חיפוש

אתר זה מקודם בגוגל בלי קישורים

הטעות הכי נפוצה שגורמת לאתרים להיעלם.

התפיסה המטומטמת של כאלו שחושבים שגוגל מטומטמת.

תחרות של המקדם או בעל העסק בעצמו דרך יצירת מס’ אתרים או מס’ כתובות או מפות או עסקים בgoogle my business.

סיבות אפשריות שהאתר לא מתקדם בגוגל או פצוע קשה ולא יודעים מה יש לו

קניית קישורים 

גם החלפת קישורים ללא רלוונטיות גבוהה ובצורה מלאכותית ושקופה עלולה לגרום לבעיית אינדוקס ואף ענישה.

שימוש בתוכנות קידום אוטומטיות .

הסוואה או קלוקינג

הצגת תוכן שונה לגולש מזה שמוצג לגוגל.

pop up

pop under

וכפייה על הגולשים באופן כללי לבצע משהו.

תוכן שנוצר באופן אוטומטי

ישנן תוכנות שסורקות אתרים זהים בתוכן ומרכיבות משפטים וזורקות את התוצאות למאמר.

ספאם

תגובות מזוייפות , הדבקת קישורים בכל מקום אפשרי , יצירת פרופילים מזוייפים .

החלפת וקניית ביקורות מזוייפות.

תוכן מועתק

גם במבנה , גם בטקסט עצמו.

דפי סף

יצירת חשבונות שונים או אתרים שונים או דפי נחיתה וכולם מובילים לאותו העסק או הוקמו במטרה לקדם את אותן מילות מפתח וכולם נמצאים תחת אותם פרמטרים של זיהוי הבעלים בעל האינטרס.

למשל יצירת אתרים זהים לאותה מטרה  בדומיין שונה עם מייל שונה ומחשב שונה.

דחיסת מילות מפתח

דחיסת מילות מפתח בפסקה או מאמר ללא שום הגיון למשל : 

“קידום אתרים הוא מקצוע שמגדיר מחדש חברות קידום אתרים כי קידום אתרים בגוגל הוא קידום בלה בלה בלה ” 

טקסט וקישורים מוסתרים 

טקסט בצבע הרקע 

קישורים על מילים מקשרות וסימנים למשל על סימן שאלה (?) לחיצה על סימן השאלה תוביל לדף אחר.

אתרי שותפים

כל קשר לאתרי שותפים

אין כמו אתר שנועד עבור\לטובת הגולשים ולא למטרות רווח, לעולם יהיה חזק יותר.

יש דרכים לקדם אתרים אלו וכאן לא המקום לפרט (אולי בעתיד)

דפים עם התנהגות זדונית

פופאפים וחוטפי דפדפן וקוראי עוגיות ומייצרי סשנים והטעיות ללחיצות.

כתובות אתר מטעות להפנייה מחדש

  • מחרוזות טקסט לא הגיוניות לקורא, שמכילות מילות מפתח.
  • טקסט  מלאכותי שתורגם על ידי כלי אוטומטי ולא  אומת ונבדק על ידי עורך אנושי לפני הפרסום באתר.
  • מחרוזות טקסט שנוצר באמצעות תהליכים אוטומטיים, כגון שרשראות מרקוב .
  • טקסט מלאכותי שנוצר באמצעות טכניקות אוטומטיות של שימוש במילים זהות\נרדפות או ערפול קוד (obfuscation).
  • מחרוזות טקסט שנוצר מהעתקה של עדכוני Atom / פידים של RSS או תוצאות חיפוש מועתקות.
  • קומבינציה \ מיזוג תוכן מדפי אינטרנט שונים ללא הוספת ערך אמיתי . שזה אומר לכתוב תוכן בשביל מנועי החיפוש בלבד.

קידום שלילי

התקפות ופעולות מצד ג’ נגד האתר , בעלי האתר , חברת האחסון ועוד.

מה ההבדל בין אינדקס לארכיב \ ארכיון?

הסבר חלקי ופשוט למתחילים.

ארכיב = מעין מחסן של גוגל.

אינדקס = מיקום כלשהו בתוצאות.

אתר או דף מאונדקס בגוגל אומר שהרוב תקין בעיני גוגל.

ניתן לבדוק בקונסול search console.

 

בעיות בקוד של גוגל search console או בקוד בכלל.

אי תקינות בקוד או חסימות שגורמות לגוגל לעבוד יותר מידי קשה והיא לא אוהבת לעבוד קשה.

אם נותנים לגוגל לעבוד קשה היא פשוט לא תבוא לעבודה בלי להכריז על מחלה.

 Index Coverage Issue.

 בעיות כיסוי בסרץ קונסול.

קידום יתר\עודף Over Optimization.

המשפט שיתאר תופעה זו של מקדמים הוא : less is more!

מינימליזם.

אינדקס האתרים של גוגל 

מהו אינדוקס?

אינדוקס היא שיטה שאנו בעלי האתרים גורמים לגוגל לבוא לבקר גם כשהיא לא רוצה או כשהיא מאוד עסוקה או סתם שכחה לבוא .

אינדקס וארכיב בגוגל : (לא פשוט להסביר את ההבדל לארכיב)

כמות גדולה של פריטים כגון דפי אינטרנט או רכיבים או פריטים או פקקים ובעצם כל דבר רק בכמות מספרית גדולה יחסית.

תוצאות החיפוש בגוגל היא האינדקס הרלוונטי לנו

ניתן לבקש מגוגל גם לא לבוא אבל היא לא תמיד מוכנה לקבל את זה ואז נדרש לבצע פעולות מסוג אלימות טכנולוגית 🙂 חסימה ברמת השרת!

איך נראה האינדקס?

אתר שנפרץ – סוגי תופעות של בעיות אבטחה באתרי אינטרנט

מעטים יודעים ש : 

לפעמים קידום אורגני נפגע כתוצאה מפעולות של האקרים נגד אתרים ורשתות ואפילו נגד חברות איחסון

לא ניתן לפרט על פעולות סייבר למטרות פגיעה בקידום כי הרעים עלולים לעשות שימוש במידע הניתן בעמוד זה.

אם האתר שלכם יורד במיקומים ולא נראית סיבה גלויה לעין או  אם כמות הכניסות לאתר עולה או יורדת באופן משמעותי כנראה שאתם תחת מתקפת פעולות לפגיעה בקידום שלכם .

אם גוגל מודיעה לכם שהאתר שלכם חשוד בפעילות לא חוקית או בתוכן משוכפל או בבניית קישורים או בעבירות אחרות לדעתה בהחלט יכול להיות שאתם תחת מתקפה של פעולות סייבר.

 

התקפות סייבר עלולות לפגוע ב קידום בגוגל

מהן פעולות קידום שחור (מה שאפשר לדבר עליו) ?

  • האטת שירותי חברות אחסון

  • יצירת אתרי מראה עם תוכן שלילי

  • ספאם עם כתובת האתר שלכם

  • ספאם ברשתות חברתיות עם כתובת האתר שלכם או שמו (למשל פרופיל ששמו “גוגל האינסטלטור מאשדוד”)

  • פעילות בניית קישורים  רעים או רבים ללא הגיון .

  • הופעת קישורים “מוזרים” באתר או בתיאור האתר בתוצאות החיפוש של גוגל.

  • דומיינים מטעים שדומים לאתר המקורי למשל במקום ynet דומיין בשם yner עם תוכן ממש רע או לא חוקי.

  • פגיעה באתרי תשתית.

  •  פרסום ממומן לאתר שלכם במדיות שונות שלא כל כך ידועות או מפורסמות כמו adwords \ adsense

  • הפעלת זחלנים של מנועי חיפוש לא מקובלים למשל  DuckDuckGo .

בקיצור , זהירות !

מומלץ לקחת איש מקצוע לאיתור הבעיה או כמו שנאמר  

התקפות על קידום אורגני דרך סייבר

התקפות סייבר שעלולות לפגוע בקידום או באתר

התקפת סייבר המשפיעה על קידום אורגני , ממומן ומדיה חברתית

מהו קאש ? what is cache

ההיסטוריה :

כשהאינטרנט היה איטי מאוד לפני הרבה שנים (כ15) ישבו וחשבו מפתחים שכללו אנשי תקשורת נתונים  , מתמטיקאים , אנשי רשתות תקשורת , מתכנתים ועוד .. איך פותרים את הבעיה (חשבו עוד לפני כשהתחיל האינטרנט אבל פריצת הדרך הגיעה עם פתרון הקאש)

הסבר קל לבעיה :

למה שכל גולש יבקש לראות דרך הדפדפן שלו במחשב אתר כלשהו וכל פעם מחדש הנתונים יישלחו במלואם כאילו מדובר בפעם הראשונה שהאתר מציג תוצאות בדפדפן  .

פתרונות וקצת יותר הסבר לסוג זה של התקפות

אחד הפתרונות שניצחו מבין פתרונות רבים שהוצעו ניצח והוא :

קאש cache

דפי המידע וכל מה שיש באתר יישמרו בגרסה מקוצרת וטובה יותר מן הסתם גם תכיל משקל של מידע נמוך יותר ואז אם מעבירים פחות מידע , המידע במלואו יעבור יותר מהר.

המידע המקוצר והרזה ייקרא קאש  , מדובר באותו מידע אבל אם הגולש כבר ביקר באתר דומה מבחינה טכנית (הסבר מורכב מידי להרחבה) אז המידע יעבור אליו לא במלואו אלא רק מה שנדרש וחובה כדי להציג את כל המידע .

אנלוגיה

אם כבר ראיתי בתמונה כלשהי איך נראית היציאה מתחנת הרכבת באמסטרדם אני יודע כבר מה לחפש כשאגיע לשם פעם ראשונה  .

דוג’ נוספת : 

אם האתר יעביר קודם מידע ששוקל פחות ורק אחרי לאט לאט יעביר את מה ששוקל מהם אז האתר אצלי כגולש חדש ואו ישן  יעלה יותר מהר .

פתרונות שניצחו לאחר מכן וממשיכים להתפתח וימשיכו להתפתח הם : 

  • קוי תקשורת משופרים – תשתית .
  • כיום הכי מהירה היא שימוש בסיבים אופטיים כי אין כיום מהירות פיסית שיכולה להתקרב למהירות האור אלא אם יש לכם מאיץ חלקיקים בבית או בכל חברות הisp בעולם.
  • פרוטוקולי תקשורת – שיפור השפות שמחשבים שונים מדברים בינהם יכול לתרום למהירות האתר .
  • אבטחת מידע טובה יותר  – פגיעה באפשרות להתקפות ותופעות סייבר תשפר את המהירות שבה מחשבים עושים כל פעולה .
  • חומרה – רכיבי מחשב עם טכנולוגיות קירור ממשיכים להשתפר בביצועים ואז מה שפעם היה דורש שנייה כיום דורש מיליונית השנייה ואף יותר (או פחות 🙂 תלוי באלגוריתם ובבסיס המתמטי אז לא נרחיב בהסבר זה.

יש כמה סוגי קאש

  • קאש בשרתים
  • קאש לדפדפן
  • קאש באפליקציות שמשלב בין הסוגים האחרים.

התקפת קאש או הרעלת קאש בשרתי dns 

DNS cache poisoning 

המידע השמור בשרת עצמו לא תמיד מאובטח .

אבטחת המידע בשרתי dns דורשת ידע מתקדם ורכישת משאבים שלפעמים עולות יחסית הרבה כדי להקשיח \ לחזק את האבטחה בם.

קאש בשרתי הdns נשמר לטובת הצגה מהירה בגוגל בדפי התוצאות כמו גם שיפור טעינת האתר עצמו.

אם אותו מאמר של תוכן מותקף ונפגע בכל מיני צורות , גם התוצאות בגוגל עלולות להיות שונות ולהיפגע.

גם האתר עצמו עלול להציג תוצאות טכניות מורכבות שממש לא רצויות ולא בריאות לקידום כללי ובעיני גוגל.

מה רואים בתמונה? 

client = גולש

dns = שרת איחסון \ מחשב בחב’ האחסון 

attacker  = לא אני  (אני עושה הפוך ) ,אלא  התוקף , האיש הרע.

request  = מידע שמתקבל או נשלח  בצורות שונות

אתרי אינטרנט = חולשות של עסקים בגוגל.

איך נלחמים בהתקפות סייבר ?

לומדים וקוראים וקוראים ולומדים עוד ואם אין לכם כוונות לעבוד בתחום אבטחת מידע וסייבר אז מומלץ להיוועץ באיש מקצוע . 

גוגל לא סולחת .

ברוב המקרים כן אבל בחלק קטן אין מה לעשות והנזק שעלול להיגרם הוא סגירת העסק והחלפת הדומיין כולו שזה אומר שכל קידום שנעשה ייזרק לפח.

הקשר הישר בין קידום אורגני seo לסייבר – מונחים ומושגים למתחילים

 

מהן התקפות סייבר?

סייבר – מושג והגדרה 

מגיע מן המלה Cyber ובעברית כאמור סייבר  , קיצור של המילה קיברנטיקה .

מונח ידוע ונפוץ מאוד כתיאור לעולם הקיברנטי או למרחב הקיברנטי ובהקשר ספציפי ייעודי לעולם האינטרנט .

סייברספייס – 

העולם הקיברנטי יכול להיות מוגדר בצורה טיפה שונה בין מדינות ועולם זה מכיל שלושה רבדים של :

  • תוכנה 
  • חומרה
  • גורם אנושי (הגורם האנושי הוא משתמשים , מתכנתים ובעצם כל מי שמשתמש ברשת ואו במחשב או מכשיר כלשהו עם יחידת עיבוד)
 
 

אבטחת מידע סייבר –

Cyber security  עוסקת בתחומי ידע ומחקר של הקשר לאבטחת מידע כמונח כללי.

סייבר טרור –

תיאור פעולות המוגדרות בחוק כטרור לכל עניין ודבר.

לוחמת סייבר – 

פעילות סייבר לרוב התקפית המבוצעת עם שימוש במשאבים שרק מדינות יכולות להרשות לעצמן לממן כי פעילות דורשת שליטה על משאבים גדולים ויקרים מאוד.

סייברכונדריה – 

תחום במדע החוקר את התנהגותם של אנשים למטרות איסוף מידע רפואי ואו בריאותי כללי , למחקר זה הוקם ותוקן תקן HIPAA העוסק באבטחת מידע סייבר בעיקר לגופים רפואיים כגון מכוני  מחקר  , בתי חולים  , מערכות בריאות ממשלתיות לדוג’ משרד הבריאות.

מידענות – 

מקצוע הנלמד אפילו בישראל ברמת התיכון בתכנית מסודרת לבגרות לרוב מיועד לתלמידים מצטיינים  , בהמשך תחום זה מתפתח לאחר האקדמיה לנושא הDATA MINING \ כריית מידע.

סייברסקס – 

פעילות מינית דרך המחשבים על רשת האינטרנט.

סייבר פסיכולוגיה – 

תחום יחסית חדש והעוסקים בו חוקרים את ההתנהגות האנושית במרחב הקיברנטי ובאינטרנט בכלל.

הנושא האחרון : Cyber seo

CYBER SEO – 

תחום חדש העוסק בקשר לפגיעות סייבר בקידום אורגני ולSEO  דהיינו בקידום במנועי חיפוש  בכלל ולא רק בגוגל.

פגיעה בנתוני אנליטיקס כמו גם בקידום האתר עצמו.

התקפות מעין אלו מדמות כניסות לאתר והכניסות הן אמיתיות ב100% 

התוקפים שולטים ב :

נתוני ה”גולש” כגון פרטיו , זהותו,מיקומו , זמן השהייה שלו באתר ועוד..

בצורה זאת ניתן לסלף נתוני אמת כפי שגוגל קוראת אותם.

יש עוד השלכות להתקפות מסוג זה שלא ניתן להרחיב עליהן.

התקפות מעין אלו מדמות כניסות לאתר והכניסות הן אמיתיות ב100% 

התוקפים שולטים ב :

נתוני ה”גולש” כגון פרטיו , זהותו,מיקומו , זמן השהייה שלו באתר ועוד..

בצורה זאת ניתן לסלף נתוני אמת כפי שגוגל קוראת אותם.

יש עוד השלכות להתקפות מסוג זה שלא ניתן להרחיב עליהן בשלב זה.