חיפוש

אתר זה מקודם בגוגל בלי קישורים

עונש לדומיין שעלול להטעות גולשים מהאתר המקורי
עונש לדומיין שעלול להטעות גולשים מהאתר המקורי
קבוצת הפייסבוק של קידום אתרים בשיטת מייקל
קבוצת הפייסבוק של קידום אתרים בשיטת מייקל
תוכנה לקידום אתרים
תוכנה לקידום אתרים לא באמת מקדמת לבד אלא עוזרת למקדמי אתרים לקדם

דוגמאות לאתרים גדולים שנענשו ע”י גוגל בעיקר בגלל קישורים לא טבעיים (קניית קישורים)

בשנת 2020, גוגל הענישה כמה אתרים גדולים על הפרת הנחיות מנהלי האתרים שלה, כולל אתר החדשות הטכנולוגיות הפופולריות TechCrunch, ערוץ החדשות Forbes ופלטפורמת המסחר האלקטרוני Zillow.

עונשים אלו נבעו מכך שהאתרים מפרים את ההנחיות של גוגל בנושא תוכן ממומן וקישורים לא טבעיים.

אם מיקומי אתר בתוצאות החיפוש של גוגל ירדו עקב שינוי באלגוריתם.

שלבים מועילים:

בדוק את הנחיות Google למנהלי אתרים: 

ודא שהאתר תואם להנחיות של Google ואינו נוקט בשיטות שעשויות להיענש.

נתח את התוכן והביצועים של האתר: 

השתמש בכלים כמו Google Analytics קורס אנליטיקס למתחילים בחינם ו-Search Console כדי לזהות בעיות בתוכן או בביצועים של האתר שעלולות לגרום לדירוג גרוע.

בצע את השינויים הדרושים: 

בהתבסס על הניתוח, בצע שינויים דרושים בתוכן או בביצועי האתר כדי לטפל בבעיות שעלולות לגרום לירידה בדירוג. 

כדאי להשקיע באופטימיזציה של התוכן והמבנה של האתר, שיפור חווית המשתמש ותיקון בעיות טכניות.

עקוב אחר ההתקדמות: 

 

השתמש בכלי ניתוח כדי לעקוב אחר ביצועי האתר ולראות אם השינויים השפיעו לטובה על הדירוג.

חשוב להתאזר בסבלנות ובהתמדה כאשר מנסים להתאושש מירידה בדירוג עקב שינוי באלגוריתם. 

ייתכן שייקח זמן מה עד שהשינויים שתבצע ישפיעו, וזה עלול לדרוש מאמצים מתמשכים לתחזק ולשפר את ביצועי האתר.

ככה נראית פגיעה משינוי אלגוריתם
ככה נראית פגיעה משינוי אלגוריתם
חיפוש

אם האתר לא מפסיק לרדת במיקומים כדאי לבדוק את הקישורים שלכם

מכירת קישורים מתייחסת לנוהג של הצעה להציב קישור באתר בתמורה לתשלום או פיצוי אחר. 

מכירת קישורים נעשית לעתים קרובות כדרך לשפר את דירוג מנועי החיפוש של האתר המקושר שאותו מנסים רוב המקדמים לקדם בשיטה הפסולה הזו.

 

עם זאת, מנהג זה יכול להיחשב כהפרה של הנחיות מנוע החיפוש ויכול להוביל לעונשים או אפילו להסרה של אתר מתוצאות מנועי החיפוש.

 

 

שאלות נפוצות על מכירת קישורים:

 

האם מכירת קישורים אינה חוקית?

 

לא, זה לא חוקי למכור קישורים. 

עם זאת, מנועי חיפוש רבים רואים בתרגול הפרה של ההנחיות ויענישו או יסירו אתר מתוצאות החיפוש כתוצאה מכך.

 

האם מכירת קישורים יכולה לפגוע בדירוג מנוע החיפוש של האתר?

כן, מכירת קישורים עלולה לפגוע בדירוג של האתר במנועי החיפוש אם מנוע החיפוש מחשיב את הפרקטיקה כהפרה של ההנחיות. (הפרה של מדיניות גוגל לאיכות)

מהן ההשלכות של מכירת קישורים?

ההשלכות של מכירת קישורים יכולות לכלול קנסות או הסרה מתוצאות מנועי החיפוש. 

פגיעה במוניטין של האתר.

 

האם יש חלופות למכירת קישורים?

חשיבה על ורק על הגולשים!!

ישנן מספר חלופות למכירת קישורים, כגון יצירת תוכן באיכות גבוהה, בניית פרופיל קישורים נכנסים חזק וקידום האתר שלך באמצעות מדיה חברתית וערוצים מקוונים אחרים.

 

מחקרים שבוצעו על מכירת קישורים:

היו ויהיו אינספור מחקרים על ההשפעות של מכירת קישורים על דירוג מנועי החיפוש. 

 

מחקרים אלו מצאו בדרך כלל שאתרים העוסקים במכירת קישורים עשויים לראות דחיפה קצרת טווח בדירוג מנועי החיפוש, אך בטווח הארוך, יש סיכוי גבוה יותר להיענש או להסיר מתוצאות מנועי החיפוש. 

 

זאת בשל העובדה שמנועי חיפוש משתמשים באלגוריתמים מורכבים כדי לקבוע את הרלוונטיות והסמכות של אתר אינטרנט, וניתן לראות בקניית קישורים ניסיון לתמרן אלגוריתמים אלו.

 

מכירת קישורים כטכניקה תורמת שנויה במחלוקת בתעשיית ה-SEO \ קידום אתרים בגוגל. 

 

הנחיות למנועי חיפוש אינן אוסרות מכירה של קישורים, אך הן אוסרות על תרגול של קנייה או מכירה של קישורים שעוברים את דירוג הדף. 

 

מומלץ לבעלי אתרים לא לעסוק בטכניקות כאלה, שכן הדבר עלול לגרום לעונשים מגוגל ולהסרה מתוצאות מנועי החיפוש לאחר ירידה במיקומים.

 

קידום בלי קישורים בגוגל?
קידום בלי קישורים בגוגל?

יש דבר כזה קישורים טבעיים?

כן, יש כזה דבר וההסבר הכי פשוט הוא שמדובר בקישורים שבדרכך כלל ב99% מהמקרים אין סיכוי לקבל אותם.

קישור טבעי – 

קישור אמיתי של אתר מתחרה ורלוונטי מאוד או סמכותי מחליט על דעת עצמו , על דעת עצמו בלי שום מניפולציות או עסקאות לתת לאתר שלכם קישור למשל המלצה דרך מודעה או כפתור.

גוגל יודעת לזהות כל עסקה או קשר לקניית או בניית קישורים , כל קישור שהושג דרך בניית קישורים או שנקנה אינו טבעי בעיני גוגל.

 

PBN רשת אתרים לדוגמה
PBN רשת אתרים לדוגמה
איך יודעים מהם קישורים איכותיים
מהם מדדי איכות של קישורים

לקידום אתרים נדרש ניסיון – מה הטעויות הנפוצות?

מאמר זה מתייחס לפעולות שנראות הגיוניות בדר”כ למי שרוצה לקדם אתר בגוגל אבל לא ממש מבין מהו SEO.

גם מקדמי אתרים בעלי ניסיון טועים ואפילו כותב המאמר שמקדם לא מעט שנים (הפסקתי לספור)

מה אפשר לעשות כדי להצליח?

פשוט ללמוד עוד ועוד ולא לנסות פעולות קידום על אתרים של לקוחות.

רשימת הטעויות שגורמת לאתרים לא להתקדם

טעויות של מתחילים בדומיין אבל ממש מתחילים:

 

בחירת הדומיין – 

אין משמעות למילות המפתח בדומיין למשל אם הנושא הוא food אז דומיין עם המילה zb יתקדם באותה מידה כמו עם המילה food (ההתייחסות לאורגני בלבדכמובן)

קונים דומיין לא אופטימלי – 

דומיין של אתר לא מאוד משפיע על הקידום אבל מתוך כל הגורמים שמשפיעים על הקידום אם הדומיין מתאים לנישה ולמטרות האתר הקידום יהיה קל יותר.

דומיין עם סיומת מתאימה לאתר לפי מדינה למשל לישראל co.il

דומיין ישראלי מתאים לגולשים ולאתרים שרוב הגולשים בו או קהל היעד אכן ישראלי.

דומיין בינלאומי – 

דומיין עם סיומת com לא יגרום לביטויים באנגלית להתקדם מהר יותר או בכלל.

בחירת דומיין עם מילות מפתח בתוכו כמו באתר מוביל אחר זו טעות!

דומיין org יש לו מטרה לתאר ארגון כלשהו ספציפי ואחת הטעויות הנפוצות הוא לחשוב שאם מילות המפתח בדומיין com תפוסות אז סיומת org תהיה טובה באותה מידה, זו טעות.

עונש לדומיין שעלול להטעות גולשים מהאתר המקורי
עונש לדומיין שעלול להטעות גולשים מהאתר המקורי

בוחרים אחסון אתרים בעייתי (סיבות טכניות)

השיקול של מתחילים בבחירת חברת אחסון הוא לפי מחיר (בדר”כ ע”פ רוב)

איזה אחסון מתאים וטוב לאתרים בישראל עבור גולשים ישראלים?

חשוב שתהיה חברה שהתמיכה בה זמינה 24 שעות ואם לא בטלפון אז לפחות תגובה מהירה לבעיות במייל.

חשוב לקבל המלצה אובייקטיבית מכמה שיותר אנשים ניטרליים חסרי אינטרס שהם לקוחות של החברה שנים ולבדוק האם האתר שלהם מהיר לגולשים.

חשוב לבדוק שיש גיבוי ושאם יש בעיה באתר או משהו נדפק אפשר להחזיר לאחור יום יומיים שבוע בלי בעיות או להיות תלוי בבקשות מחברת האחסון או מהמתכנת.

 

סיבות עיצוביות וחווית גולשים לא טובה.

סליידרים טיפשיים:

אם האתר לא עוסק בעיצוב גרפי אין שום סיבה הגיונית לשים סליידרים.

פופאפים:

זה לא מגדיל פניות או מכירות אלא מגביר את חוסר הסבלנות של רוב הגולשים באתר.

צור קשר: 

בתפריט צריך להיות צור קשר אחד ובאתר כולו אפשרי שיהיה כפתור צף.

אפשר גם בפוטר אבל בשביל מה לשים בתוך התוכן עצמו מיליון צור קשר?

זה רק מעצבן את הגולשים \ המשתמשים.

גודל תמונות וסרטונים: 

אין צורך לשים תמונות וסרטונים בצורה שתופסת יותר משישית דף בתצוגה שולחנית.

טקסטים גדולים מידי. 

(לא נוח בעין \ לא ידידותי למשתמשים)

טעויות של מתחילים אחרי שקראו בגוגל איך מקדמים אתר אבל במקום הלא נכון.

בכל ביטוי שמחפשים בגוגל יש 10 תוצאות בעמוד הראשון שהן מהסוג של אורגני ועוד 1-6 תוצאות של ממומן.

התחרות על האורגני בעמוד הראשון גדולה בכל תחום ומשתמשים שמתחילים לחפש משהו שקשור לקידום לא תמיד יגיעו לתוצאות שיתנו להם את העצות הכי טובות או מקצועיות.

חיפוש מדריך כתוב או מוקלט לפעולות קידום בגוגל אורגני.

אי הבנה וחוסר ניסיון בתחום של מתחילים גורם לחיפוש אחר רשימה או מדריך לפעולות קידום.

אין רשימה של פעולות לקידום שעובדת כי אם כולם ילכו לפי הרשימה מי יהיה ראשון או בדף ראשון?

אלברט איינשטיין : "אי שפיות היא לעשות אותו דבר שוב ושוב ולצפות לתוצאה שונה"

קישורים – טעות ולא רק של מתחילים

זו הטעות שמפרנסת את כל מי שמוכר קישורים כבר שנים וכפי הנראה תמשיך לפרנס.

קישורים לקידום כבר ממזמן לא עובדים במיוחד למתחילים.

בגלל חוסר הבנה לא מעט מתפתים לרכוש קישורים כי רוב המקדמי האתרים אומרים שאי אפשר לקדם בלי.

זו טעות!

אתר זה מקודם ללא קישורים והקישור היחיד שיש לאתר קשור לתחום אבטחת מידע ונועד לנוחות המשתמשים ולא למטרות קידום.

למה קובץ רובוט חשוב כל כך לקידום אורגני ? 

במילים \ הסבר פשוט (קובץ המיועד לבוטים של גוגל ולאחרים)

הקובץ אומר לגוגל מה חשוב ועל מה כדאי להתמקד.

מה בעל האתר מעוניין שגוגל תתמקד בו מהנושאים ומכל התוכן באתר.

יותר בהיבט של לאן להיכנס ומה מותר ומה אסור .

זהו ההבדל בין תפל לעיקר.

אתרים בהם יש קובץ robots נכון מתקדמים יותר מאחרים ללא או שאינו נכון.

לא מומלץ לחסום שום דבר באתר ואם קיימת בעיה טכנית או שכפול או כל בעיה שעלולה לגרום לנזק אז מטפלים בבעיה וקובץ הrobots לא מטפל בבעיות ולא נועד לכך.

קובץ הרובוט או בשמו robots.txt הינו קובץ טקסט פשוט

ניתן לבדוק את הקובץ ע”י כלי ייעודי שגוגל מספקת בחינם  דרך הsearch console וגם כעצמאי בפני עצמו.

 

הכלי בעצם בודק בכל אתר או כתובת האם הקובץ קיים ואם כן אומר לגוגל לבוא לבדוק את האתר לפי המידע שכתוב בקובץ.

 

הכלי מיועד  גם לאיבחון בעיות סריקה ע”י גוגל .

 

נאמר שגוגל או אחד מהסורקים שלה לא יכול לסרוק או נתקל בקשיים לסרוק את האתר אז הכלי יתריע לנו על הבעיה ואפילו ייתן לנו דרכים לטיפול ולתיקון.

 

 

דוג’ נוספת : 

googlebot-image הינו סורק של גוגל שסורק את כל התמונות אצלנו באתר וניתן באמצעותו גם לחסום את גוגל מלפרסם תוצאה של תמונה שאנחנו לא רוצים שתופיע בגוגל תמונות.

דוג’ נוספות לשימוש של כלי הrobots.txt הן : 

  • בדיקה של חסימות כלליות .
  • שגיאות בקוד .
  • תכנים משוכפלים.
  • שגיאות לוגיקה.
  • אזהרות תחביר לפי תקנים מקובלים.

בעיות אינדוקס בגוגל – קידום אורגני.

מהו אינדוקס גוגל אורגני?

אינדוקס פירושו הכנסת כתובת האתר או דפים ממנו לאינדקס האתרים של גוגל.

אינדקס האתרים ?

דפי תוצאות של גוגל עם רשימת האתרים בכל תחום והצגת כמות התוצאות  בקידום אורגני.

תוצאות ארכיון – 

לגוגל יש סוג של ספריה , הספריה מכילה רישום לכל דף בכל אתר שהיא ביקרה בו אי פעם.

כניסה לארכיון \ ארכיב מעידה שלגוגל אין בעיה לסרוק את האתר כדי לדרג אותו בדפי התוצאה \ האינדקס .

מיקום באינדקס הוא מיקום של האתר או דף ממנו בתוצאות החיפוש הרלוונטיות לשאילתה  , למשל מקום ראשון באורגני או שני או שלישי וכך הלאה לפי סה”כ הדפים בתחום שמאונדקסים בגוגל.

רשימת גורמים של כשלים \ בעיות  באינדוקס.

במילים אחרות למה גוגל לא ממקמת את האתר במיקומים או בכלל באינדקס.

  • תוכנות או שירותי צד ג’ , למשל אבטחת האתרים.
  • שכפול ואו העתקה של תוכן.
  • בעיות טכניות בקוד .
  • שגיאות שרת.
  • הגדרות חברת האיחסון.
  • שירותי חברת האיחסון.
  • שכנות רעה.
  • פריצה או אירוע סייבר לאתר .
  • תוספי \ פיצ’רים של קאש.
  • אתרים עם בעיות מובייל ורספונסיביות בכללי .
  • תוכנות זדוניות בקבצי האתר .
  • טכנולוגיית AMP.
  • עבירות קידום אורגני ומניפולציות על גוגל.
  • אופטימיזציית יתר.
  • התערבות בתדירות סריקה .
  • קבצי והגדרות robots.txt
  • תג no index
  • במערכות cms וורדפרס – תוספים בעייתיים.
  • חווית גלישה לא טובה של הגולשים.
  • בניית קישורים מזיקים.
  • עמודים עם זמן טעינה מלאה ארוך במיוחד.
  • אנליטיקס \ סרצ’ קונסול.
  • קידום אורגני מזיק ואו לא מקצועי.

בעיות אינדוקס בגוגל – במיוחד בוורדפרס

אינדוקס הוא – ניתן לפרשנויות רבות , הרוב קוראים לזה רישום באינדקס .

חלק קוראים לזה גם במילה ביקורי גוגל ודירוגים.

גוגל קוראת לבעיות שונות כגון עבירות קידום – בעיות אינדוקס.

או חסימה עקב x למשל robots.txt .

גוגל לא טועה!

search console ואנליטיקס לא משקרים .

אם גוגל רוצה להודיע שיש בעיות קידום היא לא תקרא לזה ככה.

לרוב הבעיות בקידום שלילי או עבירות חמורות היא כן תקרא לילד בשמו.

בעיות אינדוקס עלולות להיגרם ע”פ רוב מהגדרות לא נכונות של תוספים או עדכוני גרסאות 

להלן רשימה : 

תוספי קידום בוורדפרס 

למשל yoast אם מוגדר לא נכון או לא מעודכן עלול לגרום לבעיות אינדוקס בכל האתר.

  • תוספי אבטחה בוורדפרס 
  • למשל sucury 
  • תוסף זה שתפקידו בין היתר למנוע פעילות בוטים עלול בגלל הגדרות לא נכונות ואו חוסר מקצועיות לגרום לבעיות באינדוקס כי הוא יחסום בוטים חשובים דהיינו את גוגל .
  • תוספי מפת אתר 
  • בעיות באינדוקס אם התוסף אינו אמין ואו מעודכן לשינויי גרסא.
  • הגדרות לא נכונות או מניפולטיביות כגון התערבות בתדירות סריקה יגרמו לבעיות באינדוקס בגוגל.
  • תבנית לא מעודכנת – תקינות גרסא ותבנית בת  .
  • אם התבנית אינה מעודכנת ואו אינה על הגדרות תבנית בת עם שינויים והגדרות נכונות כאמור בעיות אינדוקס.
  • בעיות  קוד ורספונסיביות
  • לפעמים בוטים מתקשים לסרוק עמודים שנטענים עם שגיאות ואו משך זמן טעינה ארוך .
  • עבירות קידום
  • עבירות קידום עלולות לגרום לגוגל לאבד חשק ולתת עונש שהשלב הראשון בעונש הוא ירידה בתדירות האינדוקס.
  • דחיפת מילות מפתח 
  • שימוש לא מקצועי ומניפולטיבי במילות מפתח עלול לגרום לירידה באינדוקס , כאמור השלב הראשון בענישה.
  • שימוש לא מקצועי ונכון בטכניקות קידום 
  • למשל keyword stuffing
  • קידום כמו שעושים כולם וכמו שגוגל בטח אוהבת שגוי , מוטעה ויכול לגרום לבעיות אינדוקס.

דפים ללא תוכן – 

גוגל לא תקדם ותסרוק את האתר בתדירות קטנה יותר מאתרים עם תוכן.

שימוש באלמנטור ליצירת פיצ’רים כגון פוסטים רלוונטיים או “אולי תרצה לקרוא עוד …” ואז תמונות של פוסטים עם קישורים  יגרמו לבעיית אינדוקס.

תמונות עם דחיפת מילות מפתח יגרמו לבעיות אינדוקס .

סיידבר שחוזר על עצמו יגרום לגוגל לבוא פחות כי היא כבר ראתה ורואה את אותו תוכן בדיוק במיליון דפים אחרים באתר …

פופאפים – 

כשגולש מגיע או נתקע על משהו בדף ואז קופצת לו הפרעה  , התנהגות זו עלולה להביא פניות אבל בודאות גורמת לאחוז נטישה גבוה יותר , דבר שעלול להביא לפגיעה באינדוקס.

תוכן לא מעניין.

תוכן לא מעניין הוא תוכן ברמה נמוכה ולפעמים גם מעיד על שימוש בתוכנות אוטומטיות שנועדו לבצע מניפולציה על מנועי החיפוש בין היתר ובעיקר גוגל.

לסיכום : 

דעה פרטית : מניסיון וידע אישיים

בניית קישורים מאתרים לא רלוונטיים או חוות קישורים ואו אתרי תשתית \ פח \ בבעלות מקדמים\חברות  יגרמו לענישה שאין לה דפוס בשום פרמטר , לפעמים תוך חודש  , לפעמים תוך שנה  , לפעמים אף פעם אבל אולי מחר.

השלב הראשון בpenalty של גוגל הוא פגיעה באינדוקס.

בעיות אבטחת אתרים .

בעיות קוד פגיע \ עם חולשות אבטחה.

  • קוד פגוע או מנוצל עקב פריצה ואו אירוע סייבר אחר.
  • הגדרות טכניות שגויות של שירותי צד ג’ למשל מערכות FW\IDS ועוד כמה סוגים.
  • שינויי dns  – תקלות זמניות.
  • הגדרות טכניות של חברת האיחסון \ שרת איחסון.
  • בעיות רינדור – ריצת קוד.
  • הצפנה לא נכונה או מוגזמת. (תקשה על בוטים ותגרום להם חוסר חשק לבוא) 
  • ddos.
  • xss
  • malware
  • קלוקינג.
  • הרשאות.
  • שכפול אתרים.
  • אתרים מזוייפים. (הנדסה חברתית) 
  • black seo.
  • נפילות או אי יציבות או כשלים בשרת \ בחברת האיחסון למשל התקפות רשת על חומרה ייעודית.
  • התקפה על משאב באתר שפוגע בסריקה למשל xmlrpc וrobots.txt כמו גם htaccess.

סוגי התקפות סייבר

רובורשת – botnet בוטנט , מיהם מהם וכל מה שחשוב לדעת

מערך שזה סוג של קבוצת תוכנות או בעצם תכניות מחשב שנמצא ורץ פועל על מחשבים שונים.

קיומו וייעודו של הבוטנט הוא ליישם משימה וזאת על ידי שימוש אגרסיבי כפוי במשאבים של המחשבים ברשת , יש כאלו שקוראים לפעילות בוטנט – “מבצע משימה זדונית”

בוטנטים חוקיים ידועים חלקית

המטרה במקור היא היכולת לייצר סשנים בין משתמשים באותו פרוטוקול למשל IRC , מטרת פרוטוקול זה לדוג’ שימש כאופציה מובילה ליצירת הודעות טקסט ושיתוף כללי של מידע בקונפיגורציית client/server .

 

botnet בוטנט

בוטנטים זדוניים – דהיינו הרעים.

מטרת תכניות אלו הוא משימות שונות שנועדו ליצירת נזקים למשל DDOS או גניבת מידע ואו הכנה להתקפה גדולה ומורכבת הרבה יותר , סוג של להכין את השטח להתקפה הסייבר האמיתית.

שימוש נוסף הוא ספאם – שליחת מס’ עצום של הודעות ממקורות שונים למטרות שונות כמו שמוזכרות במאמר זה .

 

Chalubo botnet בוטנט

בוטנטים בשירות מדינות 

משמשים לצורך איסוף נתונים סמוי וגם לצרכי לוחמת סייבר שעליה יורחב בהמשך.

שיטות ידועות של בוטים להדבקה ואו להזרקה

שיטה יחסית פשוטה וותיקה היא להיכנס לרשת כלשהי דרך חיבור wifi וויפיי ומרגע שלתוקף יש גישה לגיטימית מוגבלת לחלק מהמטרות ניתן יהיה להגיע גם יותר רחוק ויותר פנימה למקום שהתוקף אינו אמור להגיע.

השיטה הנפוצה והמוכרת ביותר היא דרך התקפות פישינג שבהן התוקף שולח הודעת דואר אלקטרוני כשהוא מתחזה למישהו שהקורבן מכיר , הקורבן רואה מייל מוכר ועושה פעולה שמאפשרת החדרת הבוטוירוסתוכנה זדונית טרויאני לתוך המחשב של פותח המייל .

בוטנטים מתוחכמים יודעים לאתר לבד חולשות הקיימות אצל הקורבנות בין אם במחשב ברמת החומרה או ברמת התוכנה כגון דפדפנים או תוכנות כגון אופיס ואז אותו בוטנט מנצל את המשאבים לשכפול עצמי ולפעולות נוספות כגון נוזקה או תולעת ולא  תמיד ניתן להסירן בלי פעולות אגרסיביות עד רמה של ניתוק המחשב מן הרשת ניתוק מוחלט.

100
אתרי אינטרנט שנפרצים מידי יום

מבנה הבוטנט -botnet structure

ניתן לתאר את הבוטנט כלוחם שממש נשלח לשדה הקרב ומחליש עד מחסל את היריב  , חלק מפעולתו היא לצרף אליו חיילים נוספים שיעזרו לו לנצח  את היריב ( היריב הוא הקורבן )

החיילים האחרים נקראים על שם הדמויות הדימיוניות מהסרטים של המדע הדיוני והאימה  “זומבים”

מחשבים זומבים הם מחשבים שלא עושים רק מה שהם רוצים אלא עושים גם מה שהתוקף במרכז הבקרה שלו רוצה .

מרכז הבקרה של התוקף שולט על הכל  , על המחשבים הנגועים , על פרוטוקולי התקשורת  , על החומרה ועל שירותים צד ג’ .

bot master - מרכז הפיקוד של בוטנט

 

bot master – מרכז הפיקוד של בוטנט

התקפת בוטים botnet attack

התקפת בוטים ע”י בוטים של מנועי חיפוש היא מניפולציה של מנועי חיפוש לבצע סריקה של אתר או כתובת ספציפי ואף הטרדה של קבצים תפעוליים שקשורים לתפעול תקין טכני של האתר.

סוג מתקדם זה של התקפה לא תמיד מורגש מהר ע”י הקורבן.

דוג’ שתסביר בצורה פשוטה מהי התקפת גוגל בוט :

הבוטים של גוגל יגיעו מהר ויותר מידי לאתר כדי לסרוק ולדרג ולבדוק ולעשות כל מה שבוטים אמורים לעשות אבל הרבה יותר.

אינדוקס לאתר אמור ותקין אם יתבצע בתדירות שגוגל מחליטה והיא מחליטה לפי פרמטרים כגון כלל האתרים בתחום  , תדירות עדכון התוכן באתר כולו , כמות הגולשים ושינויים בה ותקינות האתר כולו ועוד .

אם מנסים או מצליחים להתערב בתדירות בדיקות פעילות הבוטים גוגל עלולה לחשוב שזה סוג של הטרדה והיא תוריד את התדירות הטבעית .

אם התדירות יורדת משמעותית ותוכן מתעדכן יחסית מהר או יותר אז חלק מהדפים או התוכן אינו מתאנדקס ומכאן עלולה להיות אפילו ירידה במיקומים.

הדרך להתמודד נגד סוג חדש אך נפוץ של התקפה היא דרך מעקב מעמיק בשינויים שחלים בsearch console , דרך מתקדמת יותר היא לאפיין את ההתקפה דרך ניתוח התנועות של הבוטים עצמם דרך הלוגים של השרת.

אם יודעים לזהות בוטים יודעים גם לאבחן את הטריגר שגרם להתקפה.

מומלץ להיוועץ עם איש מקצוע ולא לקחת את הזמן או לזלזל בפגיעה של סוג זה של התקפה.

זוהי התקפה שמטרתה לפגוע בקידום אורגני בצורה די מתוחכמת.

google bot attack

 

google bot attack

איך למנוע מבוטים או רובוטים סריקה של האתר
איך למנוע מבוטים או רובוטים סריקה של האתר
האקרים אוהבים את וויקס
האקרים אוהבים את וויקס