מי אני? כותב המאמר
מייקל אנג'ל
קידום אתרים בגוגל שונה ומיוחד

מחקר מילות מפתח לקידום בגוגל

מחקר מילות מפתח הוא שלב קריטי בקידום אתרים בגוגל.
זהו התהליך שבו בוחרים את המילים והביטויים הנכונים שיביאו את הגולשים המתאימים לאתר .
כאן תוכלו ללמוד על הכלים והשיטות המומלצות לביצוע מחקר מילות מפתח מוצלח:

כלים ושיטות למחקר מילות מפתח
סוג הכלי תיאור יתרונות
Google Keyword Planner כלי חינמי של גוגל המאפשר למצוא מילות מפתח ולהעריך את נפח החיפושים שלהן. מדויק, נתונים ישירות מגוגל.
SEMrush כלי מקיף לחקר מתחרים ומילות מפתח עם נתונים סטטיסטיים נוספים. חקר מתחרים, נתונים מעמיקים.
Ahrefs כלי חיפוש מילות מפתח עם מיקוד באיכות הקישורים ומדדי SEO נוספים. ניתוח מעמיק של קישורים, תובנות SEO.
Ubersuggest כלי חינמי המציע הצעות למילות מפתח ותובנות אודות תחרות. ידידותי למשתמש, חינם עם אפשרויות נוספות.

בחירה נכונה של מילות מפתח היא מפתח להצלחה בקידום אתרים.
השתמשו בכלים ובשיטות המתאימות ביותר לצרכים כדי להגיע לתוצאות הטובות ביותר.

Image 1 Image 2 Image 3
קידום בעזרת הכלי לתכנון מילות מפתח

שאלות ששואלים רוב האנשים בכל הקשור לבחירת מילות מפתח טובות לקידום בגוגל

“אינסטלטור” או “כמה עולה סתימה?”

אדריכלית מומלצת או “רעיונות לעיצוב הבית בזול?”

צלם אוכל או “כמה עולה צלם מקצועי ליום צילום?”

עורך דין פלילי או מחיר שכ”ט עו”ד פלילי במרכז?

קידום אתרים או מקדם אתרים?

פרחים נתניה או כמה עולה זר פרחים נתניה?

חשמלאי או החלפת לוח חשמל מחירים?

בניית אתרים או “אתר פשוט זול מחירון”

מסעדה הודית או אוכל הודי תל אביב פתוח עכשיו?

משרות הייטק או מתכנת ג’וניור ללא ניסיון מרכז?

יודאיקה או חמסה מחירים?

“קורס עזרה ראשונה” או כמה זמן קורס עזרה ראשונה?

“טויטה היברידי” או טויטה 2022 קאמרי היברידי יד 2?

התשובה היא כן, הדרך לדעת מהן המילים הכי טובות לא ממש קלה.

גולשים מחפשים ביטויים או מילות מפתח בשפה של מקדמי אתרים בצורה שממש לא באה לידי ביטוי או דיוק בתכלס \ במציאות!

לדוגמה: 

אם גולש צריך אינסטלטור אז מילת המפתח הכי טובה היא אינסטלטור, אז זהו, שלא..

הדרך שבה הגולשים יקבלו בדיוק מה שהתכוונו למצוא בגוגל מאוד שונה.

גולשים לא מחפשים לפי מילות מפתח טובות יותר אלא לפי הכוונה שלהם.

מומלץ לקרוא את המאמר בנושא: למה בדיוק התכוון המשתמש למצוא כשחיפש בגוגל?

הכלים שנמצאים היום בחינם למשל כלי מילות המפתח של גוגל google Ads נותן מילות מפתח לפי ביקוש של מפרסמים.

יש המון הבדל במילים הכי טובות למפרסמים מאשר למילים של המשתמשים באורגני.

גוגל לא מספקת מידע על מה שמשתמשים מחפשים באורגני.

מומלץ להרחיב ידע בנושא איך לבחור מילות מפתח נכונות שיעזרו לקידום בגוגל

 

אם לא חושבים כמו מקדמי אתרים אלא כמו הגולשים בכל תחום שהוא, זה מה שצריך כדי למצוא את הביטויים הטובים ביותר לקידום.

מקדם אתרים שיחשוב כמו מקדם אתרים יישאר מאחור בתוצאות האורגניות.

תוכן למקדמי אתרים
מציאת מילות מפתח עם הכלי לתכנון מילות מפתח
סקירה של הכלי לתכנון מילות המפתח ואיך הוא עוזר בבחירת המילים הנכונות.
טיפים שימושיים לשימוש בכלי, כגון כיצד לפרט מילות מפתח ואילו מילים להימנע מהן.
היתרונות של השימוש בכלי זה, כגון קבלת מילות מפתח מומלצות ובדיקת התחרות עליהן.
כמה מהחסרונות או האתגרים בשימוש בכלי לתכנון מילות מפתח.
אלטרנטיבות לכלי לתכנון מילות המפתח שיכולות לעזור במציאת מילים רלוונטיות.
Interactive Buttons and Links

מי לא מכיר את הכלי לתכנון מילות מפתח של גוגל?

 

איך עושים מחקר מילות מפתח?

בעידן הדיגיטלי של היום, נוכחות חזקה באינטרנט חיונית לעסקים בכל הגדלים.

בין אם אתה מתחיל עסק קטן או תאגיד גדול, אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO) חשובה מאוד כדי להביא את האתר לראש דפי התוצאות של מנועי החיפוש (SERPs) ולמשוך לקוחות חדשים בגוגל אורגני ובממומן.

אחד הכלים החשובים ביותר בכל ארסנל של מקדם אתרים הוא הכלי לתכנון מילות מפתח.

במאמר זה, נצלול עמוק לתוך עולם הכלים לתכנון מילות מפתח ונראה כיצד להשתמש ביעילות.

תוכנות עזר של כרום לקידום עם AI

  1. ChatSonic
  2. TweetGPT
  3. Prometheus
  4. YouTube Summary with ChatGPT
  5. Summarize
  6. ReaderGPT
  7. Merlin
  8. ShareGPT
  9. Fancy GPT
  10. ChatGPT Prompt Genius
  11. ChatGPT for Google
  12. ChatGPT Writer
  13. WebChatGPT
  14. Engage AI
  15. Talk-to-ChatGPT
דוגמה לבדיקה וציון של גוגל כדירוג איכות לדף

סימולציית דירוג איכות URL - Page Rank SEO

הכניסו את כתובת האתר שלכם על מנת לקבל דירוג איכות אקראי ולשפר את האופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO). הדירוג שניתן הוא אקראי ואינו משקף את הדירוג האמיתי של האתר.

תוצאה:

מה זה נפח חיפוש יחסי?

נפח חיפוש יחסי מתייחס לפופולריות או לתדירות של מילת מפתח או ביטוי ספציפיים בהשוואה למילות מפתח אחרות.

מבוטא כאחוז מנפח החיפוש הכולל עבור קבוצה של מילות מפתח קשורות או לתקופת זמן מסוימת.

לדוגמה, אם נפח החיפוש הכולל עבור קבוצה של מילות מפתח קשורות הוא 100,000, ונפח החיפוש עבור מילת מפתח ספציפית הוא 10,000, אז נפח החיפוש היחסי עבור מילת מפתח זו יהיה 10% (10,000/100,000).

נפח חיפוש יחסי יכול להיות שימושי לזיהוי מילות המפתח הפופולריות והרלוונטיות ביותר עבור נושא או תעשייה מסוימת. 

זה גם יכול לעזור להשוות את הפופולריות של מילות מפתח שונות ולזהות מגמות לאורך זמן.

עם זאת, חשוב לציין שנפח החיפוש היחסי לבדו אינו מעיד בהכרח על האיכות או היעילות של מילת מפתח. 

נפח החיפוש הוא רק גורם אחד שיש לקחת בחשבון בעת ביצוע מחקר מילות מפתח ופיתוח הקידום בגוגל. 

אין ברירה וחשוב לקחת בחשבון  את הגורמים האחרים  שלפעמים חשובים אפילו יותר כמו תחרות מילות מפתח, כוונת משתמש ורלוונטיות לתוכן.

מה רוצה המשתמש?

כוונת המשתמש, המכונה גם כוונת חיפוש, מתייחסת לסיבה או למניע מאחורי שאילתת החיפוש של המשתמש.

תיאור זה בהסבר פשוט הוא מה המשתמש מחפש ומה הוא מקווה להשיג על ידי ביצוע החיפוש.

הבנת כוונת המשתמש חיונית ליצירת תוכן העונה על צרכי המשתמש ומספק חווית משתמש חיובית.

בחירת מילות מפתח תהיה הכי טובה לפי כמה שתהיה מדויקת לכוונות המשתמשים.

בדרך כלל ישנם ארבעה סוגים עיקריים של כוונת משתמש:

כוונת מידע:

מה בדיוק עבר בראש של המשתמש כשחיפש!

המשתמש מחפש מידע על נושא, מוצר או שירות ספציפיים. 

ייתכן שהם מחפשים תשובות לשאלה, חוקרים נושא מסוים או מחפשים מידע כללי.

כוונת ניווט:

המשתמש מחפש אתר או עמוד ספציפיים.

ייתכן שהם מנסים למצוא מותג או חברה מסוימים, או שהם מחפשים מוצר או שירות ספציפיים באתר.

כוונת עסקה:

המשתמש מחפש לבצע רכישה או להשלים פעולה ספציפית, כגון מילוי טופס או הרשמה לשירות.

כוונה מסחרית:

המשתמש חוקר מוצרים או שירותים מתוך כוונה לבצע רכישה בעתיד.

מהו הכלי לתכנון מילות מפתח?

כלי לתכנון מילות מפתח הוא יישום תוכנה שעוזר לזהות ולנתח את מילות המפתח שבהן אנשים משתמשים כדי לחפש מוצרים או שירותים הקשורים לעסק.

על ידי ניתוח מילות מפתח אלו, תוכל לבצע אופטימיזציה של האתר והתוכן כדי לדרג גבוה יותר בדפי התוצאות של מנועי החיפוש, למשוך יותר תנועה לאתר ובסופו של דבר להגדיל את המכירות.

כלים מומלצים למציאת מילות מפתח.

כלים לתכנון מילות מפתח מגיעים בצורות וגדלים רבים, החל מכלים פשוטים בחינם ועד לפלטפורמות מורכבות ברמת הארגון.

כמה מכלי תכנון מילות המפתח הפופולריים ביותר כוללים את Google Keyword Planner, Ahrefs, SEMrush, Moz וכלי מילות המפתח.

מה המשתמש מצפה למצוא אחרי שחיפש בגוגל?

השימוש בכלי לתכנון מילות מפתח הוא פשוט יחסית, אך הוא דורש מעט מחקר וניתוח כדי לקבל את התוצאות הטובות ביותר. 

להלן מדריך שלב אחר שלב לשימוש יעיל בכלי לתכנון מילות מפתח:

שלב 1: זהה את קהל היעד

הצעד הראשון בשימוש בכלי לתכנון מילות מפתח הוא זיהוי קהל היעד. 

  • מי האנשים שאליהם אתה רוצה להגיע עם האתר והתוכן? 

  • מהי הדמוגרפיה, תחומי העניין והצרכים? 

לאחר שתבינו ברור את קהל היעד, תוכלו להתחיל לחשוב על מילות המפתח שבהן סביר להניח שהם ישתמשו בעת חיפוש מוצרים או שירותים הקשורים לעסק.

שלב 2: סיעור מוחות של מילות מפתח פוטנציאליות

השלב הבא הוא סיעור מוחות של רשימה של מילות מפתח פוטנציאליות שבהן קהל היעד עשוי להשתמש כדי לחפש את המוצרים או השירותים. 

אתה יכול להשתמש במגוון משאבים כדי ליצור רעיונות למילות מפתח:

תכונת ההשלמה האוטומטית של גוגל: 

כאשר אתה מתחיל להקליד שאילתת חיפוש בגוגל, מנוע החיפוש יציע שאילתות קשורות על סמך מה שאנשים אחרים חיפשו.

Google Trends: 

כלי זה מראה את הפופולריות של שאילתות חיפוש ספציפיות לאורך זמן, כך שתוכל לזהות מגמות וגרסאות עונתיות בהתנהגות החיפוש.

כיצד להשתמש בכלי לתכנון מילות מפתח

שלב 3: נתח את נפח החיפוש ורמת התחרות של מילות המפתח

לאחר שתהיה רשימה של מילות מפתח אפשריות, תוכל להשתמש בכלי לתכנון מילות מפתח כדי לנתח את נפח החיפוש ורמת התחרות של כל מילת מפתח. 

נפח חיפוש מתייחס למספר הפעמים שאנשים מחפשים מילת מפתח מסוימת בכל חודש, בעוד שרמת התחרות מתייחסת למספר אתרים אחרים שממקדים למילת מפתח זו.

באופן אידיאלי, אתה רוצה למקד למילות מפתח עם נפח חיפוש גבוה ותחרות נמוכה. 

עם זאת, חשוב לאזן בין גורמים אלו לבין הרלוונטיות של מילת המפתח לעסק והכוונה מאחורי החיפוש. 

לדוגמה, ייתכן שמילת מפתח עם נפח חיפוש גבוה לא תהיה רלוונטית לעסק אם היא לא תואמת למוצרים או לשירותים שאתה מציע.

שלב 4: צמצם את רשימת מילות המפתח

בהתבסס על תוצאות ניתוח מילות המפתח, תוכל לצמצם את רשימת מילות המפתח הפוטנציאליות כדי להתמקד באפשרויות המבטיחות ביותר. 

הקפד לשקול את הרלוונטיות של כל מילת מפתח לעסק ואת הכוונה מאחורי החיפוש, כמו גם את נפח החיפוש ורמת התחרות.

שלב 5: תוכן מותאם למילות המפתח

לבסוף, אתה יכול להשתמש ברשימת מילות המפתח כדי ליצור תוכן איכותי מותאם למנועי חיפוש. 

כדאי לכלול פוסטים בבלוג, תיאורי מוצרים, דפי נחיתה וסוגים אחרים של תוכן. 

הקפד להשתמש במילות המפתח באופן לא מלאכותי ועם חשיבה על התוכן שיהיה מותאם במיוחד למבקרים באתר.

דוגמה לשימושים בכלי מילות המפתח.

זיהוי נפח החיפוש: 

השתמש במתכנן מילות המפתח של גוגל כדי לזהות את נפח החיפוש עבור מילות מפתח שונות. 

חשוב להבין אילו מילות מפתח פופולריות יותר ולכן, פוטנציאליות יותר ערך עבור העסק.

נתח תחרות:

מתכנן מילות המפתח של גוגל יכול גם לעזור להבין עד כמה מילות מפתח שונות תחרותיות וקשות לקידום באורגני או יקרות מאוד בקידום ממומן.

תכנון מסעות פרסום \ קמפיינים:

מתכנן מילות המפתח של גוגל יכול להיות כלי רב ערך לתכנון מסעות הפרסום ב-Google Ads (גוגל ממומן או אדוורדס).

על ידי ניתוח נפח החיפוש של מילות מפתח והתחרות, תוכל לקבוע אילו מילות מפתח למקד במודעות ולהתאים את הצעות המחיר בהתאם.

בצע אופטימיזציה של דפי נחיתה:

השתמש במתכנן מילות המפתח של גוגל כדי לזהות מילות מפתח שרלוונטיות לדפי הנחיתה.

רעיונות תוכן חדשים:

מתכנן מילות המפתח של גוגל יכול להיות כלי נהדר ליצירת רעיונות תוכן חדשים. 

על ידי זיהוי מילות מפתח וביטויים קשורים לאזור ומיקום פיסי.

בצע לוקליזציה שזו טכניקה של קידום מותאם למיקום גיאוגרפי: 

אם לעסק יש נוכחות פיזית, אתה יכול להשתמש במתכנן מילות המפתח של גוגל כדי לזהות מילות מפתח שרלוונטיות לאזור המקומי.

תהליך קבלת החלטה של משתמש
תהליך קבלת החלטה של משתמש

איזה מילים או ביטויים פחות טובים לקידום?

בעת שימוש בכלי קידום אתרים למילות מפתח, ישנם סוגים מסוימים של מילים שכדאי להימנע מהתמקדות בהם. 

דוגמאות למילים רעות שכדאי להימנע מהן:

מילות מפתח גנריות: 

מילות מפתח גנריות הן לרוב רחבות ותחרותיות מאוד, מה שמקשה על הדירוג עבורן.

לדוגמה, אם אתה מוכר נעלי ריצה, סביר להניח שהמיקוד למילת המפתח “נעליים” לא יהיה יעיל במיוחד, מכיוון שהיא גנרית מדי ואינה מכוונת ספציפית לאנשים שמחפשים נעלי ריצה.

מילות מפתח לא רלוונטיות: 

 

התמקדות במילות מפתח לא רלוונטיות שאינן קשורות לעסק או לאתר עלולה לפגוע בתוצאות הקידום. 

הסיבה לכך היא שמנועי חיפוש עשויים לראות את האתר כספאמי או באיכות נמוכה אם אתה ממקד למילות מפתח שאינן רלוונטיות לתוכן.

מילות מפתח בשימוש יתר: 

 

מילות מפתח שנמצאות בשימוש יתר בתעשייה או בנישה עלולות להיות קשות לדירוג, מכיוון שסביר להניח שיש תחרות רבה על מונחים אלו. 

במקום זאת, נסה להתמקד במילות מפתח עם זנב ארוך יותר ספציפיות וממוקדות לקהל.

מילות מפתח של מילה אחת: 

 

מילות מפתח של מילה בודדת הן לרוב רחבות ותחרותיות מאוד, מה שמקשה על הדירוג. 

במקום זאת, נסה להתמקד בביטויים ארוכים יותר וספציפיים יותר שממקדים טוב יותר את הקהל ואת שאילתות החיפוש.

מילות מפתח מטעות: 

שימוש במילות מפתח מטעות או מטעות עלול להשפיע לרעה על האמינות והמוניטין של האתר. 

לדוגמה, אם האתר מוכר מוצרים טבעוניים, אבל אתה ממקד למילת המפתח “בשר”, הדבר עלול להטעות לקוחות פוטנציאליים ולפגוע במוניטין המותג.

בינה מלאכותית AI

התחום \ הנישההטעות של רוב המקדמיםמה מומלץ בשיטת מייקל
מנעולנותמנעולן בתל אביבהחלפת מנעול יונדאי מחיר
חשמלאיםחשמלאי בתל אביבהחלפת לוח מחירים \ תל פאזי
הדרכות רפואיותהדרכות בשמות שוניםחידוש רישיון עזרה ראשונה
טבעות טבעות זהב כסף יהלומיםמתנות מיוחדות לאירוסים
שירותי סליקת אשראישירותי סליקהכמה עולה סליקה בחברת...
אינסטלטוריםאינסטלטור במרכזכמה עולה סתימה בשירותים
מקדם אתריםמקדם אתרים ..זיבי זיבי בלה בלהאיך מקדמים את האתר בגוגל בלי קישורים
טיפול פסיכולוגימה זה פסיכולוגיה או חפירה אחרתבעיות שינה ולחץ נפשי