חיפוש

אתר זה מקודם בגוגל בלי קישורים

מאמר זה מציג דעות מאת מראיין למשרות שונות ולא רק קידום למתחילים ואף לבעלי ניסיון.

רוצים לעבוד בהייטק או בקידום אתרים?

לא כדאי לשקר ואם מדובר בהגזמות אז רצוי להיות (חצי) שקופים והכי חשוב להיות אמיתיים וקצת להנמיך בתפיסה העצמית.

ביטחון עצמי תמיד עוזר אבל כדאי להצניע את זה בראיון עבודה.

כשמדובר במשרות בהייטק לא מדובר בתפקידים בהם נדרש כחלק מהתכונות אומץ ביטחון עצמי ומודעות גבוהה לכישורים כדאי לפעמים את התכונה האחרונה להצניע.

רוב המועמדים כיום לאור המצב בעת כתיבת המאמר עם קורונה וחלת ותקופות עבודה ריקות להלן ההמלצות איך להצליח או לפחות להגדיל את הסיכויים לקבל משרה ברוב החברות בנישה במשק הישראלי.

מהן ציפיות השכר שלך?

תפקיד שכיר בחברה לקידום אתרים (עם ניסיון):

תכונות נדרשות ומוערכות הן

ניסיון בקידום מעשי דהיינו הצלחה בקידום מיקומים של אתר כלשהו בתוצאות מנוע החיפוש גוגל אורגני.

חלק מהשאלות אותן תישאלו במידה ותוזמנו לראיון או בזום:

השאלה הראשונה (לרוב): זהירות

מה שלומך?

לא באמת מעניין את הצד השני מה שלומך אבל שאלה זו חושפת אצל רוב המועמדים מה מידת הלחץ של המועמד בראיון.

השאלה השנייה לאחר ששוברים קרח ומפחיתים לחץ (זו המטרה) זהירות זהירות זהירות.

ספר לי על עצמך בבקשה.

אם יש מה לספר זו ממש אמנות לומר ולפתוח את הנושא בצורה שתשרת את צד המרואיין בצורה הטובה ביותר.

כדאי ומומלץ בחום להתאמן עם חבר בצורה רצינית על התשובות לשאלה זו.

יש לך ניסיון בקידום אורגני?

ניסיון הוא מעולה אבל מעל 90% מהמועמדים למשרות שכיר בחברות קידום אתרים מגזימים אם לא לגמרי משקרים בראיונות עבודה מתוך לחץ לגיטימי לעבודה ומכל הסיבות האחרות שלדעת הרוב (פרט למעסיק) נחשבות כנדרשות בכדי להתבלט על מועמדים אחרים.

האם יש לך ניסיון באתרי מכירות?

קידום אתרי מסחר שונה מקידום אתרים בעלי אופי של שירותים או לימוד או כל מטרה אחרת שאין בה מוצרים למכירה מיידית.

מהם השלבים בקידום אתר מרגע שאתה (המועמד) מקבל אתר קיים ובנוי?

שאלה זו נועדה להצליב ידע וניסיון מהשאלות הקודמות במטרה לבדוק הבנה וכישורים כלליים של סגנון עבודה או אפילו ניתן לומר אסטרטגיית קידום.

באילו כלים אתה משתמש ומכיר כטובות ביותר לקידום?

הכרה של דפדפנים ונראות\רספונסיביות ועיצוב ספציפי לנישה כלשהי כמו גם כלי גוגל השונים למשל אנליטיקס וsearch console ואז כלי מדידה כגון se ranking או תוכנות מעקב אחר מיקומים וחקר מילות מפתח כמו גם חקר המתחרים למשל screaming frog.

תוכנות מסוג raven מקובלות בחברות גיימינג פורקס ועוד כגון 888\casino.com ועוד.

הכרה של מערכות אחרות לניהול משימות כגון jira\crm\erp במודולים שמתאימים לבדיקות ביצועים ונתונים שצריכים להתממשק מול \ עם כלי גוגל.

איך ניתן להעריך מהו קישור טוב?

שאלה זו מעידה על הבנה עמוקה על החלפות קישורים וערכם או קניית קישורים בעלי ערך שונה אבל שתואמים לפעילות החברה שמגייסת כי מה שמתאים לנישות מקובלות לא ממש מתאים לנישות מאוד תחרותיות ואפילו קצת בעייתיות למשל gambling והניסיון בחברה גדולה בשוק הבינלאומי הינו חובה אחרת זמן הלמידה הוא כ6 חודשים מינימום לתפקידי link builder וזה עוד לפני seo optimizer.

כמה קישורים צריך בשביל לקדם אתר בנישה תחרותית?

זהירות, שאלה זו נועדה להבין מה הרקע וההבנה של המועמד בבחינת אתרים ומעקב אחר שינויים בגוגל ביחסה לקישורים כמו גם ידע טכני בכלי מדידה ושימוש בהגיון בריא.

מה אתה אוהב במקצוע?

שאלה זו נועדה להכיר את המועמד או יותר מדויק את אופיו לעבודה לרוב מונוטונית ואם יש בעיה בתפקוד למרות או למצבי לחץ.

מה אתה פחות אוהב במקצוע?

כמו התשובה לשאלה על האהבה כך גם במקרה זה חשוב להבין מה המעסיק ממש לא יאהב כתכונה שאולי לא תתאים כל כך לעבודה.

תן לי שתי תכונות בך שמאוד עוזרות לתחום הקידום?

(רק המלצה אישית של כותב המאמר)

פרפקציוניזם (המועמד מנסה להרשים והתכונן לראיון העבודה ממאמר שקרא באינטרנט)

עניין וסקרנות ללמוד דברים חדשים טכנולוגית

(במידה והמשרה מיועדת למועמד טוב אבל לא עם הניסיון המתאים בדיוק)

סיפוק וריגוש בפתירת בעיות וקשיים טכנולוגיים אבל לא רק ולא חייב בהקשר לתחום שמוצע כמשרה.

(תשובה מהסוג הנ”ל עלולה לגרור שאלה נוספת כגון: מה למשל? אז כדאי לבוא מוכנים)

שתי תכונות טובות?

אהבת בני אדם ולא חשוב מי הם, רצוי לתת דוג’ למקרים בהם הרושם הראשוני מטעה.

בטחון תעסוקתי

(משרות בהן יש תחלופה גבוהה בגלל מקצועיות המועמדים)

שתי תכונות רעות?

תשובות אלו צריכות להתייחס לשאלה כאילו לא מדובר בתפקיד עצמו שאיתן המועמד מודה ומודע שהוא לא מושלם.

אני לא יודע הכל ומרגיש שאני רוצה\צריך ללמוד עוד הרבה.

קנאה שלא יוצאת החוצה לאנשים מצליחים וטובים יותר (מעיד על מועמד שמכיר ומוקיר ידע מקצועי ועם מוטיבציה להצלחה)

מהן הציפיות המקצועיות שלך לעוד שנה\שנתיים? (מבחינה מקצועית תנאים תפקיד ושכר)

שאלה זו קצת טריקית, המראיין שואל בכדי לקבל סוג של צפי לבעיות במידה והמועמד מתאים.

אם התשובה לא מציאותית בעיני המעסיק או לארגון (בעיה)

אם אין שאיפות גבוהות (בעיה)

במקרים של אישה\גבר  עד גיל 40. 

יתרונות וחסרונות.

יתרונות: 

יכולת קליטה גבוהה ואם רוב הצוות צעיר אזי קיימת התאמה לפחות מבחינה חברתית ולא רק מקצועית.

חסרון:

ציפיות שכר לאור התחייבויות שעלולות לגרום לתסכול לאחר חצי שנה או יותר.

דרישות נפוצות למשרות שונות ולא רק בקידום בגוגל

משרת מקדם אתרים.

ידע וניסיון מעשי – יתרון

הכרות כלי מדידה ומחקר מילות מפתח – חובה

מתכנת לקידום אתרים.

נקרא גם Full stack\Dev Ops.

ניסיון בפיתוח ב\ל WEB.

ניסיון ושליטה טובה בפיתוח html5\cdd3\jquery\js.

ניסיון עם בסיסי נתונים mssql\mySql.

משרות בחברת אחסון פיתוח בנייה וקידום.

ניסיון בAWS\Azure\big data יתרון.

ניסיון עם Docker Kubernetes

מעצבי אתרים או מעצבים גרפיים\מדיה.

ניסיון – יתרון

ידע \ שליטה באדובי

ניסיון לדיגיטל ודפוס

עריכת וידאו – יתרון

יצירתיות.

כותבי תוכן\מאמרים.

כתיבה ברמה גבוהה באנגלית ועברית.

יצירתיות\קריאטיביות

יכולת מוכחת לכתיבה שיווקית – דפי נחיתה,דפי מוצר,ניוזלטרים,פוסטים.

טיפים לתפקידים שונים