חיפוש

אתר זה מקודם בגוגל בלי קישורים

איך לבחור מעצב גרפי או סטודיו לעיצוב גרפי?

הדרך הטובה ביותר היא אהבה , אהבה לדוג’ שמקבלים מהעסק שמציע שירותיו או שפניתם אליו כלקוחות לתיק עבודות.

להלן טיפים: 

מצאו ממליצים לבד ואל תשאלו את בעל העסק האם הוא ממליץ על ממליץ.

נסו לבדוק האם הממליצים אכן אמיתיים , יש יותר מדרך אחת לעשות זאת וזה דורש חשיבה.

הסכם מסודר או יותר נכון תיאום ציפיות בינכם לבין העסק יעזור למנוע חילוקי דעות.

כמה אפשר להרוויח מעבודה בתור מעצב בסטודיו מקצועי לעיצוב גרפי או תלת מימד?

כמו בכל תחום מקצועי או בהייטק הכל קשור לניסיון וגם לתכונות נוספות כשמדובר בדיזיין.

חשוב להיות יצירתי עם ראש פתוח.

מחוץ לקופסא היא לא רק סיסמא.

מה יותר טוב שכיר או עצמאי בתחום ?

פעם שכיר היה נחשב בעיני רבים מתחום בטוח ללא סיכונים עם הכנסה יציבה ולאורך שנים רבות , כיום כבר לא.

לאחר משבר הקורונה ב2020 הגיע שינוי בתודעה, שינוי בחשיבה וקבלת החלטות אצל המעסיקים שלא ממש חייבים להעסיק עובדים במשרדים

שעולים לא מעט אלא כל עובד יכול גם לעבוד מהבית במיוחד בתחום העיצוב.

ניתן לעבוד במתכונת של פרילנסרים והפתרון עדיף לרוב על כל הצדדים

גם המעסיק וגם למעצב הגרפי הקטן או בינוני שנוח לו ללא נסיעות למשרד

ופקקים וחנייה וזמנים ולחץ.

הכי פשוט לקבל משימות ולעמוד בהן כשאתה בעצמך מנהל את עצמך

נדרשת משמעת עצמית אבל אפשר בקלות לעבוד על הכישורים הללו 

ולשפר עוד יותר את ניהול הזמנים של עבודה מהבית.

האם להיות מעצב גרפי זו בחירה בטוחה כמקצוע?

עם התקדמות הטכנולוגיה וכמובן כניסה של יותר ויותר בעלי מקצוע

לתחום שעובדים מהבית וגם גובים פחות כמובן שיש סיכון לפרנסה  אבל …….

זה לא צריך להדאיג אף אחד שיבחר בתחום כקריירה!

מי שטוב עובד וימשיך לעבוד ומי שטוב הוא זה שיביא ערך מוסף

למשל דימיון ויצירתיות ובעצם ביטוי למשהו שאולי לא קיים כיום כמו חוצפה בעיצוב , שבירת מוסכמות מקובלות בעיצוב גרפי מסורתי.

במילים פשוטות כדאי להיות מיוחד ולחשוב שוב כמו שכבר הוזכר במאמר זה מחוץ לקופסא!

האם חובה להיות מוכשר באיור או בציור כדי להצליח בתחום?

התשובה היא ממש ממש לא.

הכל נמצא בכלים המקצועיים גם למי שאינו מוכשר בציור  , כן נדרש להיות יצירתי למשל אם המטרה היא לתת ביטוי בתחום המיתוג למאכל מסויים

אז ניתן להציגו אולי כמשהו שממש לאנמצא בדוג’ או מקובל לחשוב עליו סטנדרטי למשל עגבניה כחולה ורודה בצורת פירמידה!

 

תחומי התמחות קשורים לעיצוב גרפי

  • עיצוב ייחודי ואיור פוסטרים לחדרי ילדים 
  • עיצוב לאינטרנט של לוגו או גלריות
  • עיצוב גרפי חכם קולקציית הזמנות
  • עיצוב ייעודי למשל מטבחים וחללים
  • עיצוב גרפי ורעיוני של אתרים ואפליקציות באינטרנט.

מהו המיתוג הנכון והטוב ביותר למטרות שונות?

למה צריך מיתוג או איך זה קשור להצלחת קמפיין פרסומי?

איך מיתוג נכון יכול לפגוע או להרים את המכירות באינטרנט? 

עיצוב ואיור פוסטרים או כרזות

המעצב הגרפי כדאי שיתאים בהתאמת רצון הלקוח ודעתו או יותר נכון רצונותיו לרצון כל מי שאינו הלקוח למשל הלקוחות של הלקוח.

הצופים בעיצוב או בפוסטר צריכים (או במקום המילה צריכים כדאי ש..) להוציא מהפה או לפחות לחשוב על המילה וואוו!!!

הדיוק התוכן והניסוח לא פחות חשובים ולא צריכים להיות פחות ממושלמים.

המחשבה על הצופים צריכה להיות הבסיס לפני שניגשים בכלל לתכנן את הכרזה או הפוסטר.

טיפים למעצב הגרפי המקצועי

משפט קולע בדיוק כתוב (טקסט ואולי שאלה ) לצופים בעבודה הגמורה.

תמונה שלא ניתן להתעלם ממנה אך במידת האופטימיזציה האפשרית לנושא חווית המשתמש למשל תמונה שתגרום לגולש להסתכל ואולי להפסיק כל מה שעושה ואפילו לא לקרוא את הטקסט או המבצעים או מה שחשוב מבחינה של המרה עסקית אלא מסר שעובר ישירות לנשמה ולתודעה של הצופה.

כל זה נמצא בתמונה שכל כך משפיעה על דעת הצופה.

מה לא כדאי למעצב גרפי לעשות או יותר נכון טעויות נפוצות.

בחיים יש משפט באנגלית : less is more.

פחות זה יותר !

פחות מידע \אינפורמציה לפעמים יותר מועיל לגולש או ללקוחות העסק.

צבעים לא תמיד צריכים להיות עזים או בכלל בצבעים, לפעמים ניתן להשיג ניצחון בהעברת המסר השיווקי ע”י שימוש בשחור לבן.

יש לשים לב ולתת דגש מהותי חזק באחריות המקצועית של המעצב על מה שהלקוח צריך והלקוחות שלו צריכים ולא רק מה הם רוצים.

הלקוחות רק חושבים שהם יודעים מה טוב ונכון , לא תמיד אבל ברוב המקרים , מעל 90% למרבה הצער.

תחומי האחריות של מעצב גרפי

עבודות הדפוס מכילות את הקו המנחה למיתוג או תכנון של כל אריזות המוצרים ואו אתרי אינטרנט או מדיה אחרת כתובה למשל .

כל מה שניתן לעצב כגון תמונות ייחודיות והטיפוגרפיה שהיא ממש אמנות בפני עצמה העוסקת בסידור מדוייק של צורות הטקפט והפונטים לא רק אסתטית אלא גם בהקשר להנגשה על כל המורכבות בנושא למשל מרחק בין אות ואות ורווחים ומילים נרדפות כמו גם הסתכלות מלמעלה על הבנה כולו.

איור בעיצוב גרפי

לפעמים נקרא גם אילוסטרציה , ציוד או שרטוט מורכב ברמה כזו או אחרת של מסר ייעודי שיכול לעבור לאו דווקא במשהו מוחשי או נראה אלא גם במוזיקה. 

לרוב מדובר בטקסט או ציור.

הוצאה לאור

פרסום טכני ואו פיסי של יצירות לרוב ספרותיות בין אם מדובר ברומן או כתבה באיזה עיתון ואפילו סיפורת קצרה , מדובר ביכולת להרים הפקה של יצירה שלא הייתה מגיעה לידי הכלל בלי ההוצאה לאור.

תקשורת שיווקית

MARCOM – Marketing Communications

כל עבודת הפרסום והשיווק בכל ערוץ ואמצעי גם פיזי למשל מחזיקי מפתחות כולל תערוכות והצגות.

מדובר בקבוצה של פעולות שנושאות לוגו או רעיון שיווקי והעצמתו.