חיפוש

אתר זה מקודם בגוגל בלי קישורים

התשובה לכותרת במאמר זה היא : למה שיעשו את זה?

 

אתרים נפרצים ואלו שלא נפרצו ייפרצו, זו המציאות.

אין אתר שלא יכול להיפרץ, אין שרת חסין ב100%.

פריצות לאתרים קורות מכמה סיבות ומאמר זה ינסה לעבור על תופעה ספציפית של פריצה לאתרים (דוג’ בוורדפרס) 

למה וורדפרס?

מערכת וורדפרס הינה נכון ל2023 בשימוש של יותר משליש מכל האתרים בעולם (לדעת כותב המאמר הרבה יותר משליש)

ניקוי אתר שנפרץ
ניקוי אתר שנפרץ

תופעה של עמודים בסינית באנליטיקס זמן אמת.

או משהו אחר למשל כתובות URL שלא באמת קיימות באתר ושמובילות ל404 (אם בעל האתר בודק לאן הגולשים נכנסו).

זו מלכודת אנליטיקס

התקפת גוגל אנליטיקס

מדובר בשני סוגים של התקפה והיא משלבת גם זיהום נתונים של האנליטיקס וגם דרך לגרום לחיפושים שמכילים את האתר המותקף ביחד עם ביטויים אחרים ויש מי שמאמין שאם מחפשים בגוגל כמה שיותר שם מסויים למשל של אתר ספציפי התוצאות שלו בגוגל אורגני יעלו (אין לזה השפעה על הקידום).

ניתן לראות בסרטון הבא הדגמה של התקפה כזו בסרטון או בלחיצה כאן

תוצאות עם סינית בתוצאות החיפוש בגוגל

 

אתר פרוץ
אתר פרוץ

רשימת אפשרויות לבעיה כולל פתרונות

הגדרות שפה שגויות באתר: 

ודא שהגדרות השפה והמטא תגיות באתר מוגדרות כהלכה כדי לשקף את השפה הרצויה. 

לדוגמה, אם האתר באנגלית, ודא שקוד השפה המתאים משמש בתכונת HTML lang: <html lang=”en”>.

בעיות תוכן: 

טעות נפוצה היא להוריד תוכן שיש עליו מידע בסינית DATA וגוגל תאנדקס את זה.

צריך לבדוק אם האתר מכיל תוכן סיני, כגון מאמרים, תיאורים או אפילו הערות \ תגובות ספאם. 

אם תמצא, הסר או עדכן את התוכן לפי הצורך.

בעיות בהוספה לאינדקס: 

לרוב בסרץ קונסול גוגל תכתוב סיבות למה לא ניתן לאנדקס, אפשר לבדוק גם בלשונית “בעיות אבטחה”.

ייתכן שגוגל הוסיפה לאינדקס גרסה של האתר המכילה תוכן סיני. (אולי מישהו רע שיכפל את האתר אבל בסינית) 

כדי לתקן זאת, עדכן את התוכן באתר ושלח מפת אתר חדשה לGoogle Search Console. 

פשוט להגיש בקשה מGoogle לסרוק את האתר ולעדכן את התוכן שנוסף לאינדקס.

אתר שנפרץ: 

אם האתר שלך נפרץ או נפרץ, ייתכן שתוכן זדוני, כולל טקסט סיני, נוסף לאתר. 

במקרה זה, תצטרך לטפל בבעיית האבטחה, לנקות את האתר ולאחר מכן לבקש בדיקה מGoogle דרך Google Search Console.

תוכן או דומיין כפול: 

ודא שאין גרסה כפולה של האתר או הדומיין  המשתמשים בתוכן סיני. 

אם תמצא, בצע את הצעדים הדרושים כדי להסיר או למזג את התוכן הכפול.

אם עדיין נתקלים בבעיות לאחר שמנסים את השלבים, כדאי לבקש עזרה ממפתח \ מתכנת או מקצוען קידום או תמיכה מGoogle. 

גוגל יוכלו אם ירצו לעזור לאבחן את הבעיה וליישם פתרון כדי להבטיח שהאתר יופיע בשפה הנכונה בדפי התוצאות  כאמור Google SERP.

Cyber Attack Types - Chart