חיפוש

אתר זה מקודם בגוגל בלי קישורים

משחקים קצרים לחווית משתמש?

מקדם אתרים יכול לקרוא מחשבות של גולשים באתר?

חושבים על מספר גדול מ100 וזוכרים אותו ולא מגלים לאף אחד

ביצועים של דפים משפיעים על החוויה באינטרנט, מהם הביצועים שצריך לשפר?

שאלות חימום להבנת מאמר זה:

  • האם הגולשים מוצאים מה שחיפשו?
  • האם הגולשים התנהגו באתר טוב יותר מאתרים אחרים , הכוונה לדף ספציפי!
  • מהי התנהגות טובה יותר באתרי אינטרנט בעיני גוגל?
למה חווית משתמשים כל כך חשובה?
למה חווית משתמשים כל כך חשובה?

מס’ עובדות על ביצועים שקשורים לחוויה של הגולש:

זמן טעינה ארוך של דף או מה שקורה לאחר לחיצה על תוצאה במנוע החיפוש ועד להצגת הדף בצורה תקינה ונגישה לפעולה משפיע בצורה מאוד משמעותית על עזיבת גולשים.

אם זמן טעינה של דף כלשהו ארוך יותר משלוש שניות הגולשים יעזבו ב32% יותר מהנתונים האופטימליים של שנייה עד שלוש שניות.

שנייה עד שלוש שניות זהו הדבר האופטימלי ביותר.

דוח נתונים בסיסיים על החוויה באינטרנט.

חוויית המשתמש טובה
חוויית המשתמש טובה
השפעה של התוכן על חוויית המשתמשים
השפעה של התוכן על חוויית המשתמשים
איך משפרים את חווית המשתמש במוצרים
איך משפרים את חווית המשתמש במוצרים

בשני תחומים בעולם משתמשים נקראים משתמשים - סמים ואתרי אינטרנט

פירוש הדוח חוויה באינטרנט

הדוח יציג את הביצועים של כל כתובת שמוצגת לגולש כמו גם קבוצת כתובות URL  שזו קבוצה של דפי אינטרנט דומים למשל “בלוג”.

סטטוס – מה זה אומר בדו”ח ?

ישנם שלושה סטטוסים והם : 

איטיים

דרוש שיפור

מהירים

שלושת המדדים החשובים לחוויית משתמשים טובה שתשפיע בטוח על הקידום האורגני ותוצאותיו : 

LCP – Largest Contentful Paint‏

FID – השהיה לאחר קלט ראשוני

CLS – Cumulative Layout Shift‏

מהירות טעינה של דפים – חשוב מאוד!!!!!

אם הדף ייטען במהירות מעל 3 שניות עד שש שניות ויותר מכך שיעור נטישת הגולשים , העזיבה שלהם את האתר יגדל ביותר מ100% או במילים אחרות:

אם הדף שלכם נטען ביותר מ6 שניות והגולש לא רואה תמונה מלאה של העמוד בשולחני או במובייל או בטאבלט בפחות משש שניות איבדתם את הגולש , כאילו לא היה.

רוב הגולשים בכל העולם בכל הנישות לא ימתינו מעל 10 שנ’ , הרוב הולכים בין 3-ל6 שנ’ אז כדאי למדוד ולתקן ולטפל.

זה משך הזמן האופטימלי הטוב ביותר !!!!!
זהו העמוד סיים לעלות \ להיטען 100%

מה זה LCP FID CLS?

LCP – משך הזמן מרגע שהגולש לחץ על משהו בתוצאות החיפוש של גוגל עד שרכיב או אובייקט מסויים נראה ויזואלי וסיים להיטען במסך של או על ידי  הגולש.

LCP – מתמשך או מצטבר נמדד גם ב Agg Lcp שאומר כמה זמן עד שרוב הביקורים מעל 70% מכתובת של האתר הגיעה לסטטוס והשלימה את הסטטוס של lcp. (הציון הטוב יותר \ הגבוה יותר)

FID – השהייה סוג של דיליי אחרי קלט ראשוני אצל הגולש במסך של הגולש.

לחיצות למינהן או על קישורים ואז הזמן נמדד מרגע הלחיצה עד לרגע שהגולש יכול ממש לעשות משהו למשל לגלול או ללחוץ על משהו ולקבל תגובה.

השלב האחרון בפעולה שנמדדת ונותנת ציון בfid הוא האינטראקטיביות.

CLS – כמה תזוזה \ תנועה הייתה בפריסת הדף או מבנה או אופן הרינדור בתצוגה בזמן אמת של טעינה , הניקוד נע בין 0 ל1 שלם , אפס מייצב דומם ללא תנועה ואחד מצביע על תזוזות רבות , אם יש הרבה תזוזות דהיינו או בקירוב ל1 אזי חוויית הגולשים \ המשתמשים לא טובה במיוחד.

איך מתקנים בעיות של טעינת אתר 

קיימות שתי גישות לתיקון או שיפור מהירות בטעינת דפים באתר.

משתמשים שאינם טכניים – רגילים.

תיקון שיפור מהירות לחווית משתמש טובה יותר מבחינת מהירות הטעינה .

בדיקות : יש לבדוק מהירות טעינה וקודם כל לדעת אם יש בעיה .

אתר אחד לבדיקה הוא הpage speed insight  מבית גוגל של גוגל.

גוגל בעצמה בודקת בדיוק בשיטה בה בודק האתר הנ”ל את המהירות של כל דף ודף.

פשוט מדביקים את כתובת הדף שאותו רוצים לבדוק ומקבלים כל מיני תוצאות וכל מה שצריך הוא אינטרנט.

את התוצאות יש להראות לאנשי מקצוע ואם הם אכן אנשי מקצוע הם יידעו איך לתקן את התקלות.

בדיקת תקינות דף אינטרנט בעיני גוגל.

בכלי מנהלי האתרים search console יש את אפשרות  url inspection .

פעולות נוספות של שיפור מהירות למי שאינו טכני או איש מקצוע.

    1. תיקון בעיות בעמודים אטיים.
    2. בעיות שיכולות להיות בקבוצת דפים למשל כל דפי המוצר או קטגוריה מסוימת 
    3. בעיות של “דורש שיפור” כמו שמופיע בדף הבדיקה של גוגל בpage speed insight כדאי לשפר בעיקר במובייל ולפי מה שכתוב בבדיקה למשל אם הבעיה היא טקסט גדול מידי או יותר מידי אלמנטים בעמוד או תמונות גדולות מידי וכבדות במשקל שלהן.
    4. גודל הדף המומלץ ביותר הינו במשקל למשל פחות מ500kb לדף.
    5. אחרי שמתקנים את הבעיה מומלץ ללחוץ על הפעלת מעקב בדוח הנתונים של חוויה באינטרנט שנמצא בsearch console .
    6. אימות – זו פעולה שמבצעים בלחיצה מתוכנת הsearch console על דף אחרי שמדביקים את הכתובת שלו ואז יודעים אם לגוגל יש או אין בעיה איתו.
מה עושים כשהאימות לאחר בדיקה נכשל?

אימות תיקונים באתר של דף אחד או רבים – מה אומרות התוצאות?

לאחר הלחיצה על הפעלת המעקב הכתובת אמורה להופיע בתוצאות החיפוש בגוגל .

פעולת הלחיצה היא לא בקשה לאינדוקס אבל היא מפעילה כל מיני פעולות ובדיקות אחרות שכן גורמות לפעמים לאינדוקס.

הפעולה טובה לחודש ואין צורך ללחוץ ולהפעיל בזמן קצר מחודש ימים.

מנסים שוב לתקן ובודקים שוב ושוב עד שמגיעים לתוצאות טובות יותר של מהירות.

סטטוסים – ההודעות מה הן אומרות?

אפשרויות לסטטוסים של אימות

לא התחיל – קיימת בבדיקה כתובת אחת או כמה כתובות אבל מעולם לא בוצע אימות

התחיל – ניסיון אימות החל אבל אין עדיין תוצאות.  

נראה טוב – הניסיון החל ועובד ומה שהיה וסומן כבעיה נפתר.

עבר – הכל תקין , אם יבוצע ניסיון נוסף לאימות תתקבל הודעה “לא רלוונטי” .

לא רלוונטי – הבעיות תוקנו ואפילו בלי לשאול את המשתמש או מנהל האתר.

נכשל – לא ניתן לאמת כי משהו לא תקין אולי ברמת הקוד או אבטחה או חסימה או תקלה טכנית אחרת .

סטטוס אימות של כתובת URL.

 
כמה זמן צריך לקחת קידום אתר?
כדאי להשקיע בפרופיל העסק שיהיה הכי מעודכן וכמה שיותר מפורט ומעניין
כמה שיותר תגובות וביקורות בדף העסקי יכולות לעזור לשיפור התוצאות
חשוב שהמידע על העסק יהיה הכי מעודכן ומדוייק עד כמה שאפשר
שימוש במילים שלקוחות פוטנציאליים משתמשים יעזור מאוד לשיפור המיקומים של העסק
התוצאות של גוגל מפות משתפרות ככל שיש יותר גולשים מעורבים
כדאי וחשוב מאוד להשקיע בתמונות יפות ופשוטות של העסק ומה שהוא מציע
תוכן איכותי זה תוכן ייחודי שעוזר לגולשים אז כדאי להקפיד ולהשקיע
.