חיפוש

אתר זה מקודם בגוגל בלי קישורים

תוכן עניינים

מה זה גוגל שופינג?

שירות שפותח ע”י גוגל להשוואות מחירים של מוצרים בכל העולם מכל העולם.

השירות החל  לפני 17 שנה בערך בשמו froogle ומהכתובת google.com/shopping ובמשך השנים עבר כמה גלגולים למשל google product search או google products ורק במאי 2019 גוגל סיימה את הגלגולים עד היום (אוקטובר 2020 זמן כתיבת המאמר).

כל המידע על קניות בגוגל

גוגל שופינג הוא שירות שמסופק על ידי גוגל המאפשר למשתמשים לחפש ולהשוות מוצרים באינטרנט. 

זה מאפשר לסוחרים לרשום את המוצרים שלהם בגוגל ומאפשר למשתמשים לחפש ולהשוות מוצרים מסוחרים שונים.

משתמשים יכולים לחפש מוצרים באמצעות מילות מפתח, קטגוריות או מאפייני מוצר ספציפיים. 

Google שופינג מציג תוצאות עם תמונות, מחירים ופרטי מוצרים. 

משתמשים יכולים גם לסנן את תוצאות החיפוש שלהם על סמך קריטריונים שונים, כגון מחיר, מותג וזמינות.

סוחרים יכולים לרשום את המוצרים שלהם ב-Google שופינג על ידי יצירת חשבון Merchant Center והעלאת נתוני המוצרים שלהם דרך פיד מוצרים. Google שופינג גובה מהסוחרים עמלה עבור כל קליק על מוצר.

בנוסף לגוגל שופינג, גוגל מציעה גם מספר כלים ושירותים נוספים עבור עסקי מסחר אלקטרוני, כגון Google Ads, Google Shopping Actions ו-Google Pay. כלים אלה יכולים לעזור לסוחרים להגיע ללקוחות ולערוך אותם, לקבל תשלומים ולנהל את פעולות המסחר האלקטרוני שלהם.

כן, כל אחד מכל מדינה וכמעט הכל בהתאם למדיניות של גוגל למשל ללא סמים או תרופות מרשם או כלי נשק ודברים שהם בעקרון שליליים כמו בתוצאות הרגילות שאינם מופיעים בתוצאות הרגילות או בכלל בגוגל.

כן, ללא כסף או שום אינטרס מלבד האינטרס לאסוף מידע על גולשים כחוק או לא כחוק וזה כבר עניין של השקפה פילוסופית למהו מוסרי ומותר לפי תרבות ובכלל.

גולשים שהגיעו ממובייל\מכשירים ניידים יראו בתוצאות של גוגל קניות ובעתיד הקרוב גם בתוצאות האורגניות הרגילות תוצאות עם כפתור קנייה מיידית וזאת אומרת במילים פשוטות חסכון בזמן שבמקום ללכת לאתר שמוכר ואז לחפש את כפתור הקנייה כבר בתוצאות של גוגל ניתן ללחוץ על קנייה ולקנות מייד מהר וכמה שיותר.

גאונים!!!!

לא, אם המחיר נראה לא הגיוני ולא סביר מהממוצע כנראה שזו הונאה\רמאות או מלכודת שצריך לבדוק אותה לעומק טוב יותר ולא ליפול בפח.

  • אמאזון.
  • עליאקספרס.
  • אמריקן איגל לחנויות בגדים בעיקר.
  • איביי.
  • Forever 21

 

שירות חינמי זה של גוגל

מאפשר לקבל פריטים מחנויות מסחר אלקטרוני מכל העולם ולא רק מישראל וניתן לפלטר\לבחור רק מישראל מוצרים שגם מקבלים ביקורות מאתרים עם סמכות.

קידום באמצעות גוגל קניות.

מעט יודעים איך להכניס לגוגל קניות מוצרים ודף זה יעסוק גם בטכניקות קידום של מוצרים.

איך מכניסים מוצרים לגוגל קניות google shopping?

נרשמים בגוגל קניות או גוגל לקמעונאים.

Merchant Center

 

ניתן להמשיך בתהליך הרישום אם יש לכם אתר ואתם מקבלים כסף דרך shopify או paypal כשלא ברור הקשר בין פלטפורמה מלאה לפלטפורמה לתשלום בלבד.

ההיסטוריה של חנויות וגוגל קניות.

בזמן שגוגל פיתחה את הכלי “גוגל קניות” שופיפיי התפתחה להיות פלטפורמה מורכבת הכוללת בניית אתרי מסחר וחנויות וירטואליות אז אלו האופציות כרגע אבל בעתיד הלא רחוק יתווספו אופציות נוספות בין אם לאתרי מסחר בפלטפורמות שונות או לאמצעי קבלת תשלום נוספים.

*חובה חשבון paypal או shopify כדי שיוכלו להעביר לכם כסף על הקנייה או לקחת מכם כסף אם לא תספקו את הסחורה\המוצרים.

ניתן לראות עד כמה התחום בתולי  ולא נמצא בשימוש סוחרים ישראלים  בתחום המחשבים

איך לשפר את המכירות בגוגל קניות?

ישנן מספר דרכים לשפר את המכירות בגוגל שופינג.

הנה כמה טיפים:

בצע אופטימיזציה של כותרות ותיאורי המוצרים שלך: 

השתמש בכותרות ובתיאורים ברורים ותמציתיים המשקפים במדויק את המוצרים שלך וכוללים מילות מפתח רלוונטיות.

השתמש בתמונות מוצרים באיכות גבוהה: 

השתמש בתמונות ברורות ומושכות חזותית כדי להציג את המוצרים שלך.

הצע תמחור תחרותי: 

ודא שהמחירים שלך תחרותיים מול סוחרים אחרים המציעים מוצרים דומים.

השתמש בקטגוריות מוצרים רלוונטיות וספציפיות: 

הקצה את המוצרים שלך לקטגוריות הרלוונטיות והספציפיות ביותר כדי לעזור למשתמשים למצוא אותם ביתר קלות.

השתמש במבצעי קניות בגוגל: 

הציעו מבצעים מיוחדים או הנחות באמצעות גוגל שופינג כדי למשוך לקוחות ולהגדיל את המכירות.

בצע אופטימיזציה של האתר שלך: 

ודא שהאתר שלך מותאם למכשירים ניידים ובעל מהירות טעינה מהירה. זה יכול לשפר את חווית המשתמש ולעזור להגדיל את המכירות.

השתמש ב-Google Ads: 

השתמש ב-Google Ads כדי לקדם את המוצרים שלך ולהגיע לקהל גדול יותר.

השתמש ב-Google Shopping Actions: 

אפשר ללקוחות לרכוש את המוצרים שלך ישירות דרך Google Shopping ו-Google Assistant.

עקוב אחר הביצועים שלך ונתח אותם: 

השתמש בתובנות ובנתונים שמספקים Google שופינג כדי להבין את הביצועים שלך ולזהות אזורים לשיפור.

קידום אתרי חנויות ומסחר אלקטרוני כללי

חלק זה של המאמר יעסוק בקידום אורגני בלבד של אתרי חנויות\מסחר אלקטרוני \איקומרס מכל הסוגים העיקר שייכנס כסף מהאתר!! 

קידום אתרי מסחר.

במיוחד באורגני עובד טוב בדיוק כמו באתרים שאינם כוללים מסחר בפועל עם מערכת תשלומים וסליקה וכל המשתמע מזה. 

קידום אורגני הוא כמו אלוהים, יש רק אחד!

מי שחושב שיש כמה כנראה שלא נכנס או שמע על גוגל מעולם.

טיפים ועצות איך לקדם חנויות וירטואליות אונליין: 

אתר תקין שעולה מהר עם ציון מעל 50 בכלי בדיקה google page speed insights.

אתר המכיל פרטים כמו אודות ומפה של מיקום העסק גם אם אינו מקבל לקוחות פרונטלי.

זהות אתר מאוד חשובה לקידום אורגני מוצלח בגוגל.

מאוד חשוב שתהיה כתובת ואבא ואמא לחנות ולא כדאי או מומלץ להסתיר זהות כי האתר פשוט לא יתקדם ואם יתקדם אזי זמני עד שיתקבלו תלונות בגוגל על בעיות הונאה או מרמה של האתר למשל דיווח על scam\spam ועוד עבירות שיכולות לתייג את האתר ואז גוגל תתייחס לאתר כאל בעייתי.

חנויות באינטרנט מבחינה עיצובית דף הבית אינו חשוב כמעט בכלל כמו באתרים דומים אחרים שאינם מכילים מערכת מסחר אלקטרונית.

איך מקדמים חנויות בגוגל בלי מיקום פיסי?

לא חייבים מקום פיסי כדי להצליח במכירותמחנויות באינטרנט.

אפשר לרשום את כתובת המגורים או כתובת של משרדים זמניים למשל כאלו וירטואליים אבל אמינים וזה חשוב אבל אמינים כי הכתובת נבדקת ואם המשרד הוירטואלי אינו נמצא באיזור מסחרי עלולה להיווצר בעיה.

איך לקדם חנויות בגוגל אורגני בלי קישורים?

קידום אורגני בחו”ל למשל ארה”ב לתחום או נישת המוצרים האלקטרוניים או גאדג’טים דורש את כל מה שדורש אתר רגיל בנישה ללא מסחר אבל בעמודים המכילים מוצרים צריך להוסיף תוכן ותוכן טוב ומעניין שגם מי שרק נכנס לקנות ממש ימשיך ויקרא וימשיך לטייל באתר אולי אפילו לקנות יותר ממה שהתכוון בהתחלה כי נתקל במשהו שמעניין אותו מאוד וקשור למוצר הספציפי אותו חיפש.

איך מקדמים חנויות בגוגל אורגני בעולם?

הצלחת הקידום או יותר נכון אתר המכירות תלוי באיזה חלק של העולם ומאיזו מדינה מגיעים הגולשים?

מקור הגולשים כאסטרטגיה לקידום חנויות בגוגל

למשל: קידום באוסטרליה דורש דומיין מקומי עם כתובת והכל למשל סיומת au בדומיין והתוצאות של גוגל אוסטרליה לא יהיו אותן תוצאות כמו בגוגל קום אם גולש חיפש מארה”ב.

קידום חנויות באינטרנט בשוק הבינלאומי\אמריקאי : 

יש משמעות לותק של הדומיין כמו גם לסיומת שלו.

יש משמעות להיסטוריה אם קיימת של הדומיין ואם נעשו בהיסטוריה\זמן עבר עבירות עליו\באמצעותו.

קישורים טובים וטבעיים הם קישורים שבדר”כ לא ניתן להשיג.

יש צורך בקישורים טבעיים ולא כאלו שקונים אותם וגוגל יודעת ומבדילה בצורה הכי קשה בין קנויים לטבעיים בתחרות של עמוד ראשון במילות מפתח הטובות ביותר דהיינו בתחרות הגבוהה ביותר, שם יש הקפדה יתירה ואם שם עושים טעות פשוט מאוד מהר עפים ולא חשוב כמה האתר מושקע או משקיע באפיקים כמו ממומן.

קידום אורגני של חנויות באינטרנט גם בשוק מטורף?

אפשרי ולא כל כך קשה כמובן תלוי בתחרות ואם מנסים למכור נעליים או shoes אז התחרות בגוגל קום בארה”ב מגיעה לקושי מטורף אבל אם זה לא אומר שלא ניתן להצליח למכור נעליים בכל העולם או בארה”ב דרך קידום אורגני בינלאומי רק צריך להכיר את כללי המשחק בשוק המקומי ואם ואיך הוא מבקש ומה בדיוק מבקש השוק המקומי.

למשל:

קידום אורגני בסלנג

קיימות מילות מפתח שנמצאות בסלנג המקומי ואז אם מצליחים להגיע לעמוד הראשון ובו להתברג בשלישייה הראשונה אזי גם מילות המפתח שאינן בסלנג יגיעו גם כן למיקומים טובים יותר עד למקום הראשון וזה פשוט עניין של זמן ותוכן טוב לגולשים\לקונים.