חיפוש

אתר זה מקודם בגוגל בלי קישורים

התשובה לכותרת של המאמר תינתן ממש בקצרה כי נושאי המאמר מורכבים טיפה יותר אבל מעניינים.

הסיבה שדף הבית לא רלוונטי לרוב הגולשים היא שדף הבית לא מומלץ שיהיה ארוך ומיועד יותר לייצוג העסק או החנות ולא בכדי למכור או להציע שירותים במס’ רב.

שתי דוג’  למה דף הבית לא קריטי לקידום אורגני בגוגל: 

אתר המציע שירותים למשל עורכי דין עוסק במגוון תחומים ולא רק אחד אם לוקחים למשל עו”ד לתאונות דרכים אז נכון יותר לא להעמיס מידע על גולשים שמחפשים טלפון של עו”ד ותמונה שלו והיסטוריה בקצרה וזהו, דף קצר וענייני ומתומצת.

אתר מכירות למשל של מוצרים לגינה או לבית מכיל נושאים רבים!

למה שגולש שחיפש עורך דין לתאונות בתל אביב יקבל את חוק ביטוח לאומי 

עם הרחבות פרשנויות ופסקי דין על מחלות שגם הן עילה לחיפוש עורך דין לתאונות?

אותו עו”ד שהאתר שלו מכיל גם תביעות בתחומים שונים לא יסרב לקבל תביעה נגד ביטוח לאומי או מוות ברשלנות וכיו”ב.

למה שאיש מקצוע שרושם בגוגל מכסחת דשא יקבל בעמוד המכירות 

 דף הבית \ עמוד הבית הצעות לשירותי גינון או חומרי הדברה?

 (אם הגולש חיפש מכסחת דשא אז להציג לו מוצרים של הדברה יהיה בזבוז זמנו היקר של הגולש).

אם הגולש היה מחפש חומרי הדברה אז כדאי שיגיע לדף עם חומרי הדברה ולא מכסחות דשא!

 

מה זה קידום אורגני או seo ? 

דבר ראשון מדובר בשיטות , שיטות של שיפור מיקומים בתוצאות החיפוש של מנוע חיפוש כלשהו ולאו דווקא גוגל אבל את מי מעניין מנועים אחרים חוץ מגוגל! (לא את קוראי מאמר זה)

ראשי התיבות הם search engine optimization.

בעברית פשוטה מיטוב\שיפור  התוצאות של אתר במנועי החיפוש.

למה זה נקרא אורגני?

איזה פילוסוף תיאורטיקן בשנת 2004 ( ג’ון קילרוי John Kilroy in a 2004 )כתב איזה מאמר והשתמש בביטוי כי להבדיל קידום אורגני מהו מקידום ממומן למשל ppc או cpc .

לדעת כותב המאמר אורגני (משם נגזרה המילה ומשמעותה הושלך על קידום) פירושו כמו בפירות וירקות ובכלל אוכל אורגני שנקי מכימיקלים או חומרי הדברה (רעלים) או התערבות של משהו שלא מהטבע נטו.

קידום אורגני – 

קידום נקי ללא הבדלי גזע דת מין וכל פרמטר אחר שניתן לתמרן בו או איתו לצרוך ההקשר את התוצאות בגוגל. (במנוע החיפוש)

ppc – pay per click

cpc – cost per click 

שני האחרונים הנם קידום בתשלום או על קליקים או על דברים אחרים שמי שמשלם יותר מקבל מיקום טוב יותר באזור הממומן.

השאלות החשובות לקידום אורגני והנפוצות ביותר.

רלוונטיות מהי ולמה היא כל כך חשובה באלגוריתם?

ההבדל הכי ברור בין קידום אורגני לממומן שבממומן כל זמן שאתה משלם אתה מקודם או נשאר במיקומים של הממומן בתנאי שאף אחד אחר לא הציע יותר כסף ממך לגוגל.

קידום אורגני עובד אחרת, מטבע היותו נקי ממניפולציות ואמור להיות כביכול מן הטבע וחף ממניפולציות או קומבינות אזי לא נדרש כסף או השקעה מתמשכת בקידום האורגני מלבד כמה דברים שכבר נגיע אליהם במאמר.

בקידום בגוגל בשיטת האורגני עושים שימוש בכל מיני טכניקות כדי לשפר את המיקומים בתוצאות כידוע של גוגל .

להלן סקירה קצרה של שיטות קידום אורגני: 

שיטת הקישורים שעבדה המון המון שנים אבל כבר לא עובדת כיום ואם עובדת בעתיד הקרוב סביר להניח שתיעלם כפקטור שמשפר תוצאות.

ישנם כאלו שיקראו את השורה האחרונה (הקודמת) ויזדעזעו כי אם לא באמצעות קישורים backlinks אז איך?

מה משפר את התוצאות של אתרים בגוגל? (זה מה שישאלו כל אלו שלא מבינים מהו קידום אורגני) וניתן לראות דוג’ לפרצוף של מקדם בתמונה במאמר זה כשאומרים לו : הלו , הלו , קידום אורגני עובד בלי שום קישורים!!!

קידום אורגני מצליח בלי קישורים!

טכניקות ושיטות קידום אורגני שונות

איך גוגל יודעת מה לשים קודם בתוצאות שלה מתוך  מיליארד אתרים?

חברת גוגל פיתחה ומפתחת שיטות כדי שהמחשבים שלה יותר נכון כל מיני חתיכות קוד במחשבים יבצעו את הדירוג של אתרים במקום להעסיק בני אדם.

מחשבים אוכלים חשמל ואפשר להחליף אותם בקלות ואפילו למחזר , בני אדם לא ניתן למחזר והם גם אוכלים הרבה. (במיוחד אם אתה עובד בגוגל)

שיטות אלו של מחשבים שקובעים מהו אתר טוב יותר נקראות גם בשם המפוצץ והמפחיד : אלגוריתמים.

האלגוריתמים של גוגל לדירוג באורגני.

כאמור תוכנות שונות שגוגל מפעילה ממיליוני מחשבים כדי לקבוע איזה אתר יהיה במקום טוב יותר בתוצאות חיפוש שלה.

להלן פירוט קצר קצרצר על הבדיקות (של האלגוריתמים).

ניתוח מילות החיפוש או התאמות לחיפוש של הגולש : 

האלגוריתם נקרא לו מס’ 1 אוסף מידע מהאתר של גוגל למשל מי חיפש מה ומאיזו מדינה ובאיזה מכשיר השתמש ולמה סביר להניח שהוא חיפש מה שחיפש (הגולש חיפש כן? )

אלגוריתם מס’ 2 מוצא התאמות למה שאלגוריתם מס’ אחד מצא ואסף וניתח ומגיש את כל המידע למס’ 2.

מס’ 2 פשוט מוצא תוכן שהכי רלוונטי לנתונים של מס’ 1.

גולשים=משתמשים=כסף!!! זו הנוסחא הסודית של גוגל.

איך נראות התוצאות שמוצגות לגולש?

הן נראות כמו דף באתר של כותב המאמר , דף ללא שום חשיבה על עיצוב אלא על מה שחשוב לגולשים ולמה?

כי גולשים שווים כסף , ככל שיהיו יותר גולשים כך יהיה קהל גדול יותר למכור לו אבל לא כל גולש הוא עם כיסים עמוקים (גולש רלוונטי) אז הגולשים הכי רלוונטיים יכניסו הכי הרבה כסף לבעל האתר שבו הם יהיו לאחר שהגיעו מהתוצאות של גוגל.

איכות התוכן או יותר נכון הרלוונטיות של התוכן.

הוא אלגוריתם מס’ 3!

עובד בשיתוף עם אלגוריתמים אחרים (יש לגוגל עשרות סוגים של אלגוריתמים) ומחליט עד כמה התוכן רלוונטי לגולש שחיפש ונתן עבודה לאלגוריתם מס’ 1.

מהי רלוונטיות של התוכן במילים פשוטות?

לפי גוגל התשובה היא : עד כמה התוכן עדכני ומתאים בדיוק למה שחיפש הגולש (לא ממש דיוק של 100%)

גוגל לפעמים מטעה בכוונה את בעלי האתרים כי היא לא כל כך אוהבת מקדמי אתרים בגלל שרובם לרוב תחמנים ומניפולטיבים אבל לא כולם!

לדוג’ ניתן לראות הטעייה באחד המדריכים שלגוגל בעצמה על הסבר מהו חיפוש בגוגל ואיך הוא עובד.

גוגל לא באמת מתכוונת לרע והיא לא באמת מטעה כמו שנכתב בפסקה האחרונה בנוסף לתמונה.

מטרת גוגל עם כל האלגוריתמים שלה היא למצוא ולתת לגולשים את המקסימום ואם הגולשים יהיה מרוצים הם יבואו בהמוניהם ויותר ויותר ויותר כסף ייכנס לגוגל דרך הכשרות ופרסום וכלים לפיתוח ולקידום החברה כולה ברמת קשרים אישיים וטכנולוגיה שרובה בחינם אבל תמיד ניתן לקנות בתשלום עוד טכנולוגיה מגוגל למשל מפות api וסביבות פיתוח ושרתים והרשימה עוד ארוכה לאפשרויות של הנוסחא שכבר לא כל כך סודית של גוגל לעשות עוד ועוד כסף. (מגולשים)

דעה אישית - מילים אלו מבטאות את המציאות שנקראת גם טיפשות ההמונים.(הטיפשים הם כל המקדמים שחושבים שגוגל מטומטמת)

האלגוריתם הרביעי – הצגת התוצאות הרלוונטיות ביותר לגולש.

האלגוריתם החמישי בודק ux \ ui 

או יותר נכון באיזו קלות ונוחות (טכנית) המשתמשים צרכו את התוכן באתרים שקיבלו כהצעה מגוגל.

הבדיקות הטכניות בקצרה הן:

רספונסיביות ומהירות טעינה \ רינדור במילים פשוטות מהירות הדף כפי שנמדד בכרום ובgoogle page insight שנבנה ופותח וממשיך להשתפר ע”י גוגל בעצמה.

כלים לבדיקות מהירות כפי שגוגל מבצעת רואה ומנתחת

לאחר הכל האלגוריתם הרביעי משפיע על השלישי (מס’ 3 במאמר).

PageSpeed Insights

Webpagetest.org

האלגוריתם הרביעי עושה שימוש בטכנולוגיות כגון AI ו DSL.

גוגל מייצרת מאגר נתונים על כל גולש בכל חייו והתנהגותו עם ובכל מכשיר אלקטרוני כלשהו וגם לא אלקטרוני.

המטרה היא למצוא ולייעל את ההתאמה ע”פ רוב וע”פ חוקיות בעבר ובהווה כדי לפתח כלים שבעתיד הלא רחוק יהיו טובים עוד יותר בהתאמת תוכן לגולשים כדי שיהיו מאושרים ומסופקים ממה שמקבלים ועשיית כסף מהגולשים לגוגל.

אופטימיזציה בגוגל היא לא תמיד נוגעת לקידום אורגני אלא להגדלת רווחים.

אינטליגנציה מלאכותית ולמידת מכונה הן תחומים שנלמדים כחלק מלימודי השנה השלישית במדעי המחשב באקדמיה ומתפתחות כל הזמן אפילו בזמן הנוכחי שבה גולשים קוראים מאמר זה.