חיפוש

אתר זה מקודם בגוגל בלי קישורים

בין אם אתם בוני אתרים או כאמור מקדמים או מתחילים כיזמים בתחום או חופף לו , להלן פעולות שאתם צריכים לעשות לפי הספר

כל מה שעושים לפי הספר , פשוט עובד אחרת  , טוב יותר או פחות? מנסים ורואים

מה חושבים רוב מקדמי האתרים שהוא קידום?

רובם טועים 🙂

אתר תקין ( טכנולוגית \קוד )

עומד בתקנים שונים

רספונסיבי

נגיש (לא מבחינת חוק ההנגשה )  ומתחשב בגולשים

עיצוב נכון ויפה ומתאים לנישה וקהל היעד

אינפורמטיבי שימושי

תוכן טוב ואיכותי

איתור מילות מפתח

איסוף ידע רלוונטי לנישה כולל מתחרים

נפח חיפוש בכלים שונים

מילות מפתח נכונות וגם ממירות

טקסט עוגן

זנב ארוך

תגיות

meta tag

schema

היררכיית קישורים

מדיה חברתית

onsite \ offsite

קישורים – בנייה והחלפה

שיתופי פעולה

כלי גוגל למשל analytics

search console

my bussiness

הכרת עונשים

יוטיוב

יעדים ומשפכים

ניתוח תנועה לאורך פזמ

אפליקציות

ניהול מוניטין

 

מה זה קידום אורגני?

קידום אורגני הוא שיטות  , שיטות שמטרתן להביא לקוחות , מאוד פשוט!

ככל שיותר לקוחות פוטנציאליים ייכנסו וייחשפו למידע או למוצר או לשירות שנותנים בעלי עסקים כך גדלים הסיכויים שגם יעשו שימוש ואו ירכשו את מה שבעלי עסקים מוכרים.

כשחושבים על קידום אורגני צריך ומומלץ לחשוב לפני על השוק הספציפי \ הנישתי.

כמה תחרות קיימת בכל תחום שרוצים לקדם?

כמה בעלי עסקים דומים קיימים בשוק וכמה מהם מודעים ופועלים במישור הקידום האורגני.

האם הקידום שלהם יוצא מן הכלל או קידום לפי כללי הניסוי , דהיינו לא מקצועי  , בעצם על שאלה זו נדרש להיות מקדם אתרים מנוסה ומיומן כדי להעריך קידום באתרים אחרים.

האם המוצר הוא תקופתי?

למוצרים תקופתיים לא שווה להשקיע משאבים בקידום אורגני . (למשל ספינרים מוצר שסחף את העולם) 

האם השירות המוצע בעסק שהחליט לקדם אורגנית הוא חד פעמי או רב פעמי או בכלל להגברת המודעות וגם בניית המותג.

חד פעמי

בזמני מלחמה או מתיחות מכירת ניילונים לאיטום המבנה הינו צורך חד פעמי אלא אם המלחמה אינה תיגמר.

רב פעמי 

אפודי מגן וקסדות מיגון לעוטף עזה או ציוד בטיחות לאתרי בנייה לעולם יהיה רלוונטי .

האם קהל היעד הינו קהל שפונה לגוגל או למנועי חיפוש דומים כדי לרכוש או לדעת עוד ל השירות ואו המוצר?

למשל אם אני מוכר ציוד ייעודי לביולוגים בחקלאות ימית בארץ , שיווק ישיר יהיה יעיל וחבל להשקיע בתחום זה בקידום אורגני.

קידום אורגני ככלי להבנת לקוחות לעסק.

דרך קידום אורגני ניתן לקבל תובנות על מחשבות ותחושות של לקוחות  , במחקרים שנעשו בתעשיית הגיימינג בעולם התגלה שבמדינות כמו גרמניה לקוחות יעדיפו וירגישו טוב יותר לרכוש או להיעזר בשירותים של אתרים שבהן יראו יותר תמונות של אנשים בעלי עור כהה יותר. (מוכח) 

בישראל לקוחות בתחום חקלאות ידרשו תו תקן ישראלי מאילוצים כאלו ואחרים על פני מחיר זול למשל (דבר שאינו נכון בכלל בתחומים אחרים) .

האם ניתן לקדם אורגנית כל עסק?

התשובה היא כן , כמובן , אם כדאי? כמה זמן ייקח לראות תוצאות? מה עלות ההשקעה ביחס לתפוקה\המרה? כל מקרה לגופו.

כמה עולה קידום אורגני?

קידום אורגני מקצועי מתחיל מ2500 שח לחודש , המחירים נעים למעלה וזה תלוי בחבילת הקידום למשל:

האם הקידום כולל התערבות בקוד? התערבות בגרפיקה? התערבות בטקסט דהיינו בתוכן עצמו למשל כתיבת התוכן כמו מאמרים?

במחשבה לטווח רחוק קידום אורגני הינו זול יחסית לקידום אחר מאחר והוא פה כדי להישאר , קידום אורגני מקצועי יעשה את העבודה ויעלה בערכו ככל שהזמן עובר.

חשוב לזכור שקידום אורגני אינו זבנג וגמרנו , קידום אורגני הוא מערכת יחסים לטווח ארוך .

מה נדרש כדי לחזק ולתחזק את הקידום האורגני לאחר שהתחיל. 

התשובה בגוף השאלה  : קידום אורגני אינו משהו תקופתי  , אני אוהב להגדיר את הקידום האורגני כמו בן אנוש לכל דבר , קחו תינוק , תנו לו חום ואהבה , פינוקים , חינוך טוב , העשרה  , טיפוח חוזקות , טיפול בבעיות  , התינוק יגדל , יתבגר ויהיה בסופו של יום בן אדם יעיל , פורה  , תורם ומצליח מאוד בכל חברה. 

כל מה שראיתם וחשבתם שאתם יודעים על קידום אורגני בישראל הוא :

לא תמיד נכון!

 

קידום אתרים מעשי פרקטי תכלס ישר ולעניין 

תופתעו לקרוא כמה עובדות שגם מקדמים הנמצאים היום בשוק לאחר שנים עיסוק אינם יודעים הכל  , גם אני לא יודע הכל ולומד כל יום.

מהו קידום אתרים בכלל?

מתחילים מהשאלה מהו אתר והתשובה היא מאוד פשוטה , אתר אינטרנט הוא קבוצה של קבצים שיושבים בתוך שרת איחסון והם מוכנים להראות את עצמם לכל מי שמעוניין לראות ויש גם סוג אחר של קבצים , קבצים שלא נפתחים לכל אחד ורק למי שהם רוצים הם נפתחים \ מתגלים.

עכשיו ברצינות : מהו אתר בעיני גוגל?

גוגל רואה באתרים את התשובות למה שאנשים מחפשים וכולם בכל העולם כל הזמן וכל יום מחפשים תשובות.

  

כמה עובדות קטנות על גוגל  : 

השם google מגיע מהמילה GOGOOL שבבסיס מספרים מסוים מייצגת את המילה 100+1אפסים לאחר הספרה.

גוגל מכילה דפים ב86 שפות אך לפני כשנתיים החלה להוסיף שפות מהמזרח הרחוק כך שיש כיום יותר מ100 שפות.

220 מיליון שאילתות ביום!! מידי יום!! גם בשבת וראשון!! 24 שעות!!

מעל 3.5 מיליארד  דפי מידע וגדל..

זמן ממוצע לקבלת תשובה בגוגל? 2 שניות!

איך התחיל עניין קידום האתר ?

עם גידול המידע או בעצם התשובות התחילה התחרות , לא הרבה יודעים אבל גוגל בתחילתה הייתה טוענת את התוצאות בדף אחד  בגרסאות ביטא  .

קיבלו החלטה להציג 10 תוצאות בדף כי מי מאיתנו אוהב לגלול דפים? אף אחד 🙂

לאחר מכן בגלל ההוצאות על שרתים ומתכנתים החליטו לקחת כסף , כך נולד הקידום הממומן ppc

כולם רצו להיות ראשונים.

לגוגל הייתה בעיה , למי ניתן להיות ראשון?

 התשובה היא למי שנותן הכי הרבה תשובות

בימים ההם אם היית אינסטלטור שרוצה לקדם את עצמו בגוגל היית צריך לכתוב את המילה אינסטלטור כמה שיותר פעמים.

זה כבר לא עובד 🙂

המילה קידום אתרים מתייחסת לקידום המילה בתוצאות החיפוש של גוגל כמו שהן לפני הקידום.

איך מקדמים? 

מנסים לקלוע בול לשאלה ששאל הגולש , ואם הגולש חיפש מוצר?

 מנסים לתת לו תשובה יותר טובה מאחרים על המוצר  , ואם הגולש ביקש לימודים?

 נותנים לו פירוט מלא על הלימודים הרלוונטיים אליו כולל דרכי גישה, עלויות, טלפון להתקשרות ובעצם את כל הפרטים שמעניינים אותו.

המשך יבוא 🙂

  

מה צריך בשביל לבנות אתר ולקדם אותו

לפני שלומדים לקדם לומדים ללכת (ללכת=כמה עובדות בסיסיות)

לפני הכל חשוב לדעת שפוסט זה מיועד למתחילים 

  

מה צריך?

דומיין \ שם מתחם \ כתובת באינטרנט

דומיין הוא מה שרושמים במחשב בדפדפן ונראה ככה www.domain.co.il

 

איחסון

מומלץ איחסון ישראלי כדי שיהיה לכם עם מי לדבר ולא חברות בחו”ל שלמתחילים ממש לא קל לתקשר איתם. (גם למתקדמים) במיוחד כשיש תקלות  (לא אמורות להיות ) .

המקום שבו דפי האתר יהיו למשל מחשב איפשהו  בחברת שרתים והמחירים של האחסון מתחילים מ10 שח חודשי עד מאות שח

לאתר פשוט וגם מורכב במיוחד אם הוא מתחיל אז מספיק אחסון של 30 שח לחודש ללא התחייבות.

 שלבים בבניית אתר

    1. מבקשים מחברת האחסון להתקין לכם וורדפרס  למרות שזה ממש קל אין טעם לבזבז את הזמן היקר שלכם על התקנות ולימוד ממשק הניהול של האחסון והתקנות אוטומטיות.

 

התקנת וורדפרס

שתי אופציות : התקנה ידנית (אף אחד כמעט כבר לא מתקין ידנית) והאופ’ השנייה היא לבקש מהאחסון וזה לא אמור לעלות לכם אלא כשרות טוב ומקצועי .

התקנת תבנית.

 

התקנת תוספים

 

נא להתעלם מתמונת הסרטון ביוטיוב שבתמונה  על התקנת תוספים!

השלבים הבאים  מומלץ להתייעץ עם מישהו מעל רמת מתחילים  , בגדול מדובר בשורת כתובת אותה יש להדביק באתר או להשתמש בתוסף נכון , דורש ידע מעל מתחילים לכן בפוסט נפרד

חיבור האתר לגוגל אנליטיקס – 5דק’ עבודה

תוכנה חינם מגוגל שנותנת נתונים סטטיסטיים על מי גולש מתי גולש מאיזה מכשיר גולש כמה גלשו גבר או איש ועוד הרבה

 

חיבור האתר לsearch console 

תוכנה חינם מגוגל שנותנת נתונים על בריאות\תקינות האתר ודרך לתקשר עם גוגל בנוגע לאתר שלכם ספציפית

 

גם כן 5 דק’ עבודה

זהו .

מפה אפשר להתחיל לקדם , עולם ומלואו !

 

חנויות בוורדפרס עם ווקומרס

שופיפיי חנויות אינטרנטיות

וויקס חנויות וירטואליות

חנויות בוורדפרס – יתרונות 

כמות המשתמשים הגדולה ביותר , כשליש מאוכלוסיית העולם בתחילת 2020.

קוד פתוח שזה אומר הקוד הוא של בעל החנות ולא ניתן לקחת או לשנות את התנאים לאחזקת וניהול החנות.

חסרונות בוורדפרס

במשך כמה דק’ כותב המאמר חושב על החסרונות ומה לכתוב כחיסרון במערכת המדהימה וורדפרס wordpress.org ופשוט לא מוצא מה.

החיסרון היחיד שלגולשים ולמשתמשים חדשים היא נראית מורכבת ומסובכת  בהתחלה.

אבל אחרי שמתרגלים ומתאמנים אין גבול למה שניתן להשיג איתה.

חנויות בשופיפיי shopify 

הקוד לא  שלך 

נדרש תשלום חודשי על שימוש במערכת ולא תשלום זול

מחירים לדוג’ : 

lite היא גרסה למתחילים וניתן להתחיל עם 9$ לחודש אבל עם הגבלה על כמות המוצרים והמערכת כולה מאוד מוגבלת מכל הבחינות.

    • lite החל מ9$ לחודש. 
    • basic החל מ29$ ללא הגבלת מוצרים.
    • שופיפיי 79$ לחודש.
    • מתקדמים החל מ299$ לחודש.
    • החל מ29$ לחודש

אפשרות של משלוחים בתוספת כסף ולא מעט , יכול להגיע בתשלום חודשי של פי 9 מהמחיר ההתחלתי דהיינו החל מ300$ לחודש.

תבנית היא עיצוב לאתר והתבניות של שופיפיי יקרות פי 2 מתבניות מקבילות בוורדפרס ולפעמים פי 4.

מעט מאוד מתכנתים או אנשי מקצוע מומחים בשינויים בפלטפורמה זו מאחר והוכחה כבעלת באגים שלא תמיד ניתנים לתיקון.

חנויות בקוד סגור , למה לא מומלץ ולא כדאי.

המגבלות , המגבלות הן רבות ולא ניתן לשנות דברים שלפעמים מאוד משפיעים על קידום אורגני בגוגל.

גוגל כל הזמן משנה את שיטות הדירוג שלה והשינויים הללו לא ניתן לבצע במערכות סגורות.

היתרון של מערכות סגורות הוא למשתמשים ממש ממש חדשים.

יתרון זה מאפשר למתחילים להבין גם בין היתר חסרונות רק חבל ולמרבה הצער זה עולה לא מעט אותו שיעור ולקחים שלא ניתן לבצע הכל עם מערכת סגורה כדי שהאתר יתאים לגוגל.

שאלות שכל יזם באינטרנט צריך לשאול את עצמו.

קידום אורגני בשוק בינלאומי או מקומי?

מה מטרת האתר ומה אני מנסה להשיג באתר?

התשובה של רוב האנשים היא ברורה לגמרי , מטרת כל אתר הוא פרנסה וקבלת פניות \ לידים וכסף תכלס במיוחד בימים של סגר וקורונה ועוד כאלו בעיות שהמצב הכלכלי לא פשוט ולא קל.

הדבר הכי מומלץ לכל מי שמעוניין להצליח עם אתר אינטרנט הוא דבר אחד בסיסי כל כך שמרוב שהוא בסיסי לא תמיד ניתן לזכור אותו גם אם יש לכם זיכרון מעולה .

  • הצלחה של אתר באינטרנט ולא רק בגוגל דורשת ידע.
  • אם אין לכם ידע אתם צריכים כסף לשלם לבעלי ידע.
  • אם אין לכם כסף לשלם כדאי ללמוד ולהעשיר את הידע.

איך לומדים?

מניסיון של שנים גם בהוראה וגם בתחום האינטרנט אני יכול לומר שהכלי הכי חשוב וטוב ומועיל הוא גוגל.

גוגל נותנת את התשובות לכל בעיה ונותנת פתרונות לכל דבר שניתן לדמיין ואפילו גם מה שקשה לדמיין אבל קשה להסביר את המשפט האחרון.

איך לא ליפול עם חאפרים בתחום הקידום בגוגל?

רשימה קצרה של עצות איך להיזהר ומה כדאי לעשות לפני שבוחרים מקדם אתרים בקידום בגוגל אורגני: 

המלצות המלצות ועוד המלצות ואיך יודעים אם ההמלצות אמיתיות?

התשובה היא בודקים בדרכים הבאות: 

בוחרים ממליץ לבד למשל מאלו שנמצאים באתר וממש בודקים אותו אם האתר של הממליץ באמת מקודם ונראה טוב.

מדברים עם הממליץ בטלפון ומתרשמים אם מדובר בהמלצה אמיתית כי לא בעיה בפחות מדקה לרשום המלצות לא אמיתיות.

לא מתחייבים לתקופה!!!

קידום אורגני צריך להוכיח עליות כל חודש וכל שבוע ולא פעם ב…

אם לא מרוצים מהמקדם או חברת הקידום לאחר חודש אז עוברים ומחליפים כמו כל חברה או שירות מקצועי אחר.

חברה לקידום אתרים שמבקשת התחייבות זה דגל אדום!!!!!!

מה עושים עם קישורים\לינקים?

גוגל אוסרת על קישורים!!!!!!!!!!

לקנות מאמרים באתרים שכל מה שיש שם זה מאמרים שלא קשורים אחד לשני נקרא קניית קישורים וזה יכול לגרום לאתר להיעלם לגמרי מגוגל, אם לא היום אז מחר או בעוד חודש חודשיים אבל זה עלול לקרות ועם הפרנסה לא משחקים!!!

לא מחליפים קישורים כי מדובר במניפולציה של מקדמי אתרים שחיים 10 שנים אחורה בעולם הקידום.

אין דבר כזה קישור טוב כי קישור טוב הוא כזה שכמעט בטוח שלא תקבלו, גוגל יודעת ורואה הכל!!!!!!!!!

מה הקשר המטורף בין סביח לקידום אורגני בגוגל?

מי מאיתנו לא מכיר את את הסביח ומי שלא מכיר אז כדאי שיפסיק לקרוא פה את המאמר כי כנראה שמשהו לא תקין בהבנה.

לסביח עד כמה שקשה להאמין יש ממש ערך בוויקיפדיה  אז כדאי להכיר , בגדול הסביח הוא מאכל או מנה שקיימת מאות שנים ע”י יהודי עיראק במקור ובישראל התחיל להימכר בשנת 1961 לפני כמעט 70 שנה והיווה פריצת דרך באוכל רחוב והסיבה היא שהוא היה שונה , כל מה שהיה לפני היה פלאפל. 

פריצת דרך בקידום אורגני – 

האלגוריתם של גוגל שהוא שיטות לדירוג אתרים משתנה כל הזמן ומה שנדרש כיום ב2020 זמן כתיבת המאמר הינו פריצות דרך כדי להצליח בקידום.

איינשטיין אמר שהוא לא מבין איך אנשים מבצעים את אותן פעולות שוב ושוב ובדיוק אותן פעולות (לדוג’ מקדמים שמקדמים עם קישורים\לינקים) ומצפים לתוצאות שונות? (כשיש רק 10 מקומות בדף הראשון בגוגל אורגני) .

איך מבצעים קידום אורגני פורץ דרך? 

די פשוט, מה שצריך הוא לעשות דברים אחרים ממה שעושים אלפי המקדמים שמנסים להתחרות על המיקומים בעמוד ראשון במחרוזת חיפוש כלשהי.

איך מוצאים מה שונה כדי להצליח אורגני ולא משהו שרוב המקדמים עושים?

ברור שצריכים להבין מה עושים המקדמים או לפחות רובם! (כ99% מהם)

איך בודקים אם קישור הוא קישור טוב לקידום האורגני.

קישור או לינק הוא הפנייה מאיזשהו אתר ולא האתר המקורי שמצביע על האתר המקורי או כתובת באתר המקורי.

  • קנייה ומכירה של קישורים אסורה בכל צורה וגרסה , אין דבר כזה קישור שקונים או שמוכרים והוא מוגן מעונש על ידי גוגל.
  • פוסטים שמכילים קישורים.
  • מתן שירותים עבור קישורים.
  • החלפת קישורים. (הצלבת קישורים)
  • שימוש בתוכנות ליצירת קישורים.
  • מאמר עם עומס במילות מפתח לטובת אתר כלשהו נחשב כקישור לכל דבר למשל: “תואר ראשון באוניברסיטת חיפה”.
  • קישורי no follow נחשבים לקישורים לכל עניין ודבר ועלולים לגרום לענישה.
  • קישורים מוסתרים או שמטעים את הגולשים.

99% מהמקדמים יקדמו באמצעות השיטות הבאות: 

לוקחים אתר בנישה כלשהי ובוחרים מילות מפתח מתוך כלים אוטומטיים למשל keyword planner (מתכנן מילות המפתח) אבל יש בעיה.

הבעיה שכלי “מתכנן מילות המפתח” שואב נתונים כמו כמות חיפושים מהתחרות בממומן כך שכל תוצאה שמתקבלת בכלי והכלי מציג שתוצאה של משהו שהמון מחפשים בכלל לא נכונה לקידום אורגני.

יש הבדל והבדל גדול בין מה שמחפשים בקידום אורגני או גוגל אורגני לבין מה שמציג כלי כזה או אחר בממומן. 

איך לקדם באורגני ולהשיג קישורים טבעיים?

מי כותב תוכן שבאמת מעניין את הגולשים יכול לקבל קישורים טבעיים.

תוכן אמיתי וטוב דהיינו מעניין הוא תוכן שגולשים (או משתמשים כמו שנקראים בגוגל) ממש ימליצו בכל דרך אפשרי לכל מי שהם מכירים או חשוב להם או אכפת להם ממנו וככה זו דרך בטוחה להצליח בקידום האורגני בדיוק כמו שאת או אתה שקורא את המאמר הנוכחי קורא , פשוט כי הוא מעניין. 

מהן הנחיות איכות?

גוגל עוזרת לכל מי שאינו מקדם אתרים וגם למקדמי אתרים לדעת מה היא לא אוהבת והיא אוהבת לעזור בהסברים של מה שהיא לא אוהבת בקידום אורגני.

  • רשימת הנחיות איכות:
  • תוכן שנוצר אוטומטית.
  • כתובות אתר שמטעות גולשים.
  • הונאות קישורים כמפורט בדף זה.

הסוואה היא הטעייה של הגולשים למשל כפתור שלא מוביל לאן שאמור להוביל והגולש לחץ אבל לא קיבל מה שרצה כשלחץ.

טקסט מוסתר מאחורי תמונה או בצבע שלא ניתן לזהות אותו למשל בצבע של הדף עצמו. 

מה זה דפי סף כחלק מהנחיות האיכות של גוגל לקידום?

תחרות בעצמך , מי שקונה מס’ של דומיין שמפנים לכתובת\דומיין אחת.

מס’ אתרים שנוצרו כדי לתפוס תוצאות בדפי החיפוש כאילו היו אתרים נפרדים.

דפים שלא ניתן להבין מהם על מה מדובר- טעות שיכולה להיגרם מבעיות טכניות של בניית אתר.

תוכן מועתק-

הגורם מס’ אחד לענישה של גוגל וגם “שכתוב” נחשב לשכפול אם נכתב ללא הגיון לקורא או גולש אמיתי.

תוכניות שותפים- 

במילים הכי פשוטות להבנה מדובר בתוכן שאינו מקורי ונועד רק להביא תנועה או קליקים לאתר אחר.

דחיסת מילות מפתח-

היא עבירה שמס’ מילים או מחרוזות גדול במיוחד נמצא בדף או במאמר וכל מטרתו היא לא המשתמשים אלא קידום בתוצאות החיפוש של גוגל.

תוכן מיועד לגולשים ומי שלא מבין את המשפט הזה ייענש מתישהו , רק עניין של זמן מתי ולא אם.