש או מי ברז.

אם הייתה קיימת דרך לקדם אתרים בגוגל אורגני באופן אוטומטי בלי שום מאמץ אז

למה החברות שמוכרות את חירטוט ה”בוט קידום באינטרנט” לא מקדמות כל אתר שהן רוצות בכל העולם?

איך האלגוריתמים של גוגל מזהים ניסיונות הונאה?

גוגל משתמשת במספר שיטות כדי לזהות ולהעניש שיטות קידום אתרים הונאה, כולל שימוש בבוטים לאוטומציה. 

חלק מהשיטות כוללות:

מעקב  אייפי IP: (גוגל יודעת לזהות)

גוגל יכולה לעקוב אחר כתובת ה-IP של אתר אינטרנט ולזהות אם היא עוברת מניפולציות על ידי בוטים.

ניתוח התנהגות לא טבעית \ לא אנושית: (אם טבעי התוכן יהיה מאוד מקורי)

גוגל עוקבת אחר התנהגות המשתמשים המבקרים באתר אינטרנט, לרבות משך הזמן המושקע באתר, מספר הדפים שנצפו וסוגי הפעולות שננקטו. 

ניתן לזהות בוטים אוטומטיים אם התנהגותם חורגת מדפוסים אנושיים.

זיהוי אלגוריתמי: (זה רק אחד מאמצעי הזיהוי)

לגוגל יש אלגוריתמים מתוחכמים כדי לזהות ולהעניש אתרים המשתמשים בטכניקות לא טבעיות של בניית קישורים, סתימת מילות מפתח וצורות אחרות של ספאם.

סקירה ידנית: (אנושית)

לגוגל יש צוות של בודקים ידניים אשר בודקים באופן ידני אתרים ומענישים את אלה המשתמשים בשיטות SEO לא אתיות, כולל שימוש בבוטים לאוטומציה.

נתוני Google Analytics: אנליטיקס לא משפיע ישירות על הקידום יותר נכון הפוך אם כבר

גוגל משתמשת בנתונים מ-Google Analytics כדי לעקוב ולזהות פעילות חשודה באתר, כגון עלייה פתאומית בתנועה או שינויים בהתנהגות המשתמשים.

 

גוגל יכולה לעקוב אחר כתובת ה-IP של אתר אינטרנט כדי לקבוע אם הוא עובר מניפולציות על ידי בוטים. 

מוניטין של כתובות IP

Google עוקבת אחר כתובות IP שקושרו לספאם, הונאה או פעילות זדונית אחרת. 

אם אתר אינטרנט משתמש בכתובת IP זדונית ידועה, סביר יותר שהוא יסומן כחשוד.

תדירות כתובת IP: 

גוגל יכולה גם לעקוב אחר תדירות הבקשות שנעשות מכתובת IP ספציפית. 

אם מתבצעות מספר רב של בקשות מכתובת IP בודדת בפרק זמן קצר, הדבר עשוי להצביע על שימוש בבוטים לאוטומציה.

מיקום כתובת IP: 

גוגל יכולה גם לעקוב אחר המיקום הגיאוגרפי של כתובות IP. 

אם כתובת ה-IP של אתר אינטרנט ממוקמת במדינה שונה מזו של קהל היעד שלו, זה עשוי להוות אינדיקציה לשימוש בבוטים לאוטומציה.

על ידי מעקב אחר כתובת ה-IP של אתר אינטרנט, גוגל יכולה לקבוע אם הוא עובר מניפולציות על ידי בוטים ולנקוט פעולה כדי להעניש את האתר במידת הצורך.

זיהוי אוטומציה והתנהגות מלאכותית

גוגל יכולה לזהות בוטים לאוטומציה אם ההתנהגות שלהם חורגת מדפוסים אנושיים. 

להלן כמה סימני אזהרה נפוצים שעשויים להצביע על שימוש בבוטים לאוטומציה:

עליות בתנועה לא טבעיות:  טראפיק שקונים טיפשים

עלייה פתאומית בתנועה, במיוחד ממיקום גיאוגרפי או כתובת IP ספציפיים, עשויה להצביע על שימוש בבוטים לאוטומציה.

התנהגות משתמש חריגה: אנומליות מזוהה יחסית בקלות

בוטים לאוטומציה עשויים לקיים אינטראקציה עם אתר אינטרנט בצורה שונה ממשתמשים אנושיים. לדוגמה, הם עשויים לבלות זמן קצר באופן חריג באתר או לבקר רק בכמה דפים.

דפוסי קישור לא טבעיים: (זיהוי חוקיות)

בוטים של אוטומציה עשויים ליצור דפוסי קישור לא טבעיים, כגון מספר רב של קישורים מאתר אינטרנט בודד או קישורים מאתרים באיכות נמוכה.

מה רוצים רוב הגולשים?

גוגל משתמשת באיתור אלגוריתמי כדי לזהות ולהעניש אתרים המשתמשים בשיטות קידום לא אתיות.

להלן כמה סימני אזהרה נפוצים שעשויים להצביע על זיהוי אלגוריתמי:

ירידה פתאומית בדירוג: (סביר להניח עקב שינויי אלגוריתם)

ירידה פתאומית בדירוג מנועי החיפוש, במיוחד עבור מילות מפתח ממוקדות, עשויה להצביע על כך שגוגל הענישה אתר על שימוש בשיטות קידום אתיות לא אתיות.

שיעורי יציאה מוגברים: (באונס רייט \ אחוז נטישה)

גוגל עשויה להעניש אתרים בעלי אחוזי יציאה גבוהים, שכן הדבר עשוי להצביע על כך שהאתר מספק תוכן באיכות נמוכה או שקשה לנווט בהם.

 

גוגל בוט הוא אחד מהטובים

בוטים לקידום אתרים של גוגל, הידועים גם כ-Googlebots, הם תוכנות אוטומטיות המשמשות את גוגל לסריקה והוספה של אתרים באינטרנט. 

בוטים אלו סורקים אתרים ואוספים מידע על המבנה, התוכן ומילות המפתח של אתר אינטרנט, אשר משמשים לאחר מכן לקביעת דירוג האתר בתוצאות החיפוש של גוגל. 

כל המידע שנאסף על ידי Googlebots עוזר לגוגל להבין במה עוסק אתר אינטרנט, דבר חשוב והכרחי למתן תוצאות חיפוש רלוונטיות למשתמשים.

בעלי אתרים יכולים להשפיע על האופן שבו הבוטים של גוגל או הסורקים ומוסיפים את האתרים שלהם לאינדקס על ידי אופטימיזציה של האתר שלהם לאופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO). 

הבוט בודק שימוש במילות מפתח תיאוריות ורלוונטיות בתוכן האתר, מתן מבנה אתר ברור וקל לשימוש, ואבטחת האתר כמו גם עד כמה האתר נגיש לבוטים על ידי מתן אפשרות לסרוק את דפי האתר.

				
					User-agent: Googlebot
Disallow: /private-directory/
Allow: /public-directory/

				
			

מנהל הבוטים robots.txt

קובץ robots.txt הוא היבט חשוב בניהול אתרים, במיוחד בכל הקשור לאופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO). 

קובץ robots.txt הוא קובץ טקסט פשוט המוצב באתר אינטרנט ומורה לבוטים של מנועי חיפוש, כולל Googlebots, אילו דפים או חלקים באתר הם צריכים לסרוק ואסור להם.

על ידי שימוש בקובץ robots.txt, בעלי אתרים יכולים למנוע מבוטים של מנועי חיפוש לסרוק דפים המכילים מידע רגיש, הטעויות הנפוצות הן תוכן משוכפל או דפים באיכות נמוכה שעלולים לפגוע בדירוג הכללי של האתר בתוצאות החיפוש. 

עוזר ברוב המקרים לשפר את הרלוונטיות והדיוק של תוצאות החיפוש עבור המשתמשים ולהבטיח שרק דפים איכותיים ורלוונטיים יוכנסו לאינדקס ויוצגו בתוצאות החיפוש.

לכן, יש קובץ רובוט robots.txt שמוגדר בצורה נכונה ותקינה עבור בעלי אתרים שרוצים לשפר את הנראות והדירוג של האתר שלהם בתוצאות החיפוש במיוחד באורגני. 

עם זאת, כדאי לציין שקובץ robots.txt הוא רק הצעה עבור בוטים של מנועי חיפוש וניתן להתעלם ממנו או לעקוף אותם.

הקובץ חשוב מאוד לקידום אורגני ומאוד תורם לדירוג בתנאי שהוא מוגדר נכון.

מה צריך להיכלל ב-robots.txt

התוכן של קובץ robots.txt צריך לכלול קבוצה של הוראות עבור בוטים של מנועי חיפוש, כגון Googlebots, באילו דפים או חלקים באתר הם צריכים לסרוק ואסור להם. 

הקובץ כתוב בתחביר מסוים, שהוא פשוט וקל להבנה.

קובץ robots.txt בסיסי יכלול בדרך כלל את הרכיבים הבאים:

User-agent: (חלק מזהות הגולש)

שם הבוט של מנוע החיפוש שאליו מיועדות ההוראות. לדוגמה, “User-agent: Googlebot”.

Disallow:  סוג של חסימה יזומה של בוטים

הנתיב של הדפים או הקטעים באתר שאסור לסרוק. לדוגמה, “Disallow: /ספרייה פרטית/”.

אפשר: מתן הרשאה לסריקה של בוט.

הנתיב של הדפים או הקטעים באתר שאותם יש לסרוק, גם אם דפים או קטעים אחרים אינם מורשים.

קובץ ה-robots.txt אינו השיטה המאובטחת ביותר להסתרת דפים ממנועי חיפוש והיא גם לא תמיד עובדת, בגלל שמנועי החיפוש יכולים לעקוף בקלות את המידע שהוא מכיל או להתעלם ממנו. 

למידע רגיש, כדאי להשתמש בשיטות הגנה אחרות, כמו הגנה באמצעות סיסמה או שימוש במטא תג “noindex”.

סוגים של בוטים (כללי)

דוגמה לקוד

 

				
					const dialogflow = require('dialogflow');
const uuid = require('uuid');

// Create a new session
const sessionClient = new dialogflow.SessionsClient();
const sessionPath = sessionClient.sessionPath('project-id', uuid.v4());

// Send a message to the chatbot
async function sendMessage(message) {
  const request = {
    session: sessionPath,
    queryInput: {
      text: {
        text: message,
        languageCode: 'en-US',
      },
    },
  };
  const response = await sessionClient.detectIntent(request);
  console.log(response.queryResult.fulfillmentText);
}

// Example usage
sendMessage('Who is this mikel?');