חיפוש

אתר זה מקודם בגוגל בלי קישורים

גוגל היא אשה !

המדריך למתחילים על קידום אורגני עבור מנועי חיפוש גוגל ואחרים.

מאמר זה נכתב ברובו בלשון נקבה מאחר וגוגל עצמה היא לא רק חברה ענקית ומטורפת או אשה!!  הוכחות בסוף המאמר.

 

מי אתם הקוראים שבדיוק עבורכם נכתב מאמר זה?

כל מי שמעוניין ללמוד על קידום ולקדם לבד\בעצמו.

בוני אתרים 

מקדמי אתרים

אנשי מקצוע מכל הסוגים

בעלי עסקים

בעלי חברות 

בלוגרים  , פודיז ועוד ממשפחת המשועממים. (בלי לפגוע באף אחד..הומור וציניות!!  )

מהי אופטימיזציה?

seo  = search engine optimization 

מיטוב התוצאות של דפים באתר שלכם בתוצאות החיפוש של גוגל .

אם תוצאה מופיעה בעמוד 7 לאחר אופטימיזציה היא תתקדם לעמוד ראשון ואולי למקום ראשון ואולי לא.

אופטימיזציה מוגדרת גם כשינויים באתר גדולים וקטנים אבל בעיקר קטנים , ההשפעה של השינויים כאמור משפרת את מיקום התוצאה שבה מופיע האתר שלכם אם מישהו יחפש בגוגל משהו שקשור לתחום שעליו האתר שלכם מדבר\עוסק בו.

 

אופטימיזציה היא מילה שלא מעט מבינים ומפרשים בצורה לא הכי נכונה .

מדובר בשינויים קטנים שעוזרים לגוגל למצוא ולהבין את האתר או יותר נכון את המטרה שלו והתרומה שלו לגולשים.

מילון מונחים חיוני במיוחד למתחילים .

אינדקס – 

המקום שבו גוגל מאחסנת את כל האתרים שהיא  בחרה לאחר בדיקות להציג לגולשים.

סריקה – 

גוגל סורקת את כל האינטרנט בכל העולם ומיליוני פעמים בכל שנייה כדי למצוא תוכן חדש .

איך היא מבצעת סריקה? בהמשך …

סורק – 

תוכנה שגוגל כתבה (יש כמה סוגים) שבודקת את התוכן בכל האתרים ומחליטה החלטות מה לעשות עם התוכן ואיפה לשים אותו בתוצאות שלה (לפעמים היא מחליטה לא לשים) .

גוגלבוט

בוט – תוכנה שמיועדת לבצע מס’ פעולות באתר שלכם  , לגוגל יש סורקים משלה ולא מומלץ לעכב או למנוע מהם לבדוק כל מה שהם רוצים וחושבים לבדוק.

ניתן לקרוא לseo גם בשם : שיפור הנוכחות באינטרנט.

איך בודקים אם האתר בגוגל?

האם גוגל מכירה את האתר?

נכנסים לדף הבית של גוגל ורושמים site: ואז את הכתובת המלאה של האתר למשל www.zibisite.co.il ורואים אם דפים מהאתר עולים בתוצאות החיפוש.

אם האתר לא מופיע בתוצאות של גוגל יש כמה סיבות לכך , להלן הסיבות האפשריות: 

קישורים.

אתר חדש דנדש , מומלץ לחכות 24 שעות לאחר התקנת google search console.

ברוב המקרים זה לוקח כמה דק’ לאחר התקנת google search console שהיא תוכנה שעוזרת לגוגל למצוא את האתר ולבדוק את התקינות הטכנית בו בעיני גוגל עצמה.

עיצוב האתר לפעמים יכול להוות בעיה למשל טקסט קטן מידי או גדול מידי או דפים לא רספונסיביים ועוד בעיות טכניות הקשורות לעיצוב.

בעיית תקשורת למשל עם חברת האיחסון או עם קוד באתר.

בקשה של בעל האתר לא להיסרק בגוגל (ברוב המקרים בלי כוונה) .

איך גורמים לגוגל להכיר את האתר מהר יותר?

google  search console זו תוכנה חינמית שגוגל נותנת לכל בעל אתר  , מדובר בקוד שמאותת לגוגל את המילים הבאים בשפת השכונה : 

גוגל , גוגל??   בואי בואי …אתר חדש  , בואי…תראי…

ואז גוגל באה והאתר מוכר לגוגל.

תוכנה זו יודעת לבצע עוד כמה דברים ונותנת לבעל האתר את הפרטים הבאים : 

האם האתר או דפים ממנו בעייתיים בעיני גוגל?

האם התוכן ברמה גבוהה והאיכות עוזרת ומעולה לגולשים?

האם האתר נגיש לכל מי שרוצה מכל מכשיר ללא הבדלי דת גזע ולאום \ או בעיות טכניות אחרות?

האם קיימות בעיות אבטחה באתר?

מי צריך מקדם אתרים או חברה לקידום אתרים?

הגדרה למומחה SEO 

כל מי שעבר הכשרה גם על ידי לימוד עצמי או בכל דרך וצבר ניסיון (לא חובה מוכח) בקידום אתרים \ שיפור תוצאות חיפוש בגוגל.

המדריך\המאמר הנוכחי מספק את הידע וטיפים להבנת התהליך ומהו קידום אורגני בצורה מאוד כללית ולא מעמיקה (מאקרו ולא מיקרו) .

כל מי שמעוניין לדעת עוד ולקרוא ולהעמיק לפני שמחליט האם לשכור מישהו (מומחה קידום\ seo ) יכול לעבור על מונחים ומושגים קלים יחסית וכך לדעת יותר מה לבקש ומה לדרוש ממקדם האתרים .

בגדול הצלחה בקידום הוא שיפור תוצאות במנוע החיפוש אז אם אתם מוכרים למשל ייעוץ בכישוף והאתר עוסק בכשפים אז המילה “כישוף” צריכה להיות ראשונה לכל גולש אם יחפש את המילה בגוגל.

אם המילה מופיעה בעמודים רחוקים מהעמוד הראשון בגוגל וכל פרק זמן היא מתקדמת לעמוד הראשון זה אומר שהקידום מצליח.

קידום אתרים אינו קידום מכירות או שיפור ההמרה !!!

מקדם אתרים טוב יודע להביא את החמורים לבאר אבל לא יכול להכריח אותם לשתות!!!!

מה הגדרות התפקיד של מקדם אתרים \ מומחה SEO ? 

בתכלס כמו שנכתב לשפר מיקומים.

התשובה הארוכה? 

סקירת תוכן ומבנה התוכן באתר כמו גם מבנה האתר כולו מבחינה טכנית.

ייעוץ והכרה של בעיות טכניות הקשורות לפיתוח ותכנות (ידע בסיסי בלבד וגם זה לא חובה) אבל חובה לאתר בעיות הקשורות לקידום ואולי נגרמות כתוצאה מקוד או בעיות טכניות אחרות כגון בעיות שרת וטעינה ורינדור ועוד…

כתיבת תוכן נכונה עם דגש על איכות.

מחקר מילות מפתח – אילו מילות מפתח הכי טובות לגולשים בעיני גוגל ולגוגל בעיני הגולשים (לא קל אבל לא ניתן להסביר בקצרה במאמר אחד) .

הכרת שווקים מיקום פיסי וביקוש והיצע בשוק הרלוונטי. (הכרת התחרות) 

ההמלצה הכי חשובה : 

לפני שמחליטים אם להעמיק וללמוד לבד או במסגרת כלשהי מומלץ לדעת ולהכיר יותר ולקרוא עוד ועוד על מהו קידום אורגני ומהי תוצאה טובה ומבוקשת.

חוסר ידע בסיסי יעלה המון המון כסף ועוגמת נפש.

לסיכום : גוגל היא אשה! פה ליד ניתן למצוא הוכחה גם בתמונות וגם בטקסט