חיפוש

אתר זה מקודם בגוגל בלי קישורים

קידום בגוגל לאתרים ואפליקציות
קידום בגוגל לאתרים ואפליקציות

קידום אורגני בגוגל עם כל הקומבינות

מאמר זה יעסוק ויחשוף חלק מהקומבינות והחרטא שמבצעים חלק מבעלי האתרים או המקדמים המתקשים בקידום אורגני אבל לא רק, גם חברות קידום ותיקות יותר או פחות לא נמנעות משיטות אלו.

גוגל והאלגוריתם שלה למיקומים.

גוגל משפרת את שיטות הדירוג של אתרים מידי יום ומידי כמה חודשים מבצעת שינוי אלגוריתם שאלפי אם לא יותר אתרים חווים ירידות במיקומים שהיו להם לפני השינויים שגוגל ביצעה.

השיטות לפרסום בקידום:

קידום ממומן:

מי שמוכן לשלם על מיקומים לפי מס’ הקליקים או ההופעות בתוצאות החיפוש יופיע בשלושת המקומות הראשונים כשליד התוצאה תופיע המילה “מודעה” או “ממומן” למשל בפייסבוק או יוטיוב.

החיסרון בקידום ממומן: 

מתחרים עלולים ללחוץ על המודעות ולבזבז כסף למי שמפרסם סתם או במטרה לגרום לו להפסיד כסף.

קידום בגוגל בשלבים

השיטות של הצד האפל של המקדמים וחברות הקידום:

גוגל אורגני זה מלחמה: 

התחרות בתחומים תחרותיים במילות מפתח מבוקשות די קשוחה בלשון המעטה

התחום דורש ידע רב והרבה מן השיטות שעבדו עד לא מזמן עבור הרוב כבר לא עובדות כמו שעבדו לפני למשל קישורים וזה “מחייב” את מי שרוצה להישאר בתחום קצת לרמות (ככה זה בתחרות ומלחמה).

החיסרון בקידום אורגני:

חיסרון אחד קטן ומשמעותי לפעמים הוא שזה לוקח זמן ולא ניתן לדעת כמה זמן.

התחרות תלויה בלא מעט גורמים שיכולים להשתנות ולא תלויים בכם אלא בגוגל ובשוק.

אם למשל חברה שלא הייתה קיימת באונליין פתאום נכנסת לתחרות ומשקיעה משאבים

הרבה הרבה יותר מכם יש מצב שהיא תתברג במקומות הראשונים לאחר זמן מה אבל לזמן ארוך יותר

 היא תתברג לפי האיכות שגוגל כל הזמן דואגת לשפר לטובת הגולשים.

איך בודקים אתרים לקידום בגוגל

באיזו רמה ניתן לבדוק את המתחרים בגוגל

גרור לבחירת עומק הבדיקה

עומק בדיקה נבחר: 3

שיטות שיווק לא מוסריות אבל עובדות לפעמים.

יצירת מצג שווא של חברה גדולה או להמציא עובדים שלא קיימים.

לדוגמא: החברה שלנו מעסיקה 32 עובדים במחלקות שונות.

לשים באתר תמונות של חברות גדולות שלא ניתן לבדוק האם ומי מקדם אותן.

לדוגמא: תמונות של קוקה קולה אינטל וחברת חשמל, נסו לדבר עם ממליץ שעובד בחברה ויכול לאמת או להביע דעה על חברת הקידום.

לידים לעסקים

ביקורות מזויפות כגון חוות דעת.

תעשייה שמוכרת למי שרוצה ומאמין שזה עוזר לקידום ליצור פרופילים מזוייפים מתוך מחשבה שגוגל לא יודעת

 ולא תדע שמדובר בזיוף אבל ניתן לזהות יחסית בקלות למשל ביקורת אחת יחידה בכל חיי החשבון למשל בגוגל עסקים GMB.

לא כל כך סביר שאדם שלא הגיב לעולם על שום דבר פתאום פתח חשבון בgmail והגיב לעסק ספציפי.

ביקורת של ציון למשל כוכבים בלבד או ממש קצרה מילה או שתיים.

עברית או אנגלית קלוקלת ומשובשת בתגובה או בדירוג.

תגובות של פרופיל מזויף ניתן למצוא אם בודקים גם בעסקים שכבר לא קיימים למשל אותו מזוייף הגיב לעצמו או לעסקים  שרוב התגובות שליליות ופתאום דירוג גבוה או בתדירות גבוהה.

פרופילים מזויפים בגוגל ופייסבוק.

קל ליצור הטעייה וזיופים דרך חשבונות מזוייפים כל עוד לא יהיה על זה עונש או עבירה על החוק ובימים אלו לזמן כתיבת המאמר ינואר 2021

מתגבשים צעדים ולא רק בישראל למטרת מניעת הטעייה של הרשות להגנת הצרכן.

פרופילים מזוייפים מעלים שאלות טכניות על האתר שלהם או מבקשים חוות דעת על עיצוב או בעיות טכניות כשבחלק מן המקרים אין שום בעיה או שמי ששואל הוא אחד מהמקדמים

או בשמו של עסק מסויים שחושב שדרך תנועה לאתר הנ”ל יצליח בקידום אורגני אבל לא מדובר בגורם שמשפיע כי לא הכמות של התנועה קובעת את הצלחת הקידום.

מפות ומיקומים בגוגל עסקים.

יש מי שחושבים שאם יפתחו עוד ועוד מיקומים (כי זה לא עולה כסף) בגוגל ביזנס GMB יקבלו יותר מיקומים והופעות בתוצאות האורגניות של גוגל

אבל גוגל יודעת ומתי שהוא מענישה גם אתר פיסי או סוגרת מיקומים אלו במקרים של דיווחים ע”י גולשים אחרים.

מה יחפש הגולש אם הוא צריך אינסטלטור?

אם הגולש צריך טכנאי מחשבים מה יחפש?

אם לגולש יש צורך בעורך דין מה סביר להניח שיחפש

אם הגולש צריך מעצב גרפי מה יחפש בגוגל?

אם הגולש צריך מקדם לאתר שלו בגוגל?

מה הסיכוי שמי שצריך חשמלאי יחפש חשמל

אם הגולש צריך הלוואה מה כדאי לו שיחפש?

אם הגולש רוצה להזמין פרחים הוא יחפש חנות פרחים?

פרסום סמוי.

לפעמים רואים כותרת או משפט שמעורר המון סקרנות וynet לצורך הדוג’ מבצע זאת כבר שנים וכשנכנסים לקרוא מקבלים כתבה

 שמישהו משלם על קישור ממנה וכל מטרת הכתבה שלפעמים כל קשר בינה לבין המציאות הוא מקרי הינה פרסום והוצאת קישור.

כתבות באתרי חדשות למינהן מפרסמות אך לא מדגישות מספיק את העובדה שבסה”כ מדובר בכתבת חרטא למטרת הוצאת קישור לאתר שקנה ממנו כי יש המאמינים שקישורים מקדמים את האתר באורגני ב2021.

משרות מזוייפות לאיסוף ויצירת רשימות תפוצה.

פרסום משרות מזוייפות מביא תנועה לאתר ודרך זה האתר יתקדם, חרטא במיץ שקשוקה כי לא מדובר בכמות התנועה אלא באיכותה וברלוונטיות של הגולשים לנושא הכללי של האתר

וגם אז יש מידה מסוימת שממנה הדרך לירידה במיקומים בגוגל היא קצרה.

תעשיית הלידים (הבזוייה)

קידום לפי לידים, שלם רק על הלידים שתקבל!

אם נתקלתם בסוג כזה של עסקנים נפלתם לעקיצה, לידים יגיעו אבל דרך פרסום שקרי ומטעה ולכם הפראיירים ששילמו על לידים

ימכרו ממש לידים של אנשים אמיתיים רק ששום עסקה לא תיסגר ואם במקרה תיסגר אזי אולי במס’ 1 מתוך 100 לידים שרובם מזוייפים.

הכוונה במזוייפים היא ללידים של אנשים שראו פרסום למשהו שקרי לגמרי למשל : בוא לעבוד בהייטק או דרושים לשוק העבודה הישראלי 

מתחילים בתחום (שקר כלשהו) או בוא להרוויח בסייבר דרך קורס קצר בעלות נמוכה באינטרנט משכורת בין 12000-15000 בלי ניסיון!!

הצגת נתונים מסולפת

ישנם מקדמים המציגים תוצאות של כלי מדידה למהירות או תעבורה

שלא מעידים בשום צורה על איכות או הצלחה בקידום אורגני בגוגל.

למשל הצגה של מיקומים במילות מפתח שאף אחד לעולם לא יחפש

אבל מציגים מקום ראשון למשל “זיבי האינסטלטור שצולע”

תמונות שעושות רושם על מי שלא מבין שאלו תמונות שרק עושות רושם לרוב מוטעה
ניהול מוניטין זה להוריד מה שלא רוצים שיופיע בגוגל

למחוק משהו מגוגל לא פשוט אבל לגמרי אפשרי